Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lavmålet

Jeg tror ikke det er rådgiverne det er noe feil med. De lever ikke vanlige  liv og de er vokst opp i rikdom, med tjenere og folk som kan ordne det meste for dem. Noen mener de jobber så hardt for folket. Vel, mange av oss jobber hardt og døgnet har bare 24 timer for oss alle. De er vant til å få det som de vil og det de vil. Jeg tror de er såpass vant til å få viljen sin og de gjør mye som de selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, O Rakel said:

Min gjetning er at MBH gir et intervju til NRK, der han forteller om vanskelighetene han har hatt med sin udefinerte rolle og medfølgende publisitet, at det førte til desperasjon og rotløshet og maktesløshet og en destruktiv atferd og han vil ta sin straff.

Så kommer mange til å synes at det er flott at han er åpen, han gir skilsmissebarn/barn i uortodokse familier et ansikt, og så blir MM mer populær fordi hun var en omsorgsfull mor da det sto på. Og bare fåtallet ser at det er en gjentakende og manipulerende strategi, 

Jeg sliter med å tro det vil skje. Det han har gjort er så ekstremt, og etter metoo tror ikke folk at kvinner lyver lenger bare for å få oppmerksomhet. Dette er så ondskapsfull atferd at det virkelig ikke kan bortforklares med "angrer" og "drar på rehab en måned". Tror han må helt ut av alt offisielt med den familien, om dette skal gå.
Men håper han dukker opp i brylluppet til märtha :D

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når slottet går ut og forteller at Mette Marit hat vært i kontakt med offeret, så oppfatter jeg det som om slottet VET at dette ikke var smart, og at de legger kortet på bordet. 

Jeg tenker vel at det kanskje skjedde i kort tid etter at dette inntraff. Ikke at MM flere dager etterpå har tatt kontakt. 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mooza said:

Når slottet går ut og forteller at Mette Marit hat vært i kontakt med offeret, så oppfatter jeg det som om slottet VET at dette ikke var smart, og at de legger kortet på bordet. 

Jeg tenker vel at det kanskje skjedde i kort tid etter at dette inntraff. Ikke at MM flere dager etterpå har tatt kontakt. 

Enig! Men om strategien er å legge frem kortet på bordet… Da burde de egentlig også ha lagt frem hva som ble sagt, og at de har vurdert at det var et feiltrinn å ta den kontakten, for å være i forkant av hva som kommer 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare inn og kikke på jentas (kjæresten) sin instagram side!

For en livsstil! Dra verden rundt og trippe rundt i små bikinier. Ski, surfing, kule opplevelser non stop, smell vakre kropper..

for et liv

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, pop up bruker said:

Men hvis de ikke lytter til rådgiverne har de ikke de riktige og gode rådgiverne tenker jeg. Er du en god rådgiver så blir du faktisk lytte til, og "klienten" stoler på deg. Hvis ikke så kunne de likså godt forhørt seg med ChatGTP liksom. 

Edit: 

Mette Marit bør kunne såpass om sin egen rolle at hun lytter til disse rådgiverne, og ikke handler i affekt (hvis det er det hun har gjort). 

Ja, så enkelt tror jeg det kan sies! (Jeg forsøkte meg på en beskrivelse i same gate tidligere, men det ble litt krøkkete formulert 😄)

Jeg mistenker at MM handlet i affekt (på instinkt) da hun kontaktet offeret. Som beskyttende mor.
Men hun ikke er "en av oss", som en så korrekt skrev om. Og kan derfor ikke tillate seg å gjøre samme feil som vi kan glippe til å gjøre.
Derfor må tenke seg om både 5 og 6 ganger mer enn oss. Og deretter konferere med sikkerhetspersonellet de kongelige har til sin disposisjon. Før hun tyr til handling.

(Får en litt merkelig følelse av å omtale MM som "kongelig". Det føles på en måte ikke riktig...)

Endret av Caissa
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni
O Rakel skrev (12 minutter siden):

Min gjetning er at MBH gir et intervju til NRK, der han forteller om vanskelighetene han har hatt med sin udefinerte rolle og medfølgende publisitet, at det førte til desperasjon og rotløshet og maktesløshet og en destruktiv atferd og han vil ta sin straff.

Så kommer mange til å synes at det er flott at han er åpen, han gir skilsmissebarn/barn i uortodokse familier et ansikt, og så blir MM mer populær fordi hun var en omsorgsfull mor da det sto på. Og bare fåtallet ser at det er en gjentakende og manipulerende strategi, 

SoMe rører i MM store gryte av grums 24/7 nå og det er en mobb der ute. Mye har dukket opp igjen, om bilder og forskjellige videoer, gamle historier, ryktespredning og slarv. På forum uten moderering der det er fritt fram for spekulering regner jeg med at en prøver å overgå hverandre med sjokk-historier også. Så løgner sprer seg. 

Jeg vet ikke hva som skal til for å få tilbake tilliten etter dette. Jeg tror det meste er revet ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni
Rucula skrev (4 minutter siden):

For en livsstil! Dra verden rundt og trippe rundt i små bikinier. Ski, surfing, kule opplevelser non stop, smell vakre kropper..

for et liv

La henne være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labello skrev (7 minutter siden):

Enig! Men om strategien er å legge frem kortet på bordet… Da burde de egentlig også ha lagt frem hva som ble sagt, og at de har vurdert at det var et feiltrinn å ta den kontakten, for å være i forkant av hva som kommer 

Sant. Nå har de jo laget en ny skandale og mer spekulasjoner.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (7 minutter siden):

for et liv

Skam deg!

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføre Unni skrev (3 minutter siden):

La henne være. 

Hallo, jeg har aldri hørt om dama før. Måtte bare inn og titte og ble satt ut av livsstilen som ble presentert.

Jeg forsvarer på ingen måte hva som har skjedd mot henne. Jeg ble bare satt ut av livsstilen

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (2 minutter siden):

Skam deg!

Fordi?

hva skrev jeg om henne som var slemt?

Endret av Rucula
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes bistandsadvokaten til voldsofferet, en til vanlig nord-norsk verbal mitraljøse, har vært uvanlig stille. Sikkert mange grunner til det, men en av de henger nok sammen med den såkalte dialogen mellom partene, hvor offer sannsynligvis har blitt oppfordret til å ikke gå ut i media. Eller som Håkon uttrykte det: vi forsøker å ta hensyn til alle parter. Hvem tjener mest på det i grunnen?

• Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at svigermor Mette Marit kontakter sin svigerdatter. Det er helt sikkert for å tilby støtte. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Caissa skrev (19 minutter siden):

Ja, så enkelt tror jeg det kan sies! (Jeg forsøkte meg på en beskrivelse i same gate tidligere, men det ble litt krøkkete formulert 😄)

Jeg mistenker at MM handlet i affekt (på instinkt) da hun kontaktet offeret. Som beskyttende mor.
Men hun ikke er "en av oss", som en så korrekt skrev om. Og kan derfor ikke tillate seg å gjøre samme feil som vi kan glippe til å gjøre.
Derfor må tenke seg om både 5 og 6 ganger mer enn oss. Og deretter konferere med sikkerhetspersonellet de kongelige har til sin disposisjon. Før hun tyr til handling.

(Får en litt merkelig følelse av å omtale MM som "kongelig". Det føles på en måte ikke riktig...)

Helt enig! Hvis "de" skal være akkurat som oss kan vi la dette gå på rundtur: jeg kunne gjerne tenkt meg noen år på slottet, klippe bånd og hilse på folk, kjøre båt på Sørlandet, og kjøpe dyre kjoler. Så hvis det de kongelige skal være "vanlige folk" kan vi gjerne dele på disse oppgavene og godene. 

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pop up bruker said:

Helt enig! Hvis "de" skal være akkurat som oss kan vi la dette gå på rundtur: jeg kunne gjerne tenkt meg noen år på slottet, klippe bånd og hilse på folk, kjøre båt på Sørlandet, og kjøpe dyre kjoler. Så hvis det de kongelige skal være "vanlige folk" kan vi gjerne dele på disse oppgavene og godene. 

Jeg er lite heldig med utseende,  men har grei form og figur. Kan ta meg greit nok ut i luksusklær. Jeg tar gjerne imot endel millioner for å klippe i snorer og si noen platte selvfølgeligheter skrevet av andre, smile hyggelig og ellers leve i sus og dus. Har rast fra meg, så ingen sjanse for utagerende rus eller noe rart. Tror ikke på engler eller sjamaner.  Bedre deal enn dagens kongefamilien!

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på tiktok-profilen til offeret i saken, der hun har lagt ut en sånn morsom «singel» video, og så har Marius kommentert:@MariusBorg: Hvordan syntes du den single uken din gikk?

Fikk litt frysninger da jeg så det, han virker skummel

Blir spennende å se om han dukker opp i «eventyrbryllupet» til «tante» om noen uker..

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lavmålet
Klappe skrev (2 minutter siden):

Jeg så på tiktok-profilen til offeret i saken, der hun har lagt ut en sånn morsom «singel» video, og så har Marius kommentert:@MariusBorg: Hvordan syntes du den single uken din gikk?

Fikk litt frysninger da jeg så det, han virker skummel

Blir spennende å se om han dukker opp i «eventyrbryllupet» til «tante» om noen uker..

Er dette nå, eller gammelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...