Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Bestemoren
anonym 4545 skrev (6 minutter siden):

Jada, MM evner å snakke om saken med fornærmede, mens gjerningsmannen "ikke har nok baller" til et politiavhør (vet at han kan benytte seg av denne rettigheten). MM burde ikke kontaktet fornærmede før politiavhøret var "i boks". 

Helt enig!!! Bra det er politiet (og ikke den fornærmede) som har anmeldt MBH…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kattedama

Dette begynner å bli en farse. Så mange sammenblandinger av roller her fra MM, som er direkte skadelig for kongehuset og som overhodet ikke setter henne eller sønnen i et godt lys. Mamma kontakter offeret og voldsutøveren (sønnen)  nekter å snakke med politet. Og de bildene som er publisert i Seoghør er bare forferdelige. Skulle gjerne likt å se noen andre få den spesial behandlingen MBH får nå. Det er vel på tide å stille denne fyren til ansvar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Jeg synes også dette var en merkelig vurdering av henne. Det var sikkert ment vel, men er det ikke å blande seg inn i noe som enda etterforskes?

Det var et merkelig valg, helt enig. Slik jeg ser det så blir jo det på en måte å påvirke etterforskningen. 

• Liker 24
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (6 minutter siden):

Det var et merkelig valg, helt enig. Slik jeg ser det så blir jo det på en måte å påvirke etterforskningen. 

Ja, enig. Enten bevisst, eller ubevisst. Hun kan ikke være så naiv at hun tror at hennes besøk ikke har påvirkning for offeret. I "beste" fall vil offeret kanskje få en avsmak for hele Marius' familie, i "verste" fall vil hun kunne fire på kravene fordi MM var så forståelsesfull. MM burde holdt seg unna, i hvert fall til Marius har forklart seg til politiet. Summen av at han nekter å forklare seg, at vi har den informasjonen vi har, og nå bilder i Se og Hør, og det at hun har vært i samtale med den fornærmede, gjør at alt virker suspekt.

Endret av PusheenPusheen
Korrigering
  • Liker 26
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissHannigan skrev (1 time siden):

Vet ikke om det var noen god idé. 😬

Syns ikke det tar seg bra ut i en så alvorlig sak. 

De har veldig dårlige rådgivere på slottet for tiden. 

Hva hvis hun tok kontakt med offeret for å vise henne støtte? Hun trenger ikke nødvendigvis manipulere selv om hun snakker med henne.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres over om MM har snakket med Marius advokat før hun oppsøkte fornærmede. Jeg håper at enhver advokat ville frarådet dette.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nadine skrev (24 minutter siden):

Som tidligere voldsoffer hadde jeg satt utrolig pris på en samtale fra moren til min eks - dersom hun hadde beklaget, vært støttende og tatt sterk avstand fra volden. Det hadde faktisk hjulpet å gjøre det enklere å ikke tenke at det var min skyld i noen av de første årene.

Dessverre ringte min svigermor og skjelte meg ut for å ha anmeldt og ødelagt hennes sønn sitt liv. 

Dårlig svigermor du hadde, men ja jeg hadde også sett pris på samtale fra min eks svigermor ,men  fikk det ikke jeg heller.  

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner og innlegg kan dermed forsvinne uten annen ryddemelding enn denne.

Forumansvarlig

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Nadine said:

Som tidligere voldsoffer hadde jeg satt utrolig pris på en samtale fra moren til min eks - dersom hun hadde beklaget, vært støttende og tatt sterk avstand fra volden. Det hadde faktisk hjulpet å gjøre det enklere å ikke tenke at det var min skyld i noen av de første årene.

Dessverre ringte min svigermor og skjelte meg ut for å ha anmeldt og ødelagt hennes sønn sitt liv. 

I et vakum forstår jeg at det kan være fint.

Men hadde du likt det om eksen sin ikke engang hadde forklart seg til politiet ennå og vedkommende mor hadde veldig mye høyere rang enn deg selv og du kanskje kunne blitt redd for å stå i saken?

Om du hadde hatt bare et frø av tvil i bakhodet, at hun kanskje prøvde å påvirke saken til din eks' fordel, hadde det vært like fint?

• Liker 31
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (2 timer siden):

Foreløpig så er det vel venninnen til fornærmede som har anmeldt han og politiet som har valgt å ta ut siktelse. Men hvis hun selv anmelder han, og ekser bli innkalt som vitner, vil straffesaken stå sterkere. Nå som katta allerede er ute av sekken, har hun jo ingen ting å tape. Men for Marius sin del har han vel allerede fått den verste straffen han kunne få: karakterdrap i media. 

Hva tenker du på? Har ikke noe å si hvem som anmelder, straffesaken står like sterkt. JS kan likevel kalles inn til avhør/ vitneboks ved en eventuell rettssak for å styrke saken

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AprilLudgate said:

Da burde jeg og alle jeg vokste opp med vært rusavhengige, voldsutøvere, voldtektspersoner, foreldre som utøvde omsorgssvikt osv.

Ingen av oss er det. 

Svadapiss. 

Det er ikke svada, det er et faktum at ulike traumer og en vond oppvekst gjør en mer disponert for feks å bli voldsutøver. Det betyr ikke at alle som har en dårlig oppvekst blir voldsutøvere, men forskning viser at de som er utsatt for ulike traumer i barndommen kan bli voldsutøvere. Menn som utøver psykisk vold har også ofte blitt utsatt for vonde ting i barndommen. Det betyr ikke at alle som utsettes for traumer starter med psykisk vold. 

https://rop.no/aktuelt/voldsutovere-har-ofte-selv-blitt-utsatt-for-vold/

https://tryggere.no/voldsutover/

Anbefaler boken: Why does he do that, inside the minds of angry and controlling men av Lundy Bancroft. Boken gir også gode råd til kvinner som står i en sånn situasjon. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Enkelt&Komplisert said:

Hva tenker du på? Har ikke noe å si hvem som anmelder, straffesaken står like sterkt. JS kan likevel kalles inn til avhør/ vitneboks ved en eventuell rettssak for å styrke saken

Det er politiet selv som har anmeldt han. Det kan skje om offeret ikke vil/våger å anmelde av ulike årsaker men der politiet mener det er åpenbart at det har blitt begått en straffbar handling.

Hun kan altså ikke trekke noen anmeldelse, men hun kan påvirkes til å endre forklaring og si at det ikke var så farlig likevel. Da vil påtalemyndighetens sak selvsagt svekkes. Derfor er det ekstremt problematisk at kronprinsessen kontakter henne for en samtale...

• Liker 20
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, JessicaL said:

Det er politiet selv som har anmeldt han. Det kan skje om offeret ikke vil/våger å anmelde av ulike årsaker men der politiet mener det er åpenbart at det har blitt begått en straffbar handling.

Hun kan altså ikke trekke noen anmeldelse, men hun kan påvirkes til å endre forklaring og si at det ikke var så farlig likevel. Da vil påtalemyndighetens sak selvsagt svekkes. Derfor er det ekstremt problematisk at kronprinsessen kontakter henne for en samtale...

Politiet anmelder rutinemessig i den typen saker. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (22 timer siden):

Ja. Det stemmer, men i praksis ikke mer enn noen få tusenlapper, i motsetning til i sivile saker hvor man lett kommer opp i mange hundretusen  

Hvorfor er det slik forskjell???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (18 minutter siden):

Det er ikke svada, det er et faktum at ulike traumer og en vond oppvekst gjør en mer disponert for feks å bli voldsutøver. Det betyr ikke at alle som har en dårlig oppvekst blir voldsutøvere, men forskning viser at de som er utsatt for ulike traumer i barndommen kan bli voldsutøvere. Menn som utøver psykisk vold har også ofte blitt utsatt for vonde ting i barndommen. Det betyr ikke at alle som utsettes for traumer starter med psykisk vold. 

https://rop.no/aktuelt/voldsutovere-har-ofte-selv-blitt-utsatt-for-vold/

https://tryggere.no/voldsutover/

Anbefaler boken: Why does he do that, inside the minds of angry and controlling men av Lundy Bancroft. Boken gir også gode råd til kvinner som står i en sånn situasjon. 

Kommer ikke til å lese. Har vært borti nok av dem gjennom mange år. Har også vært frivillig på krisesenter for alle ungene som må bo på hemmelig adresse fordi forelder skambanker mamma og dem. 

Folk får ta ansvar for hvordan de skader andre. Jeg gir blanke faen i hvorfor - søk hjelp og unngå relasjoner. 

Man kan simpelthen være singel. 

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiyo skrev (3 timer siden):

Jeg syns han er veldig heldig at utenlandske medier ikke har fått snusen i dette her. At kronprinsessen (fremtidig dronning) sin sønn er arrestert er noe de fleste europeiske og amerikanske gossipsider hadde skrevet om, selv om det skjer i lille Norge. De elsker royal news. 

De har da fått snusen i det..

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...