Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

hvalstad45 skrev (6 minutter siden):

Jeg fatter ikke at ikke noen rådgivere har stoppet henne når det kommer til å kontakte offeret! Uansett om det er godt ment,  vil det kunne tolkes som press på offeret.
Det er virkelig så ufattelig hjernedødt. Virker ikke som om hun har noen rolleforståelse. Hun er en av Norges mektgiste kvinner,
bare pga hvem hun er gift med.
Og som moren til voldsmannen, vil hun selvfølgelig alltid forsøke å si noe avvæpnede i forhold til ham. Det er vitnepåvirkning.
Når det kommer til sønnen, virker det som om hun mister dømmekraft.

For alt vi vet, så kanskje MM og offeret har en relasjon? 

Om min sønn hadde gjort noe slik mot en av sine venner/kjærester som jeg kjente godt, så hadde jeg også tatt kontakt - for å vise min støtte til offeret. 
Vi vet ikke hva som har blitt sagt der, og nei man vil ikke alltid si noe avvæpnede selv om det er ens egen sønn det er snakk om. Mange klarer fortsatt å de dette for hva det er, og gi støtte til offeret.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvalstad45 skrev (7 minutter siden):

Jeg fatter ikke at ikke noen rådgivere har stoppet henne når det kommer til å kontakte offeret! Uansett om det er godt ment,  vil det kunne tolkes som press på offeret.
Det er virkelig så ufattelig hjernedødt. Virker ikke som om hun har noen rolleforståelse. Hun er en av Norges mektgiste kvinner,
bare pga hvem hun er gift med.
Og som moren til voldsmannen, vil hun selvfølgelig alltid forsøke å si noe avvæpnede i forhold til ham. Det er vitnepåvirkning.
Når det kommer til sønnen, virker det som om hun mister dømmekraft.

Og ved å holde på slik tyder ting på st hun har vært fascilitator for at han har kunnet holde på sånn. Kanskje hun gjør det av skyldfølelse for at hun valgte et liv der han måtte stå i vanskelige ting. Brevet på 20 års dagen taler for det. 

Når jeg googler kommer også refsingen  av Se og Hør opp også, og deretter ble Playboybildene av frk Snekkestad fjernet. Så påvirkningsmulighetene er reelle. 

• Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal aldri undervurdere en golddigger, de vil alltid finne en løsning som er til det beste, og helst litt bedre. Nå viser «ho mor» gamle kunster, saken er nok snart dysset ned i godhetens navn og offerrollene byttet pent om. Selv fanden beskytter sine😈😉

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermines skrev (3 minutter siden):

For alt vi vet, så kanskje MM og offeret har en relasjon? 

Om min sønn hadde gjort noe slik mot en av sine venner/kjærester som jeg kjente godt, så hadde jeg også tatt kontakt - for å vise min støtte til offeret. 
Vi vet ikke hva som har blitt sagt der, og nei man vil ikke alltid si noe avvæpnede selv om det er ens egen sønn det er snakk om. Mange klarer fortsatt å de dette for hva det er, og gi støtte til offeret.

Jeg tenker det samme. Som mor til to unge menn hadde jeg være desperat etter å snakke med kvinnen for å si at jeg tar fullstendig avstand fra hva han har gjort. Jeg håper dette er den berømte dråpen som får begeret til å renne over her. Han kan ikke snakke seg ut av dette, håper jeg. Men folk er forskjellige. 

Da jeg slo opp med eksen etter en episode, fordi han var ugrei men ikke like ugrei som dette her altså, var det skikkelig ille for faren hans og jeg som hadde et veldig godt forhold til hverandre. Han skjønte hvorfor jeg gikk, men jeg savnet han som en voksen stabil mann og som svigerfar mer enn jeg savnet eksen som var alt annet enn det. Det var veldig tøft. 

Så om MM hadde en nær relasjon til henne kan jeg forstå behovet for å snakke med henne. Brevet taler selvsagt imot, men det er 7 år siden nå (?) og mye har skjedd siden da. 

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Ninaen said:

Så dum kan selv ikke MM være. 

Når man opplever noe slikt som mor, spesielt en profilert mor som har frontet holdninger som går på tvers av det sønnen anklages for, så får det trolig følelsene til å bruse i kroppen og hodet. Og fornuften kan være vanskelig å gripe tak i.

Mens man befinner seg i følelsenes kaos kan man ende opp med å si eller gjøre ting man aldri ville gjort om man hadde stått på utsiden.
Fordi beskyttelsesinstinktet overtar, og tar styringa over fornuften.

Det er mine tanker.

Jeg reagerte også sterkt på at MM har tatt kontakt med offeret.
En godt voksen person, i en sterk maktposisjon, mor til den antatte overgriperen, vs en ung person, (antagelig) nylig utsatt for overgrep og voldsomme inntrykk, trolig fremdeles i en tilstand preget av sjokk.
Ikke bra!

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kranken skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker det samme. Som mor til to unge menn hadde jeg være desperat etter å snakke med kvinnen for å si at jeg tar fullstendig avstand fra hva han har gjort. Jeg håper dette er den berømte dråpen som får begeret til å renne over her. Han kan ikke snakke seg ut av dette, håper jeg. Men folk er forskjellige. 

Da jeg slo opp med eksen etter en episode, fordi han var ugrei men ikke like ugrei som dette her altså, var det skikkelig ille for faren hans og jeg som hadde et veldig godt forhold til hverandre. Han skjønte hvorfor jeg gikk, men jeg savnet han som en voksen stabil mann og som svigerfar mer enn jeg savnet eksen som var alt annet enn det. Det var veldig tøft. 

Så om MM hadde en nær relasjon til henne kan jeg forstå behovet for å snakke med henne. Brevet taler selvsagt imot, men det er 7 år siden nå (?) og mye har skjedd siden da. 

Dette er et mønster. Noen viste til saken med broren, der hun uttalte seg til fordel for ham i hans rettssak. Også han pga vold. 

• Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (6 minutter siden):

Dette er et mønster. Noen viste til saken med broren, der hun uttalte seg til fordel for ham i hans rettssak. Også han pga vold. 

Det er selvfølgelig veldig ugreit ja, men også veldig lenge siden så kan hende hun har lært noe underveis. Det har vært en viss dannelsesreise her på de 20 årene, og jeg håper Håkon også har noe fornuftig å si her, men brevet på 20 årsdagen taler selvsagt imot. 

Endret av Kranken
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caissa skrev (3 minutter siden):

Når man opplever noe slikt som mor, spesielt en profilert mor som har frontet holdninger som går på tvers av det sønnen anklages for, så får det trolig følelsene til å bruse i kroppen og hodet. Og fornuften kan være vanskelig å gripe tak i.

Mens man befinner seg i følelsenes kaos kan man ende opp med å si eller gjøre ting man aldri ville gjort om man hadde stått på utsiden.
Fordi beskyttelsesinstinktet overtar, og tar styringa over fornuften.

Det er mine tanker.

Jeg reagerte også sterkt på at MM har tatt kontakt med offeret.
En godt voksen person, i en sterk maktposisjon, mor til den antatte overgriperen, vs en ung person, (antagelig) nylig utsatt for overgrep og voldsomme inntrykk, trolig fremdeles i en tilstand preget av sjokk.
Ikke bra!

Forskjell på å ta kontakt «i affekt» for å gi offeret full støtte, og å prøve å forsvare sønn og få saken til å forsvinne. Og problemet her er at vi kan ikke ha en dronning som eventuelt mister hodet og lar følelsene ta overhånd ,i det som faktisk er en straffesak i tillegg, det utgjør faktisk et sikkerhetsproblem på genrelt grunnlag, det samme gjør dårlig rolleforståelse. Uansett hvor mye vi forstår de menneskelige aspektene og naturlige reaksjonene. Denne saken handler om mye mer enn en vanlig voldssak med tilhørende foreldre osv. 

• Liker 12
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni

Som kvinne som har hatt flere svigermødre, og som har ei nå også, så hadde jeg opplevd det som svært belastende om en av disse hadde tatt kontakt med meg, samme hvilken hensikt. Og disse er flotte damer. 

Blomster, klapp på kinnet, støttende ord og tårer hadde jeg oppfattet som å bli presset opp mot veggen. Særlig da jeg var i tyveåra. 

Den fornærma har via advokat bedt om fred. MM har faktisk gjort trykket enda høyere. Hun er ung, uerfaren med media og utsatt for et traume. MM ga henne ikke såpass respekt. 

Det er vel den fornærma sine foreldre som skal stå for trøsten her. Og venner og venninner. 

Jeg er sjokkert. 

Endret av Uføre Unni
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Ninaen said:

Forskjell på å ta kontakt «i affekt» for å gi offeret full støtte, og å prøve å forsvare sønn og få saken til å forsvinne. Og problemet her er at vi kan ikke ha en dronning som eventuelt mister hodet og lar følelsene ta overhånd ,i det som faktisk er en straffesak i tillegg, det utgjør faktisk et sikkerhetsproblem på genrelt grunnlag, det samme gjør dårlig rolleforståelse. Uansett hvor mye vi forstår de menneskelige aspektene og naturlige reaksjonene. Denne saken handler om mye mer enn en vanlig voldssak med tilhørende foreldre osv. 

Ja, er helt enig!

At hun kunne kontakte det antatte offeret, uten at "security" reagerte (og forhindret det), er uforståelig for meg.

Endret av Caissa
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokt? Nei. Men MM gjør som MM vil. Epstein, surrogatsaken, voldsdømt bror, og nå Marius. Hun har ikke forstått sin rolle på de over 20 årene som har gått. 

• Liker 31
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bestemoren

I vedlagte artikkel står det bl.a.:

«Holder kronprinsessen, som åpner krisesenter for voldsutsatte kvinner, en beskyttende hånd over sønnen? spør TV 2s kongehusekspert.» Videre: «Nå bekrefter Slottet at kronprinsesse Mette Marit har hatt en privat samtale med den fornærmede i saken mot Marius Borg Høiby. Som mor er dette muligens en naturlig samtale å ha. Som kronprinsesse burde den vært unngått. Dette handler også om fasade og inntrykk. Holder kronprinsessen, som åpner krisesenter for voldsutsatte kvinner, en beskyttende hånd over sønnen, som tilsynelatende har vanskeligheter med å kontrollere sitt temperament?»

Videre menes det (fortsatt i artikkelen) at denne saken ikke handlet om monarkiet, men om en voldsutsatt kvinne. Til det vil jeg si - både ja og nei. Dette handler også i høy grad om monarkiet! Som @Felis påpeker - det handler om en kommende dronning som blander sammen roller. Hun publiserte bl.a. brev (vern av MBH) på kongehusets offentlige sider og tar ham i forsvar. Her mener jeg det ikke bare  er ML og DV som ikke forstår rollene sine, det gjelder også vår kronprinsesse. Derfor handler dette også om monarkiet - og egnethet…

https://www.tv2.no/mening_og_analyse/denne-saken-handler-ikke-om-monarkiet-men-en-voldsutsatt-kvinne/16915088/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caissa skrev (12 minutter siden):

Ja, er helt enig!

Jeg prøvde bare å analysere hennes antatte reaksjon, basert på å være mor med barn på samme alder.  "Mennesker er mennesker" tenker jeg. (Og instinkter er instinkter)

Og at hun kunne kontakte det antatte offeret, uten at "security" reagerte (og forhindret det), er uforståelig for meg.

Skjønte det altså. Bare behov for å understreke forskjellen på henne og «alle oss andre» i praksis. 🙂

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, moroklompen said:

Det er fullstendig hårreisende at det ikke kommer noen uttalelser fra Kongehuset når det gjelder denne saken (eller gin gate forsåvidt) men når de først velger å uttale seg, så er det for å poengtere at MM har vært i kontakt med fornærmede!

Håndteringen er så uprofesjonell at man enten skulle tro de har ansatt verdens verste rådgivere eller at aktørene selv styrer styrer showet.

MM er Norges neste dronning (pr i dag) og om noe kunne de kommet med en offentlig uttalelse hvor de fordømmer alle former for vold.

Når vi allerede vet at fornærmede ikke har anmeldt selv, ikke ønsker besøksforbud, har vært i kontakt med siktede og  vil ha ro rundt saken, tyder alt på at hun har sterke traumebånd.

For eks svigermor, som er Norges kronprinsesse og da ikke bare ta kontakt med henne men i tillegg komme med en uttalelse i pressen om dette, er ett maktmisbruk uten like, dypt problematisk og en svært manglende rolleforståelse.

Jeg er dypt sjokkert over hvordan Kongehuset velger å håndtere alle disse utrolige tragiske sakene i full offentlighet.

Ja dette er ræva håndtering fra Norges kongehus, men vedder på at unnskyldningen deres er at Marius ikke er kongelig eller ønsker å være en offentlig person 🤣🤣 Kanskje MM forfatter et nytt brev til norsk presse hvor hun kjefter på se og hør og co som ikke vil la hennes søte snille Marius være i fred, for han er verken kongelig eller vil være i søkelyset må vites 😵

• Liker 28
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...