Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Men altså... Det er mye som har skjedd fra den talen ble holdt og til nå. Tviler på at hun visste alt dette da hun utnevnte storebroren som forbilde. 

Nei,klart hun visste ingenting. Så en intervju når hun var i militæret. Da spørsmålet om mye innad i familien,ble hun veldig alvorlig. Stakkars jente. Men vil tro de hører kun hans versjon. Har jo virket slik med de han har vært sammen med som har prøvd å få litt kontakt og hjelp fra mor/stefar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
anno19 skrev (9 minutter siden):

Jenteprisen, årets kvinne osv - jeg håper at Julianne blir nominert overalt. For en jente hun er!! Det er virkelig en som fortjener å bli hedret på alle måter, hun har virkelig stått opp i denne saken - og stått opp mot de mektigste i Norge. Hun har bidratt til at vi alle har fått sett hvordan desse menneskene virkelig er. Enhver person som smilende tar i mot og hyller desse burde skamme seg og vite at de hyller mennesker som har valgt å skjule en overgriper og kvinnemishandler. Tenk at de visste…….og valgte å ikke gjøre noe…..

Enig, vil også gi Nora Haukland 👏 Tøffe kvinner ❤️

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
kaiturid skrev (13 minutter siden):

Håper du har rett... det store forbildet for vår kommende dronning..

Julianne Snekkestad og Nora Haukland er store forbilder for kvinner som har opplevd vold i nære relasjoner, og her når ikke kronprinsessen de til knærne engang. Synes hun bør holde seg unna alle fremtidige åpninger av krisesenter for voldsutsatte kvinner.

Endret av K_mb
  • Liker 20
  • Nyttig 11
Skrevet
K_mb skrev (Akkurat nå):

Julianne Snekkestad og Nora Haukland er store forbilder for kvinner som har opplevd vold i nære relasjoner, og her når ikke kronprinsessen de til knærne engang. Synes hun bør holde seg unna alle fremtidige åpninger av krisesenter for voldsutsatte kvinner.

Såå enig! Men de ser tydeligvis ikke skogen for bare trær!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Jepp. Er vel slik at bevisene (filmene) er så tydelige på det at strategien nå er å argumentere for at Marius ikke skjønte at den ikke var våkne. 

Ellers rar dekning i flere norske medier. VG akkurat nå i mobilversjon er direkte usmakelig. Dem har fire linker om Marius på topp, med følgende overskrifter:

Siktelsen endret

- Forsvarer: Har startet med frivillig sex

- Henlagt: Skuffelse

Så dette er resultatet av at politiet forteller at dem har sendt 23 forhold inklusive 3 alvorlige seksualsaker til påtale beslutning. I en sak med minst 10 fornærmede. Hadde jeg ikke vist bedre så hadde jeg tenkt at folk i ledelse av VG er venner av foreldrene til Marius. 

Ja. Dette er veldig betenkelig. Siktelsene er veldig omfattende og graverende. Bare det å ha tre voldtekter med tre forskjellige personer på listen er ikke dagligdags, selv ute blant Ola Nordmann. Vi snakker om en serievoldtektsmann. Noe som har gått Vg hus forbi. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
kaiturid skrev (5 minutter siden):

Nei,klart hun visste ingenting. Så en intervju når hun var i militæret. Da spørsmålet om mye innad i familien,ble hun veldig alvorlig. Stakkars jente. Men vil tro de hører kun hans versjon. Har jo virket slik med de han har vært sammen med som har prøvd å få litt kontakt og hjelp fra mor/stefar.

Søsknene har nok blitt skjermet for mye, og de har nok hørt Marius' versjoner hvis de har kommet over rykter, hvert fall mens de var små/yngre. Noe annet kan jeg ikke tenke meg. Mor har nok visst langt mer, men avfeid det som ungdommelig ubetenksomhet. Men at de har ønsket et godt forhold søsknene imellom er bare naturlig å anta. Da sier man selvsagt ikke noe om de groveste hendelsene de har visst om. Hele saken er tragisk... Må være tricky for IA og SM å navigere seg mellom alt som nå har kommet frem. Familiemessig er det de to det er mest synd på i min bok.

Endret av PusheenPusheen
Korrigering
  • Liker 5
Skrevet
PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Søsknene har nok blitt skjermet for mye, og de har nok hørt Marius' versjoner hvis de har kommet over rykter, hvert fall mens de var små/yngre. Noe annet kan jeg ikke tenke meg. Mor har nok visst langt mer, men avfeid det som ungdommelig ubetenksomhet. Men at de har ønsket et godt forhold søsknene imellom er bare naturlig å anta. Da sier man selvsagt ikke noe om de groveste hendelsene de har visst om. Hele saken er tragisk... Må være tricky for IA og SM å navigere seg mellom alt som nå har kommet frem. Familiemessig er det de to det er mest synd på i min bok.

Jeg tror også de har vært skjermet i stor grad, men så er det begrenset hvor mye de kan skjerme. Barn er ikke dumme, barn vet og forstår mer enn hva man tror. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
K_mb skrev (2 minutter siden):

Jeg tror også de har vært skjermet i stor grad, men så er det begrenset hvor mye de kan skjerme. Barn er ikke dumme, barn vet og forstår mer enn hva man tror. 

De har vel vært på nett ei stund de nå ??

• Liker 2
Skrevet
kaiturid skrev (2 minutter siden):

De har vel vært på nett ei stund de nå ??

Tenker på i oppveksten, er jo en viss aldersforskjell mellom de og Marius.

• Liker 1
Skrevet
K_mb skrev (4 minutter siden):

Det er jeg enig i. Så er det jo nesten innebygd i oss at man ikke vil tro det verste om egen familie, så forundrer meg ikke om de har overbevist seg selv om at mye kun er rykter.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
K_mb skrev (Akkurat nå):

Tenker på i oppveksten, er jo en viss aldersforskjell mellom de og Marius.

Nyheter har de nok fått med seg i mange år uansett hva..men klart det med Marius blir jo bare værre og værre...

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Idag syns jeg kronprinsens uttalelser i begynnelsen av det hele smaker ekstra dårlig: 

"Vi har bare kjent til det Marius har fortalt" , "Problemkomplekser" osv. 

Jeg er ganske sikker på at (og det vet vi også) at veldig mange flere enn Marius har fortalt. Juliane, Nora, moren til Juliane, og helt garantert vaktperssonell, politi og andre. 

Kronprinsparet har forsøkt å "gjemme" han, slik opplever jeg dette nå. Det er så alvorlig at han har fått holde på i over 10 år og utvikle seg til å bli er farlig mann, som til og med tror det er greit fordi `han er den han er`. 

At kronprinsparet ikke har tatt tak i dette er helt uhørt. De skulle anmeldt han - selv om det gjør vondt. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet
Isild skrev (Akkurat nå):

Idag syns jeg kronprinsens uttalelser i begynnelsen av det hele smaker ekstra dårlig: 

Jeg er ganske sikker på at (og det vet vi også) at veldig mange flere enn Marius har fortalt. Juliane, Nora, moren til Juliane, og helt garantert vaktperssonell, politi og andre. 

Kronprinsparet har forsøkt å "gjemme" han, slik opplever jeg dette nå. Det er så alvorlig at han har fått holde på i over 10 år og utvikle seg til å bli er farlig mann, som til og med tror det er greit fordi `han er den han er`. 

At kronprinsparet ikke har tatt tak i dette er helt uhørt. De skulle anmeldt han - selv om det gjør vondt. 

Enig!

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (Akkurat nå):

De har hatt verdens største skylapper!

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Kan noen tipse om en redaksjonell medie som skriver informativt om denne saken og siktelsen? Ikke NRK eller VG. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonym_2024 skrev (2 minutter siden):

Kan noen tipse om en redaksjonell medie som skriver informativt om denne saken og siktelsen? Ikke NRK eller VG. 

Kan tipse om det motsatte  Aftenposten har en kommentar nå som går på hvor tungt kronprinsparet må ha det. Ofrene er ikke nevnt med et ord.

Det syns jeg er veldig spesielt. Så klart er det tungt for familien til voldsutøveren også, men så få timer etter at siktelsen ble kjent syns jeg det er merkleig at fokuset og sympatien legges til kronprinsparet, og ikke ofrene. 

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/mPo3Kq/marius-borg-hoeiby-er-siktet-for-23-lovbrudd

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Isild skrev (10 minutter siden):

Jeg er som vanlig helt enig med deg!

De har regelrett løyet i all offentlighet om egen viten av Marius sine handlinger, og det synes jeg er alvorlig av et kommende kongepar. Alt for familien bør være valgspråket til vår kommende konge. De har feiet det under teppet og gitt voldsmannen både husrom og penger, ikke uvanlig av privilegerte familier som er opptatt av fasade, men her snakker vi den ene familien i Norge som mottar apanasje og som skal tjene folket og være forbilder. Jeg har ingen tillit til vårt kommende kongepar!

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet
kaiturid skrev (29 minutter siden):

Nyheter har de nok fått med seg i mange år uansett hva..men klart det med Marius blir jo bare værre og værre...

Ja, de har nok visst mye både av å leve med han og i forhold til nyheter etterhvert som de har vokst til og det skriver jeg også. Man kan ikke skjule eller skjerme barn fra alt og ihvertfall ikke det som skjer innad i familien. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Svart skjerm skrev (47 minutter siden):

Ja. Dette er veldig betenkelig. Siktelsene er veldig omfattende og graverende. Bare det å ha tre voldtekter med tre forskjellige personer på listen er ikke dagligdags, selv ute blant Ola Nordmann. Vi snakker om en serievoldtektsmann. Noe som har gått Vg hus forbi. 

Det å i en av overskriftene være mikrofonstativ for Marius... Hvorfor det? 

Så å fokusere på en av sakene som ble henlagt på grunn av bevisenes stilling, istedenfor alle de 23 sakene som ble sent til statsadvokaten. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Lurer på hvilke psykiske diagnoser som "unnskylder" voldtekt mm. Siden diagnoser ble brukt i unnskyldningsbrevet til Marius. Hvis han er så psykisk syk at han er en fare for folk rundt seg, burde han jo hatt en som passer på 24/7... 

Ingen diagnoser unnskylder det eller jo muligens alvorlig psykisk utviklingsutfordringer, da er evnenivået så lavt at det er begrenset hva refleksjonsevnesom kan forventes av vedkommende. Ikke aktuelt på MBH, da han kjører bil og har dermed greit å bestå eksamen og reflektert noenlunde korrekt på teoriprøven og oppkjøring, men så har han jo etterhvert bommet litt på konsekvensetenkningen der også da. 

Tror bare han er et tilfelle hvor privilegier har stått i kø, oppdragelsen har medført skjerming, foreldre/stefar som har sydd puter under armene og bidratt økonomisk og med "feie under gulvet"-holdning og det har manglet konsekvenser når noe er gjort gale. Hvilken diagnose dette er? Står ikke i manualene, men kanskje usedvanlig priviligert nesten-/monark kan passe? Det er jo flere innenfor samme "klasse" i ulike land som har tatt seg særdeles godt til rette og skjelettene har falt ut av skapene.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...