Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Gjest MissHannigan
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Jeg forventer at alle voksne tar ansvar for sine egne handlinger, og det inkluderer MBH. Derimot forventer jeg ikke at noen tar ansvar for andre voksnes handlinger, slik som du gjør når du kritiserer kronprinsen  for hva MBH driver med. 

Ingen kritiserer kronprinsparet for det Marius driver med. De kritiserer kronprinsparets finansiering av det Marius driver med. Det er lov å kritisere voksne menneskers valg og handlinger. Det er helt innafor å stille spørsmålstegn til hvorfor pengekrana ikke har stoppet for flere år siden. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissLucy skrev (5 timer siden):

Jeg forventer at alle voksne tar ansvar for sine egne handlinger, og det inkluderer MBH. Derimot forventer jeg ikke at noen tar ansvar for andre voksnes handlinger, slik som du gjør når du kritiserer kronprinsen  for hva MBH driver med. 

Jeg kritiserer kronprinsparet for hva dem driver med. Som er å gi Marius muligheter til å leve "godt" med den livsførsel han har.

Dem er rike og priviligerte. Som faktisk gjør at dem kunde ha en mye større mulighet å påvirke enn hvis dem var noe helt annet.

Hvordan hadde ikke kun livet il Marius sett ut nå, men også om 10, 20 eller 30 år med eller uten sponsing fra den store formuen til kronprinsparet?

Basert på hva som er kjent fra åpne kilder (media) så vil det være en svær forskjell. Som er noe som dem kan, og bør bruke. Men som dem opplagt har valgt å ikke bruke. 

Krav som forutsetninger for fortsatt og fremtida sponsing. 

Er jeg sikkert at det vil hjelpe, selvfølgelig ikke, men uten å ha prøvd så vet dem ikke. Kanskje han faktisk må kjenne på kroppen hvor kjipt det vil være uten deres sponsing. 

Etter 8 måneder fra første siktelse som er det ikke kun festen og sponsingen som fortsetter, men han gjør det han kan for å forsinke etterforskningen og har mål om at ofrene skal få minst mulig rettferdighet. 

I stykket ovenfor finner du de første kravene som er naturlig å stille. Møt opp i avhør, fortell den fulle sanningen, hør med politiet hva dem trenger hjelp med, ikke dra på partyturer.... Ja du skjønner. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (11 timer siden):

jamen, mener du virkelig at foreldre har noe som helst myndighet og maktmidler de kan bruke overfor en myndig mann som jo helt tydelig ikke ønsker å endre på noe som helst? Hva skal de gjøre? Sette seg på ham? LÅse ham inne? 

Si fra at om han ikke endrer seg så er det slutt på bjørnetjenestene? (bo, bil, hjelp med regninger) Slutte å gi han en falsk fasade ved å gi fine skussmål i brev og til media? Men, jeg tror heller ikke det hadde hatt noen effekt sånn egentlig, kanskje heller tvert imot. Han kunne vært værre.

Jeg forstår at de i aller beste mening har forsøkt å hjelpe, og at det er fint lite de kan gjøre ovenfor en voksen mann - de har hatt en `bombe`  på gården - utvilsomt.  

Men det er vanskelig å se på han som en voksen må jeg si. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Summa summarum ser ikke en del folk det som problematisk overhodet at vår kommende konge sponser sin stesønn med bo og livsutgifter selv etter han ble kjent med at han er siktet for to voldtekter på vår kommende konges gods. Det skal ikke snakkes om, det skal ikke nevnes, man skal ikke forvente at man stiller krav, for man har jo ikke noe ansvar for noe som helst.

Det er faktisk så heseblesende for folk at de protesterer side opp og ned på diskusjonsforum om at de ikke har noe kontroll på han i det hele tatt.

For meg er 20.000kr pluss 30.000 i boutgifter et ganske stort kontrollmoment, man kan sette krav til en person som ikke har inntekt når man gir han verdier til rundt 50.000 i måneden og han velger å ikke bidra til etterforskningen av en voldtekt som har skjedd i vår kommende konges kjeller, og heller drar på partytur på luksushotell i København.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er så vanskelig for folk å innrømme. Pidestallen de har satt vår kommende konge og dronning på må jo skinne så hardt for noen at de er helt blinde.

Det er svært få mennesker som blir bra personer av å få helt uten krav. 

Endret av 1600
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (11 timer siden):

Jo takk det forstår jeg veldig godt. Det står ikke at det er funnet hundrevis av overgrep av verken 1, 2, 3, 4, 5, 6.. 20 kvinner. De undersøker om det er begått overgrep i materialet, omfanget og antallet kvinner det i så fall gjelder. 

Det er jo funnet overgrepsmateriale i disse filene, av 'TV-kendis', eller er du også uenig i dette?

Neida, han har sikkert en gjemt mappe som han prøvde å fjernslette full av blomster, katter og morsomme videoer selv om den allerede har vært opprinnelsen til video\bilder av minst ett overgrep.

Naiviteten lenge leve.

Endret av 1600
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og brudd på rommets retningslinjer.

Forumansvarlig

Skrevet
1600 skrev (6 timer siden):

Det er jo funnet overgrepsmateriale i disse filene, av 'TV-kendis', eller er du også uenig i dette?

Neida, han har sikkert en gjemt mappe som han prøvde å fjernslette full av blomster, katter og morsomme videoer selv om den allerede har vært opprinnelsen til video\bilder av minst ett overgrep.

Naiviteten lenge leve.

Snakker du om opplysninger fra pressen i ettertid av opplysningene som ble feil gjengitt? Hvorfor skulle jeg være uenig i det om politiet har gått ut med at de har funnet noe de mener er overgrep blant de angivelige hundrevis av bilder og videoer de gjennomgår?

• Liker 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Snakker du om opplysninger fra pressen i ettertid av opplysningene som ble feil gjengitt? Hvorfor skulle jeg være uenig i det om politiet har gått ut med at de har funnet noe de mener er overgrep blant de angivelige hundrevis av bilder og videoer de gjennomgår?

Fordi det virker som du kverulerer på detaljer for å flytte fokus vekk fra at politiet jobber med en mappe med hundrevis av filer hvor de allerede har funnet overgrepsmateriale i en sak hvor en som politiet tenker er serieovergriper allerede er siktet for et drøss med lovbrudd.

Men ja, det er sikkert blomster og kattevideoer i den mappen som MBH først gjemte og så forsøkte å fjernslette, etter at han hadde knust en mobil og kastet SIM-kortet. Dakars Marius.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
1600 skrev (25 minutter siden):

Fordi det virker som du kverulerer på detaljer for å flytte fokus vekk fra at politiet jobber med en mappe med hundrevis av filer hvor de allerede har funnet overgrepsmateriale i en sak hvor en som politiet tenker er serieovergriper allerede er siktet for et drøss med lovbrudd.

Men ja, det er sikkert blomster og kattevideoer i den mappen som MBH først gjemte og så forsøkte å fjernslette, etter at han hadde knust en mobil og kastet SIM-kortet. Dakars Marius.

Saken er ille nok som den er om det ikke er funnet hundrevis av andre overgrep i tillegg. For meg er hundrevis av overgrep ingen liten detalj i sakens utvikling. Når det viste seg å ikke være saken, kommenterte jeg det én gang. Resten er svar på andres tilsvar, som ditt nå. Jeg kom med en enkel saksopplysning og ser ingen grunn til at det er noe å diskutere. Jeg avslutter det gjerne nå.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1600 skrev (34 minutter siden):

Hva er det med dette opphenget på blomster og kattevideoer??

Hvis du må avslutte ethvert innlegg med den meningsløse punchlinen (som ikke kommer fra noen andre enn deg selv), er argumentene dine da sterke nok?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

La merke til at vi mistet denne et sted på veien:

«12. mars ba Se og Hør politiet om en kommentar til opplysningene om at det nå finnes hundrevis av bilder og videoer…»

Og  siden det har tilkommet ny informasjon, så tar jeg med den også. Forøvrig fra samme kilde:

«De nye bevisene – og de mange fornærmede, gjør at politiet nå danner seg et bilde av Marius. Politiets etterforskning pågår for fullt, og Se og Hør kan nå avsløre at politiet har funnet et likhetsmønster i flere av sakene»

Hint: det er ikke kattevideoer

https://www.seher.no/kongelig/politiet-har-funnet-et-monster/82902680

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Aricia skrev (27 minutter siden):

Hva er det med dette opphenget på blomster og kattevideoer??

Hvis du må avslutte ethvert innlegg med den meningsløse punchlinen (som ikke kommer fra noen andre enn deg selv), er argumentene dine da sterke nok?

En faktakorreksjon er vel strengt tatt ingenting å diskutere med argumenter, men bare konstatere.

• Liker 1
Skrevet
TigerK skrev (1 time siden):

La merke til at vi mistet denne et sted på veien:

«12. mars ba Se og Hør politiet om en kommentar til opplysningene om at det nå finnes hundrevis av bilder og videoer…»

Og  siden det har tilkommet ny informasjon, så tar jeg med den også. Forøvrig fra samme kilde:

«De nye bevisene – og de mange fornærmede, gjør at politiet nå danner seg et bilde av Marius. Politiets etterforskning pågår for fullt, og Se og Hør kan nå avsløre at politiet har funnet et likhetsmønster i flere av sakene»

Hint: det er ikke kattevideoer

https://www.seher.no/kongelig/politiet-har-funnet-et-monster/82902680

Altid litt uvisst hva  se og hør egentlig  formidler. Sånn i første  øyekast, så kan det virke som de henviser til hundrevis av overgreps vodeoer og bilder. På en annen side, når de ikke spesifiserer det som hundrevis av overgreps  bilder og videoer. Kan det også bety hundrevis av bilder og videoer  de skal gå igjennom  på jakt etter overgreps videoer og bilder. 

Så i prinsippet kan det være at de må gå igjennom  hundrevis av katte bilder pg videoer,  for å undersøke om det  finnes bilder og videoer av overgrep.

Sto vel i en artikkel  jeg delte i går, at politiet  jobbet med å indentifisere personer  i materialet.  Så man tenker  jo ut fra telsten at det gjelder flere ofre. Men på en annen side ikke spesifisert det heller.

Iht slike artikler har jeg et sterkt ønske om at se og hør begynner å bli  litt mer tydelig, slik at man ikke skal  måtte lure på i dette  tilfelle feks, hva er det de har funnet

Så min gjetning er at enten vet de det ikke selv, eller så er det bare et stort  materiale de skal gå igjennom,  for  å se om de finner mer. Hvis ikke hadde de nok spesifisert  at det var overgreps  videoer og bilder.

Antar det er mer, siden  dette ikke er noe han har begynt med i nyere tid. Ref linni episoden.  

• Liker 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 time siden):

Altid litt uvisst hva  se og hør egentlig  formidler. Sånn i første  øyekast, så kan det virke som de henviser til hundrevis av overgreps vodeoer og bilder. På en annen side, når de ikke spesifiserer det som hundrevis av overgreps  bilder og videoer. Kan det også bety hundrevis av bilder og videoer  de skal gå igjennom  på jakt etter overgreps videoer og bilder. 

Så i prinsippet kan det være at de må gå igjennom  hundrevis av katte bilder pg videoer,  for å undersøke om det  finnes bilder og videoer av overgrep.

Sto vel i en artikkel  jeg delte i går, at politiet  jobbet med å indentifisere personer  i materialet.  Så man tenker  jo ut fra telsten at det gjelder flere ofre. Men på en annen side ikke spesifisert det heller.

Iht slike artikler har jeg et sterkt ønske om at se og hør begynner å bli  litt mer tydelig, slik at man ikke skal  måtte lure på i dette  tilfelle feks, hva er det de har funnet

Så min gjetning er at enten vet de det ikke selv, eller så er det bare et stort  materiale de skal gå igjennom,  for  å se om de finner mer. Hvis ikke hadde de nok spesifisert  at det var overgreps  videoer og bilder.

Antar det er mer, siden  dette ikke er noe han har begynt med i nyere tid. Ref linni episoden.  

Se og Hør kommer med lite kjøtt på beina her, men akkurat dette er som sagt tydelig. De har beslaglagt over hundre bilder og videoer som skal gjennomgås for å vurdere innholdet. Hvis de finner overgrep i alle disse, skal jeg love deg at det slås større opp av både SeogHør og andre.

Edit. Det fremgår altså i linken inni den du viste til, altså fra deres oppslag dagen før:

https://www.seher.no/kongelig/nye-sjokkfunn/82902502

Oppfølgeren bekrefter heller ikke det. 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Se og Hør kommer med lite kjøtt på beina her, men akkurat dette er som sagt tydelig. De har beslaglagt over hundre bilder og videoer som skal gjennomgås for å vurdere innholdet. Hvis de finner overgrep i alle disse, skal jeg love deg at det slås større opp av både SeogHør og andre.

Edit. Det fremgår altså i linken inni den du viste til, altså fra deres oppslag dagen før:

https://www.seher.no/kongelig/nye-sjokkfunn/82902502

Oppfølgeren bekrefter heller ikke det. 

Men flere komentarer i teksten bidrar til å gi intrykk av noe annet. Så her  blir det litt åpent skrevet som kjører raskt igang fanasien ubevisst,  om man ikke har tungen rett i munnen. Så tydelig vil jeg ikke si det er

• Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Men flere komentarer i teksten bidrar til å gi intrykk av noe annet. Så her  blir det litt åpent skrevet som kjører raskt igang fanasien ubevisst,  om man ikke har tungen rett i munnen. Så tydelig vil jeg ikke si det er

Er vel ingen som tror at han kun har filmet straffbare seksuelle handlinger. Hva er poenget til deg og andre brukere som konsekvent prøver å minimalisere hva denne seriekriminelle mannen har gjort??? 

Han har i 2024 gjort ifølge det som er offentlig er kjent 3 ugjerninger som har medført siktelser eller etterforskning. Så er den tidligste kjente voldtekten mange år tidligere.

Hvor sannsynlig tror DU det er at han ikke har gjennomført flere seksuelle overgrep en dem som er offentlig kjente idag? 

Du vet som vi andre at det er helt usannsynlig at det ikke er flere ofre. Det vet som oss andre at politiet uten hans hjelp aldri kommer å finne alle ofte for denne mannen. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (10 minutter siden):

Politiet må også etterforske om det som fremkommer på bildene og i videoene er av en slik art at man går til videre etterforskning, eller om  innholdet ikke er straffbart. 

Utover dette, et salig rør, ja. Det virker som de skriver at det i denne mappen er funnet bevis som antyder et skjerpet forhold på det som i tidligere bevismaterial ikke var sidestilt med samleie på en av de fornærmede. Veldig tydelig er det dog ikke formulert. 

Skrevet
~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Politiet må også etterforske om det som fremkommer på bildene og i videoene er av en slik art at man går til videre etterforskning, eller om  innholdet ikke er straffbart. 

Utover dette, et salig rør, ja. Det virker som de skriver at det i denne mappen er funnet bevis som antyder et skjerpet forhold på det som i tidligere bevismaterial ikke var sidestilt med samleie på en av de fornærmede. Veldig tydelig er det dog ikke formulert. 

Ja feks denne: Se og Hørs opplysninger jobber politiet på spreng med å identifisere personer i det beslaglagte materialet

Som denne : Se og Hør kjenner til at politiet nå etterforsker materiale hvor Marius filmer seg selv og fornærmede mens han utfører seksuelle handlinger - som kan sidestilles med samleie. Etterfulgt av en komentar  om hundrevis av bilder etc.

Kan man fort få intrykket av at det er masse potensielle overgreps bilder funnet. Men at de må finne ut av om det straffbart eller ikke.

så det er jo noe med hvordan de setter det sammen. Og hva slags inntrykk det gir toralt

Skrevet
Krokenguri skrev (14 minutter siden):

Ja feks denne: Se og Hørs opplysninger jobber politiet på spreng med å identifisere personer i det beslaglagte materialet

Som denne : Se og Hør kjenner til at politiet nå etterforsker materiale hvor Marius filmer seg selv og fornærmede mens han utfører seksuelle handlinger - som kan sidestilles med samleie. Etterfulgt av en komentar  om hundrevis av bilder etc.

Kan man fort få intrykket av at det er masse potensielle overgreps bilder funnet. Men at de må finne ut av om det straffbart eller ikke.

så det er jo noe med hvordan de setter det sammen. Og hva slags inntrykk det gir toralt

Ja, er vel nettopp det de sjekker ut. Om seksuelle videoer og bilder er det eller overgrep. De har gjort et godt beslag i så måte, vil jeg si.

I kjent Se og Hør - stil, med andre ord..

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...