Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det kan være mange grunner til at offeret ikke ønsker å gjøre dette "mer" enn det er. Det er f.eks ikke uvanlig at når det har gått noen dager så begynner man å tenke (hvis det er en man er glad i)  at:  "han gjorde det jo ikke med vilje", "han er jo egentlig ikke sånn", det var jo fordi at..", og "jeg slo jo tilbake" for ikke å glemme "Jeg vil ikke at han skal straffes, jeg vil at han skal få hjelp". 

Jeg snakker av erfaring! Syns ikke vi skal spekulere i hvorfor offeret gjør som hun gjør. Vold er aldri greit uansett hva. Men menneskers ønske om ro og "få det vekk" kan veie tyngre enn å stå i masse mer med det videre. Dessuten er vi utstyrt med en helt egen evne til å sympatisere med en voldsmann/overgriper vi har et forhold til/en relasjon til. Det er komplekst 

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Chiyo skrev (4 minutter siden):

Jeg syns han er veldig heldig at utenlandske medier ikke har fått snusen i dette her. At kronprinsessen (fremtidig dronning) sin sønn er arrestert er noe de fleste europeiske og amerikanske gossipsider hadde skrevet om, selv om det skjer i lille Norge. De elsker royal news. 

Saken er omtalt i utenlandske medier for lengst 

https://www.seher.no/kongelig/utenlandsk-presse-har-landet-pa-gardermoen/81770125

Endret av Malum
  • Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
Chiyo skrev (1 minutt siden):

Jeg syns han er veldig heldig at utenlandske medier ikke har fått snusen i dette her. At kronprinsessen (fremtidig dronning) sin sønn er arrestert er noe de fleste europeiske og amerikanske gossipsider hadde skrevet om, selv om det skjer i lille Norge. De elsker royal news. 

Det er jo skrevet om i utenlandske aviser 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Orly skrev (2 minutter siden):

Det er jo skrevet om i utenlandske aviser 

Er det? Jeg har ikke sett noe. 😅 

Skrevet
Chiyo skrev (3 minutter siden):

Tyske medier har skrevet masse om det, de har også lagt ut bilde og navn på jenta han banket opp.. Dette er også skrevet om i svenske og danske medier.

Derimot synes jeg det er rart hvor påfallende stille det er i mediehuset NRK... Dette koker jo alle andre nasjonale medier..

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet
Chiyo skrev (Akkurat nå):

Er det? Jeg har ikke sett noe. 😅 

Jada, i flere aviser , gikk vel bare ett par dager før offeret var navngitt 

• Liker 8
Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

Jada, i flere aviser , gikk vel bare ett par dager før offeret var navngitt 

Ja, ser nå at det står om det på Yahoo også. Bare min søkemonitor som er litt fucka. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Utenlandske medier kommer med mange påstander jeg ikke har sett i norsk media. Lurer på hvor de har det fra.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Godt jobbet, Haakon! Å få Høiby-familien inn i offentligheten var virkelig et scoop. Etter mange år med riksklovnen Sven O. Høiby jevnlig i media, fra 2001 til hans død i 2007, er det nå altså «Lille Marius» som på sin måte har «tatt over». Mange var jo bekymret for krompens valg for 25 år siden, ikke helt uten grunn:

«både i Norge og i utlandet vakte det oppsikt da nyheten om Mette-Marit ble kjent — at tronarvingens kjæreste var en enslig mor med en fortid i det narkotikabelastede housemiljøet og med en tidligere straffedømt eks-kjæreste.»

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/kQVLA/haakon-og-mette-marit-flytter-sammen

Haakon kunne selvsagt velge hvem han ville, men kanskje ikke så lurt å fortsette som kronprins, det kunne ingen ha tvunget ham til. Ikke at Märtha ville vært noe bedre …

• Liker 12
  • Nyttig 4
Gjest Glufseguri
Skrevet

IMG_6757.thumb.jpeg.1cd340022e43404527a0db10c2566eb7.jpeg

Mamma ordner opp vettu!

Hvorfor i huleste skal hun være i samtale med den fornærmede?

(skjermdump fra nrk.no)

Skrevet
Glufseguri skrev (1 minutt siden):

Mamma ordner opp vettu!

(skjermdump fra nrk.no)

Selvfølgelig har hun det... Håper i så fall det KUN var for å vise medfølelse, og ikke for å prøve  å snakke sønnen ut av noe. 

• Liker 33
  • Nyttig 12
Skrevet
21 minutter siden, Chiyo said:

Hvor er det lagt ut bilder?

Se og hør har bilder fra åstedet.

• Liker 7
Skrevet
Glufseguri skrev (1 minutt siden):

Mamma ordner opp vettu!

(skjermdump fra nrk.no)

Fordi hun kjenner offeret og er et hjertevarmt menneske? Jeg vil tro hun har gått varsomt frem.

Eller tror du hun manipulerer kvinnen og har uærlige hensikter?

Synes dette var flott av MM! 

• Liker 18
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Skrevet
3 minutter siden, Bestemoren said:

«TV2 får bekreftet fra flere kilder at kronprinsesse Mette-Marit (50) selv har snakket med den fornærmede kvinnen i voldssaken mot sønnen Marius Borg Høiby (27).»

https://www.nettavisen.no/kjendis/tv-2-mette-marit-har-snakket-med-fornarmede/s/5-95-1957986

https://www.nrk.no/nyheter/slottet-bekrefter_-mette-marit-har-hatt-kontakt-med-fornaermede-1.17001153

Ikke særlig vanskelig å se for seg hva den samtalen handlet om... 

• Liker 15
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg tror Mette Marit bryr seg. Jeg tror ikke hun manipulerer. Jeg tror hun vil snakke med henne og høre hvordan det går. Kanskje hun vil ha informasjon ettersom Marius ain't talking? 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
Tonjemor74 skrev (11 minutter siden):

Tyske medier har skrevet masse om det, de har også lagt ut bilde og navn på jenta han banket opp.. Dette er også skrevet om i svenske og danske medier.

Derimot synes jeg det er rart hvor påfallende stille det er i mediehuset NRK... Dette koker jo alle andre nasjonale medier..

Norske media generelt, og NRK spesielt, synes det er viktigere å "verne om Kongefamilien" enn problematisere "upassende adferd" av et medlem av Kongefamilien. At de ikke evner å stille kritiske spørsmål til kronprinsparet er skremmende.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
Sgirl skrev (1 minutt siden):

Flott?? Hun griper inn i en mulig straffesak!  Som kommende dronning!! Det er er stort overtramp. 

Jeg synes også dette var en merkelig vurdering av henne. Det var sikkert ment vel, men er det ikke å blande seg inn i noe som enda etterforskes?

• Liker 28
  • Nyttig 7
Skrevet
Chiyo skrev (29 minutter siden):

Hvor er det lagt ut bilder?

Se og hør

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...