Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Momma said:

Skam deg!

Er det ikke derfor man "smører ut" sin perfekte tilværelse på Instagram da? For å generere klikk, likes og få følgere? Det gir jo klingende mynt i kassa det!
Rucula gjorde vel bare det den som poster håper så mange som mulig skal gjøre.

(Influenserne har derimot grunn til å skamme seg.)

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært interessant om offeret i denne saken også tok opp samtalen med MM, som hun også gjorde da MH ringte og truet henne med å brenne opp eiendelene hennes. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (13 minutter siden):

Jeg er lite heldig med utseende,  men har grei form og figur. Kan ta meg greit nok ut i luksusklær. Jeg tar gjerne imot endel millioner for å klippe i snorer og si noen platte selvfølgeligheter skrevet av andre, smile hyggelig og ellers leve i sus og dus. Har rast fra meg, så ingen sjanse for utagerende rus eller noe rart. Tror ikke på engler eller sjamaner.  Bedre deal enn dagens kongefamilien!

Syns du hører ut som et veldig bra valg for noen år! Sånn tillegg til meg selv så klart. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Caissa said:

Er det ikke derfor man "smører ut" sin perfekte tilværelse på Instagram da? For å generere klikk, likes og få følgere? Det gir jo klingende mynt i kassa det!
Rucula gjorde vel bare det den som poster (på Insta) håper så mange som mulig skal gjøre.

(Influenserne har derimot grunn til å skamme seg.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reg1 skrev (2 minutter siden):

Hadde vært interessant om offeret i denne saken også tok opp samtalen med MM, som hun også gjorde da MH ringte og truet henne med å brenne opp eiendelene hennes. 

Det hadde vært nesten litt for bra. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni

Selv om det kan være "morsomt" for noen med kjendisslarv så synes jeg at en skal respektere fornærmede såpass at en lar henne helt være. Ingen ser når du snoker på SoMe, men det er noe med å ta innover seg alvoret her. Ikke vær den personen som lar deg underholde av vold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Klappe said:

Jeg så på tiktok-profilen til offeret i saken, der hun har lagt ut en sånn morsom «singel» video, og så har Marius kommentert:@MariusBorg: Hvordan syntes du den single uken din gikk?

Fikk litt frysninger da jeg så det, han virker skummel

Blir spennende å se om han dukker opp i «eventyrbryllupet» til «tante» om noen uker..

uhu CREEPY!
(Får litt Bogeyman-feeling...)

Endret av Caissa
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenlandske medier har fått med seg at en prominent ex av Marius har blitt utsatt for vold. Hun har stått frem på Instagram.  Så det her er ett mønster.

https://honey.nine.com.au/royals/marius-borg-hoiby-threatened-to-set-fire-to-womans-clothes-norwegian-royal-family-scandal/82f9fd0f-07ca-4ed4-b89b-0b11241e83a1

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (1 time siden):

Jeg måtte bare inn og kikke på jentas (kjæresten) sin instagram side!

For en livsstil! Dra verden rundt og trippe rundt i små bikinier. Ski, surfing, kule opplevelser non stop, smell vakre kropper..

for et liv

Hvordan vet du hvem det er?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (5 minutter siden):

Hvordan vet du hvem det er?

navnet er offentliggjort i utenlandske medier. Så hvis du trykker på linken lenger opp her,så vil du se det. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klappe skrev (28 minutter siden):

Ender vel opp med at offeret ikke vil vitne mot han og «ønsker han alt godt i fremtiden». Hvis hun gjør det MM vil, er hun nok sikret økonomisk resten av livet

Tenker du på den norske kongefamilien, eller en scene i "Gudfaren" ...?

Problemet er at hvis en episode der man raserer en leilighet med en kniv i veggen, gir offeret hjernerystelse og kommer med alvorlige trusler i telefonen som er blitt tatt opp, skulle dysses ned fordi offeret ikke vil vitne, kan man like gjerne legge ned kongedømmet - som til syvende og sist er avhengig av folks tillit for å kunne bestå, og den tilliten begynner allerede å bli veldig tynnslitt.

• Liker 21
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 time siden):

Jeg sliter med å tro det vil skje. Det han har gjort er så ekstremt, og etter metoo tror ikke folk at kvinner lyver lenger bare for å få oppmerksomhet. Dette er så ondskapsfull atferd at det virkelig ikke kan bortforklares med "angrer" og "drar på rehab en måned". Tror han må helt ut av alt offisielt med den familien, om dette skal gå.
Men håper han dukker opp i brylluppet til märtha :D

Tror verken de eller han ønsker at han skal delta i bryllupet nå. Tror heller ikke han kommer til å stille opp i noe offentlig intevju og beklage sine synder. Det lengste han evt kommer til å strekke seg vil være en Instagram-post hvor han er «sorry»  og beklager til alle han har såret og skuffet med sin atferd.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (4 timer siden):

Først publiserer hun et brev angående Marius sin 20 års dag, hvor hun refser pressen for å ikke gi sønnen privatliv. Hun innleder brevet med setningen: Helt siden jeg for 20 år siden så Marius åpne øynene for første gang, 
har jeg først og fremst vært mor. 
Med det gjør hun det klart at de forrige kongenes valgspråk "Alt For Norge" ikke blir videreført når Haakon overtar tronen, for som dronning vil hun sette ungene først. 

Valgspråket tilhører kongen, ikke dronninga

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har statistikk eller forskning på om det er mulig for menn som nærmer seg 30 å forandre adferd i forhold til kvinner? Gjennom terapi? Eller er personligheten såpass satt og etablert i den alderen at de vil fortsette å mishandle kvinner fysisk og psykisk i et parforhold?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer på MMs tilsynelatende raske involvering i alle sønnens forhold - han skifter kjerring relativt ofte, og terskelen for å involveres som «svigerforeldre» fra MM og HMs side burde være langt høyere enn i «vanlige familier». Likevel involverer de seg med de stadig nye relasjonene hans. Han var ikke spesielt lenge sammen med NH, men likevel rakk hun bli ganske så godt kjent med og involvert med hans mor og stefar. Den nyeste damen er veldig ferskt, og allerede er vedkommende såpass involvert med MM at sistnevte kontakter henne ifb med dette. Det virker svært uproft og uriktig av landets fremtidige konge og dronning å opptre slik - hvorfor setter de ikke grenser etter x antall havarerte forhold hva gjelder involvering fra de kongelige?

Endret av baremeg007
  • Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni
Reg1 skrev (1 time siden):

Noen som har statistikk eller forskning på om det er mulig for menn som nærmer seg 30 å forandre adferd i forhold til kvinner? Gjennom terapi? Eller er personligheten såpass satt og etablert i den alderen at de vil fortsette å mishandle kvinner fysisk og psykisk i et parforhold?

Jeg har ikke statestikk, men du kan nok finne det om du begynner her:

https://atv-stiftelsen.no/om-oss/

https://www.kf.no/faglitteratur/barnevern/meningen-med-volden/

Jeg leste denne boken jeg lenker til for en god del år tilbake. Av det jeg husker er det gode muligheter for å komme seg ut av et slikt mønster. 

Kort oppsummert. Vold er et språk. Det du ikke klarer å uttrykke i ord, blir til slag. 

Om MBH sin vold bunner i sjalusi og en følelse av utenforskap kan han hjelpes. 

Og det får vi håpe. Om ikke vil vi se oss nødt til gi en av kongefamilien en forvaringsdom. Det er ikke noe særlig. 

Jeg tenker når vi er ferdige med å være forbanna på han og han har tatt sin straff og forbedret seg må vi ønske han velkommen tilbake til samfunnet. Det er jo en god norsk verdi. Den må vi tviholde på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjønt mer og mer at MM ikke har forstått sin rolle som kronprinsesse. 
Håper Haakon har baller og ber om folkeavstemming før han evt blir innsatt som konge. For uansett hvordan vi vrir og vender på det. Vi blir aldri kvitt MM i kongefamilien. Siden hun er mor til Ingrid Alexandra og Sverre Magnus. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...