Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Gjest LivEinar
Skrevet
PusheenPusheen skrev (20 minutter siden):

Ja, akkurat dette er jo greit, det kommer nok fra henne. Men tenkte mer på videoen som er linket litt opp her. Hvem har gitt videoene til Se&Hør? En ting er jo å gjengi hva hun sier, men Se&Hør sitter trolig på alt av bevismateriale mot henne, de har jo allerede videoen med flasketuten peker på. 

Det første som slår meg, er at dette er en video som kan være delt og antagelig har versert lenge på nettet. Så tilbudt til og kjøpt av S&H av noen som satt på en kopi. Vi vet ikke om det er flere enn denne ene i omløp. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
LivEinar skrev (9 minutter siden):

Det første som slår meg, er at dette er en video som kan være delt og antagelig har versert lenge på nettet. Så tilbudt til og kjøpt av S&H av noen som satt på en kopi. Vi vet ikke om det er flere enn denne ene i omløp. 

Ja, det kan jo også være tilfelle. Jeg håper egentlig det, og at Se&Hør ikke sitter på mer sensitivt bevismateriale her også. 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (51 minutter siden):

Hvem er det som lekker alt dette til Se&Hør? Når selv ikke Brattlien har fått info, så må det jo være noen på innsiden? 

Tror iallfall at vedkommende er republikaner … 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Nuwanda2 skrev (2 minutter siden):

Tror iallfall at vedkommende er republikaner … 

Jeg tror ikke republikanerne trenger å løfte en finger. Denne familien selvdestruerer helt av seg selv. Tenk om Olav så hvordan dette ble etter han slåss for landet under krigen, mens dagens fjotter (utover Harald og Sonja) henger med Epstein, nekter å forholde seg til at sin sønn er serieovergriper og er enablere med stor E.

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Ja, akkurat dette er jo greit, det kommer nok fra henne. Men tenkte mer på videoen som er linket litt opp her. Hvem har gitt videoene til Se&Hør? En ting er jo å gjengi hva hun sier, men Se&Hør sitter trolig på alt av bevismateriale mot henne, de har jo allerede videoen med flasketuten peker på. 

Den mest nærliggende forklaringen er at noen av festdeltakerne delte videoen med de andre som var til stede, og så fikk Meister den også. Så når hun først samarbeider med Se og Hør så har hun kanskje funnet ut at hun like gjerne kan gjøre det beste ut av saken med å gi Se og Hør alt hun har. Eventuelt at Meister på oppfordring fra Se og Hør kontaktet de andre på festen og spurte rundt om noen hadde opptak.

Jeg håper i hvert fall ikke det er noen i Politiet som har gitt fra seg en video.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (7 minutter siden):

Den mest nærliggende forklaringen er at noen av festdeltakerne delte videoen med de andre som var til stede, og så fikk Meister den også. Så når hun først samarbeider med Se og Hør så har hun kanskje funnet ut at hun like gjerne kan gjøre det beste ut av saken med å gi Se og Hør alt hun har. Eventuelt at Meister på oppfordring fra Se og Hør kontaktet de andre på festen og spurte rundt om noen hadde opptak.

Jeg håper i hvert fall ikke det er noen i Politiet som har gitt fra seg en video.

Nei, håper heller ikke noen i politiet har gitt fra seg noe. Men det er jo så mange lekkasjer hele tiden, også om ting som tilsynelatende kun et fåtall mennesker vet noe om. Ikke godt å si hvem som er en sil, i grunn. 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (12 minutter siden):

Nei, håper heller ikke noen i politiet har gitt fra seg noe. Men det er jo så mange lekkasjer hele tiden, også om ting som tilsynelatende kun et fåtall mennesker vet noe om. Ikke godt å si hvem som er en sil, i grunn. 

Jeg mistenker/spekulerer i at det er noen/flere i politiet som er lei av at flere knyttet til kongehuset regelrett ikke bryr seg om Norges lover og oppfører seg ufint, både mot egne ansatte og tydeligvis også mot kvinner og menn i Oslo.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
BørIkkeSkriveForMy skrev (Akkurat nå):

Jeg mistenker/spekulerer i at det er noen/flere i politiet som er lei av at flere knyttet til kongehuset regelrett ikke bryr seg om Norges lover og oppfører seg ufint, både mot egne ansatte og tydeligvis også mot kvinner og menn i Oslo.

Bold move å risikere sin egen jobb da, i så fall😅

• Liker 3
Skrevet

Hva med sikkerhetsklarering mht. MBH? Og MM for den saks skyld…

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Krimskrans skrev (Akkurat nå):

Hva med sikkerhetsklarering mht. MBH? Og MM for den saks skyld…

Det er jo helt tydelig at MM er en sikkerhetsrisiko når MBG kan herje sånn på Skaugum. Håper det strammes inn nå. Dette er ikke bra.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Stargaze skrev (44 minutter siden):

Det er jo helt tydelig at MM er en sikkerhetsrisiko når MBG kan herje sånn på Skaugum. Håper det strammes inn nå. Dette er ikke bra.

Ja, man kan undre seg om de kunne fått jobbe på Slottet/Skaugum… men å bo der er visst helt ok 🙄

• Liker 9
Skrevet

Som flere her nevner så forstår jeg ikke helt hvorfor og hvordan Se & Hør sitter på det materialet de gjør. I dag er det kun de og Dagbladet (så klart) som omtaler dette. Jeg tolker det dithen at øvrige medier ikke har hørt noe, og ikke har funnet noen kilder til å verifisere  - og dermed ikke "har noen sak". 

Jeg har ingen grunn til å ikke tro på det Se & Hør skriver, jeg bare lurer på hvor de får all informasjonen fra. Det kan selvsagt være fra Linni selv, og det er det kanskje i og med at de til og med skrev at det gikk kaldt nedover ryggen hennes i avhør. Det er litt VEL kreativt å finne på slike skildringer iallefall.  "Skrekknatten" osv holder for å få oppmerksomhet på denne forferdelige saken, jeg håper ikke de sitter og finner på hva Linni skal ha følt osv.  

Hvis dette handler om en eller flere utro tjenestemenn som lekker fra etterforskningen så er det  ille iallefall. 

• Liker 4
Skrevet
1600 skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke republikanerne trenger å løfte en finger. Denne familien selvdestruerer helt av seg selv. Tenk om Olav så hvordan dette ble etter han slåss for landet under krigen, mens dagens fjotter (utover Harald og Sonja) henger med Epstein, nekter å forholde seg til at sin sønn er serieovergriper og er enablere med stor E.

Alt hva vi vet!

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Isild skrev (9 timer siden):

https://www.seher.no/kongelig/misbrukt-i-kronprinsparets-kjeller/82629600

Noen lekker som en sil.. 

Uansett; Mange har gjort et poeng ut av at kongehuset ikke skal blandes inn i denne saken, da MBH ikke er kongelig, og de har INTET ansvar for noe som helst. Men nå kommer det altså frem at kongehuset faktisk har latt en ikke-kongelig (hvis vi ser bort i fra at han er sønnen slik en av frontene i debatten gjør) - feste "alene hjemme" på deres bopel hvor han har forgrepet seg, og filmet overgrepene.

Jeg personlig syns dette begynner å se veldig ugreit ut for kronprinsparet også. 

Hva tenker du kronprinsparet har med det å gjøre?

Du sier "de lot ham"? "Lot ham" hva da?

De har vel neppe forhåndsgodkjent at et hjemmeboende barn drev med overgrep på hjemme-alenefest?

Og de var vel neppe til stede? Hvorfor har de noe med det som skjedde på den festen å gjøre?????

Jeg skjønner bare ikke resonnementet bak at de skulle ha noe ansvar eller noe informasjon om hva som foregikk på den festen?

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Hva tenker du kronprinsparet har med det å gjøre?

Du sier "de lot ham"? "Lot ham" hva da?

De har vel neppe forhåndsgodkjent at et hjemmeboende barn drev med overgrep på hjemme-alenefest?

Og de var vel neppe til stede? Hvorfor har de noe med det som skjedde på den festen å gjøre?????

Jeg skjønner bare ikke resonnementet bak at de skulle ha noe ansvar eller noe informasjon om hva som foregikk på den festen?

Godt poeng.  Hjemme alene fest, sier seg selv hjemne alene. Så hvis de skulle visst noe om overgrepet der, må de vel være i besittelse av synskhet eller noe

• Nyttig 7
Skrevet (endret)
Isild skrev (16 minutter siden):

Som flere her nevner så forstår jeg ikke helt hvorfor og hvordan Se & Hør sitter på det materialet de gjør. I dag er det kun de og Dagbladet (så klart) som omtaler dette. Jeg tolker det dithen at øvrige medier ikke har hørt noe, og ikke har funnet noen kilder til å verifisere  - og dermed ikke "har noen sak". 

Jeg har ingen grunn til å ikke tro på det Se & Hør skriver, jeg bare lurer på hvor de får all informasjonen fra. Det kan selvsagt være fra Linni selv, og det er det kanskje i og med at de til og med skrev at det gikk kaldt nedover ryggen hennes i avhør. Det er litt VEL kreativt å finne på slike skildringer iallefall.  "Skrekknatten" osv holder for å få oppmerksomhet på denne forferdelige saken, jeg håper ikke de sitter og finner på hva Linni skal ha følt osv.  

Hvis dette handler om en eller flere utro tjenestemenn som lekker fra etterforskningen så er det  ille iallefall. 

Er det ikke ganske enkelt da? S&H betaler for informasjonen de får, og noen/flere/mange fôrer S&H med informasjon.

Akkurat slik S&H alltid har operert.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 6
Skrevet

...men hvorfor festet han ikke i sin egen bolig? Det er da ikke meningen at kronprinsparets hus skal være for alle som vil ha høy partyføring og annen uønsket adferd? Hvor i all verden var sikkerhetsfolkene? 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Gjest Freydis
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

...men hvorfor festet han ikke i sin egen bolig? Det er da ikke meningen at kronprinsparets hus skal være for alle som vil ha høy partyføring og annen uønsket adferd? Hvor i all verden var sikkerhetsfolkene? 

Det har jeg og tenkt. Nå har det vært flere fester og Skaugumfestivaler i kronprinsparets bolig mens han disponerer sin egen enebolig på 170 kvm noen mener ifra. 

Muligens mer stas å invitere folk til hovedhuset?
Forstår at han er fratatt dette previlegiet nå - men det pågikk jo i lang tid. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...