Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

CAPS LOCK skrev (Akkurat nå):

Ja. Det stemmer, men i praksis ikke mer enn noen få tusenlapper, i motsetning til i sivile saker hvor man lett kommer opp i mange hundretusen  

Ja, jeg blanda sammen de to. Har slettet innlegget. Har vært i en barnefordelingssak også, så det gikk litt i surr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tøffe damer som står frem🙌❤️

Og nå må kongehuset komme på banen, de har rett og slett ikke noe valg nå. 

Vi er sikkert flere som lurer på hvordan dette har gått så galt/ fått lov til å holde på så lenge? Utrolig trist dette! 

• Liker 20
  • Hjerte 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittkatt
Apen Julius skrev (1 time siden):

Eh, jo!

Jeg ville latt være å anmelde noen som slo meg hvis jeg visste at straffen var døden.

Eller mer enn ett år i fengsel hvis jeg slapp unna uten varige skader.

Han kommer ikke til å få dødsstraff. Om du leser hva jeg skreiv så er det han vi snakker om, ikke hva som ville skjedd i et annet land eller kultur.

Fengsel for å slå er absolutt greit. Man skal ikke slå. Det kan sette skader både fysisk og emosjonelt, og det burde ikke være greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (3 timer siden):

Dette må jo kronprinsparet ha vært kjent med? De må jo ha hatt ett forhold til JS når de var sammen i så mange år. 
Dukker vel opp flere x’er snart nå som en har stått frem. 

Som hun sier, så har hun tiet til nå, og det er jo sannsynlig at det er av hensyn til kongefamilien, så jeg tror ikke de har visst noe.

• Liker 21
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LullaSkrulla skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke så sikker på at familien har visst at Marius mishandler kjærestene/samboerne sine. Vold holdes ofte så skjult. Det er så mye skam i det å bli utsatt for vold at det absolutt ikke er sikkert at noen av kjærestene har sagt noe. Tenk bare å skulle si noe sånt om sønnen til kronprinsparet? Det er skeiv maktbalanse, det! Og for noen å tro om en av sine nærmeste og kjære kan være en voldsmann, det er ikke bare enkelt det heller. 

Jeg skulle gjerne lagt ved noen gode linker på dette, men regner med det er andre her med bedre kompetanse på feltet en meg, som sitter på god litteratur. Jeg nøyer meg med å legge ved denne: https://www.psykologforeningen.no/fag-og-politikk/psykisk-helse/livsutfordringer/a-vaere-offer-for-vold-i-naere-relasjoner

Og så tenker jeg jo at siden MM er opptatt av vold mot kvinner - hun har sikkert hatt en prat med barna sine. Selv med Marius som sikkert har vært gammel nok til å forstå, lenge. Man vil jo ikke mistenke at ens eget barn driver på med sånt, særlig hvis man selv har jobbet for å lære dem viktigheten ved å ikke utøve vold, eller drive på med narkotika - hun har vel tross alt også erfaring med å henge i miljø der dette har vært utbredt. Vet selvsagt ikke hva eller om hun har sagt noe, men jeg vet bare med meg selv at jeg prøver å lære barnet mitt om ting jeg synes er viktig og som opptar meg. Selv om det er så selvfølgelig at hun ikke gjør noe galt, vet jeg innerst inne at jeg aldri vil ha kontroll på hva hun gjør når hun går ut av huset. Marius har jo mulighet og råd til å gjøre mye som ikke er bra hvis han bare vil, så det har nok vært lettvint å få tak i både det ene og det andre siden han tross alt henger i et sossemiljø der folk har penger til ymse. 

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (4 minutter siden):

Som hun sier, så har hun tiet til nå, og det er jo sannsynlig at det er av hensyn til kongefamilien, så jeg tror ikke de har visst noe.

Det er ett godt poeng. Vil jo tro noe av dette sinnet har vært synlig ovenfor familien også, men det er jo langt fra det til å utøve vold. 
De må uansett ha visst om narkotikabruk og burde ikke gitt ham midler til å finansiere dette. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (50 minutter siden):

Ja, de må komme med en uttalelde og ta avstand, samtidig kan man ikke forvente at MM tar fullstendig avstand fra sin egen sønn, og ettersom han er en del av kongefamilien vil det sikkert være vanskelig å holde han borte fra alle feiringer som feks 60 års feiringen til Konprinsparet, og en evnentuell innsettelse av dem som konglige. Samtidig syns jeg ikke medlemer av kongefamilien som utøver vold skal delta på slike sammenkomster. 

Han møtte jo ikke akkurat opp på 50 års-feiringen deres. Da var han jo «syk», men ble observert på byen. Så det går sikkert fint å holde han borte fra fremtidige markeringer

• Liker 34
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tudaisies skrev (5 minutter siden):

Han møtte jo ikke akkurat opp på 50 års-feiringen deres. Da var han jo «syk», men ble observert på byen. Så det går sikkert fint å holde han borte fra fremtidige markeringer

Litt som prins Andrew.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kom til å tenke på, hvilke sikkerhetstiltak har det vært og er det rundt Marius? Har han egne livvakter? Om han har det, skulle en jo tro at de hadde fanget opp noe av volden og har de i så fall meldeplikt?

Endret av LullaSkrulla
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AprilLudgate said:

Oj….

Når også Snekkestad, som jeg tror vet hun kan ødelegge karrieren sin og omdømme med å fortelle om vold fra fremtidig dronnings sønn velger å likevel gjøre det:

🙏🙏🙏🙏🙏🙏

Asså, jeg vil bare på vegne av det jeg tror er såogsi ALLE kvinner si tusen takk til Snekkestad som forteller åpent.

Hun risikerer mye hat og ødelagt omdømme - men hun velger å stå opp ikke bare for seg selv og denne andre jenta - men alle kvinner som utsettes for fysisk og psykisk vold. 

Synes også Haukeland la sitt perspektiv frem på en veldig ryddig måte. 

Marius Borg Høiby er altså systematisk voldelig og dysfunksjonell i alle relasjoner han har. 

Dette har ingen forklaring i rus eller oppvekst, Han er voldsutøver. 

Det beste hadde vært om samtlige som er utsatt for vold og eventuelle overgrep fra ham anmelder saken. 

Og Mette Marit må faktisk på banen og vise at hun støtter kvinner, og har nulltoleranse for dette. 

Man kan fint støtte sitt barn som menneske og samtidig være tydelig på verdier og standpunkt. 

Vold kan absolutt forklares med oppvekst. En voldsutøver blir ikke det over natten. De formes gjennom det de opplever. Når det er sagt er det ingen unnskyldning for det de gjør. Men forklaringer finnes, det er derfor det settes inn ressurser i ulike familier/miljøer for å hindre folk i å komme hit. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora sa dette på Girls of Oslo etter bruddet:

"Jeg har det egentlig helt jævlig akkurat nå. Jeg vil at han skal være lykkelig, og i det siste har ikke jeg følt at jeg gjør han lykkelig lenger. Jeg vil ikke føle at jeg må endre på alt med meg selv, for det gjør bare at jeg ser meg i speilet og tenker på alt som er dritt med meg, sier en gråtkvalt Haukland i episoden.

Sunt...

• Liker 30
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes denne saken blir verre og verre. Helt hårreisende!!! Fytti grisen. Tøft av JS å dele.

Merkelig at det ikke kommer noen uttalelse fra Kongehuset ja

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig tøft av Julianne å stå frem, tenk den makten han har hatt over disse unge damene! Når moren din er kommende dronning, er det ikke akkurat lett for en 25-åring å komme med noen som helst beskyldninger.
Så bra for andre damer at dette komer ut, denne fyren er åpenbart ikke god for fem øre.
Og altså, det er masse folk med ræva barndom eller tunge narkotikaproblemer som aldri slår damene sine.
Og det virker jo ikke som det verste her, det virker som om han har et mønster for psykisk vold, det er forferdelig å oppleve.
All min støtte og  tanker til dem nå, så er det synd på Mette Marit, men dette får hun bare deale med, sønnen er en voldsmann og bør gå i tung, tung behandling.

• Liker 37
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 minutt siden):

Veldig tøft av Julianne å stå frem, tenk den makten han har hatt over disse unge damene! Når moren din er kommende dronning, er det ikke akkurat lett for en 25-åring å komme med noen som helst beskyldninger.
Så bra for andre damer at dette komer ut, denne fyren er åpenbart ikke god for fem øre.
Og altså, det er masse folk med ræva barndom eller tunge narkotikaproblemer som aldri slår damene sine.
Og det virker jo ikke som det verste her, det virker som om han har et mønster for psykisk vold, det er forferdelig å oppleve.
All min støtte og  tanker til dem nå, så er det synd på Mette Marit, men dette får hun bare deale med, sønnen er en voldsmann og bør gå i tung, tung behandling.

Veldig bra at flere står frem, kanskje det siste offferet tør uttale seg mer når den tid kommer - fordi hun ikke lenger står alene. Eller at hun ikke trekker noe som er vanskelig å stå i alene. Det er alltid tryggere å være flere. Her er det tydelig et mønster fra voldsmannen.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bestemoren
hvalstad45 skrev (14 minutter siden):

STØTTES!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...