Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

siesta skrev (1 minutt siden):

Tull.

Absolutt ikke. Du sier at du som mor ville handlet "bedre". Din vurdering av bedre er å bryte norsk lov til og med, du ville ifølge ditt innlegg låst inn din myndige datter, det er frihetsberøvelse og ulovlig ifølge norsk lov. 

Så du legger skyld på offerets familie som ikke har låst henne inne, om det var nødvendig. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helene1982 skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke uenig i at det er en tanke som de fleste pårørende til en person i en slik situasjon ville tenkt, men jeg tror ikke det reflekterer noe som ofte er realistisk om ditt barn er voksen. 

Da de ble tatt, sa advokaten hennes at hun «måtte låne bilen hans i forbindelse med jobb. Det gir ingen mening … om ikke han har innprentet i henne at han er den eneste som støtter og hjelper henne (alle andre overdriver og vil ødelegge for dem) og at han over tid har sørget for at hun har så lavt selvbilde at hun burde være glad for at hun har ham, og at hans «problemer» er bagateller som skylles alle andre, men at han vil søke hjelp for henne. 

Jeg vet ikke hvem denne damen er. 

Men reager på at snakk om at hans foreldre bør ta ansvar. Det bør hennes også .Foreldre er foreldre uansett hvem de er 

Jeg ville gjort alt i min makt for at de ikke skulle ha kontakt ,og om jeg da er en dårlig mor ,ja så får jeg heller være det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (3 timer siden):

At "pressen ikke tør" er blitt et munnhell her som ikke har rot i virkeligheten.

Hvis man faktisk hørte etter i går, så utdypet feks Trine Eilertsen hvordan Aftenposten hadde sittet på informasjon og ferdige saker i lang tid, flere uker slik jeg forsto henne, uten å publisere. Ikke fordi de ikke våget (hva skulle de være redde for??), men av hensyn til de fornærmede i saken!! 

Olav Rønneberg opplyste også om at media har fått tilsendt kjennelsen for varetektsfengslingen, men får ikke formidle innholdet i den, fordi domstolen nekter dem det av hensyn til den videre rettsprosessen og etterforskningen - ikke fordi media ikke tør.

At media "ikke tør" blir ikke sant selv om mange nok gjentar det tilstrekkelig mange ganger. Selv den bejublede Ulf André Andersen sa jo i går at Se og Hør har sittet på informasjon om Borg Høibys rusmisbruk og annet i lang tid uten å publisere saker om det. Hvorfor våget ikke de da?

Takk for gode poenger til snedige narrativer i denne saken. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at MBH forsøker å dytte skyld over på moren når det gjelder det simkortet. Jeg personlig tror ikke hun har knust mobilene hans og kastet simkortet, men er selvfølgelig åpen for at jeg kan ta feil.

Det jeg reagerer på med MM er blant annet at hun har dekket over MBHs kriminelle oppførsel i gud vet hvor mange år, og jeg tror også at hun hjalp sin voldelige sønn med sletting av beviser ved å varsle ham. Jeg tror også hun kunne vært i stand til å rydde i boligen før pågripelsen, men kan ta feil her og. Uansett, det hun har gjort er ille nok.

Jeg tror absolutt hun kan ha spylt noe ned i do. Jeg tror ikke hun har bidratt med å slette digitale bevis knyttet til sakene. Og ja, det er mye å kritisere henne for. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (7 minutter siden):

Takk for gode poenger til snedige narrativer i denne saken. 

Det er masse media ikke har turd å skrive. Ingen kan nekte for det, til og med Se og Hør sitter på materiale de ikke har skrevet. 

Kongehuset har ufortjent stor makt i samfunnet.
Har dere ikke hørt lydfilene med MBH og politiet? Hvor MBH sier nærmest rett ut at han er untouchable. "De har ikke lov til å skrive".

Og hva foregikk i retten igår? 

https://www.tv2.no/video/nyheter/apenbart-eksempel-pa-spesialbehandling/cpMJHQi6bl-20272685

Endret av DaisyD
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke hvem denne damen er. 

Men reager på at snakk om at hans foreldre bør ta ansvar. Det bør hennes også .Foreldre er foreldre uansett hvem de er 

Jeg ville gjort alt i min makt for at de ikke skulle ha kontakt ,og om jeg da er en dårlig mor ,ja så får jeg heller være det. 

Jeg mener at det er mye å forlange av foreldre til voksne barn, at de skal ta ansvar for sine barns handlinger. 

Jeg forstår at mange foreldre ikke melder sine kriminelle barn til politiet om de oppdager at de begår lovbrudd, men spørsmålet er: Når er man en beskyttende forelder som lar kid’en komme unna med å ha kokain i lomma, og når har man gjort det mulig at sønnen deres har fått samlet opp en lang liste offere og alvorlige lovbrudd som kommer for en dag. Jeg vet ikke om jeg hadde anmeldt mitt familiemedlem, da jeg ikke har stått i den situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DaisyD skrev (8 minutter siden):

Det er masse media ikke har turd å skrive. Ingen kan nekte for det, til og med Se og Hør sitter på materiale de ikke har skrevet. 

Har dere ikke hørt lydfilene med MBH og politiet? Hvor MBH sier nærmest rett ut at han er untouchable. "De har ikke lov til å skrive".

https://www.tv2.no/video/nyheter/apenbart-eksempel-pa-spesialbehandling/cpMJHQi6bl-20272685

Ikke glem det manipulerende brevet MM skrev når han fylte 20 år, da hun ba pressen om å holde seg unna. Det er kjent at han hadde kriminelle venner allerede da. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Jeg mener at det er mye å forlange av foreldre til voksne barn, at de skal ta ansvar for sine barns handlinger. 

Jeg forstår at mange foreldre ikke melder sine kriminelle barn til politiet om de oppdager at de begår lovbrudd, men spørsmålet er: Når er man en beskyttende forelder som lar kid’en komme unna med å ha kokain i lomma, og når har man gjort det mulig at sønnen deres har fått samlet opp en lang liste offere og alvorlige lovbrudd som kommer for en dag. Jeg vet ikke om jeg hadde anmeldt mitt familiemedlem, da jeg ikke har stått i den situasjonen. 

Jeg skjønne MM godt. Men hun får jo kritikk hele tiden for ikke å ta ansvar 

Derfor slitet jeg med motparten. Da mener jeg ikke at foreldre hennes har ansvar men burde gjort alt i sin makt for å holde henne unna han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (51 minutter siden):

Enig i det. Men hvor er disse foreldrene ?? Det sies at hun er voksen , men hun må jo ha noen rundt seg som kan hjelpe?? 

Ikke alle har det dessverre. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (11 timer siden):

Det er vondt å lese hvor alene Nora har følt seg, og at hun har gått rundt og trodd at hun var problemet. Men samtidig er det helt vanlig at ofre for partnervold går i seg selv og gransker egen oppførsel, for de får ofte beskjed om at hadde ikke du gjort sånn, eller sagt det, så hadde ikke jeg trengt å... Look what you made me do.

Samtidig stusser jeg litt, for Nora har pratet mye om de gode samtalene hun har hatt med Mette Marit om problemene hun sto i. Mette Marit visste jo at hun ikke var alene... Hun fikk jo en tekstmelding i januar 23, som fortalte henne at Marius også banket Juliane. Hvorfor i all verden har kronprinsessen vår ikke formidlet dette til sønnens fortvilte kjæreste? Hun vet jo mye om vold i nære relasjoner, som beskytter av krisesenter osv. Hun må jo kjenne til mekanismene som isolerer ofre for partnervold? Men i stedet for å si noe, og oppmuntre jenta til å anmelde, eller komme seg unna, så har hun latt henne leve i troen på at hun er problemet? 

Det er virkelig hjerterått!

Hvilke problemer snakket hun med Mette-Marit om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (22 minutter siden):

Les innlegget jeg siterte på nytt. Ikke alt handler om pondus, vet du, men om faglige vurderinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av oss vet sannheten her. Man må ha hele historien og alle detaljene før man kan forstå hele bildet. Min analyse er at Marius har hatt enorme utfordringer med å leve det livet han ble tvunget til å leve. Og at man kanskje ikke har håndtert det slik det burde blitt håndtert. Han ble ikke en rusmisbruker og notorisk kvinnemishandler over natten. Jeg kan tenke meg at med kronprinsparets travle timeplan, tre barn og vet ikke hva, så er det sikkert ingen som hadde tid til å gi Marius den hjelpen han hadde behov for. Jeg ønsker ikke delta i denne «henge ut i gapestokk «mentaliteten. Det er en veldig enkel tankegang. Mannen trenger hjelp. Det er det eneste han trenger. Og jeg syns faktisk at man burde slutte med all den synsingen og sladderen og heller snakke om det opplagte: dette er en ødelagt mann. 
Jeg tror ikke han har det bra. Faktisk tenker jeg at det er stor sjanse for at han aldri kommer seg etter dette. Og det er så utrolig synd, for absolutt alle mennesker kan forandre seg. Med vilje, rett hjelp og anger, så fortjener folk en ny sjanse. Man kan starte på nytt. Jeg kommer alltid til å heie på det, for det er verdiene vi har i dette landet. Jeg har en sønn selv og jeg synes forferdelig synd på Mette Marit. Hun har vært et godt forbilde, alle de årene hun har vært kronprinsesse. Tror folk skal slite med å finne mye galt på henne. Jeg tror dette her har vært fullstendig utenfor hennes hender. Men de har ønsket at han bor nær dem, for å prøve å få kontroll. Men de har ikke klart det. Jeg mistenker sterkt at Marius har fått mange goder, og lite plikter. Samtidig som han har følt på å ikke høre til. Sikkert mye stigma. Han er liksom ikke ekte kongelig, som sine søsken. Likevel del av hele showet. 

Mannen er syk. Meget syk. Og tenker denne mobben som folk har samlet seg i, både media og hvermannsen, hva hjelper det? Gjort er gjort, nå kommer straffen. Og etter det? Skal vi gå rundt og spre hat? Løsningen er at mannen får hjelp og deretter blanke ark. En ny sjanse. Jeg er bare stygt redd for at alt dette hatet resulterer i at han gir opp før han har prøvd. Dette er tragisk. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (21 minutter siden):

Ikke glem det manipulerende brevet MM skrev når han fylte 20 år, da hun ba pressen om å holde seg unna. Det er kjent at han hadde kriminelle venner allerede da. 

Dette er jo en del av problemet. Marius skulle behandles annerledes, for han er ikke kongelig på ekte. Har inntrykk av at han har bodd mest hos kronprinsparet, og ikke vært så mye hos sin far? Slik at han har hatt sterkest tilhørighet der. Det kan jo ha vært en belastning å stå i den rolleforvirringen. Være en meget offentlig person, men ikke på samme måte som dine søsken, fordi du har feil pappa. Slik at han har hatt en identitetskrise. Og sikkert brukt rus i økende grad for å håndtere indre konflikter som ingen tok på alvor. Fikk sikkert bare beskjed om at han var så privilegert hvor enn han gikk. Men jeg tror han har kjent på utenforskap og følt seg litt dum. Sikkert fått mye stygge kommentarer opp igjennom 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møkkalei skrev (7 minutter siden):

Ingen av oss vet sannheten her. Man må ha hele historien og alle detaljene før man kan forstå hele bildet. Min analyse er at Marius har hatt enorme utfordringer med å leve det livet han ble tvunget til å leve. Og at man kanskje ikke har håndtert det slik det burde blitt håndtert. Han ble ikke en rusmisbruker og notorisk kvinnemishandler over natten. Jeg kan tenke meg at med kronprinsparets travle timeplan, tre barn og vet ikke hva, så er det sikkert ingen som hadde tid til å gi Marius den hjelpen han hadde behov for. Jeg ønsker ikke delta i denne «henge ut i gapestokk «mentaliteten. Det er en veldig enkel tankegang. Mannen trenger hjelp. Det er det eneste han trenger. Og jeg syns faktisk at man burde slutte med all den synsingen og sladderen og heller snakke om det opplagte: dette er en ødelagt mann. 
Jeg tror ikke han har det bra. Faktisk tenker jeg at det er stor sjanse for at han aldri kommer seg etter dette. Og det er så utrolig synd, for absolutt alle mennesker kan forandre seg. Med vilje, rett hjelp og anger, så fortjener folk en ny sjanse. Man kan starte på nytt. Jeg kommer alltid til å heie på det, for det er verdiene vi har i dette landet. Jeg har en sønn selv og jeg synes forferdelig synd på Mette Marit. Hun har vært et godt forbilde, alle de årene hun har vært kronprinsesse. Tror folk skal slite med å finne mye galt på henne. Jeg tror dette her har vært fullstendig utenfor hennes hender. Men de har ønsket at han bor nær dem, for å prøve å få kontroll. Men de har ikke klart det. Jeg mistenker sterkt at Marius har fått mange goder, og lite plikter. Samtidig som han har følt på å ikke høre til. Sikkert mye stigma. Han er liksom ikke ekte kongelig, som sine søsken. Likevel del av hele showet. 

Mannen er syk. Meget syk. Og tenker denne mobben som folk har samlet seg i, både media og hvermannsen, hva hjelper det? Gjort er gjort, nå kommer straffen. Og etter det? Skal vi gå rundt og spre hat? Løsningen er at mannen får hjelp og deretter blanke ark. En ny sjanse. Jeg er bare stygt redd for at alt dette hatet resulterer i at han gir opp før han har prøvd. Dette er tragisk. 

Jeg tror ikke noen blir rusmisbruker og kvinnemishandler over natten, men jeg synes det er viktig å belyse om han kunne fått hjelp tidligere - slik at det var færre offere. Hvem har visst hva? Har familien eller pressen holdt hans kriminelle adferd skjult? 
Jeg er enig i at dette er en syk mann, og vi vet ikke nok om hva hvem har visst og ikke minst hva som har blitt dekket over fordi han er sønn av MM. Alle som begår straffbare handlinger fortjener en ryddig rettsprosess og en rettferdig dom - også MBH. Men mine tanker og ønsker for en god fremtid går først og fremst til hans offere. Man har ikke blanke ark etter å ha traumatisert et annet menneske, og det har ikke offere heller. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkalei skrev (29 minutter siden):

Helt enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkalei skrev (31 minutter siden):

Dette er jo en del av problemet. Marius skulle behandles annerledes, for han er ikke kongelig på ekte. Har inntrykk av at han har bodd mest hos kronprinsparet, og ikke vært så mye hos sin far? Slik at han har hatt sterkest tilhørighet der. Det kan jo ha vært en belastning å stå i den rolleforvirringen. Være en meget offentlig person, men ikke på samme måte som dine søsken, fordi du har feil pappa. Slik at han har hatt en identitetskrise. Og sikkert brukt rus i økende grad for å håndtere indre konflikter som ingen tok på alvor. Fikk sikkert bare beskjed om at han var så privilegert hvor enn han gikk. Men jeg tror han har kjent på utenforskap og følt seg litt dum. Sikkert fått mye stygge kommentarer opp igjennom 

Her spekulerer du noe helt vanvittig. 

Veldig mange blir rusmisbrukere fordi de elsker rusen. 
KJenner en som prøvde kokain i USA under utdanningen sin og han sa at det var helt fantastisk og han forstod godt at folk ble avhengige. 
Har også snakket med rusavhengige som hele livet ruser seg mer og mer - fordi de vil prøve å oppleve den første rusen om igjen. 

Man trenger ikke ha masse problemer for å bli narkoman. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frida skrev (2 timer siden):

Absolutt ikke. Du sier at du som mor ville handlet "bedre". Din vurdering av bedre er å bryte norsk lov til og med, du ville ifølge ditt innlegg låst inn din myndige datter, det er frihetsberøvelse og ulovlig ifølge norsk lov. 

Så du legger skyld på offerets familie som ikke har låst henne inne, om det var nødvendig. 

Herregud, jeg ville beskyttet min datter   Et du helt dum??? 

Og jeg legger ikke skylden der , men sier hva jeg ville gjort. 

Hiver ikke det jeg er mest glad   ut til ulvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...