Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Kvittre skrev (24 minutter siden):

merkelig nok er det veldig mange her i tråden som mener det. Det er jo forklaringen hans til politiet , at han lever på lommepenger fra foreldrene, og da velger vi og stole 100% på det Marius sier, fordi « ååå, lommepenger av apanasjen! Mine skattepenger finansier dop «. 
så glemmer vi at Marius har brukt opp 2 millioner av formuen sin , så sånn sett kan jo forklaringen til politiet være sann. Eller det kan være at han ikke får er dritt, og at at det fortjenesten på huslaget drittungen har klart og sløse bort på dop og klær på et år. Eller at han har en inntektskilde han ikke ville informere politiet om, en de sannsynligvis fisket etter. 

Hvor tror du forresten pengene til huskjøpet kom fra?

Vedkommende har vist en livsstil som er svært kostbar, og ikke står i stil med vedkommendes inntekter gjennom år. Vi vet ikke sikkert hvor alle pengene som finansierer livsstilen kommer fra. Han hevder selv fra mor og far.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Villroses hage skrev (31 minutter siden):

Hvor tror du forresten pengene til huskjøpet kom fra?

Vedkommende har vist en livsstil som er svært kostbar, og ikke står i stil med vedkommendes inntekter gjennom år. Vi vet ikke sikkert hvor alle pengene som finansierer livsstilen kommer fra. Han hevder selv fra mor og far.

Montro om han arvet noe etter "teppekongen" Mahmoud Maktabi?

Det var hans "ste-morfar" (hans datter var gift med Marius´pappa en periode), og i saker jeg kan huske å ha lest har det stått at de hadde et veldig nært forhold.

Han døde i 2022, men jeg kan også huske å ha lest en sak om at han delte ut pengene sine før han døde, slik at det ikke skulle bli noe krangel i etterkant.

Jeg tror han hadde sagt noe ala "At han ville at alle skulle komme blide i begravelsen" 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos brudd på besøksforbudet igjen, det har sikkert vært diskutert tidligere, men er det ikke litt påfallende at man vil ha besøksforbud, men samtidig sitte i samme bil som tiltalte fordi det er "praktisk" å låne den mens tiltalte er på rehab? Blir ikke det utrolig blandede signaler til tiltalte når man som fornærmet kan ha kontakt når det er på positive premisser for fornærmede? Det blir jo bare utrolig weird hele opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (13 minutter siden):

Apropos brudd på besøksforbudet igjen, det har sikkert vært diskutert tidligere, men er det ikke litt påfallende at man vil ha besøksforbud, men samtidig sitte i samme bil som tiltalte fordi det er "praktisk" å låne den mens tiltalte er på rehab? Blir ikke det utrolig blandede signaler til tiltalte når man som fornærmet kan ha kontakt når det er på positive premisser for fornærmede? Det blir jo bare utrolig weird hele opplegget.

Jo, for oss utenforstående kan det se litt rart ut, men dette med forhold er jo ikke akkurat så enkelt alltid, spesielt ikke når det er vold involvert. Det er en prosess å løsrive seg, også om noen har vært ugreie med deg. Jeg synes vi skal la tvilen komme henne til gode.

Jeg tror ikke hun så nødvendigheten av besøksforbudet i starten, da var det politiet som var drivende, men nå har hun bedt om det selv og de har såvidt jeg har forstått det ikke truffet hverandre siden i høst. Så da tenker jeg det er helt fair at besøksforbudet ble videreført selv om hun var med på å bryte det i høst.

Endret av lurker
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (4 timer siden):

Jeg trorkongen tar ting(ene) alvorlig. Han og dronningen er flotte, kloke mennesker. Men jeg syns nettopp det - det varveldig vagt og jeg syns det er litt klønete formulert også ellers her og der. Forstår at de ikke skal eller kan si noe om hva de personlig mener ift Marius, eller kommentere etterforskningen, men litt mer pondus kan de vise - på generellt grunnlag. De får det til å (for noen) fremstå som at de tar "lett" på det. 

Ellers enig med annen debattant, selv om vi også ofte er uenige, så er det bare hyggelig å disktuere. Det er aldri latterliggjøring eller brukerdebatt/-angrep. Det gjør at man kanskje faktisk tenker over motargumentene - og ser andre sider også. 

Ja, det er best å fokusere på sak😊.

Nei, det er kanskje ikke så mye pondus i det aldrende kongeparet, men jeg tror han er godt likt fordi han likevel når inn til folk med en slags stødig, trygg ro som inngir tillit.

Endret av ~ Ada ~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...