Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Kvittre skrev (2 minutter siden):

Har han fortsatt diplomatpass? Hvorfor stoler folk så  blindt på det marius sier under politiavhør ? Om han faktisk snakket sant , hvordan vet du at det ikke har vært kutt? 

ja, han gå på nav. Han kan få plass på hospits eller stå i kø til kommunal bolig med andre med rusproblemer for og være sikre på at han er dømt til og mislykkes . Du vil at han skal ut av miljøet ved og kaste han inn i miljøet? 

Eller så kan han bare fortsette som før, det har jo fungert så bra. Hodet i sanden og 'rehab' i ett par uker fungerer strålende!

Endret av 1600
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (22 minutter siden):

Problemet er at iht det jeg har markert ut, ikke har noe med marius sine handlinger å gjøre. Marius er ikke eneste person i verden eller landet norge som er voldelig mot damer og bedriver voldtekter. 

Der finner du også folk som er fattigluser fra før, alikevel  holder på sånn. Hva skal man ta fra dem?

Så ser ikke at marius skal slutte med det han har holdt på med iht å ha ingenting.  Å ha ingenting vil i ytterste konsekvens,  generere mer slik oppførsel.  

Når marius ikke bodde på skaugum,  pådro  han seg bla mye gjeld. Gjeld gir et større behov for penger. Penger faller ikke ned i fanget . Og i ytterste konsekvens kan føre til økonomisk kriminell vinning. 

Hans mor, far og stefar  har tatt over hans økonomi  etter dette. Noe han har evnt samtykket til , da man ikke bare kan ta over noens økonomi  uten samtykke. 

Så da tolker  jeg det slik at de har blitt enige om en løsning på ett problem han har. 

Hans mor og far gir han 20.000kr i mnd til livsopphold.  Dvs 10.000kr i mnd til hver. Det er ikke luksus. Og ca samme  han hadde fått fra nav. 

Iht medavhengighet og råd iht det. Er dette helt innafor. Og god måte å hjelpe på. Trengs det uvanlige utgifter,  skal man ikke gi penger,  men evnt heller kjøpe det til dem. Så når mor er med å kjøper madrass, er det riktig og innafor iht medavhengighet og god hjelp. 

For å nevne noe, som viser at de evner å vite hbor grenser går iht å yte hjelp, og ikke  være medavhengig.  Og madrasskjøpet viser at mor ikke lar seg manipulere til å utbetale ektra penger han kunne ha brukt på andre ting enn å kjøpe den madrassen. Det er for meg å sette grenser

Da har han nok til livsopphold og ikke alt mulig annet. Det hindrer ikke  slutt på rus etc. Men det reduserer tilgang til penger til det. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/politidirektoratet-tok-pant-i-marius-borg-hoiby-og-juliane-snekkestads-tonsberg-bolig/s/5-95-2079123

https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-fikk-20-000-kroner-fra-foreldrene-i-maneden/s/5-95-2164233

Du tror at NAV gir noen 20000,- skattefritt og stor villa til 30000,- i måneden? Da lever du i en sosialistisk drømmeverden...

Uansett får ingen navere denne summen, men Marius som ikke har hatt jobb på årevis vil jo selvsagt ikke kvalifisere til noe annet enn nødhjelp. Og den er vel på rundt 10000,- i mnd, ikke 50000,-?

Men for å snakke litt om dette med å ikke la han disponere så mye penger vil hjelpe han; det virker tydelig at han har hatt et slags uovervinnelighetskompleks, der han selv føler seg "over" alle andre, viktigere og mektigere enn de han har forhold til. (ja, jeg vet at dette mest sannsynligvis kommer av et mindreverdighetskompleks). Han får alle goder og ingen plikter ved å være i kongefamilien, og utnytter dette på det groveste med sinnsykt maktmisbruk. At mange mener at han ikke hadde hatt muligheten til å utføre alle disse forbrytelsene uten denne makten er jo forståelig. At han mister status vil gjøre det vanskeligere for ham å fortsette på samme måte.  

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (2 minutter siden):

Det folk reagerer på er f.eks. bildene fra madrasshandelen hvor mor og sønn står og ler og ser ut til å kose seg i butikken - dagen etter at samme sønn angivelig har voldtatt en kvinne i hjemmet sitt

Så må du huske på at madrasskjøpet ble skrevet om lenge før det ble en nyhetssak av å ha begått voldtekt dagen før madrasskjøpet, så disse enkelthendelser ble ikke forbundet med hverandre før noen måneder senere.

Den eneste grunnen til at "folket" vet noe som helst om et privat besøk i Troms er fordi S&H gjorde det til en (helt unødvendig) sak.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (31 minutter siden):

Han bør få seg en leilighet borte fra foreldrene og ta ansvar for egne handlinger. 

Vet ikke hvorfor han ikke jobber - men enten må han jobbe eller så må han registrere seg hos NAV slik andre må. 

Hvordan skal MBH få motivasjon til å endre livet sitt når han bor gratis i en flott enebolig og får penger fra mamma hver måned?

Hvem vil ansette Marius og leie ut leilighet til Marius? Om han hadde vært fra en annen familie kunne det vært vanskelig nok, men fordi at han er fra den familien og alle vet hva han har gjort og er anmeldt for og gjort , gjør det jo klin umulig. 
ville du ha leid ut leiligheten din til en som alle vet at ramponerer boliger? 
det kan godt være han er registret hos nav, det er ukjent. Det er heller ikke sånn at man MÅ registrere seg hos nav. Mange rusmisbrukere som ikke gjør det- enten fordi de heller bor på gata , eller fordi de har en fot innenfor vinningskriminalitet. 
situasjonen er litt stuck. Eneste muligheten ville jo være hospits / kommunal bolig for rusmisbrukere , men det er jo ikke riktig plass for og bli rusfri . 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 minutt siden):

Hvem vil ansette Marius og leie ut leilighet til Marius? Om han hadde vært fra en annen familie kunne det vært vanskelig nok, men fordi at han er fra den familien og alle vet hva han har gjort og er anmeldt for og gjort , gjør det jo klin umulig. 
det kan godt være han er registret hos nav, det er ukjent. Det er heller ikke sånn at man MÅ registrere seg hos nav. Mange rusmisbrukere som ikke gjør det- enten fordi de heller bor på gata , eller fordi de har en fot innenfor vinningskriminalitet. 
situasjonen er litt stuck. Eneste muligheten ville jo være hospits / kommunal bolig for rusmisbrukere , men det er jo ikke riktig plass for og bli rusfri . 

Du tror sønnen til vår neste dronning vil ha problemer med å få seg en leieleilighet?😄

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (12 minutter siden):

Du tror det bare er kvinneguiden hvor MBH er en rød klut?

Jeg tenker nærmest hele Norge ser han som det. Han er siktet for flere særdeles grove lovbrudd, inkludert voldtekt av nære venner og vedvarende vold mot 3 ekser. Det er vel heller riktig å si at de som ikke ser han som det er det smale ekkokammeret du forkynner. 

Ja nei det er bare her på KG vet du.. resten av Norge synes han er en go’gutt. 🤪

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1600 skrev (5 minutter siden):

Eller så kan han bare fortsette som før, det har jo fungert så bra. Hodet i sanden og 'rehab' i ett par uker fungerer strålende!

Nei. Han kan ikke fortsette som før, det er en pågående etterforskning hvor mer og mer avdekkes , han kommer til og måtte tilbringe mer tid i fengsel og ingenting blir som før. Ja, rehab og avrusing er det eneste fornuftige stedet og starte. Veien videre er lang, men om han skal ha noen sjans må han være rusfri. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (5 minutter siden):

Så må du huske på at madrasskjøpet ble skrevet om lenge før det ble en nyhetssak av å ha begått voldtekt dagen før madrasskjøpet, så disse enkelthendelser ble ikke forbundet med hverandre før noen måneder senere.

Den eneste grunnen til at "folket" vet noe som helst om et privat besøk i Troms er fordi S&H gjorde det til en (helt unødvendig) sak.

Okey: Og eneste grunnen til at «folket» vet om hva politet mener han gjorde med Linni er fordi S&H gjorde det til en (helt unødvendig) sak..? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (2 minutter siden):

Du tror sønnen til vår neste dronning vil ha problemer med å få seg en leieleilighet?😄

På egenhånd? Med nav garanti da, eller har han nok igjen på konto til depositum? Ja, han får ikke leie min leilighet . Om noen stiller sin til disposisjon så er jo det fint. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (2 minutter siden):

Alle kan få jobb - det er det dummeste jeg har lest. I verste fall kan NAV betale lønnen slik de gjør i nødvendige tilfeller. 

Jeg har hatt en rusavhengig sønn selv så jeg kjenner godt til de forskjellige forholdene rundt dette. Selv priser jeg meg lykkelig for at jeg fikk det råd å be min sønn flytte hjemmefra. 

Hvem får motivasjon til å endre livsstil dersom man får alt rett i hendene uten å gjøre noe selv. 

En annen ting er at Marius er ikke fritatt skatt. Lurer på om han betaler skatt av pengene fra mamma eller om han skatter av fordelen av å bo gratis i eneboligen på Skaugum? 

Nei, glemte visst at det er forskjell på kong Salomo og Jørgen Hattemaker. 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (10 minutter siden):

Jeg mener som sagt det motsatte. Folk generelt har massiv antipati mot en overklasse som forgriper seg både voldelig og seksuelt. Det er også årsaken til at nyhetene om han selger verden rundt, ikke fordi folk heier på ham akkurat. Når kongehuset velger å ferdes ute blant ordinære folk med ham, så trekker de dette fokuset mot seg selv som kongelige. 

Jeg skrev da ikke at folk ikke har antipati mot overgripere, eller at folk heier på ham? Det er en stråmann.

Jeg påpekte bare at det å bli dypt opprørt over at han treffer familien sin, og se på dette som noe som kongefamilien selv burde unngått fordi de burde skjønt at det var en "rød klut" og en voldsom provokasjon i seg selv, det er ikke noe gjengs reaksjonsmønster akkurat. At medietrykket i saken har vært massivt endrer ikke på det.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (9 minutter siden):

Okey: Og eneste grunnen til at «folket» vet om hva politet mener han gjorde med Linni er fordi S&H gjorde det til en (helt unødvendig) sak..? 

Det er to forskjellige ting.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (6 minutter siden):

Jeg skrev da ikke at folk ikke har antipati mot overgripere, eller at folk heier på ham? Det er en stråmann.

Jeg påpekte bare at det å bli dypt opprørt over at han treffer familien sin, og se på dette som noe som kongefamilien selv burde unngått fordi de burde skjønt at det var en "rød klut" og en voldsom provokasjon i seg selv, det er ikke noe gjengs reaksjonsmønster akkurat. At medietrykket i saken har vært massivt endrer ikke på det.

Vi får være enig om å bære uenig. Har du tatt deg en tur innom andre media? Mange reagerer med avsky og vantro på «utflukten».. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1600 skrev (1 time siden):

Hvilken støtte skal kuttes? Kan begynne med diplomatpass, gratis bolig og 20.000 skattefrie kroner i lommepenger.

Hva er nyttig og god avstand? (denne  jeg tolket som å kutte han ut, så har da sikkert misforstått) - få personen vekk fra eiendommen hvor han tidligere har voldtatt folk og hatt 'festival' med HA og bhatti-gjengen i leiligheten til HM og MM, det er helt vanlig praksis at man anbefaler geografisk avstand i slike tilfeller.

Hvordan kjenne på egne handlinger? Grenser. Forklare hva ståa faktisk er, og hvor forferdelig det er å håne offerene sine på tiktok, viser finger osv?

Hvor skal han bo? Det har vi et sosialnett i norge som sikrer, men da må man først innse at skjermingen ikke fungerer. NAV bestemmer dette.

Hva skal han leve av?  Om han er arbeidsløs kan han gå på NAV som resten av norges befolkning. Det er konsekvensen av å bryte utallige norske lover.

Og hva skal det hjelpe mot? En konstant oppførsel som viser at han driter i regler og lover. Konsekvenstenkning, ansvarsfølelse og selvinnsikt.

Svar ovenfor.

Noen ganger må man nå bunnen for å ta tak. Marius kommer ikke til å nå bunnen om han hele tiden skjermes av sine dumsnille foreldre.

Om man skal ut av et dårlig mønster kan man ikke bare fortsette som før. Det er definisjonen av galskap. Om Marius vil bli bedre bør han helt vekk fra hele miljøet, inkludert sine foreldre som ikke klarer å ta tak.

Takk.

1. Diplomatpass er ikke noe kongefamilien etc bestemmer over og lager. Der er det andre instanser man må klage til. Kongefamilien har ingen myndigheter til å bestemme hvem som skal ha og hvem som ikke skal ha det. Det må man søke om å få. Og hat du rett på det, så får du det. 

Han sier han fikk 20.000kr av mor og far. Om de deler 50/50. Er det  10.000kr av hver. Her glemmes det vel også at hans far ikke har lite penger han heller. 

Hvor  han får penger til iht livsopphold.  Har lite å si iht hans oppførsel.  Han får ca det samme. Nå vet man heller ikke noe om hvor mye de har hindret han i å gjøre, netopp fordi han bor på skaugum og ikke andre steder. 

2. Litt mye å svare på. Disse sakene vet jeg ikke så mye om iht når og hvordan etc.  Men iht at det bla er sagt at han har fått begrenset tilgang på eiendommer etc, har nok dette fått  noe konsekvenser. 

https://www.seher.no/kongelig/utestengt-fra-skaugum/82146014

3. Jeg har ikke sett noen steder der det bekreftes eller avkreftes at han ikke har fått beskjed om sånt.

Men i året med kongefamilien  bekrefter  de iallefall at de ikke har sittet  å toet sine hender og sett en annen vei.

Sitat: Det jeg kan si er at vi i lenger tid har fått profesjonell hjelp av helsevesenet. Vi hadde ikke greid å stå i en sånn situasjon uten å ha den hjelpen. Sammen som familie, og samtidig ivareta forpliktelsene overfor det norske folk. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/takknemlige-for-hjelpen-vi-har-fatt/82434201

Resten dropper jeg. For det blir for mange ting å svare på. 

Men kan ta det siste 

At han dtiter i konsekvenser,  er vel kanskje  et kjerne problem her, som også hans nermeste familie også sliter med.  

Iht det kan vi nevne at han kjører  bil uten førerkort,  bryter  besøks forbud  etc. Jeg tenker han kanskje hører noe  mer på sin familie  enn han gjør iht restriksjoner . 

Og for ordens skyld. Han er siktet for voldtekt på skaugum.  Men offeret og marius har vel utrykt at det  ikke er det.  Så om dette er et forhold han blir dømt for eller ikke, er fortsatt uvisst.  Men støtter at politiet har anmeldt den saken som voldtekt, pga helheten i alt. Så riktig  begrep er påstått voldtekt på skaugum.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (Akkurat nå):

Alle kan få jobb - det er det dummeste jeg har lest. I verste fall kan NAV betale lønnen slik de gjør i nødvendige tilfeller. 

Jeg har hatt en rusavhengig sønn selv så jeg kjenner godt til de forskjellige forholdene rundt dette. Selv priser jeg meg lykkelig for at jeg fikk det råd å be min sønn flytte hjemmefra. 

Hvem får motivasjon til å endre livsstil dersom man får alt rett i hendene uten å gjøre noe selv. 

En annen ting er at Marius er ikke fritatt skatt. Lurer på om han betaler skatt av pengene fra mamma eller om han skatter av fordelen av å bo gratis i eneboligen på Skaugum? 

Nei, glemte visst at det er forskjell på kong Salomo og Jørgen Hattemaker. 

Alle kan få jobb? Nei. 
Var sønnen din like kjent? Hvor flyttet han? Jeg vet ikke om vi holder til på samme sted , men jeg har vært besøkskontakt her ( i Oslo ) og det de jeg har snakket med sier er at eneste måten og holde ut i slike boforhold er og være konstant rusa. Det er rådet du får når du flytter inn i leiligheten. Jeg hadde ikke sendt min sønn dit uansett hva naive kommunansatte sa.

Når det gjelder Marius , så er det mulig at en uke i varetekt var noe motiverende, og kanskje et langt fengselsopphold vil være ennå mer motiverende. Det kan gå begge veier.

Nei, Marius er ikke fritatt skatt. Aner ikke om de skatter av utleieboligene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (43 minutter siden):

Friheten.

- Men; skjønner du at ei «fattiglus» slik du beskriver det: har mye mindre handlingsrom for å utøve overgrep, enn f.eks enn riking som Epstein? Klarer du å se sammenheng mellom makt og penger = større muligheter til å utføre overgrep uten å bli avslørt ? 

Friheten er det bare retten som kan gjøre noe med. Og det må man vente på en stund til 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Voyager skrev (25 minutter siden):

Du tror at NAV gir noen 20000,- skattefritt og stor villa til 30000,- i måneden? Da lever du i en sosialistisk drømmeverden...

Uansett får ingen navere denne summen, men Marius som ikke har hatt jobb på årevis vil jo selvsagt ikke kvalifisere til noe annet enn nødhjelp. Og den er vel på rundt 10000,- i mnd, ikke 50000,-?

Men for å snakke litt om dette med å ikke la han disponere så mye penger vil hjelpe han; det virker tydelig at han har hatt et slags uovervinnelighetskompleks, der han selv føler seg "over" alle andre, viktigere og mektigere enn de han har forhold til. (ja, jeg vet at dette mest sannsynligvis kommer av et mindreverdighetskompleks). Han får alle goder og ingen plikter ved å være i kongefamilien, og utnytter dette på det groveste med sinnsykt maktmisbruk. At mange mener at han ikke hadde hatt muligheten til å utføre alle disse forbrytelsene uten denne makten er jo forståelig. At han mister status vil gjøre det vanskeligere for ham å fortsette på samme måte.  

Tror du en liten hybel og bo i hus på skaugum utgjør noen forskjell på oppførsel? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (30 minutter siden):

Hvordan vet du det?

Fordi behov for vold og voldtekter etc ikke har noe med sølvfat å gjøre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Men å slippe ansvar kan ha mye med det å gjøre. Hvis man aldri trenger å forholde seg til regler og lovverk, kan man finne på å gjøre grusomme ting. Og når man slipper å ta ansvar for egen økonomi, eget hus og eget liv, blir man aldri voksen. Ansvarsfølelse er viktig for å modnes.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (6 timer siden):

Det er langt lettere å dra damer inn i en flott enebolig på Skaugum enn det er en sliten ettroms på Strømmen. Så jo, sølvfatet er helt klart bidragsytende.

Sosial kapital, les litt om det.

Og, jeg skjønner ikke hvorfor du tror NAV ville gitt Marius 20.000kr. Han vil maks få nødhjelp. Så jo, de gir han 50% mer enn staten ville gitt han. Også var bil og alt det andre i tillegg. 

Endret av 1600
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...