Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 time siden):

Idiotisk å dele det når offeret selv ønsker ro. 

Hvordan har Se og Hør kommet seg inn i boligen?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se og hør om 2mnd: Slik ser cella til Marius ut! Lager mat med drapsdømt! 

😂

• Liker 10
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 time siden):

Idiotisk å dele det når offeret selv ønsker ro. 

Det jeg ikke skjønner i denne saken er følgende.. i følge advokaten har IKKE offeret vært innlagt på sykehus selv om mange påstår dette

Her har da kvinnen fått rassert leilighet,kniv står i veggen og hun er blitt slått. Men hun ønsket IKKE besøksforbud 🤨 Hvorfor i alle dager ønsker hun ikke det? Hadde jeg blitt slått så hadde jeg da bedt om dette? Alt annet virker jo helt idiotisk🤨

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Det jeg ikke skjønner i denne saken er følgende.. i følge advokaten har IKKE offeret vært innlagt på sykehus selv om mange påstår dette

Her har da kvinnen fått rassert leilighet,kniv står i veggen og hun er blitt slått. Men hun ønsket IKKE besøksforbud 🤨 Hvorfor i alle dager ønsker hun ikke det? Hadde jeg blitt slått så hadde jeg da bedt om dette? Alt annet virker jo helt idiotisk🤨

Hun er redd for å tråkke feil 🤷‍♀️

Det er hun VS kongehuset liksom. 

• Liker 31
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (58 minutter siden):

Han bor ikke hjemme hos mamma. Det er 12 utleieboliger på Skaugum gård, og han disponerer en av dem. Det gjør ham til nabo, ikke til hjemmeboer.

Marius Borg Høiby har flyttet til Skaugum (vg.no)

Hvis du leser selv det du linker så ser du at denne artikkelen er fra 2022 og han disponerte en bolig midlertidig. Vi er nå i 2024 til opplysning.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (1 minutt siden):

Hvis du leser selv det du linker så ser du at denne artikkelen er fra 2022 og han disponerte en bolig midlertidig. Vi er nå i 2024 til opplysning.

Å da vet du at han ikke bor i samme utleiebolig

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Å da vet du at han ikke bor i samme utleiebolig

Midlertidig står det. I mellomtiden har han vært samboer med andre damer. Dessuten er adressen nå i mammas residens. Les tråden du. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 time siden):

man snor seg ikke unna straff ved å ikke forklare seg. Tvert imot mister man fordelen ved å kunne få en strafferabatt for samarbied.

Det er jo ikke sikkert man får fram alt som har skjedd i saken - da er man jo avhengig av at motparten forteller om alt 

Det er jo ikke positivt for saken nei - medfører jo også merarbeid for politiet 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongefamilien og han selv må ha ekstremt dårlige rådgivere. Han må jo være tjent med å prøve å gjøre opp for seg. Har du gjort noe galt så er det det som gjelder. I stedet nekter han å forklare seg. Skjønner de ikke hvordan det sementerer inntrykket av en mann uten samvittighet som føler seg hevet over enhver anstendighet? Han virker å ha levd et liv der han har gjort akkurat det han vil, der respekt for lov og liv har vært totalt fraværende. En ting er hva man gjør i rus og raseri, men etterpå burde det jo dukke opp noen form for tanke om hvor på ville veier man er og gjøre et forsøk på å rydde opp etter seg. Men nei. 

Slottet og hoffet burde jo skjønne at dette gjør at folk blir forbanna og lurer på om vi faktisk har et kongehus som tror seg hevet over loven. 

• Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ninaen said:

Det er forskjell på å bagatellisere og å rette opp i generelle faktafeil og slutninger trukket på det grunnlaget før man hadde noe særlig detaljer. 

Det sagt fatter jeg ikke hvordan det som nå beskrives «bare» er kroppskrenkelse, og ikke kroppsskade, etter loven. Jeg trodde faktisk at kroppskrenkelse primært dreide seg om mer utilsiktet og/eller indirekte forvoldt skade, eks at man dytter noen hardt og at de som følge av det slår f.eks hodet i gjenstand/gulv/vegg og skader seg, eller at man påfører noen skade uforvarende ved at man f.eks utagerer mot inventar og ved «uhell» treffer person i rommet. Snakker GENERELT nå, ikke om hva som har skjedd i saken her altså! Mulig jeg har misforstått lovverket. Men jeg forstår uansett ikke at tilsikta slag, kvelertak osv kan være «bare» kroppskrenkelse og ikke kroppsskade. Og enig i nå at advokatens første uttalelse ikke tar seg godt ut, uansett hva lovdefinisjonen sier.

Nei, kroppskrenkelse innebærer også bevisste forsøk på å skade. Kroppskrenkelse er å utøve vold. Kroppsskade er når volden medfører mer varige skader. Jeg er enig i at begrepene kan høres litt vel bagatelliserende ut... 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, NordreSving said:

Kongefamilien og han selv må ha ekstremt dårlige rådgivere. Han må jo være tjent med å prøve å gjøre opp for seg. Har du gjort noe galt så er det det som gjelder. I stedet nekter han å forklare seg. Skjønner de ikke hvordan det sementerer inntrykket av en mann uten samvittighet som føler seg hevet over enhver anstendighet? Han virker å ha levd et liv der han har gjort akkurat det han vil, der respekt for lov og liv har vært totalt fraværende. En ting er hva man gjør i rus og raseri, men etterpå burde det jo dukke opp noen form for tanke om hvor på ville veier man er og gjøre et forsøk på å rydde opp etter seg. Men nei. 

Slottet og hoffet burde jo skjønne at dette gjør at folk blir forbanna og lurer på om vi faktisk har et kongehus som tror seg hevet over loven. 

Hvorfor skylde på rådgiverne? Han er en voksen mann, og voksen mennesker tar egne avgjørelser. Vil han gi fullstendig faen i gode råd, så gjør han det. Ikke legg skylda på alle andre, dette har han skyld i selv. 

• Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (1 time siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/dette-skal-ha-skjedd-i-leiligheten-for-hoiby-ble-pagrepet/16897557/

Borg Høiby har folkeregistrert adressen på Semsveien 194 C, nærmere bestemt Skaugum gård, Kronprinsparets residens. 

194C er åpenbart ikke kronprinsparets residens, men en av de andre bygningen på gården.

Det ser man jo med et halvt øye på kartet til Gule sider: Semsveien 194c på Gule Siders kart

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (33 minutter siden):

Da har de vel planene endret seg underveis, uten at de har bedt VG oppdatere artikkelen sin 🤷‍♀️

Det er ingenting som tyder på at han bor på gutterommet hos mamma. MM har i flere intervjuer reflektert over den nye livsfasen der de er foreldre til voksne barn som har flyttet ut.

Hvis du mener han bor på gutterommet, istedet for å være nabo, så må du nesten dokumentere det.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
punkyB skrev (26 minutter siden):

Det er jo ikke sikkert man får fram alt som har skjedd i saken - da er man jo avhengig av at motparten forteller om alt 

Det er jo ikke positivt for saken nei - medfører jo også merarbeid for politiet 

jeg sa ikke at det var positivt. Jeg sa bare at han ikke hjelper seg selv til lavere straff. Tvert imot.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Tough cookie said:

Hvordan har Se og Hør kommet seg inn i boligen?

De har mest sannsynlig ikke vært der selv, men fått bildene tilsendt av en av partene i saken.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på hva annet som kan dukke opp nå. Det har jo sirkulert  historier om ham og oppførselen hans i mange år nå, og Se & Hør har garantert et arkiv.

• Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (27 minutter siden):

Hvorfor skylde på rådgiverne? Han er en voksen mann, og voksen mennesker tar egne avgjørelser. Vil han gi fullstendig faen i gode råd, så gjør han det. Ikke legg skylda på alle andre, dette har han skyld i selv. 

Ja, det er vel det som er forklaringen, han er ustyrlig også i forhold til familien. Det rimer jo også bra med oppførselen ellers, der han ikke ser ut til å bry seg om verken noe eller noen. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...