Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trio skrev (8 minutter siden):

Hvorfor gå for voldelig menn? 

Ja, jeg skylden på offeret. "Hvorfor gjorde hun det ikke slutt?" 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gliffy said:

Det er da ingen som går for voldelige menn med vilje. Ingen menn er voldelig på første date, de er jo greie til å begynne med. Volden kommer senere. 

Og her har jo rett og slett kvinnene gått og, for et uhyre ufølsomt og dust spørsmål!

• Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på desse kvinnene som nå står frem👏🏼👏🏼 Det er ikke lett å stå opp mot en motstander som har et så mektig apparat i ryggen. Allerede under pågripelse ble det lagt til rette, med oppringing og avtale om et annent oppmøtested…….ikke hentet i hjemmet sitt nei…..🤫🤫Det lukter svidd allerede🙄

• Liker 36
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (13 timer siden):

Veldig bra at flere står frem, kanskje det siste offferet tør uttale seg mer når den tid kommer - fordi hun ikke lenger står alene. Eller at hun ikke trekker noe som er vanskelig å stå i alene. Det er alltid tryggere å være flere. Her er det tydelig et mønster fra voldsmannen.

Hvor kan man lese hennes uttalelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 år og bor fremdeles hjemme hos mamma. Han klarer seg tydeligvis ikke på egenhånd.

Hver gang en jente får nok av mishandlingen hans så flytter han hjem til mamma.

Han finner seg ikke et eget sted å bo. Han har vel aldri bodd alene? Han må visst alltid henge i noens skjørt. 

• Liker 37
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo håpe nærmeste familie til MBH ikke har vært klar over hvor ille det står til med han - for etter alt som har kommet fram nå så må det jo være hold i noe av det . MEN de må jo bidra til at han nå tar tak i problemet - og sørger for at han ikke kan fortsette med samme livsstil

Hvis han skulle klare å sno seg unna straff fordi han nekter å forklare seg - skadelidte i denne saken ikke ønsker å forklare seg ++ så får jeg jo håpe han selv evnt. vha. av andre at han skjønner at han må ta tak i livet sitt og at han trenger hjelp/behandling

Får jo også håpe han mister litt av statusen sin i miljøet han vanker i og at hvertfall jenter ikke ønske å ta tak i han med ildtang en gang - da vet de jo såfall godt hva de går til 

Det beste hadde jo hvertfall vært at han faktisk oppførste seg som en mann - forklarer seg i saken og tar den straffen han fortjener - og skjerper livet sitt 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
avent skrev (8 minutter siden):

Ser at det kommenteres  at han ikke er medlem av kongehuset og at han ufrivillig er blitt kjendis. Uavhengig av hva folk måtte mene så har uansett fordelene ved begge deler. Politiet har sittet veldig rolig i båten, han har fått engasjert en kjendisadvolat og fyren har knapt nok inntekt. Allikevel har han adresse på Skaugum, dater kun modeller og influensere, går bare i dyre moteklær, studerte i USA og løper rundt på kjendisfester. Hadde dette vært en fyr uten kontakter så hadde han fått økonomisk nødhjelp av nav og bodd i kommunal bolig..kjendisfester og modellkjærester i think not !!

Virker som han bare vil ha fordelene med å være en del av kongehuset og være kjendis. Med en gang det blir negativt omtale så kommer det samme tullet om at han ikke er kongelig og aldri har villet være en offentlig person. Om han ikke vil det så er det på tide å flytte ut av Skaugum, få seg en utdanning og komme seg i jobb, droppe kjendisfester og begynne og oppføre seg som en voksen mann på 27 år.

Støtter det du skriver om at det synes som om man både vil ha alle fordelene (feks økonomi, bolig, status) som følger med å være en del av kongefamilien, men samtidig ikke ha negativ omtale. Det er det samme som Märtha Louise uttrykker…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (14 minutter siden):

27 år og bor fremdeles hjemme hos mamma. Han klarer seg tydeligvis ikke på egenhånd.

Hver gang en jente får nok av mishandlingen hans så flytter han hjem til mamma.

Han finner seg ikke et eget sted å bo. Han har vel aldri bodd alene? Han må visst alltid henge i noens skjørt. 

Han bor ikke hjemme hos mamma. Det er 12 utleieboliger på Skaugum gård, og han disponerer en av dem. Det gjør ham til nabo, ikke til hjemmeboer.

Marius Borg Høiby har flyttet til Skaugum (vg.no)

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CAPS LOCK skrev (17 timer siden):

Men hennes historie er ikke en del av siktelsen, og dermed omfattes ikke den av hans forsvareroppdrag, og da kommer ikke han til å uttale seg om den 

Hvis det blir rettssak, er det jo lov å håpe at JS blir tatt inn for å styrke saken til den fornermede

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (12 minutter siden):

Hvis han skulle klare å sno seg unna straff fordi han nekter å forklare seg - skadelidte i denne saken ikke ønsker å forklare seg ++ så får jeg jo håpe han selv evnt. vha. av andre at han skjønner at han må ta tak i livet sitt og at han trenger hjelp/behandling

man snor seg ikke unna straff ved å ikke forklare seg. Tvert imot mister man fordelen ved å kunne få en strafferabatt for samarbied.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Carrie_S skrev (14 timer siden):

Vold kan absolutt forklares med oppvekst. En voldsutøver blir ikke det over natten. De formes gjennom det de opplever. Når det er sagt er det ingen unnskyldning for det de gjør. Men forklaringer finnes, det er derfor det settes inn ressurser i ulike familier/miljøer for å hindre folk i å komme hit. 

Da burde jeg og alle jeg vokste opp med vært rusavhengige, voldsutøvere, voldtektspersoner, foreldre som utøvde omsorgssvikt osv.

Ingen av oss er det. 

Svadapiss. 

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han virkelig hadde ønsket å være en normal mann, hadde han kunnet være det. MMs utspill for noen om noen år siden om å la ham få være i fred var greit nok, hvis ikke sønnen konstant siden aktivt har oppsøkt kjendismiljøer, kun vært sammen med profilerte damer, utnyttet en prinsetittel han ikke har for å være "redaktør" i et magasin og ikke gjort en dritt som vanlige folk gjør for å leve et normalt liv utenfor kjendisfester.
Igjen, stakkars, stakkars, damer, godt det kommer frem ,tross alt, fyren virker totalt psykopat.

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje på tide med en "opprydding" i kongefamilien slik at perifere medlemmer ikke lengre regnes som en del av familien selv om de er i familie. Denne "gutten" er stesønn til vår kommende konge, om han ikke skjønner at det betyr at han måå oppføre seg ekstra pent bør man la han få leve som vanlig uten kongefamilien i ryggen tenker jeg.. og jeg velger "gutt" siden han tydeligvis ikke er voksen ennå mtp sin oppførsel. Som mor ville jeg vært rimelig fortvilt om min sønn oppførte seg slik han gjør. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Politiet viser til at bevisforspillelsesfare ble vurdert før pågripelsen. 
Fra politiets oppdatering i dag:

«Røstadli bekrefter samtidig at det var Utrykningsenheten som pågrep Høiby. Hvorfor, vil hun ikke kommentere. Hun vil heller ikke si om det var beordret bevæpning av politiet. 

Politiets Utrykningsenhet har særskilt kompetanse til å løse potensielt farlige oppdrag i kritiske situasjoner.

– Den nærmere vurderingen av hvilke polititaktiske hensyn som her har vært vurdert, det ønsker jeg ikke å kommentere.

På spørsmål om hvorfor Høiby ble pågrepet, svarer hun:

– De nærmere vurderingene av hvorfor han måtte pågripes vil jeg ikke gå i detalj om, også av hensyn til sakens dokumenter. Men det jeg kan si, er at det ble vurdert å være bevisforspillelsesfare opp mot andre vitner og liknende som ikke hadde forklart seg i saken, og det var et naturlig tvangsmiddel å bruke der og da.»

https://www.nettavisen.no/kjendis/politiet-venninne-av-fornarmede-meldte-fra-til-politiet/s/5-95-1957220

Endret av Bestemoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...