Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Det vet vi vel ikke. Dem fikk tidligere ekstra for han, men er det fjernet? 

Ekstra for han? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zeniora skrev (1 time siden):

Ok. 

Kongen og dronningen bor fast i leiligheten sin på slottet i hovedstaden, altså Oslo.

HM og MM (og mange andre; det er en stor gård, som bl.a. leverer melk fra eget fjøs, + korn) holder hus på Skaugum i Asker i Bærum (i det tidligere Akershus).

Ok.

Melkeproduksjonen på Skaugum ble avsluttet i 2010 da kuene ble solgt. Jorda blir forpaktet vekk, så gården driver de ikke lenger.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festene på Skaugum fikk nye dimensjoner da fam. Høiby begynte å frekventere stedet. Det er i dette miljøet MBH, og vår framtidige dronning, har vokst opp…

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (7 timer siden):

Hvor står det at de fikk ekstra for  han? 

Hvor står det at den voldsomme økningen av kronprinsens apanasje i 2001 ikke delvis skulle dekke kostnader for å ha et barn i husholdningen?

Svaret er at det ikke er nok spesifisert i statsbudsjettene hva grunnlaget for størrelsen av Apanasjen er. Så du vet ikke, og jeg vet ikke svaret. 

Det vi vet er at fra 2001 når det personlige apanasjen til ML ble fjernet, så ble den inkludert i Kongens apanasje. Er god grunn at dette nå gjelder tilsvarende for IA og SM. Men vi vet ikke. Akkurat som vi ikke vet om kostnader for Marius ble inkludert i 2001 økningen, eller om det er inkludert idag. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (7 timer siden):

Ekstra for han? 

Tror du seriøst at kostnadene for å ha en husholdning med etter hvert tre barn ikke ble hensyntatt i Apanasjen, og at dem hadde fått samme apanasje hvis dem hadde hverken hatt Marius, IAeller SM?

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ella Grisella skrev (17 minutter siden):

Er det noen som vet hvilke diagnoser han har?

Hvis noen vet så har den ikke lov å fortelle. Så det vi vet om diagnoser, er at han har sagt at han har noe. Og det er vel uansett uinteressant, er ikke noe per idag som skulle tilsi at han har noe som gjør han tilregnelig. Så med eller uten diagnoser er han fullt ut ansvarlig som alle andre. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (10 timer siden):

Her var det mye kortslutninger. 

Kan jeg som far aldri gjøre noe feil eller klandre ferdig i forhold som omhandler mine tre barn? 

Selvfølgelig kan jeg det. 

Betyr det at jeg har gjort noe feil og kan klandres for alt "galt" som mine barn gjør i livet. 

Selvfølgelig ikke. 

Er flere fornærmede i denne saken. Ofre for vold og voldtekt. Det er dem som også mors medmenneskelighet bør ha fokus på. Som i hvert fall ikke har vært synlig i åpne kilder. Mer andre veien rundt. 

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøløs skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner jeg er en dinosaur når journalister som omtaler Marius og kongefamilien; "Det er fint at kronprinsen samler barna sine til fysisk aktivitet.." https://www.nettavisen.no/kjendis/her-er-marius-borg-hoiby-i-malangen/s/5-95-2279336

Barnet Marius som nå er blitt 28 år og Ingrid Alexandra 21 år. 

Ja, KK har tilsvarende «gladsak» :

https://www.kk.no/livet/derfor-dro-de-til-malangen/82658731 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden):

Ja, KK har tilsvarende «gladsak» :

https://www.kk.no/livet/derfor-dro-de-til-malangen/82658731 

Kongehus journalistikk som vi kjenner den fra normale tider. 

Men tror vi skal forholde oss til at ingen av oss vet hva som var formålet til at dem brukte helgen der, og hva som skjedde. 

Vi kan håpe at HM og IA hadde avtalt å i fellesskap prøve å snakke Marius til å endre strategi i straffesaken. Gå fra å prøve å komme så billig unna som mulig, til å oppklare saken så sannferdig som mulig.

Men er kanskje noe annet som ble gjort der. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (21 minutter siden):

Men tror vi skal forholde oss til at ingen av oss vet hva som var formålet til at dem brukte helgen der, og hva som skjedde. 

Vi kan håpe at HM og IA hadde avtalt å i fellesskap prøve å snakke Marius til å endre strategi i straffesaken. Gå fra å prøve å komme så billig unna som mulig, til å oppklare saken så sannferdig som mulig.

Tviler sterkt - men i tilfelle så er det første de bør gjøre få ham til å skifte advokat. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (31 minutter siden):

Lurer på hvordan IA forholder seg til halvbroren sin nå. Hun leser sikkert nyheter hun og. Når hun kan lese om at halvbroren er en grisegutt som liker å filme bevisstløse nakne damer. Ja…hva skal man gjøre som søster uten å dø av skam og flauhet. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ella Grisella skrev (3 timer siden):

Er det noen som vet hvilke diagnoser han har?

Nei, og det er spekulativt å spekulere i.  Så lenge vi ikke vet hva det  er, er dette også noe vi ikke skal diskutere  iht forum regler.

Det man vet er at han har diagnoser, (han bruker flertall selv) og har et rusproblem 

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (15 minutter siden):

Nei, og det er spekulativt å spekulere i.  Så lenge vi ikke vet hva det  er, er dette også noe vi ikke skal diskutere  iht forum regler.

Det man vet er at han har diagnoser, (han bruker flertall selv) og har et rusproblem 

Vi vet at han selv sier at han har flere psykiske lidelser:

Sitat

Jeg har flere psykiske lidelser som gjør at jeg gjennom hele oppveksten og det voksne liv, har hatt, og har utfordringer. Jeg har over lengre tid slitt med rusbruk, noe jeg har vært i behandling for tidligere. Denne behandlingen skal jeg nå gjenoppta og ta på største alvor».

Samt et rusproblem som han har vært i behandling for tidligere. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke la være å tenke og undre meg over om folk hadde vært like interessert i å bortforklare alle disse kriminelle handlingene hvis saken dreide seg om Ola Nordmann og ikke MBH. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Era Vulgaris skrev (9 minutter siden):

Jeg klarer ikke la være å tenke og undre meg over om folk hadde vært like interessert i å bortforklare alle disse kriminelle handlingene hvis saken dreide seg om Ola Nordmann og ikke MBH. 

Jepp, det er samme fenomenet man ser med Gjert.

Får håpe en del våkner under rettsakene som kommer opp både der og i denne saken. 

• Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (3 minutter siden):

Jepp, det er samme fenomenet man ser med Gjert.

Får håpe en del våkner under rettsakene som kommer opp både der og i denne saken. 

Ja, den saken kommer til å gå for åpne dører.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (16 minutter siden):

Ser gjerne siteringer på at folk har prøvd å bortforklare disse kriminelle handlingene. For det har jeg ikke sett noen har gjort i denne tråden. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (6 timer siden):

Tror du seriøst at kostnadene for å ha en husholdning med etter hvert tre barn ikke ble hensyntatt i Apanasjen, og at dem hadde fått samme apanasje hvis dem hadde hverken hatt Marius, IAeller SM?

Så Marius blir regnet som et barn og blir tatt hensyn til i apanasjen? Dette er helt nytt for meg. Har du noen kilde? 

ellers tror jeg en økende familie man har forsørgerplikt for blir tatt hensyn til , slik som at du og jeg får barnetrygd og eventuelt annet støtte. Jeg vil tro den tilsvarer mer enn barnetrygd for de barn og ungdom som skal representere, altså Ia og sm starter jo til dels i jobb fra de er født, de skal gjerne se represntable ut på slottsballkongen osv. at de får ekstra apanasje for voksne Marius som ikke er medlem av kongefamilien var ikke logisk for meg nei. Antar det er offentlig informasjon og at du har en link til dette? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...