Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Godt jobbet, Haakon! Å få Høiby-familien inn i offentligheten var virkelig et scoop. Etter mange år med riksklovnen Sven O. Høiby jevnlig i media, fra 2001 til hans død i 2007, er det nå altså «Lille Marius» som på sin måte har «tatt over». Mange var jo bekymret for krompens valg for 25 år siden, ikke helt uten grunn:

«både i Norge og i utlandet vakte det oppsikt da nyheten om Mette-Marit ble kjent — at tronarvingens kjæreste var en enslig mor med en fortid i det narkotikabelastede housemiljøet og med en tidligere straffedømt eks-kjæreste.»

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/kQVLA/haakon-og-mette-marit-flytter-sammen

Haakon kunne selvsagt velge hvem han ville, men kanskje ikke så lurt å fortsette som kronprins, det kunne ingen ha tvunget ham til. Ikke at Märtha ville vært noe bedre …

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bestemoren

«TV2 får bekreftet fra flere kilder at kronprinsesse Mette-Marit (50) selv har snakket med den fornærmede kvinnen i voldssaken mot sønnen Marius Borg Høiby (27).»

https://www.nettavisen.no/kjendis/tv-2-mette-marit-har-snakket-med-fornarmede/s/5-95-1957986

https://www.nrk.no/nyheter/slottet-bekrefter_-mette-marit-har-hatt-kontakt-med-fornaermede-1.17001153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (1 minutt siden):

IMG_6757.thumb.jpeg.1cd340022e43404527a0db10c2566eb7.jpeg

Mamma ordner opp vettu!

Hvorfor i huleste skal hun være i samtale med den fornærmede?

(skjermdump fra nrk.no)

Selvfølgelig har hun det... Håper i så fall det KUN var for å vise medfølelse, og ikke for å prøve  å snakke sønnen ut av noe. 

• Liker 37
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (1 minutt siden):

Mamma ordner opp vettu!

(skjermdump fra nrk.no)

Fordi hun kjenner offeret og er et hjertevarmt menneske? Jeg vil tro hun har gått varsomt frem.

Eller tror du hun manipulerer kvinnen og har uærlige hensikter?

Synes dette var flott av MM! 

• Liker 20
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Bestemoren said:

«TV2 får bekreftet fra flere kilder at kronprinsesse Mette-Marit (50) selv har snakket med den fornærmede kvinnen i voldssaken mot sønnen Marius Borg Høiby (27).»

https://www.nettavisen.no/kjendis/tv-2-mette-marit-har-snakket-med-fornarmede/s/5-95-1957986

https://www.nrk.no/nyheter/slottet-bekrefter_-mette-marit-har-hatt-kontakt-med-fornaermede-1.17001153

Ikke særlig vanskelig å se for seg hva den samtalen handlet om... 

• Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Mette Marit bryr seg. Jeg tror ikke hun manipulerer. Jeg tror hun vil snakke med henne og høre hvordan det går. Kanskje hun vil ha informasjon ettersom Marius ain't talking? 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonjemor74 skrev (11 minutter siden):

Tyske medier har skrevet masse om det, de har også lagt ut bilde og navn på jenta han banket opp.. Dette er også skrevet om i svenske og danske medier.

Derimot synes jeg det er rart hvor påfallende stille det er i mediehuset NRK... Dette koker jo alle andre nasjonale medier..

Norske media generelt, og NRK spesielt, synes det er viktigere å "verne om Kongefamilien" enn problematisere "upassende adferd" av et medlem av Kongefamilien. At de ikke evner å stille kritiske spørsmål til kronprinsparet er skremmende.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (1 minutt siden):

Flott?? Hun griper inn i en mulig straffesak!  Som kommende dronning!! Det er er stort overtramp. 

Jeg synes også dette var en merkelig vurdering av henne. Det var sikkert ment vel, men er det ikke å blande seg inn i noe som enda etterforskes?

• Liker 31
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, elskersommer said:

Det jeg ikke skjønner i denne saken er følgende.. i følge advokaten har IKKE offeret vært innlagt på sykehus selv om mange påstår dette

Her har da kvinnen fått rassert leilighet,kniv står i veggen og hun er blitt slått. Men hun ønsket IKKE besøksforbud 🤨 Hvorfor i alle dager ønsker hun ikke det? Hadde jeg blitt slått så hadde jeg da bedt om dette? Alt annet virker jo helt idiotisk🤨

Jeg skjønner at det virker idiotisk, men det er ikke det. Et besøksforbud er ikke verdt papiret det er skrevet på den gang. Rekorden i Norge var vel han som var i tingretten i fjor for å ha brutt besøksforbud mer enn 2000 ganger. Så mye skal det altså til, før det skjer noe med den som bryter besøksforbud. 

Når man har en voldelig eks som truer med å tenne på huset ditt, og som får den kongelige mora si til å ringe og legge press på deg, så eskalerer man ikke situasjonen med å be om et vedtak som besøksforbud. Det gir deg null beskyttelse og bidrar ikke til en dritt annet enn å eskalere situasjonen. 

Endret av Gliffy
tastefeil
  • Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sgirl skrev (5 minutter siden):

Flott?? Hun griper inn i en mulig straffesak!  Som kommende dronning!! Det er er stort overtramp. 

Hun har rådgivere; hun vet nok hva hun gjør. Mulig offeret ønsket det selv også.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JessicaL skrev (9 minutter siden):

Ikke særlig vanskelig å se for seg hva den samtalen handlet om... 

Få høre, siden du er så skråsikker.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (16 minutter siden):

Mamma ordner opp vettu!

(skjermdump fra nrk.no)

Mette Marit er ikke så dum at hun forsøker snakke Marius ut av dette.

Jeg tror hun har forsøkt å vise støtte og beklage på vegne av familien som tar avstand. De vet nok alt om tilstanden på åstedet. Og han lot seg pågripe etter avtale, så ingen bønn fra å slippe glattcelle. 

Mette Marit virker som ei empatisk dame som klarer tenke klokt, så jeg kan ikke se for meg noe annet enn forsøk på å vise støtte. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 34
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bestemoren skrev (13 minutter siden):

Vet ikke om det var noen god idé. 😬

Syns ikke det tar seg bra ut i en så alvorlig sak. 

De har veldig dårlige rådgivere på slottet for tiden. 

• Liker 27
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (16 minutter siden):

Mamma ordner opp vettu!

(skjermdump fra nrk.no)

Syns det blir helt feil at hun aktivt går inn i denne saken, selv om det er sønnen som siktet. Nå er kongehuset, og ikke bare kongefamilien, aktivt innblandet i denne saken. 

Får inderlig håpe at det er for å vise medfølse og søtte, og at det er utelukkende posivit for fornærmede.

• Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (1 time siden):

Nei, kroppskrenkelse innebærer også bevisste forsøk på å skade. Kroppskrenkelse er å utøve vold. Kroppsskade er når volden medfører mer varige skader. Jeg er enig i at begrepene kan høres litt vel bagatelliserende ut... 

takk, det var jeg faktisk ikke klar over. Det høres jo ikke logisk ut liksom…

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, MM evner å snakke om saken med fornærmede, mens gjerningsmannen "ikke har nok baller" til et politiavhør (vet at han kan benytte seg av denne rettigheten). MM burde ikke kontaktet fornærmede før politiavhøret var "i boks". 

• Liker 34
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...