Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
gansketeit skrev (14 minutter siden):

27 år og bor fremdeles hjemme hos mamma. Han klarer seg tydeligvis ikke på egenhånd.

Hver gang en jente får nok av mishandlingen hans så flytter han hjem til mamma.

Han finner seg ikke et eget sted å bo. Han har vel aldri bodd alene? Han må visst alltid henge i noens skjørt. 

Han bor ikke hjemme hos mamma. Det er 12 utleieboliger på Skaugum gård, og han disponerer en av dem. Det gjør ham til nabo, ikke til hjemmeboer.

Marius Borg Høiby har flyttet til Skaugum (vg.no)

• Liker 11
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CAPS LOCK skrev (17 timer siden):

Men hennes historie er ikke en del av siktelsen, og dermed omfattes ikke den av hans forsvareroppdrag, og da kommer ikke han til å uttale seg om den 

Hvis det blir rettssak, er det jo lov å håpe at JS blir tatt inn for å styrke saken til den fornermede

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
punkyB skrev (12 minutter siden):

Hvis han skulle klare å sno seg unna straff fordi han nekter å forklare seg - skadelidte i denne saken ikke ønsker å forklare seg ++ så får jeg jo håpe han selv evnt. vha. av andre at han skjønner at han må ta tak i livet sitt og at han trenger hjelp/behandling

man snor seg ikke unna straff ved å ikke forklare seg. Tvert imot mister man fordelen ved å kunne få en strafferabatt for samarbied.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Carrie_S skrev (14 timer siden):

Vold kan absolutt forklares med oppvekst. En voldsutøver blir ikke det over natten. De formes gjennom det de opplever. Når det er sagt er det ingen unnskyldning for det de gjør. Men forklaringer finnes, det er derfor det settes inn ressurser i ulike familier/miljøer for å hindre folk i å komme hit. 

Da burde jeg og alle jeg vokste opp med vært rusavhengige, voldsutøvere, voldtektspersoner, foreldre som utøvde omsorgssvikt osv.

Ingen av oss er det. 

Svadapiss. 

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvis han virkelig hadde ønsket å være en normal mann, hadde han kunnet være det. MMs utspill for noen om noen år siden om å la ham få være i fred var greit nok, hvis ikke sønnen konstant siden aktivt har oppsøkt kjendismiljøer, kun vært sammen med profilerte damer, utnyttet en prinsetittel han ikke har for å være "redaktør" i et magasin og ikke gjort en dritt som vanlige folk gjør for å leve et normalt liv utenfor kjendisfester.
Igjen, stakkars, stakkars, damer, godt det kommer frem ,tross alt, fyren virker totalt psykopat.

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

kanskje på tide med en "opprydding" i kongefamilien slik at perifere medlemmer ikke lengre regnes som en del av familien selv om de er i familie. Denne "gutten" er stesønn til vår kommende konge, om han ikke skjønner at det betyr at han måå oppføre seg ekstra pent bør man la han få leve som vanlig uten kongefamilien i ryggen tenker jeg.. og jeg velger "gutt" siden han tydeligvis ikke er voksen ennå mtp sin oppførsel. Som mor ville jeg vært rimelig fortvilt om min sønn oppførte seg slik han gjør. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Gjest Bestemoren
Skrevet (endret)

Politiet viser til at bevisforspillelsesfare ble vurdert før pågripelsen. 
Fra politiets oppdatering i dag:

«Røstadli bekrefter samtidig at det var Utrykningsenheten som pågrep Høiby. Hvorfor, vil hun ikke kommentere. Hun vil heller ikke si om det var beordret bevæpning av politiet. 

Politiets Utrykningsenhet har særskilt kompetanse til å løse potensielt farlige oppdrag i kritiske situasjoner.

– Den nærmere vurderingen av hvilke polititaktiske hensyn som her har vært vurdert, det ønsker jeg ikke å kommentere.

På spørsmål om hvorfor Høiby ble pågrepet, svarer hun:

– De nærmere vurderingene av hvorfor han måtte pågripes vil jeg ikke gå i detalj om, også av hensyn til sakens dokumenter. Men det jeg kan si, er at det ble vurdert å være bevisforspillelsesfare opp mot andre vitner og liknende som ikke hadde forklart seg i saken, og det var et naturlig tvangsmiddel å bruke der og da.»

https://www.nettavisen.no/kjendis/politiet-venninne-av-fornarmede-meldte-fra-til-politiet/s/5-95-1957220

Endret av Bestemoren
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Forumansvarlig

Skrevet
Orly skrev (1 time siden):

Idiotisk å dele det når offeret selv ønsker ro. 

Hvordan har Se og Hør kommet seg inn i boligen?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Se og hør om 2mnd: Slik ser cella til Marius ut! Lager mat med drapsdømt! 

😂

• Liker 10
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Orly skrev (1 time siden):

Idiotisk å dele det når offeret selv ønsker ro. 

Det jeg ikke skjønner i denne saken er følgende.. i følge advokaten har IKKE offeret vært innlagt på sykehus selv om mange påstår dette

Her har da kvinnen fått rassert leilighet,kniv står i veggen og hun er blitt slått. Men hun ønsket IKKE besøksforbud 🤨 Hvorfor i alle dager ønsker hun ikke det? Hadde jeg blitt slått så hadde jeg da bedt om dette? Alt annet virker jo helt idiotisk🤨

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Det jeg ikke skjønner i denne saken er følgende.. i følge advokaten har IKKE offeret vært innlagt på sykehus selv om mange påstår dette

Her har da kvinnen fått rassert leilighet,kniv står i veggen og hun er blitt slått. Men hun ønsket IKKE besøksforbud 🤨 Hvorfor i alle dager ønsker hun ikke det? Hadde jeg blitt slått så hadde jeg da bedt om dette? Alt annet virker jo helt idiotisk🤨

Hun er redd for å tråkke feil 🤷‍♀️

Det er hun VS kongehuset liksom. 

• Liker 25
  • Nyttig 15
Gjest gansketeit
Skrevet
MissLucy skrev (58 minutter siden):

Han bor ikke hjemme hos mamma. Det er 12 utleieboliger på Skaugum gård, og han disponerer en av dem. Det gjør ham til nabo, ikke til hjemmeboer.

Marius Borg Høiby har flyttet til Skaugum (vg.no)

Hvis du leser selv det du linker så ser du at denne artikkelen er fra 2022 og han disponerte en bolig midlertidig. Vi er nå i 2024 til opplysning.

Skrevet
gansketeit skrev (1 minutt siden):

Hvis du leser selv det du linker så ser du at denne artikkelen er fra 2022 og han disponerte en bolig midlertidig. Vi er nå i 2024 til opplysning.

Å da vet du at han ikke bor i samme utleiebolig

• Liker 3
Gjest gansketeit
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Å da vet du at han ikke bor i samme utleiebolig

Midlertidig står det. I mellomtiden har han vært samboer med andre damer. Dessuten er adressen nå i mammas residens. Les tråden du. 

Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

man snor seg ikke unna straff ved å ikke forklare seg. Tvert imot mister man fordelen ved å kunne få en strafferabatt for samarbied.

Det er jo ikke sikkert man får fram alt som har skjedd i saken - da er man jo avhengig av at motparten forteller om alt 

Det er jo ikke positivt for saken nei - medfører jo også merarbeid for politiet 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest issoras
Skrevet
11 minutter siden, elskersommer said:

7 minutter siden, elskersommer said:

Redd for å tråkke feil? Har du blitt slått helseløs(ifølge mange) av en mann så ber du om besøksforbud. Punktum finale

Det er den rasjonelle tanken ja, men hun er muligens glad i han og ønsker fortsatt kontakt? Det er ikke slik at bare fordi man blir utsatt for vold så skrus følelsene av og man greier å bare handle rasjonelt. I mange turbulente forhold kan det være sterke følelser involvert fra begge parter, og som bidrar til at den voldsutsatte fortsatt ønsker kontakt. 

Det er jo helt klassisk med slike forhold der den utsatte partneren likevel velger å gå tilbake til voldsutøveren eller opprettholde tett kontakt.

Jeg skjønner ikke helt hva du blir overrasket over, er dette nytt for deg? 

Gjest NordreSving
Skrevet

Kongefamilien og han selv må ha ekstremt dårlige rådgivere. Han må jo være tjent med å prøve å gjøre opp for seg. Har du gjort noe galt så er det det som gjelder. I stedet nekter han å forklare seg. Skjønner de ikke hvordan det sementerer inntrykket av en mann uten samvittighet som føler seg hevet over enhver anstendighet? Han virker å ha levd et liv der han har gjort akkurat det han vil, der respekt for lov og liv har vært totalt fraværende. En ting er hva man gjør i rus og raseri, men etterpå burde det jo dukke opp noen form for tanke om hvor på ville veier man er og gjøre et forsøk på å rydde opp etter seg. Men nei. 

Slottet og hoffet burde jo skjønne at dette gjør at folk blir forbanna og lurer på om vi faktisk har et kongehus som tror seg hevet over loven. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...