Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Innrømmer at jeg ikke har lest alt her inne, men reagerer på at ingen venner av han går offentlig ut og "forsvarer" han som sin venn og snakker pent om han.

Endret av Belima
rettet skrivefeil
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reg1 skrev (45 minutter siden):

Har skjønt mer og mer at MM ikke har forstått sin rolle som kronprinsesse. 
Håper Haakon har baller og ber om folkeavstemming før han evt blir innsatt som konge. For uansett hvordan vi vrir og vender på det. Vi blir aldri kvitt MM i kongefamilien. Siden hun er mor til Ingrid Alexandra og Sverre Magnus. 

Ikke forstått sin rolle? Hvorfor skriver flere dette? Har mer inntrykk av at hun forstår sin rolle utmerket, men at hun gjør som hun vil når hun mener det trengs. At hun gir blaffen i hva som er lovlig eller ei, passende eller upassende, det som er viktigst er visst å passe på "lille" Marius. Hun vet hun er et maktmenneske, og at å kontakte den fornærmede da kanskje kan bidra til at hun lar være å samarbeide med politiet så hele saken kan legges bort til slutt. Virker kynisk og manipulerende.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 13
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (9 timer siden):

Jeg måtte bare inn og kikke på jentas (kjæresten) sin instagram side!

For en livsstil! Dra verden rundt og trippe rundt i små bikinier. Ski, surfing, kule opplevelser non stop, smell vakre kropper..

for et liv

Drømmen til denne generasjonen. MBH er jo en vei inn til et slikt liv. Arme jenter.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (6 minutter siden):

Ikke forstått sin rolle? Hvorfor skriver flere dette? Har mer inntrykk av at hun forstår sin rolle utmerket, men at hun gjør som hun vil når hun mener det trengs. At hun gir blaffen i hva som er lovlig eller ei, passende eller upassende, det som er viktigst er visst å passe på "lille" Marius. Hun vet hun er et maktmenneske, og at å kontakte den fornærmede da kanskje kan bidra til at hun lar være å samarbeide med politiet så hele saken kan legges bort til slutt. Virker kynisk og manipulerende.

Jeg tror også hun vet nøyaktig hva hun gjør. Hun ikke bare forstår sin rolle, men utnytter den der hun ser vinning i det.

• Liker 10
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (4 timer siden):

Jeg tror også hun vet nøyaktig hva hun gjør. Hun ikke bare forstår sin rolle, men utnytter den der hun ser vinning i det.

Vet ikke hvor mye hun forstår, men hun vet at hun er fredet. Det ville uansett sittet veldig langt inne for Haakon å skille seg (vil være et veldig nederlag å skulle innrømme at skeptikere hadde rett og at han hadde dårlig dømmekraft), og selv om det skulle skje, er hun «sikret» et liv i sus og dus og da til og med fritatt de få pliktene hun har igjen. 
Usikker på hvor mye Haakon ser, han virker som en god person, men veldig naiv.
Det må uansett være en skuffelse å være så alene med oppgavene som han er blitt og oppdage at tilliten hans så til de grader er misbrukt av Marius og MM. Virker som hun har all «makt» i det forholdet. 

Endret av O Rakel
  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Felis skrev (1 minutt siden):

Dette er et viktig poeng som jeg synes det er rart at ikke blir diskutert mer.

Vi har en ung mann, som i seg selv er en sikkerhetsrisiko, og som i form av sin livsførsel kan havne i feil selskap eller pådra seg forpliktelser til feil folk. Og han bor på Skaugum, i tett kontakt med vår neste konge og dronning.

Uansett om Mette Marit ikke forstår sin rolle og handler i affekt, eller om det er som @Lothlorien- sier, at hun kynisk utnytter rollen sin, så viser hun at hun mente hvert ord den dagen hun skrev at hun først og fremst var mor. Hun kommer til å sette Marius foran folket, noe som gjør henne ekstremt sårbar for utpressing og annet press. Mor og sønn, med sine samlede feil og mangler, utgjør en sikkerhetsrisiko som landet ikke er tjent med.

Ja, det er så uprofesjonelt som det kan få bli. Vanlige dødelige har mer respekt for jobben sin enn det MM utviser gang på gang. Det har vært sånn fra første stund. Hun velger det hun vil, dropper "kjedelige" oppdrag til fordel for fritidsreiser til Italia for å handle klær og tilbringe tid med sine nye venner fra den italienske moteverden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (55 minutter siden):

Det tar seg så innmari dårlig ut å forsvare en som banker damene sine, det er ikke det man vil folk skal få opp når de googler deg etter jobbintervjuet😬

Helt enig, men det er vel første gang jeg følger en sånn historie uten at noen har uttalt seg om han. Ofte tidligere har venner av dømte, fortalt at hen egentlig er en god og hyggelig person og de ikke forstår hvorfor tragiske "ting" hendte. Virker som om at ingen bryr seg om han. Sjelden eller aldri har venner noen gang snakket pent om han som jeg har fått med meg.

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Belima skrev (1 minutt siden):

Helt enig, men det er vel første gang jeg følger en sånn historie uten at noen har uttalt seg om han. Ofte tidligere har venner av dømte, fortalt at hen egentlig er en god og hyggelig person og de ikke forstår hvorfor tragiske "ting" hendte. Virker som om at ingen bryr seg om han. Sjelden eller aldri har venner noen gang snakket pent om han som jeg har fått med meg.

Dersom det er sånn at han tilhører et rusmiljø så er det sjeldent de beste vennene man finner der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Dette er et viktig poeng som jeg synes det er rart at ikke blir diskutert mer.

Vi har en ung mann, som i seg selv er en sikkerhetsrisiko, og som i form av sin livsførsel kan havne i feil selskap eller pådra seg forpliktelser til feil folk. Og han bor på Skaugum, i tett kontakt med vår neste konge og dronning.

Uansett om Mette Marit ikke forstår sin rolle og handler i affekt, eller om det er som @Lothlorien- sier, at hun kynisk utnytter rollen sin, så viser hun at hun mente hvert ord den dagen hun skrev at hun først og fremst var mor. Hun kommer til å sette Marius foran folket, noe som gjør henne ekstremt sårbar for utpressing og annet press. Mor og sønn, med sine samlede feil og mangler, utgjør en sikkerhetsrisiko som landet ikke er tjent med.

Jeg er enig i at MM har fremstått som en tigermor fra første stund. Husker godt hun tok for seg pressen på ganske spektakulært vis et par ganger da Marius var veldig liten.  Den første gangen var veldig tidlig i forholdet, der hun leste dem leksa på gata. Høyst uvanlig oppførsel fra kongelige kjærester, men absolutt på sin plass på det tidspunktet og i den situasjonen. Neste gang var da hun var blitt kronprinsesse, og deltok på et eller annet slags presseseminar i embets medfør, og brukte anledning til å lese dem leksa om Marius igjen. Det ble kraftig kritisert pga rolleblandingen.

Har aldri hørt at hun har kjørt tigermammagreia i forhold til Ingrid A og Sverre M, så det virker som hun opplever at Marius er utsatt på en måte som de andre ikke er.

Når det gjelder poenget ditt om sikkerhetsrisiko, så har jo det verste skjedd nå (utfra den utpressingstankegang), i det at han er tatt og siktet og hele verden vet det, så da er jo kruttet som kunne vært brukt som utpressing brent opp 🤷‍♀️ Ellers har jeg vanskelig for å se for meg bandidos utfordre garden og PST for å komme inn på Skaugum for å kreve inn narkogjeld, hvis det var det du mente.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (57 minutter siden):

Dersom det er sånn at han tilhører et rusmiljø så er det sjeldent de beste vennene man finner der. 

Ikke sant. Ikke sikkert de andre som henger i miljøet, er så keen på å utlevere seg selv samtidig heller. De vil jo ved å uttale seg om Marius, fortelle at de selv vanker i et usunt miljø. Det kan skade mye, siden de sikkert er folk med penger og store ambisjoner.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (2 minutter siden):

Har aldri hørt at hun har kjørt tigermammagreia i forhold til Ingrid A og Sverre M, så det virker som hun opplever at Marius er utsatt på en måte som de andre ikke er.

Dette har jeg tenkt på. Når jeg tenker på MM, så tenker jeg på at hun er mor til Marius. Jeg glemmer på en måte at hun også er mor til Ingrid og Sverre. Hun er ikke like Mama Bear når det kommer til dem, ikke utad.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Belima said:

De fleste menn forsvarer heldigvis ikke "kompiser" som banker opp damene sine. Dette er jo noe han har holdt på med lenge, siden 2018 og kanskje enda tidligere, vi får se om flere jenter våger å fortelle sine historier. Det er således ingen engangsforeteelse men ett mønster og noe de fleste i kretsen rundt han og kjærestene har visst om. 

Vold mot kvinner og barn er noe enhver oppegående normalfungerende mann tar sterk avstand fra! Og har han venner som holder på som han selv gjør med narko og vold vil de være dårlige karaktervitner.

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (11 minutter siden):

Jeg er enig i at MM har fremstått som en tigermor fra første stund. Husker godt hun tok for seg pressen på ganske spektakulært vis et par ganger da Marius var veldig liten.  Den første gangen var veldig tidlig i forholdet, der hun leste dem leksa på gata. Høyst uvanlig oppførsel fra kongelige kjærester, men absolutt på sin plass på det tidspunktet og i den situasjonen. Neste gang var da hun var blitt kronprinsesse, og deltok på et eller annet slags presseseminar i embets medfør, og brukte anledning til å lese dem leksa om Marius igjen. Det ble kraftig kritisert pga rolleblandingen.

Når det gjelder poenget ditt om sikkerhetsrisiko, så har jo det verste skjedd nå (utfra den utpressingstankegang), i det at han er tatt og siktet og hele verden vet det, så da er jo kruttet som kunne vært brukt som utpressing brent opp 🤷‍♀️ Ellers har jeg vanskelig for å se for meg bandidos utfordre garden og PST for å komme inn på Skaugum for å kreve inn narkogjeld, hvis det var det du mente.

Jeg har muligens bedre fantasi enn deg, for jeg kan tenke meg sååå mange andre alternativer enn at Bandidos sloss med garden for å entre Skaugum... Jeg skal ikke dele dem, for det blir spekulasjoner, men det holder å nevne at jeg ikke er utstyrt med spesiell god fantasi, så hvis jeg kan tenke meg andre alternativer, så kan nok andre det også. Inkludert fiender som er langt verre enn Bandidos.

Forøvrig tror jeg ikke de siste hendelsene oppstår i et vakuum. Man går ikke fra å være søt og ryddig partygutt, til å banke kjæresten og true med ildspåsettelse over natta. Marius sin sinnstilstand må ha vært kjent for den indre krets. Likevel har han altså bodd hos sin mor (fritt sitert fra Dagbladet). Her er det mange som har vist dårlig dømmekraft, inkludert kronprinsparet. 

Og det er vel ingenting som tilsier at Marius har tatt grep for å "bli frisk", eller hva vi skal kalle det? Han er fremdeles den samme mannen han var for et par uker siden. Han sitter ikke i varetekt, han er ikke innlagt, han er fri til å rote seg ytterligere opp i trøbbel. Og han bor fremdeles på Skaugum...

• Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Etter at han skal ha utsatt kjæresten for vold og rasert leiligheten hennes, skal Marius Borg Høiby ha dratt videre på fest. Et halvt døgn seinere ble han pågrepet.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/dro-videre-pa-nachspiel/81796284?articleToken=fd163a18cf13631955f8512ba9e58f000ea9134b7cfaf4ae342224cda4998b4b

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (14 timer siden):

Jeg hadde heller forstrukket å bli kontaktet privat og føler det hadde vært mer ekte enn en offentlig unnskyldning på en pressekonferanse. 

Helt enig. Jeg mener at mette Marit gjorde en feil, med tanke på posisjonen sin, men hensiktene blir jo bare spekulasjoner. Nå er ikke jeg en mette Marit fan, men hun er en varm og følsom person, og blir kanskje litt styrt av følelser og det er vel feilen her. Vi vet ikke hvem som tok intiativet . Etter hva jeg skjønner er fornermede en kjærste eller ekskjæreste av Marius, altså en mette Marit har en relasjon til. Ja, om fornærmede ønsket og snakke med mette Marit, og hun avslo og heller sa på tv at « jeg tar avstand til vold bla bla « , så hadde jo det virket veldig kaldt for denne jenta. Det hadde kanskje vært det riktige og gjøre i forhold til spekulasjoner / påvirkninger osv , men..  skulle gjerne visst mer om samtalen . 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (5 minutter siden):

Jeg har muligens bedre fantasi enn deg, for jeg kan tenke meg sååå mange andre alternativer enn at Bandidos sloss med garden for å entre Skaugum... Jeg skal ikke dele dem, for det blir spekulasjoner, men det holder å nevne at jeg ikke er utstyrt med spesiell god fantasi, så hvis jeg kan tenke meg andre alternativer, så kan nok andre det også. Inkludert fiender som er langt verre enn Bandidos.

Forøvrig tror jeg ikke de siste hendelsene oppstår i et vakuum. Man går ikke fra å være søt og ryddig partygutt, til å banke kjæresten og true med ildspåsettelse over natta. Marius sin sinnstilstand må ha vært kjent for den indre krets. Likevel har han altså bodd hos sin mor (fritt sitert fra Dagbladet). Her er det mange som har vist dårlig dømmekraft, inkludert kronprinsparet. 

Og det er vel ingenting som tilsier at Marius har tatt grep for å "bli frisk", eller hva vi skal kalle det? Han er fremdeles den samme mannen han var for et par uker siden. Han sitter ikke i varetekt, han er ikke innlagt, han er fri til å rote seg ytterligere opp i trøbbel. Og han bor fremdeles på Skaugum...

Det er noe veldig typisk Norskt over å "ivareta overgripere". Her hos oss skal alle behandles bra og respektfullt (Jeg snakker av erfaring - jeg også) Faktisk så er vi mer opptatt av å hjelpe enn å straffe. Resultatet er at potensiellt farlige mennesker blir "belønnet" med dulling, skjerming og "hva føler du når du får det sånn?" 

Ikke rart offere ikke tør å anmelde, eller be om besøksforbud. Faktisk så velger et urovekkende høyt antall offere å IKKE anmelde, de (vi) blir frarådet det - fordi det vil bli en for stor belastning, og ikke føre til noe som helst. 

Ønsker vi en endring på dette, så må man slutte med sånt som blandt annet foregår her og der nå, med sånt "Stakkars Marius"-greier. 

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (11 timer siden):

Jeg så på tiktok-profilen til offeret i saken, der hun har lagt ut en sånn morsom «singel» video, og så har Marius kommentert:@MariusBorg: Hvordan syntes du den single uken din gikk?

Fikk litt frysninger da jeg så det, han virker skummel

Blir spennende å se om han dukker opp i «eventyrbryllupet» til «tante» om noen uker..

I alle dager, var dette nå? Vet fortsatt ikke hvem hun er, men om dette var nå er jo fullstendig ute og kjøre, litt rart ingen har inndratt telefonen hans. 
tror ikke han dukker opp i bryllupet, men det kunne jo vært spennende for underholdningens del, hva skal durek gjøre for oppmerksomhet da? For et sirkus. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...