Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

~ Ada ~ skrev (11 timer siden):

Jo takk det forstår jeg veldig godt. Det står ikke at det er funnet hundrevis av overgrep av verken 1, 2, 3, 4, 5, 6.. 20 kvinner. De undersøker om det er begått overgrep i materialet, omfanget og antallet kvinner det i så fall gjelder. 

Det er jo funnet overgrepsmateriale i disse filene, av 'TV-kendis', eller er du også uenig i dette?

Neida, han har sikkert en gjemt mappe som han prøvde å fjernslette full av blomster, katter og morsomme videoer selv om den allerede har vært opprinnelsen til video\bilder av minst ett overgrep.

Naiviteten lenge leve.

Endret av 1600
  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for spekulasjoner og brudd på rommets retningslinjer.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (6 timer siden):

Det er jo funnet overgrepsmateriale i disse filene, av 'TV-kendis', eller er du også uenig i dette?

Neida, han har sikkert en gjemt mappe som han prøvde å fjernslette full av blomster, katter og morsomme videoer selv om den allerede har vært opprinnelsen til video\bilder av minst ett overgrep.

Naiviteten lenge leve.

Snakker du om opplysninger fra pressen i ettertid av opplysningene som ble feil gjengitt? Hvorfor skulle jeg være uenig i det om politiet har gått ut med at de har funnet noe de mener er overgrep blant de angivelige hundrevis av bilder og videoer de gjennomgår?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Snakker du om opplysninger fra pressen i ettertid av opplysningene som ble feil gjengitt? Hvorfor skulle jeg være uenig i det om politiet har gått ut med at de har funnet noe de mener er overgrep blant de angivelige hundrevis av bilder og videoer de gjennomgår?

Fordi det virker som du kverulerer på detaljer for å flytte fokus vekk fra at politiet jobber med en mappe med hundrevis av filer hvor de allerede har funnet overgrepsmateriale i en sak hvor en som politiet tenker er serieovergriper allerede er siktet for et drøss med lovbrudd.

Men ja, det er sikkert blomster og kattevideoer i den mappen som MBH først gjemte og så forsøkte å fjernslette, etter at han hadde knust en mobil og kastet SIM-kortet. Dakars Marius.

• Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (25 minutter siden):

Fordi det virker som du kverulerer på detaljer for å flytte fokus vekk fra at politiet jobber med en mappe med hundrevis av filer hvor de allerede har funnet overgrepsmateriale i en sak hvor en som politiet tenker er serieovergriper allerede er siktet for et drøss med lovbrudd.

Men ja, det er sikkert blomster og kattevideoer i den mappen som MBH først gjemte og så forsøkte å fjernslette, etter at han hadde knust en mobil og kastet SIM-kortet. Dakars Marius.

Saken er ille nok som den er om det ikke er funnet hundrevis av andre overgrep i tillegg. For meg er hundrevis av overgrep ingen liten detalj i sakens utvikling. Når det viste seg å ikke være saken, kommenterte jeg det én gang. Resten er svar på andres tilsvar, som ditt nå. Jeg kom med en enkel saksopplysning og ser ingen grunn til at det er noe å diskutere. Jeg avslutter det gjerne nå.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (34 minutter siden):

Hva er det med dette opphenget på blomster og kattevideoer??

Hvis du må avslutte ethvert innlegg med den meningsløse punchlinen (som ikke kommer fra noen andre enn deg selv), er argumentene dine da sterke nok?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1600 skrev (46 minutter siden):

Jeg beundrer det overskuddet du har til å argumentere mot synspunkter som ingen har hevdet. Virker slitsomt. Hva er hemmeligheten din? Vitamintilskudd?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til at vi mistet denne et sted på veien:

«12. mars ba Se og Hør politiet om en kommentar til opplysningene om at det nå finnes hundrevis av bilder og videoer…»

Og  siden det har tilkommet ny informasjon, så tar jeg med den også. Forøvrig fra samme kilde:

«De nye bevisene – og de mange fornærmede, gjør at politiet nå danner seg et bilde av Marius. Politiets etterforskning pågår for fullt, og Se og Hør kan nå avsløre at politiet har funnet et likhetsmønster i flere av sakene»

Hint: det er ikke kattevideoer

https://www.seher.no/kongelig/politiet-har-funnet-et-monster/82902680

• Liker 7
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (27 minutter siden):

Hva er det med dette opphenget på blomster og kattevideoer??

Hvis du må avslutte ethvert innlegg med den meningsløse punchlinen (som ikke kommer fra noen andre enn deg selv), er argumentene dine da sterke nok?

En faktakorreksjon er vel strengt tatt ingenting å diskutere med argumenter, men bare konstatere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (1 time siden):

La merke til at vi mistet denne et sted på veien:

«12. mars ba Se og Hør politiet om en kommentar til opplysningene om at det nå finnes hundrevis av bilder og videoer…»

Og  siden det har tilkommet ny informasjon, så tar jeg med den også. Forøvrig fra samme kilde:

«De nye bevisene – og de mange fornærmede, gjør at politiet nå danner seg et bilde av Marius. Politiets etterforskning pågår for fullt, og Se og Hør kan nå avsløre at politiet har funnet et likhetsmønster i flere av sakene»

Hint: det er ikke kattevideoer

https://www.seher.no/kongelig/politiet-har-funnet-et-monster/82902680

Altid litt uvisst hva  se og hør egentlig  formidler. Sånn i første  øyekast, så kan det virke som de henviser til hundrevis av overgreps vodeoer og bilder. På en annen side, når de ikke spesifiserer det som hundrevis av overgreps  bilder og videoer. Kan det også bety hundrevis av bilder og videoer  de skal gå igjennom  på jakt etter overgreps videoer og bilder. 

Så i prinsippet kan det være at de må gå igjennom  hundrevis av katte bilder pg videoer,  for å undersøke om det  finnes bilder og videoer av overgrep.

Sto vel i en artikkel  jeg delte i går, at politiet  jobbet med å indentifisere personer  i materialet.  Så man tenker  jo ut fra telsten at det gjelder flere ofre. Men på en annen side ikke spesifisert det heller.

Iht slike artikler har jeg et sterkt ønske om at se og hør begynner å bli  litt mer tydelig, slik at man ikke skal  måtte lure på i dette  tilfelle feks, hva er det de har funnet

Så min gjetning er at enten vet de det ikke selv, eller så er det bare et stort  materiale de skal gå igjennom,  for  å se om de finner mer. Hvis ikke hadde de nok spesifisert  at det var overgreps  videoer og bilder.

Antar det er mer, siden  dette ikke er noe han har begynt med i nyere tid. Ref linni episoden.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 time siden):

Altid litt uvisst hva  se og hør egentlig  formidler. Sånn i første  øyekast, så kan det virke som de henviser til hundrevis av overgreps vodeoer og bilder. På en annen side, når de ikke spesifiserer det som hundrevis av overgreps  bilder og videoer. Kan det også bety hundrevis av bilder og videoer  de skal gå igjennom  på jakt etter overgreps videoer og bilder. 

Så i prinsippet kan det være at de må gå igjennom  hundrevis av katte bilder pg videoer,  for å undersøke om det  finnes bilder og videoer av overgrep.

Sto vel i en artikkel  jeg delte i går, at politiet  jobbet med å indentifisere personer  i materialet.  Så man tenker  jo ut fra telsten at det gjelder flere ofre. Men på en annen side ikke spesifisert det heller.

Iht slike artikler har jeg et sterkt ønske om at se og hør begynner å bli  litt mer tydelig, slik at man ikke skal  måtte lure på i dette  tilfelle feks, hva er det de har funnet

Så min gjetning er at enten vet de det ikke selv, eller så er det bare et stort  materiale de skal gå igjennom,  for  å se om de finner mer. Hvis ikke hadde de nok spesifisert  at det var overgreps  videoer og bilder.

Antar det er mer, siden  dette ikke er noe han har begynt med i nyere tid. Ref linni episoden.  

Se og Hør kommer med lite kjøtt på beina her, men akkurat dette er som sagt tydelig. De har beslaglagt over hundre bilder og videoer som skal gjennomgås for å vurdere innholdet. Hvis de finner overgrep i alle disse, skal jeg love deg at det slås større opp av både SeogHør og andre.

Edit. Det fremgår altså i linken inni den du viste til, altså fra deres oppslag dagen før:

https://www.seher.no/kongelig/nye-sjokkfunn/82902502

Oppfølgeren bekrefter heller ikke det. 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Se og Hør kommer med lite kjøtt på beina her, men akkurat dette er som sagt tydelig. De har beslaglagt over hundre bilder og videoer som skal gjennomgås for å vurdere innholdet. Hvis de finner overgrep i alle disse, skal jeg love deg at det slås større opp av både SeogHør og andre.

Edit. Det fremgår altså i linken inni den du viste til, altså fra deres oppslag dagen før:

https://www.seher.no/kongelig/nye-sjokkfunn/82902502

Oppfølgeren bekrefter heller ikke det. 

Men flere komentarer i teksten bidrar til å gi intrykk av noe annet. Så her  blir det litt åpent skrevet som kjører raskt igang fanasien ubevisst,  om man ikke har tungen rett i munnen. Så tydelig vil jeg ikke si det er

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Men flere komentarer i teksten bidrar til å gi intrykk av noe annet. Så her  blir det litt åpent skrevet som kjører raskt igang fanasien ubevisst,  om man ikke har tungen rett i munnen. Så tydelig vil jeg ikke si det er

Er vel ingen som tror at han kun har filmet straffbare seksuelle handlinger. Hva er poenget til deg og andre brukere som konsekvent prøver å minimalisere hva denne seriekriminelle mannen har gjort??? 

Han har i 2024 gjort ifølge det som er offentlig er kjent 3 ugjerninger som har medført siktelser eller etterforskning. Så er den tidligste kjente voldtekten mange år tidligere.

Hvor sannsynlig tror DU det er at han ikke har gjennomført flere seksuelle overgrep en dem som er offentlig kjente idag? 

Du vet som vi andre at det er helt usannsynlig at det ikke er flere ofre. Det vet som oss andre at politiet uten hans hjelp aldri kommer å finne alle ofte for denne mannen. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (10 minutter siden):

Politiet må også etterforske om det som fremkommer på bildene og i videoene er av en slik art at man går til videre etterforskning, eller om  innholdet ikke er straffbart. 

Utover dette, et salig rør, ja. Det virker som de skriver at det i denne mappen er funnet bevis som antyder et skjerpet forhold på det som i tidligere bevismaterial ikke var sidestilt med samleie på en av de fornærmede. Veldig tydelig er det dog ikke formulert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Politiet må også etterforske om det som fremkommer på bildene og i videoene er av en slik art at man går til videre etterforskning, eller om  innholdet ikke er straffbart. 

Utover dette, et salig rør, ja. Det virker som de skriver at det i denne mappen er funnet bevis som antyder et skjerpet forhold på det som i tidligere bevismaterial ikke var sidestilt med samleie på en av de fornærmede. Veldig tydelig er det dog ikke formulert. 

Ja feks denne: Se og Hørs opplysninger jobber politiet på spreng med å identifisere personer i det beslaglagte materialet

Som denne : Se og Hør kjenner til at politiet nå etterforsker materiale hvor Marius filmer seg selv og fornærmede mens han utfører seksuelle handlinger - som kan sidestilles med samleie. Etterfulgt av en komentar  om hundrevis av bilder etc.

Kan man fort få intrykket av at det er masse potensielle overgreps bilder funnet. Men at de må finne ut av om det straffbart eller ikke.

så det er jo noe med hvordan de setter det sammen. Og hva slags inntrykk det gir toralt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (14 minutter siden):

Ja feks denne: Se og Hørs opplysninger jobber politiet på spreng med å identifisere personer i det beslaglagte materialet

Som denne : Se og Hør kjenner til at politiet nå etterforsker materiale hvor Marius filmer seg selv og fornærmede mens han utfører seksuelle handlinger - som kan sidestilles med samleie. Etterfulgt av en komentar  om hundrevis av bilder etc.

Kan man fort få intrykket av at det er masse potensielle overgreps bilder funnet. Men at de må finne ut av om det straffbart eller ikke.

så det er jo noe med hvordan de setter det sammen. Og hva slags inntrykk det gir toralt

Ja, er vel nettopp det de sjekker ut. Om seksuelle videoer og bilder er det eller overgrep. De har gjort et godt beslag i så måte, vil jeg si.

I kjent Se og Hør - stil, med andre ord..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Marius latt seg avhøre om disse bildene og overgrepene enda? Er vel en smal sak å svare på noen spørsmål om bilder og filmer han har spart på? Han kunne identifisert kvinnene og dermed hjulpet politiet med å legge saken død. Så slipper politiet bruke mer ressurser på DET, i hvert fall.

Hvis det skulle vise seg at disse hundrevis av bilder og filmer ikke er så uskyldige som man kunne håpe, så er det vel lite trolig at han ønsker å diskutere det med politiet. Hvis politiet ikke klarer å identifisere kvinnene, så kan de vel ikke tas med i en eventuell straffesak? Og siden de antakeligvis ikke er klar over hva de har vært utsatt for, så er det mindre sjans for at de står frem på egen hånd. Så her holder Marius alle kortene. La politiet jobbe på spreng for å identifisere kvinner han selv kunne identifisert på få minutter. Se på at de løper i ring for å bringe rettferd til ofrene, mens han selv reiser fra bar til bar og lever livets glade dager. Livet er herlig, dere!

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (På 1.4.2025 den 18.44):

Vi vet jo ikke hvor MBH får pegen sine fra. Jeg antar at hvis han hadde vært lett å styre og alltid hadde hørt på mor, far og stefar, så hadde han ikke havnet i den smørja han er i nå. Så å forvente at en voksen mann på 28 år, som i lang tid antakelig har gjort en hel rekke alvorlige straffbare forhold, skal høre på foreldrene, er en helt merkelig forventning.

jeg tenker at han gjør og har gjort en hel haug med idiotiske valg. Jeg mener at han selv må stå til ansvar for de valgene han gjør og har gjort, og at det er ganske urettferdig å stille maktesløse foreldre til ansvar for disse valgene. 

Og jeg tror ikke et øyeblikk på at han hadde gjort bedre valg hvis han var bostedsløs og levde på NAV-midler. 

Maktesløse foreldre faktisk... Vi snakker kommende konge og dronning av Norge og du mener disse er uten noen som helst makt??!? Noen av oss tenker nok litt motsatt og undrer oss over om det hadde gått like ille om kronprinsessen og kronprinsen ikke hadde beskyttet Marius i den grad de har gjort. 

Valgene Marius har tatt er hans egne, men kom ikke og si at han har fått merke noen konsekvenser av dårlige valg fra "foreldrene" sine. Selv nå er det ingen fra slottet som uttaler seg om at de tar avstand fra den type handlinger Marius er anklaget for (og også har innrømmet deler av handlingene). Ingen som påpeker noe som helst annet enn at "...Det er alvorlige anklager" (som om det er falske anklager eller hva enn de mener om saken. 

Og for ordens skyld: Joda, jeg vet godt at kronprinsen og Norges kommende konge ikke er faren til Marius. Jeg mener likevel at kronprinsparet har hatt en sentral rolle i oppveksten og også videre den dag i dag. At de lar han ture frem som før er for meg helt uforståelig nettopp fordi de på ingen måte er maktesløse, men heller tvert om svært mektige. At de fremstår så passive og beskyttende som de gjør taler for seg. For min del har jeg null respekt for noen av de lenger og håper så inderlig vi avsakffer monarkiet snarest mulig etter Harald og Sonja. 

• Liker 8
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemigirl skrev (31 minutter siden):

Maktesløse foreldre faktisk... Vi snakker kommende konge og dronning av Norge og du mener disse er uten noen som helst makt??!? Noen av oss tenker nok litt motsatt og undrer oss over om det hadde gått like ille om kronprinsessen og kronprinsen ikke hadde beskyttet Marius i den grad de har gjort. 

Valgene Marius har tatt er hans egne, men kom ikke og si at han har fått merke noen konsekvenser av dårlige valg fra "foreldrene" sine. Selv nå er det ingen fra slottet som uttaler seg om at de tar avstand fra den type handlinger Marius er anklaget for (og også har innrømmet deler av handlingene). Ingen som påpeker noe som helst annet enn at "...Det er alvorlige anklager" (som om det er falske anklager eller hva enn de mener om saken. 

Og for ordens skyld: Joda, jeg vet godt at kronprinsen og Norges kommende konge ikke er faren til Marius. Jeg mener likevel at kronprinsparet har hatt en sentral rolle i oppveksten og også videre den dag i dag. At de lar han ture frem som før er for meg helt uforståelig nettopp fordi de på ingen måte er maktesløse, men heller tvert om svært mektige. At de fremstår så passive og beskyttende som de gjør taler for seg. For min del har jeg null respekt for noen av de lenger og håper så inderlig vi avsakffer monarkiet snarest mulig etter Harald og Sonja. 

For norge er de kronprinsparet.  For barna er de foreldre. Så de har neppe noe mer makt over egne barn,  enn det andre foreldre har.

Nå ser det vel ikke ut til at marius har vært en vanlig gutt/mann heller

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (1 time siden):

Har Marius latt seg avhøre om disse bildene og overgrepene enda? Er vel en smal sak å svare på noen spørsmål om bilder og filmer han har spart på? Han kunne identifisert kvinnene og dermed hjulpet politiet med å legge saken død. Så slipper politiet bruke mer ressurser på DET, i hvert fall.

Hvis det skulle vise seg at disse hundrevis av bilder og filmer ikke er så uskyldige som man kunne håpe, så er det vel lite trolig at han ønsker å diskutere det med politiet. Hvis politiet ikke klarer å identifisere kvinnene, så kan de vel ikke tas med i en eventuell straffesak? Og siden de antakeligvis ikke er klar over hva de har vært utsatt for, så er det mindre sjans for at de står frem på egen hånd. Så her holder Marius alle kortene. La politiet jobbe på spreng for å identifisere kvinner han selv kunne identifisert på få minutter. Se på at de løper i ring for å bringe rettferd til ofrene, mens han selv reiser fra bar til bar og lever livets glade dager. Livet er herlig, dere!

Mange gode poenger. Men tenker at dw vil snakke med de det evnt gjelder, før ddt blir noen konfrontasjon mot marius  på det. Tror ikke hwller det er vanlig at siktede i en sak bidrar med å etterforske mor seg swlv på den måten heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...