Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (51 minutter siden):

Hvem er det som lekker alt dette til Se&Hør? Når selv ikke Brattlien har fått info, så må det jo være noen på innsiden? 

Tror iallfall at vedkommende er republikaner … 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden):

https://www.dagens.no/nyheter/marius-beviset-som-ryster-kongehuset-skal-ha-skjedd-i-kronprinsparets-hjem#

Her står det at det ikke er tatt ut noe siktelse mot Marius mtp Linni saken.. 

Det kan vel fortsatt komme? Håper det, for det var jo definitivt et overgrep som fant sted. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuwanda2 skrev (2 minutter siden):

Tror iallfall at vedkommende er republikaner … 

Jeg tror ikke republikanerne trenger å løfte en finger. Denne familien selvdestruerer helt av seg selv. Tenk om Olav så hvordan dette ble etter han slåss for landet under krigen, mens dagens fjotter (utover Harald og Sonja) henger med Epstein, nekter å forholde seg til at sin sønn er serieovergriper og er enablere med stor E.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår simpelthen ikke den fanatiske holdningen til å ikke la en serieovergriper få noen som helst konsekvens. Du blir forelagt bevis for noe, men da skjener du helt ut i en annen retning.

Ja, det koster mer å sende Marius i fengsel, men fyren må jo snart få en konsekvens for sin latterlige kriminelle livsførsel. Du argumenterer på den ene foten for at alt er hans feil, mens du på den andre argumenterer for at man i hvert fall ikke skal ta ifra han goder han ikke fortjener. Jeg forstår deg ikke.

Konsekvensen iht dette er at det ikke gir noen nevneverdig forskjell for han. Eneste forskjellen er å bo et annet sted. 

Og da kan man jo diskutete er det bedre eller dårligere for potensielle  nye ofre? 

Den tiden han har bodd utenfor skaugum, har ikke akkurat vært positiv iht slik han har holdt på . 

Så kanskje det er bedre for evnt nye ofre at han bor på skaugum, der folk som kjenner han kanskje  har bittelitt mer oversikt og kontroll på han enn om han bor andre steder. 

Det  vet ikke vi. Jeg bare ser ser at å bo andre steder ikke akkurat har bidratt i noen positivt  retning for han iallefall.  

På en annen side mener jeg heller at han ikke burde bodd  der mtp kongens sikkerhet ol pga hans omgangkrets. Sikkerhets klareringen der står jo til stryk.  Men iht hans problemer,  er det  kanskje rett sted å bo,  i nærheten der noen har mulighet til å kunne ta litt tak i han. 

Om ikke lenge blir nok den boligen byttet ut med glatte vegger  uansett , for en periode.  Så får vi se hvor lenge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (12 minutter siden):

Jeg forstår simpelthen ikke den fanatiske holdningen til å ikke la en serieovergriper få noen som helst konsekvens. Du blir forelagt bevis for noe, men da skjener du helt ut i en annen retning.

Ja, det koster mer å sende Marius i fengsel, men fyren må jo snart få en konsekvens for sin latterlige kriminelle livsførsel. Du argumenterer på den ene foten for at alt er hans feil, mens du på den andre argumenterer for at man i hvert fall ikke skal ta ifra han goder han ikke fortjener. Jeg forstår deg ikke.

Å gå på NAV og ikke leve på et stort gods med statlig sikkerhet og fritt flyt av dop og alkohol er en straff i seg selv. Du tror han endrer vaner ved å gjøre akkurat det samme som før. 

Og jo, appanasje og driftskostnader øker basert på utgifter sist år. Si denne uteleieboligen tar inn ca 30.000kr i måneden om den ble leid ut, det vil da si at man har 360.000kr mindre til vedlikehold. Budsjettet settes ikke i løse lufta, selv om det ville passe teoriene dine fantastisk. 

Skrev ingenting om fengsel jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Konsekvensen iht dette er at det ikke gir noen nevneverdig forskjell for han. Eneste forskjellen er å bo et annet sted. 

Og da kan man jo diskutete er det bedre eller dårligere for potensielle  nye ofre? 

Den tiden han har bodd utenfor skaugum, har ikke akkurat vært positiv iht slik han har holdt på . 

Så kanskje det er bedre for evnt nye ofre at han bor på skaugum, der folk som kjenner han kanskje  har bittelitt mer oversikt og kontroll på han enn om han bor andre steder. 

Det  vet ikke vi. Jeg bare ser ser at å bo andre steder ikke akkurat har bidratt i noen positivt  retning for han iallefall.  

På en annen side mener jeg heller at han ikke burde bodd  der mtp kongens sikkerhet ol pga hans omgangkrets. Sikkerhets klareringen der står jo til stryk.  Men iht hans problemer,  er det  kanskje rett sted å bo,  i nærheten der noen har mulighet til å kunne ta litt tak i han. 

Om ikke lenge blir nok den boligen byttet ut med glatte vegger  uansett , for en periode.  Så får vi se hvor lenge. 

Ja, la han fortsette å bo på Skaugum hvor politiet nå har bilder av at han har utført voldtekt to ganger.

Det passer seg ikke at en serieovergriper og voldsmann bor nære våre neste statsoverhoder og unge mennesker i førstegangstjeneste. Punktum.

Med tanke på at man nå har to ofre for voldtekt utenfor Skaugum og to innenfor Skaugums grenser faller dine teorier i grus. Fyren fortjener å møte systemet som alle andre, ikke leve i sus og dus der unge jenter og gutter avtjener sin militærtjeneste, holde festivaler med HA og Bhatti-gjenger, gjemme seg for politiet og drive voldtekt. Det er før vi nevner at han tydeligvis ramponerer hus som vi vedlikeholder over apanasjen.

Sosial kapital er fortsatt en ting. Linni ville ikke dratt på fest på fest i en rusmisbrukers kommunale leilighet på Lillestrøm.

Endret av 1600
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (2 minutter siden):

Ja, la han fortsette å bo på Skaugum hvor politiet nå har bilder av at han har utført voldtekt to ganger.

Det passer seg ikke at en serieovergriper og voldsmann bor nære våre neste statsoverhoder og unge mennesker i førstegangstjeneste. Punktum.

Med tanke på at man nå har to ofre for voldtekt utenfor Skaugum og to innenfor Skaugums grenser faller dine teorier i grus. Fyren fortjener å møte systemet som alle andre, ikke leve i sus og dus der unge jenter og gutter avtjener sin militærtjeneste, holde festivaler med HA og Bhatti-gjenger, gjemme seg for politiet og drive voldtekt.

Det her går i loop,  så vi får være enig om å være uenig. 

Det var først og fremst snakk om kostnader. Og det er dyrere for staten om han får fra nav, kontra slik han fpr penger nå

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (9 minutter siden):

Å gå på NAV og ikke leve på et stort gods med statlig sikkerhet og fritt flyt av dop og alkohol er en straff i seg selv. Du tror han endrer vaner ved å gjøre akkurat det samme som før. 

Å gå gjennom papir-mølla til NAV, forholde seg til en saksbehandler, bli fulgt opp og måtte oppfylle visse krav for å få penger er det den gjengse arbeidsledige nordmann må forholde seg til for å overleve. At enkelte synes det er helt greit at Marius skal slippe dette og bli forsørget av familien  samtidig som han fester, slår og voldtar er for meg helt ubegripelig. Og det er ikke en hvilken som helst familie som her har forsørget en notorisk kriminell. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Det her går i loop,  så vi får være enig om å være uenig. 

Det var først og fremst snakk om kostnader. Og det er dyrere for staten om han får fra nav, kontra slik han fpr penger nå

Det er også dyrere å ha han i fengsel, skal vi droppe det også? 

Og nei, det koster ikke 50.000 i måneden om han går på nav. Kanskje 25.000.

Jeg forstår rett og slett ikke denne trangen til å forsvare alle godene Marius får, ja om han må på NAV koster det også, men i motsatt ende er det som er gjort til nå beviselig helt feil framgangsmåte for å få frem en person som ikke voldtar, slår og truer folk på livet. Hva er grunnen til denne konstante forsvarsmekanismen rundt det foreldrene hans gir han?

Selv har jeg hatt en datter som har vært i Garden på Skaugum. Jeg gremmes over at ingen voksne har tatt tak i å skydde 18-åringene som passer på dette mennesket med livet som innsats.

Endret av 1600
  • Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (15 minutter siden):

Det kan vel fortsatt komme? Håper det, for det var jo definitivt et overgrep som fant sted. 

Jeg er skremt over at det ikke er en siktelse om det som er lekket til media stemmer og det skremmer meg enda mer at så mye ER lekket om det ikke foreligger en siktelse! Jeg tok faktisk for gitt at det var en formell siktelse i bunn her… 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Jeg er skremt over at det ikke er en siktelse om det som er lekket til media stemmer og det skremmer meg enda mer at så mye ER lekket om det ikke foreligger en siktelse! Jeg tok faktisk for gitt at det var en formell siktelse i bunn her… 

Se & Hør har vel ikke tilgang til hvilke siktelser politiet har tatt ut enda, det er vel derfor Bratlien ikke kommenterer. Det kommer nok et større ras enn han hadde håpet.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (26 minutter siden):

Jeg forstår rett og slett ikke denne trangen til å forsvare alle godene Marius får, ja om han må på NAV koster det også, men i motsatt ende er det som er gjort til nå beviselig helt feil framgangsmåte for å få frem en person som ikke voldtar, slår og truer folk på livet. Hva er grunnen til denne konstante forsvarsmekanismen rundt det foreldrene hans gir han?

Selv har jeg hatt en datter som har vært i Garden på Skaugum. Jeg gremmes over at ingen voksne har tatt tak i å skydde 18-åringene som passer på dette mennesket med livet som innsats.

Og slik han får penger  nå, koster det staten 0 ekstra kroner til leve og boutgifter 

Og som sagt jeg støtter  at han ikke burde bo der pgasikkerhets bristen han er. 

Endret av Krokenguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Ja, akkurat dette er jo greit, det kommer nok fra henne. Men tenkte mer på videoen som er linket litt opp her. Hvem har gitt videoene til Se&Hør? En ting er jo å gjengi hva hun sier, men Se&Hør sitter trolig på alt av bevismateriale mot henne, de har jo allerede videoen med flasketuten peker på. 

Den mest nærliggende forklaringen er at noen av festdeltakerne delte videoen med de andre som var til stede, og så fikk Meister den også. Så når hun først samarbeider med Se og Hør så har hun kanskje funnet ut at hun like gjerne kan gjøre det beste ut av saken med å gi Se og Hør alt hun har. Eventuelt at Meister på oppfordring fra Se og Hør kontaktet de andre på festen og spurte rundt om noen hadde opptak.

Jeg håper i hvert fall ikke det er noen i Politiet som har gitt fra seg en video.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (7 minutter siden):

Den mest nærliggende forklaringen er at noen av festdeltakerne delte videoen med de andre som var til stede, og så fikk Meister den også. Så når hun først samarbeider med Se og Hør så har hun kanskje funnet ut at hun like gjerne kan gjøre det beste ut av saken med å gi Se og Hør alt hun har. Eventuelt at Meister på oppfordring fra Se og Hør kontaktet de andre på festen og spurte rundt om noen hadde opptak.

Jeg håper i hvert fall ikke det er noen i Politiet som har gitt fra seg en video.

Nei, håper heller ikke noen i politiet har gitt fra seg noe. Men det er jo så mange lekkasjer hele tiden, også om ting som tilsynelatende kun et fåtall mennesker vet noe om. Ikke godt å si hvem som er en sil, i grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (12 minutter siden):

Nei, håper heller ikke noen i politiet har gitt fra seg noe. Men det er jo så mange lekkasjer hele tiden, også om ting som tilsynelatende kun et fåtall mennesker vet noe om. Ikke godt å si hvem som er en sil, i grunn. 

Jeg mistenker/spekulerer i at det er noen/flere i politiet som er lei av at flere knyttet til kongehuset regelrett ikke bryr seg om Norges lover og oppfører seg ufint, både mot egne ansatte og tydeligvis også mot kvinner og menn i Oslo.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
BørIkkeSkriveForMy skrev (Akkurat nå):

Jeg mistenker/spekulerer i at det er noen/flere i politiet som er lei av at flere knyttet til kongehuset regelrett ikke bryr seg om Norges lover og oppfører seg ufint, både mot egne ansatte og tydeligvis også mot kvinner og menn i Oslo.

Bold move å risikere sin egen jobb da, i så fall😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (1 time siden):

Jeg vil gjerne se hvorfor at han skal få 25 000? 

Vi er mange på Aap og uför, som får mye mindre enn det! 

Forklar hvorfor at han skal få 25 000?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krimskrans skrev (Akkurat nå):

Hva med sikkerhetsklarering mht. MBH? Og MM for den saks skyld…

Det er jo helt tydelig at MM er en sikkerhetsrisiko når MBG kan herje sånn på Skaugum. Håper det strammes inn nå. Dette er ikke bra.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...