Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredrik Solvang skal holde foredrag om saken later det til ...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
lurker skrev (1 minutt siden):

Ikke jeg heller. Men de sa på nyhetene nå at det skal handle om "Pressens dekning av saken".

Jeg kjenner jeg blir irritert allerede. Håper ikke dette ender opp med at pressen blir kritisert for ANTALL oppslag, men derimot fordi de har holdt schtum de siste ti årene…

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
lurker skrev (4 minutter siden):

Ikke jeg heller. Men de sa på nyhetene nå at det skal handle om "Pressens dekning av saken".

Vel, da blir det antagelig at det har vært «for mye» dekning ….

• Liker 2
Skrevet
Anne907 skrev (7 minutter siden):

Er ikke det egentlig nok? At kjæresten til sønnen din informerer deg om at han er voldelig, og du velger å ikke engang svare?

De svarte. Men de holdt henne ikke orientert om hvordan de evt fulgte opp.

Jeg tenker det er nyttig å ha i mente at hun ikke var kjæresten hans på dette tidspunktet.

Hvis jeg har forstått tidslinjen riktig, så sa hun fra i januar 2023, som var mange måneder etter at de gjorde det slutt, og han var vel sammen med en ny kjæreste på tidspunktet.

Med det i bakhodet, så tenker jeg at det kan være mange grunner til at de ikke har funnet det naturlig, eller mulig, å holde henne oppdatert på hva de evt har, eller ikke har foretatt seg av tiltak som ligger vel innenfor hans privatliv, som de ikke har lov å dele uten hans samtykke.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Til nå virker det som et eneste stort forsvar av kongehuset og MM. Håper debatten tar seg opp og blir mer kritisk mot håndteringen til kongehuset og hvordan Marius har fått holde på i flere år uten at noen grep inn.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

«Uffe» er god og profesjonell, synes jeg. Se og Hør altså. Heia!👍

Endret av Frøkenfryden
I Debatten på NRK
  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)

Jeg syns "debatten", som ikke er en debatt, er veldig bra. 

Vi får vite mye om hvordan redaktørene har tenkt, og handlet, og hva slags hensikt de har. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
Topplue skrev (På 25.9.2024 den 18.24):

De siste nyhetene om Marius’ festing i den private leiligheten til kronprinsparet gjør at jeg virkelig begynner å lure på om det ikke er noen voksne på Skaugum. 

Jeg vokste opp vest i Oslo og gikk på skole med flere som kom fra velstående familier. Når de hadde fest hjemme var alltid viktige rom (som foreldrenes soverom, kontor og slikt) avlåst, og private papirer, bankkort osv lå aldri fremme. Sølvtøyskuffen var låst. Vet ikke om det var foreldrene, ungdommen eller til og med kanskje hushjelpen som ordnet med sånt. Men det ble hvert fall alltid gjort.
Jeg stusser veldig over at ingen på Skaugum har tatt ansvar for slikt. De har vel også ansatte som bor der og er tilgjengelig hele døgnet, så i det minste burde noen av dem tatt ansvar og låst av rom og sølvtøy.

For alt vi vet kan gjestene til Marius ha funnet konfidensielle papirer som kronprinsen har liggende, papirer relatert til Rikets sikkerhet. Kronprinsen har jo faste møter med sjefene for forsvaret, statsministeren osv og har helt sikkert notater fra disse møtene. 
Eller hva om de har fått tak i den private dagboken til IA, dette var jo også hennes hjem på den tiden.
Tipper det er temmelig mange millioner å tjene på slik utpressing. 

Helt klart gode poeng du har

Marius Borg Høibys familie er ikke hvem som helst

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Interessant og viktig med en grundig debatt om pressedekningen, med bedre innblikk i vurderingene redaksjonene har gjort.

Jeg har ventet på mer av dette siden starten.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Interessant og viktig med en grundig debatt om pressedekningen, med bedre innblikk i vurderingene redaksjonene har gjort.

Ja, sånn sett synes jeg den er bra. Alle fra pressen gjør en god figur og begrunner valgene sine svært godt synes jeg.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (2 minutter siden):

Enig!

• Liker 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (13 minutter siden):

Jada  - påstår at Ingrid Alexandra utvidet militærtjenesten sin fordi hun skolle holde seg unda storebror.... Han kritiserer også hennes tale til sin bror 18-årsdaen. Vil si at han er alt annet en god..

• Liker 8
Skrevet
Frøkenfryden skrev (17 minutter siden):

Jeg synes tvert imot han blir avkledd mht de problematiske sidene, skandalepreget og den alt for lave nyhetsterskelen i Se og Hørs dekning - og det er bra.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Prelunia skrev (2 minutter siden):

Når man sier i talen at hun setter pris på at han er lojal mot sine venner - som har blitt avdekket består av kriminelle- som kongefamilien mest sannsynlig har visst om - skjønner jeg kritikken. Hun kunne jo valgt å si at hun var glad i han, setter pris på han osv. 

Fyren står der og kritiserer hva en 18-åring sier til sin bror. Jeg synes ingen skal ha noen mening om det. I hvert fall ikke en gammel man i en bedriten sladreblekke.

Endret av Johan uten land
  • Liker 13
  • Nyttig 9
Skrevet
Aricia skrev (5 minutter siden):

De svarer svært godt for seg med meget gode begrunnelser. Får ekstra respekt for Se og Hør redaktøren. Strålende journalistisk arbeid som nyhetsledende i denne saken. 

• Liker 37
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
førti skrev (1 time siden):

Snakker ikke om retten. Snakker om hvordan mange her er intenst opptatt av å presisere denne lille detaljen når mannen har banket opp og voldtatt en rekke kvinner.

Jeg snakket om retten,  der du svarte på.  Greit å diskutere ut fra aamme utgangspunkt. Så derfor skrev jeg at det ikke var flisespikkeri  JURIDISK sett. 

Kommunikasjon blor litt vanskelig når en komenter  ut fra relevant informasjon  og en fra et følse perspektiv.  

• Liker 1
Skrevet
Prelunia skrev (3 minutter siden):

Når man sier i talen at hun setter pris på at han er lojal mot sine venner - som har blitt avdekket består av kriminelle- som kongefamilien mest sannsynlig har visst om - skjønner jeg kritikken. Hun kunne jo valgt å si at hun var glad i han, setter pris på han osv. 

Enig i dette. 

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Johan uten land skrev (3 minutter siden):

Fyren står der og kritiserer hva en 18-åring sier til sin bror. Jeg synes ingen skal ha noen mening om det. I hvert fall ikke en gammel man i en bedriten sladreblekke.

Er så enig med deg! Det er storebroren hennes som hun er glad i og som alle har jo også han positive sider. Det der burde de holde seg for gode for. 
Ellers synes jeg SeogHør har overrasket positivt ved noen tilfeller i denne saken, men dette her er bare lavmål!

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...