Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Ja. Jeg skjønner ikke hvorfor de skulle fulgt Juliane til politiet. Du endret det til at de skulle tilbudt og følge henne til politiet isteden for og faktisk gjøre det. Så da er vi enige om at hun er et voksent myndig menneske de ikke bare kan plukke opp og følge til politiet for og anmelde forhold hun ikke ønsker og anmelde. 

De kunne anmeldt ham selv eller tilbudt henne å følge til politiet. Det å ikke reagere er vel det verste, tenker jeg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvittre skrev (4 minutter siden):

Ja. Jeg skjønner ikke hvorfor de skulle fulgt Juliane til politiet. Du endret det til at de skulle tilbudt og følge henne til politiet isteden for og faktisk gjøre det. Så da er vi enige om at hun er et voksent myndig menneske de ikke bare kan plukke opp og følge til politiet for og anmelde forhold hun ikke ønsker og anmelde. 

Fint om du kan vise meg hvor jeg har endret dette.

Skrevet
Krokenguri skrev (6 timer siden):

De kan ikke følge dette opp med julianne,  dersom myndige marius ikke vil dette. 

Hvis hun har økonomiske krav mot han og ikke får respons direkte fra ha må hun ta dette opp med å sende krav via forliksrådet etc. 

Jeg har forståelse for at hun tar dette opp med kronprinsparet.  Men det er jo ikke noe de får ryddet opp i for han. Om han ikke  vil det. 

Så da blir også det feil å kritisere kronprinsparet for å ikke følge j opp på dette. 

De er feil instans iht fikse. 

Bra hun tok kontakt  for å informere,  slik at de vet om volden. Men de blir feil instans iht å kreve at de skal klare å stoppe han og gi krav til oppfølging økonomisk.

Pr, nå ser jeg ingen grunn til å  kritisere  for manglende oppfølging iht J, når det iht det lille man vet iht ønsket om oppfølging, ligger på feil plass. Mulig det er derfor også politiet  ikke vil kreve avhør av Mette Marit . 

⬇️

DaisyD skrev (6 timer siden):

De kunne gått til politiet - eller fulgt Julianne til politiet. Det å avverge vold - trumfer taushetsplikten så de må slett ikke ha Marius sin tillatelse:

https://www.politiforum.no/meninger/avvergingsplikten-trumfer-taushetsplikten-i-alle-former/265081

Morgan Le Fay skrev (5 timer siden):

Hvilken taushetsplikt?

⬇️

DaisyD skrev (5 timer siden):

I de tilfeller man har taushetsplikt. 
Nå har jeg ikke tid til å lete tilbake i alle nye innlegg - men vedkommende jeg siterte skrev noe om "dersom Marius vil". 

Sånn. Hjalp deg med å lete tilbake til den du siterte, som ikke skriver noe om taushetsplikt siden temaet dreide seg om Snekkestads og MBH sin økonomi.

Det er du som mener, uten sammenheng forøvrig med innlegget du opprinnelig siterte, at kronprinsparet burde anmeldt/hjulpet Snekkestad med å anmelde vold og refererer til avergingsplikten, som spesielt foresatte flest syns er vanskelig å forholde seg til. 

Samtidig er det jo et interessant spørsmål om du faktisk mener at kronprinsparet burde fotfulgt en 27 år gammel voksen mann for å avverge alle utagerende utfall fra MBH sin side, og hvordan de skulle gjort det. Blitt med på festene?

Skrevet
DaisyD skrev (1 minutt siden):

De kunne anmeldt ham selv eller tilbudt henne å følge til politiet. Det å ikke reagere er vel det verste, tenker jeg. 

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor de skulle følge henne til politiet hvis hun ikke ønsket og anmelde. Ja, de kunne anmeldt selv, jeg tror det sitter langt inne hos de fleste foreldre og saken hadde sannsynligvis blitt henlagt da. De reagerte med og prøve og skaffe han hjelp , noe som er det mest logiske i den situasjonen som var. Han har blitt verre og gjort mer alvorlige lovbrudd den siste tiden, så nå ser både Juliane og foreldrene at han ikke har vært mottakelig for hjelp eller endring. Nå er han anmeldt. 

• Liker 2
Skrevet
DaisyD skrev (39 minutter siden):

Jeg tror hun ønsket tilbakemelding på voldshendelsene som er begått overfor henne. 

Imidlertid har jeg aldri sagt at jeg tror hun ville at de skulle følge henne til politiet - jeg sa at de burde tilbudt seg det selv. 

Her.. 

• Liker 1
Skrevet
Natron skrev (1 minutt siden):

⬇️

⬇️

Sånn. Hjalp deg med å lete tilbake til den du siterte, som ikke skriver noe om taushetsplikt siden temaet dreide seg om Snekkestads og MBH sin økonomi.

Det er du som mener, uten sammenheng forøvrig med innlegget du opprinnelig siterte, at kronprinsparet burde anmeldt/hjulpet Snekkestad med å anmelde vold og refererer til avergingsplikten, som spesielt foresatte flest syns er vanskelig å forholde seg til. 

Samtidig er det jo et interessant spørsmål om du faktisk mener at kronprinsparet burde fotfulgt en 27 år gammel voksen mann for å avverge alle utagerende utfall fra MBH sin side, og hvordan de skulle gjort det. Blitt med på festene?

Ja, og det mener jeg - det er dere som tror at jeg mener at de skulle dratt henne til politiet mot hennes vilje. 
Hvor har jeg skrevet at de burde fotfulgt ham? Jeg er nå så lei av disse beskyldningene som dere lager dere. 
Jeg har sagt at de selvsagt burde stoppet adgangen for grovt kriminelle inn på Skaugum. Hva han gjør på fester utenfor området har de ingenting med og bør heller ikke gjøre noe med. 

Neste gang så siterer du meg setning for setning - så det er mulig for meg å svare. 

Skrevet (endret)
Kvittre skrev (5 minutter siden):

Her.. 

Mot hennes vilje ... De kan selvsagt ikke følge henne mot hennes vilje. 

Endret av DaisyD
Gjest Kattedama
Skrevet
DaisyD skrev (5 minutter siden):

Ja, og det mener jeg - det er dere som tror at jeg mener at de skulle dratt henne til politiet mot hennes vilje. 
Hvor har jeg skrevet at de burde fotfulgt ham? Jeg er nå så lei av disse beskyldningene som dere lager dere. 
Jeg har sagt at de selvsagt burde stoppet adgangen for grovt kriminelle inn på Skaugum. Hva han gjør på fester utenfor området har de ingenting med og bør heller ikke gjøre noe med. 

Neste gang så siterer du meg setning for setning - så det er mulig for meg å svare. 

Det blir jo fort til at du mener at han skulle bli fotfulgt i denne tråden. Man danner seg egne tolkninger av andres innlegg. 

Skrevet
Kvittre skrev (53 minutter siden):

Jo. Hun ønsket tilbakemelding, kanskje på den hjelpen HM sier de har forsøkt og skaffe han, kanskje hun ikke syntes de hjalp nok. 
hvorfor mener du hun ville at de skulle følge henne til politiet? Tror heller hun har innsett i ettertid at det har blitt mer alvorlig og at hjelp fra familien ikke er nok. 

Det vet ikke du og det vet ikke jeg.
JEG HAR IKKE SAGT AT JEG TROR HUN VILLE DET - JEG HAR SAGT AT DE BURDE TILBUDT SEG Å BLI MED HENNE TIL POLITIET. 

Lurer virkelig på hvordan du hadde reagert om du fikk beskjed fra din eks-svigerdatter at din sønn har mishandlet henne i flere år - fysisk og psykisk. 

Da hadde du sagt at dere prøver å få ham inn på rusbehandling? 

Skrevet
DaisyD skrev (10 minutter siden):

Mot hennes vilje ... De kan selvsagt ikke følge henne mot hennes vilje. 

Du endrer på ting hele tiden. Bare les hva du selv skrev da, har sitert det 3 ganger nå. 😅

nei, de kan ikke følge henne mot hennes vilje, så det er vi jo enige om. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
DaisyD skrev (9 minutter siden):

Det er jo nettopp det jeg har gjort.

Og bare slutt å tillegge meg meninger jeg ikke har ytret. Du dro selv opp taushetsplikt og avvergingsplikt og hva kronprinsparet skulle ha gjort i følge deg selv, som svar til et innlegg som dreide seg om økonomi og derfor ikke hang sammen med innlegget du siterte.

Når du surrer det til på denne måten må du regne med å få tilsvar selv om du ikke liker det.

Skrevet
DaisyD skrev (5 minutter siden):

JEG HAR IKKE SAGT AT JEG TROR HUN VILLE DET - JEG HAR SAGT AT DE BURDE TILBUDT SEG Å BLI MED HENNE TIL POLITIET. 

Lurer virkelig på hvordan du hadde reagert om du fikk beskjed fra din eks-svigerdatter at din sønn har mishandlet henne i flere år - fysisk og psykisk. 

Jeg skrev hva jeg tror , ikke hva jeg vet. 
ja, du skrev først at de burde ha fulgt henne til politiet og så at de burde ha tilbudt seg og følge henne til politiet. 

ja, jeg ville først og fremst prøvd og få han inn på rusbehandling - spesielt om volden var i ruset tilstand og vi vet ikke om Marius er voldelig uten rus også - og psykiater/ sinnemestring . Når det begynner og balle på seg med flere voldtekt blir det litt mer komplisert, men når saken var slik den var, altså eks gir beskjed om vold ( i rusa tilstand? ) så ville jeg startet med rusbehandling. 

• Liker 3
Skrevet
DaisyD skrev (12 minutter siden):

Men hvordan kan du mene set. Når du ikke vet hva meldingen handler om

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Kattedama skrev (Akkurat nå):

Dette var meget interessant lesing. 

Ja den er delt mange ganger her også. Da mange har fått et feilaktig intrykk av at marius har bodd på skaugum siden tenårene. 

Hvor det er kommet fra vet jeg ikke.  Men stemmer iallefall ikke. Han har hatt tilgang på bolig på skaugum en god stund. Selv om han ikke har bodd der.  Mulig pga at hn har bodd langt unna, og med rusbruk, er det bedre å ha han i egen bolig kanskje? Ikke godt å vite 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Men hvordan kan du mene set. Når du ikke vet hva meldingen handler om

Nå får du slutte.

Skrevet

Hvis jeg hadde tilbudt meg å følge en venninne til Politiet for å anmelde en voldsutøver, så betyr det ikke at jeg i utgangspunktet hadde tenkt at hun spesifikt ønsket det. Sannsynligvis hadde det vært for å plante et frø om at det faktisk var mulig å anmelde, at hun kunne ta med seg noen, at hun hadde støtte osv. Hadde hun sagt "Jepp, det var akkurat det jeg satt og ventet på. Nå går vi. Jeg tør ikke å dra uten deg."  så hadde jeg blitt overrasket, men jeg hadde selvfølgelig stilt opp.

Det at hun hadde muligheten og visste at jeg var villig til å støtte henne, hadde vært formålet mitt med tilbudet. Jeg hadde håpet at hun husket på det neste gang det gikk galt, og at det betydde noe for henne at noen var villig til å hjelpe henne. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
DaisyD skrev (3 minutter siden):

Jeg har falt av lasset -  har ikke bedt deg dokumentere hvor han bodde og når. 

Du spør hvor det kommer fra, så ga deg svaret på det. All info om hans bosteder ligger der og når.

Diden du spurte antok jeg du også ville vite. Så da beklager jeg svaret.

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...