Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Freydis skrev (59 minutter siden):

Hvis du ikke har fått det med deg så lever vi i Norge. Et fritt land. 

Tror ikke forumansvarlig hadde hatt jobb så lenge hadde det ikke vært pga at folk engasjerer seg og diskuterer på tvers av meninger og holdninger. 

Jeg står faktisk ikke ansvarlig overfor hva du reagerer på. Dette er et diskusjonsforum, du må tåle andre meninger enn dine, og jeg mener det er synd på forumansvarlig.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (26 minutter siden):

Jeg står faktisk ikke ansvarlig overfor hva du reagerer på. Dette er et diskusjonsforum, du må tåle andre meninger enn dine, og jeg mener det er synd på forumansvarlig.

Fint at du tenker på de forumansvarlige.
Da gjelder for alle å følge reglene på forumet.
Bla. er det ikke lov med brukerdebatt.

Endret av Junijulia
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (48 minutter siden):

Snurrevippen vil man skal tenke selv men ikke ta noen avgjørelser om hva man tenker. Hvem skal da avgjøre om det man tenker er riktig eller ikke. Andre? 

Nei. Jeg mener at selvsagt kan man ha personlige meninger, men å basere konklusjoner på feilinformasjon kan få konsekvenser. Det er forskjell på autonomi og objektive sannheter. Dette er i forhold til kritisk tenking som er basert på ulike kriterier for å vurdere om en tanke er godt fundert eller om den er basert på feilaktig informasjon, logiske feilslutninger eller personlig bias. Dette fører ofte til spredning av feilinformasjon og falske sannheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (1 time siden):

Det er selvsagt lov med egne meninger, men å konkludere før man har hele bildet fører til feilslutninger og fremstår lite seriøst i en debatt. Det er det kritisk tenking handler om og gir en pekepinn for seriøsiteten i en debatt. 

Nettopp! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (1 time siden):

I straffesaker kreves det beviskrav, og det er det en god grunn til. Dersom folk skal konkludere som de vil ut fra egne spekulasjoner, hva tenker du det gjør med samfunnet som helhet?

Mener du at det ikke er bevis i denne saken? Fyren har jo selv inrømmet en del av det, pluss det er bilder, videoer, kniver i vegger, vitner til enorme krangler, telefonsamtaler hvor han truer folk, videoer, legejournaler osv.

Jeg tenker noen jobber meget hardt i å diskreditere motdebattanter, selv om det er rikelig med bevis og en innrømmelse som viser at MBH er kriminell. Man trenger ikke hele tiden angripe folk for denne meningen når det er så mange klare bevis som er lekket, og at han selv har innrømmet det, både i sin dårlige unnskyldningstatement og i tekstmelding til 'gutta' (jeg er ikke konemishandler, jeg er ikke gift)

Ja, kritisk tenking er fint, kanskje også for de som hele tiden skriker om at alle andre må tenke kritisk.

Personlig begynner jeg å bli litt lei av denne konstante gjerdesittingen basert på at man later som man forfekter en slags nøytral holdning som er alt annet enn nøytral mtp. denne sakens stilling basert på det vi vet så langt.

Bare det vi vet så langt som er bekreftet av MBH, brudd på besøksforbud, vold i nære relasjoner, trusler og ødeleggelse av andres eiendom er nok til en lang dom. Det er FØR man snakker om 3x sovevoldtekt, 2 ytterlige seksuallovbrudd og 2x vold i nære relasjoner oppå den han har innrømmet. 

Endret av 1600
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1600 skrev (6 minutter siden):

Mener du at det ikke er bevis i denne saken? Fyren har jo selv inrømmet en del av det, pluss det er bilder, videoer, kniver i vegger, vitner til enorme krangler, telefonsamtaler hvor han truer folk, videoer, legejournaler osv.

Jeg tenker noen jobber meget hardt i å diskreditere motdebattanter, selv om det er rikelig med bevis og en innrømmelse som viser at MBH er kriminell. Man trenger ikke hele tiden angripe folk for denne meningen når det er så mange klare bevis som er lekket, og at han selv har innrømmet det, både i sin dårlige unnskyldningstatement og i tekstmelding til 'gutta' (jeg er ikke konemishandler, jeg er ikke gift)

Ja, kritisk tenking er fint, kanskje også for de som hele tiden skriker om at alle andre må tenke kritisk.

Personlig begynner jeg å bli litt lei av denne konstante gjerdesittingen basert på at man later som man forfekter en slags nøytral holdning som er alt annet enn nøytral mtp. denne sakens stilling basert på det vi vet så langt.

Bare det vi vet så langt som er bekreftet av MBH, brudd på besøksforbud, vold i nære relasjoner, trusler og ødeleggelse av andres eiendom er nok til en lang dom.

100% enig. Hvis folk velger å se bort fra drt vi VET så vil jeg si at det er mangel på sunn fornuft. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (1 minutt siden):

100% enig. Hvis folk velger å se bort fra drt vi VET så vil jeg si at det er mangel på sunn fornuft. 

Helt ok å forfekte det, men det er mye som diskuteres side opp og side ned som ingen vet noe om f.eks. hva kongefamilien har gjort eller ikke mht rusproblematikk de siste årene, samt hva de har visst eller ikke om andre hendelser.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...