Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Million skrev (15 minutter siden):

De tidligere hendelsene er jo flere år siden, er de ikke? Han har ikke vært 27 hele tiden. Men ja, jeg håper ikke de kongelige forsøker å bortforklare det hele med fremmedord og ikke ta noe ansvar og si sannheten.

Okey, så da han var under 25 år var det greit da fordi "hjernen" ikke var utviklet? Hvorfor forsvare eller kverulere på en sak som dette? 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

wallflower skrev (3 minutter siden):

Okey, så da han var under 25 år var det greit da fordi "hjernen" ikke var utviklet? Hvorfor forsvare eller kverulere på en sak som dette? 

Jeg kverulerer ikke. Det var en kommentar til en av mine kommentarer som ble tatt ut av sammenheng og den jeg myntet kommentaren på.

Argh, typisk KG, ting tas ut av kontekst og vrenges og vris på og plutselig er man kverulant....

• Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (1 time siden):

Så nå får vi bare vente på at lille Marius sin advokat kommer ut å avdramatiserer/benekter Julianne sin historie…

Men hennes historie er ikke en del av siktelsen, og dermed omfattes ikke den av hans forsvareroppdrag, og da kommer ikke han til å uttale seg om den 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvordan de skal håndtere dette på en god måte fremover. Det er klart at det første de må gjøre er å komme med en pressemelding eller uttalelse hvor de tar sterk avstand, og sier at de synes synd på jentene som har måtte oppleve dette. Men så skal de fortsette å være konglige helt til vi går over til republikk, og skal feks Marius aldri kunne delta på noen festligheter i forbindelse med kongehuset igjen, eller blir det bare nå i starten? 

Og hvordan skal kongehuset takle en evneutell rettsak? Hvem betaler advokatutgiftene og eventull erstatning? Jeg syns dette er spørsmål offentlgigheten må få innsyn i all den tid det er et medlem av kongefamilien som vi vet ikke har egen inntekt, og moren er kommende dronning. 

• Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wallflower skrev (15 minutter siden):

Hvem har sagt at det var greit? Det er aldri greit, men man kan ikke dra ung og dum kortet når man er 27. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig ikke forstå at han har fått gått sånn på "selvstyr" i flere år? Han har jo tydeligvis veldig store problem.

Eller, det er jo godt mulig dette kommer helt overraskende på kongehuset. 

Om ikke så er jo det i seg selv ganske oppsiktsvekkende.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malmfrid
pop up bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvordan de skal håndtere dette på en god måte fremover. Det er klart at det første de må gjøre er å komme med en pressemelding eller uttalelse hvor de tar sterk avstand, og sier at de synes synd på jentene som har måtte oppleve dette. Men så skal de fortsette å være konglige helt til vi går over til republikk, og skal feks Marius aldri kunne delta på noen festligheter i forbindelse med kongehuset igjen, eller blir det bare nå i starten? 

Og hvordan skal kongehuset takle en evneutell rettsak? Hvem betaler advokatutgiftene og eventull erstatning? Jeg syns dette er spørsmål offentlgigheten må få innsyn i all den tid det er et medlem av kongefamilien som vi vet ikke har egen inntekt, og moren er kommende dronning. 

Det er useriøst og lite troverdig om ikke volden blir nevnt. Mette Marit jobber for å hindre vold mot kvinner ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Det er useriøst og lite troverdig om ikke volden blir nevnt. Mette Marit jobber for å hindre vold mot kvinner ... 

Det minner litt om da Melania Trump hevdet å jobbe mot nettmobbing...

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (1 minutt siden):

Bildeskandalen med daværende Skaugum-samboer Nora burde muligens ha utløst noen samtaler (hun snakker om posen og bildet i podkasten som var nevnt før i dag) og at hun selv fikk spørsmål om hun hadde et problem med narkotika.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
gansketeit skrev (1 minutt siden):

Jeg kan egentlig ikke forstå at han har fått gått sånn på "selvstyr" i flere år? Han har jo tydeligvis veldig store problem.

Det er oppsiktsvekkende i såfall - de har vel ikke vært helt fraværende. De fremstår som den nære og åpne familien ... da står det i grell kontrast hvis de ikke oppdager at eldstemann ruser seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (7 minutter siden):

Jeg kan egentlig ikke forstå at han har fått gått sånn på "selvstyr" i flere år?

Han har vært myndig de siste ni årene 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart det ikke nevnes i Db og VG at Julianne har gått ut:klo: Vil de være bedre enn Se og Hør eller.. ?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (2 minutter siden):

Veldig rart det ikke nevnes i Db og VG at Julianne har gått ut:klo: Vil de være bedre enn Se og Hør eller.. ?

Det kommer nok.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pop up bruker skrev (15 minutter siden):

Hvem betaler advokatutgiftene og eventull erstatning? 

I alle straffesaker av en viss alvorlighetsgrad har den siktede/tiltalte rett på offentlig oppnevnt forsvarer, betalt av staten 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (4 minutter siden):

Liten teori: koronapandemien gjorde at mange som fungerte marginalt og/eller greide å skjule dysfunksjonelle sider bikka over på feil side. For folk rundt kan det ha sett ut som om man ble dårlig/mista det PÅ GRUNN AV omstendighetene med pandemien, mens det egentlig var sånn at det bare avdekket det som var der fra før for alle andre. I mange tilfeller var det nok da lett for folk rundt disse menneskene å «skylde på» koronapandemien for de vanskelighetene de så hos sine nærmeste, og tenke at bare pandemien blir over og verden blir normal igjen så blir dette bra. Men for mange ble det ikke det, dvs de greide ikke å vippe seg tilbake til den marginale fungeringen eller skjule og dekke over for verden rundt og/eller kontrollere problemene sine. Og for å understreke: DETTE ER IKKE «KORONAEN HAR SKYLDA?», jeg snakker om folk som hadde problemer og/eller dysfunksjonell atferd fra før, som pandemien var med å synliggjøre av mange ulike årsaker.

Dette kan jo også ha vært en medvirkende faktor her, også for familien. Og husk også på all gørra som har kommet opp i Ingebrigtsen-saken, fra folk som viser at de ikke har filla peiling på vold i nære relasjoner. Familie som ikke er direkte i skuddlinja blir også ofte «rundlurt» og får vridd hjernen trill rundt. Følelsesmanipulering er heftige saker og har sterk kraft. Men dit vi har kommet nå finnes det ikke lenger noen unnskyldning for å være «mor i vanskelig situasjon», nå må MM ut og ta avstand og legge noen kort på bordet på en særdeles troverdig måte, og uten et eneste åretak eller andre forsøk på fossroing. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (2 minutter siden):

Jeg spurte dagbladet på facebook før saken til Marius var ute om hvorfor de ikke hadde skrevet noen om det. Se og hør var 6-7 timer tidligere ute. Var sikkert en tilfeldighet, men 10 min etter la det ut om saken og vg fulgte noen minutter etter. De har artiklene klare, men de venter lengst mulig med å publisere.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Margit777 skrev (1 minutt siden):

De kan bli dømt til å betale saksomkostninger. 

Ja. Det stemmer, men i praksis ikke mer enn noen få tusenlapper, i motsetning til i sivile saker hvor man lett kommer opp i mange hundretusen  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (7 minutter siden):

Han har vært myndig de siste ni årene 

Jada, men i motsetning til de fleste andre i tjueårene så er hans familie i en meget unik posisjon.

Mye man kan gjøre med og for myndige folk i spesielle situasjoner, tenker jeg da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (14 minutter siden):

Ja, de må komme med en uttalelde og ta avstand, samtidig kan man ikke forvente at MM tar fullstendig avstand fra sin egen sønn, og ettersom han er en del av kongefamilien vil det sikkert være vanskelig å holde han borte fra alle feiringer som feks 60 års feiringen til Konprinsparet, og en evnentuell innsettelse av dem som konglige. Samtidig syns jeg ikke medlemer av kongefamilien som utøver vold skal delta på slike sammenkomster. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apen Julius skrev (1 time siden):

Eh, jo!

Jeg ville latt være å anmelde noen som slo meg hvis jeg visste at straffen var døden.

Eller mer enn ett år i fengsel hvis jeg slapp unna uten varige skader.

Aldri i verden om jeg ville gitt faen i å anmelde selvom det var straffen. Hvorfor? Fordi om det hadde vært straffen, så hadde voldsutøver visst det, og likevel gått til det punkt og slått meg. Man får pokker ta konsekvensene av sine handlinger når man er så godt voksen som 27 år. Yngre og eldre også - ja, når det er forventet at hjernen er såpass ferdig utviklet at man burde forstå at handlingen(e) har konsekvenser. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...