Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Kvittre skrev (4 minutter siden):

Om mbh trenger ledsager? Ja, mye tyder på det egentlig. I dette tilfellet var vel ikke kronprinsen ledsager for at Marius skulle besøke Ingrid, men med på og besøke Ingrid ! 
tja, det vi vet om økonomien til Marius er at han har brukt opp nesten 2 millioner av formuen på et år, i følge seg selv lever han av lommepenger, det spekuleres i kriminalitet og om han får noe fra nav har vi vært inne på. Så det var livsoppholdet hans. 

Nå vil jeg ikke spekulere i hvem som har betalt kosegildet, fordi jeg ikke kjenner til noe kosegilde, men det er høyst sannsynlig at han lever på foreldrene sine for tiden. Nå går tråden virkelig i sirkler og tilbake i tid, men hva skal han gjøre nå? Søke jobb? Egentlig hører han vel hjemme på nav inntil eventuell rusbehandling, psykatri behandling, rettssak , dom og fengselsopphold er ferdig. Han sier han får lommepenger av foreldrene sine. Vi venter i spenning på årets ligning, nå som i fjor . Bare 10 måneder igjen. 

Det står litt her om hvem han får penger fra:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hoiby-sier-han-fikk-20000-kroner-fra-foreldrene-i-maneden/17234232/

I tillegg bor han antagelig gratis i huset på Skaugum. Om han selv eier Mercedesen han har kjørt og motorsykkelen, vet ikke jeg.

Endret av Freydis
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissLucy skrev (9 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at de 10-20 personene på KG som deler det synspunktet, er spesielt representative for hva folk flest tenker. Det er et ekkokammer her inne, der veldig sære synspunkter fremstilles som vanlige og normale og representative for holdningen i befolkningen, men det er det ingen grunn til å tro at de er.

Jeg tror folk flest skjønner at en overnatting i Malangen for å besøke søster/datter i militæret, ikke er et uansvarlig party på luksusspa. 

Jeg har lest mange overdrivelser i denne tråden, og det er ingen som overgår okkingen og akkingen over madrasskjøpet, men den saken her er en god nummer 2. 

Vi snakker ikke om herr og fru Hansen på tur, men kongelige på en meget spesiell tur. Svært sært, vil jeg si. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (4 minutter siden):

Mener du virkelig at en voksen mann trenger anstand når han skal besøke søsteren sin. Da er det ille.

Ja, er det ikke ganske ille? 
oppfattet kommentaren omvendt. Haakon ville besøke Ingrid, og var skeptisk til og la Marius være alene hjemme . Litt hipp som happ egentlig . 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (7 minutter siden):

Om mbh trenger ledsager? Ja, mye tyder på det egentlig. I dette tilfellet var vel ikke kronprinsen ledsager for at Marius skulle besøke Ingrid, men med på og besøke Ingrid ! 
tja, det vi vet om økonomien til Marius er at han har brukt opp nesten 2 millioner av formuen på et år, i følge seg selv lever han av lommepenger, det spekuleres i kriminalitet og om han får noe fra nav har vi vært inne på. Så det var livsoppholdet hans. 

Nå vil jeg ikke spekulere i hvem som har betalt kosegildet, fordi jeg ikke kjenner til noe kosegilde, men det er høyst sannsynlig at han lever på foreldrene sine for tiden. Nå går tråden virkelig i sirkler og tilbake i tid, men hva skal han gjøre nå? Søke jobb? Egentlig hører han vel hjemme på nav inntil eventuell rusbehandling, psykatri behandling, rettssak , dom og fengselsopphold er ferdig. Han sier han får lommepenger av foreldrene sine. Vi venter i spenning på årets ligning, nå som i fjor . Bare 10 måneder igjen. 

Skal vi tro at MBH er rehabilitert etter fire uker i utlandet? Skal vi også velge å tenke at han er et godt forbilde for IA å omgås etter alt som er kommet frem i saker? Hvordan vil en slik omgang påvirke livet hennes? Selv om de er halvsøsken kan ikke relasjoner være grenseløse. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (5 minutter siden):

Hvor mange ganger har du postet dette? Hvor mange ganger har vi diskutert dette? Jeg stoler fortsatt ikke 100% på det Marius sier, jeg tror fortsatt ikke den summen stemmer med livsførselen han hadde før han ble satt i varetekt, jeg tror politiet fisket etter en annen inntektskilde ,vi vet ut i fra ligningen hans som kom etter denne linken at han har brukt opp formuen sin .. igjen og igjen og igjen. 
og ikke er denne linken noe motsetning til det jeg skrev heller. « i følge seg selv lever han på lommepenger « og “ høyst sannsynlig lever han på foreldrene for tiden «. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (3 minutter siden):

Ja, er det ikke ganske ille? 
oppfattet kommentaren omvendt. Haakon ville besøke Ingrid, og var skeptisk til og la Marius være alene hjemme . Litt hipp som happ egentlig . 

Jeg ville ønske at det var slutt på å se MBH som et barn. Han er en voksen mann og må ta ansvar for sitt eget liv.

Men så lenge man bor gratis, får lommepenger og mamma betaler regningene er det vel vanskelig.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Junijulia skrev (14 minutter siden):

Mener du virkelig at en voksen mann trenger anstand når han skal besøke søsteren sin. Da er det ille.

Har du fått med deg hva den voksne mannen, MBH, representerer? At han er halvbror til prinsesse IA visker ikke ut realitetene som er kommet frem omkring hans kriminelle handlinger, og en bedrøvelig moral i det hele. Er han fortsatt et forbilde for henne?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (6 timer siden):

Denne saken er alt for alvorlig for sånne sleivbemerkninger. 

Jeg vil nå si at denne saken er altfor alvorlig til å kriminalisere og karakterdrepe kronprinsparet i det omfanget som gjøres i denne tråden, som å hevde at de sover godt om nettene, ikke skjenker ofrene en tanke og driter fullstendig i vold. Videre at alle andre som ikke kaster seg på samme bølge, bagatelliserer vold. Et sjeldent syn av løpsk avmakt/forakt.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (13 minutter siden):

Vi snakker ikke om herr og fru Hansen på tur, men kongelige på en meget spesiell tur. Svært sært, vil jeg si. 

Meget spesiell tur å besøke søster og datter? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (8 minutter siden):

Hvor mange ganger har du postet dette? Hvor mange ganger har vi diskutert dette? Jeg stoler fortsatt ikke 100% på det Marius sier, jeg tror fortsatt ikke den summen stemmer med livsførselen han hadde før han ble satt i varetekt, jeg tror politiet fisket etter en annen inntektskilde ,vi vet ut i fra ligningen hans som kom etter denne linken at han har brukt opp formuen sin .. igjen og igjen og igjen. 
og ikke er denne linken noe motsetning til det jeg skrev heller. « i følge seg selv lever han på lommepenger « og “ høyst sannsynlig lever han på foreldrene for tiden «. 

Ingen som sier hva du skal tro og ikke. Tro hva du vil. Jeg bare referer til kjent informasjon. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (1 minutt siden):

Skal vi tro at MBH er rehabilitert etter fire uker i utlandet? Skal vi også velge å tenke at han er et godt forbilde for IA å omgås etter alt som er kommet frem i saker? Hvordan vil en slik omgang påvirke livet hennes? Selv om de er halvsøsken kan ikke relasjoner være grenseløse. 

Hva du tror er opp til deg, men jeg tror ikke han er rehabilitert etter 4 uker i utlandet. Jeg tror han har en veldig lang vei og gå. Om du velger og tro at han er et godt forbilde for Ingrid får være opp til deg, jeg tror ikke det. Jeg tror de tingene Marius har gjort og / eller har en negativ innvirkning på livet hennes. Det er uansett ikke mulig og gjøre noe med fortid. Hvordan omgangen med Marius vil påvirke livet hennes fremover har jeg ingen formening om. Jeg vet ikke hvor mye omgang det blir heller. Hvis jeg skal ha en mening om det, bør hun se an utviklingen fremover . Nei, selv om de er halvsøsken behøver ikke relasjonen være grenseløs . Det er den nok ikke heller. Hva som faktisk ble sagt dem imellom i helgen, og det siste halve året er mellom dem. Vi vet de har hatt et nært forhold, men vi vet lite nå. Og slå hånden av han helt har hun ikke gjort. Det kan hun gjøre senere. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (11 minutter siden):

Har du fått med deg hva den voksne mannen, MBH, representerer? At han er halvbror til prinsesse IA visker ikke ut realitetene som er kommet frem omkring hans kriminelle handlinger, og en bedrøvelig moral i det hele. Er han fortsatt et forbilde for henne?

Her må du forklare litt nærmere. Det kan hende jeg misforstår. Mener du han er farlig for søsteren sin eller har negativ påvirkning 

Endret av Junijulia
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (8 minutter siden):

Jeg ville ønske at det var slutt på å se MBH som et barn. Han er en voksen mann og må ta ansvar for sitt eget liv.

Men så lenge man bor gratis, får lommepenger og mamma betaler regningene er det vel vanskelig.

Han har også blitt arrestert 3 ganger og sittet 1 uke i varetekt , og venter nok en lang dom. Ansvar skal han måtte ta , selvom de ikke har kastet han på gaten. 
enig at de har dullet med han for lenge, men jeg tror det med at mamma tar over og betaler regninger  når man får betalingsproblemer er en vanlig reaksjon for mødre med unge voksne dessverre . Mange som er eldre enn han som har økonomisk verge og. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

O Rakel skrev (På 6.2.2025 den 18.08):

Ingen vet noe om atferd innenfor Skaugums vegger, men resultatet vi ser er en mann uten ansvarsfølelse, ydmykhet eller empati. Noe har definitivt manglet.

På samme måte kan man tro at Sonja og Harald tilsynelatende aldri har tatt en samtale med verken HM eller ML mht rolle, privilegier og ansvar inkludert HMs «fullmakt» til å velge Norges dronning. Generelt virker det som en familie som ikke snakker sammen eller ikke har noen innsikt i eller refleksjoner rundt livene til «common people» eller begge deler. Det er det inntrykket jeg sitter med basert på resultatet. Og det bekrefter bare at kongehus er en anakronisme som bare ikke er levedyktig. De er overhodet ikke skikket til å være overhoder, tvert i mot har de mindre vett enn gjengse folk rett og slett fordi de lever i en beskyttet verden.

Mest sanne jeg har lest om de kongelige.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en hardt prøvet familie har behov for å omgås, særlig i slike vanskelige tider som nå, er isolert sett ikke vanskelig å skjønne. At det kan være fint å møte hverandre på en resort med x antall stjerner; ja, kanskje det. Hadde det vært bedre om de hadde bodd på et slitent hybelhus bare for å ikke provosere mer enn nødvendig? Trolig ikke. Om de har kosa seg med isbading eller eventuelt full spabehandling dagen lang? Ingen vet. 

Det en del reagerer på handler ikke nødvendigvis om luksusgraden på den resorten, men derimot timingen for dette besøket. Var det virkelig taktisk smart å dra med seg MBH på en lang utflukt fra hverdagens kjas og mas til familiekos og full oppvartning i indre Troms, særlig i en uke som dette? Hadde det, kanskje, vært LURERE å skjerme MBH, både for hans egen del og for det signalet denne kronprinsfamilien sender med å gjøre dette? 

Hva om de hadde dratt ivei på luksusferie til Maldivene da, midt oppi alt dette? For å «lade batteriene og være sammen som familie» Hadde det vært «noe» problematisk og umusikalsk over det, eller har kronprinsfamilien fripass til å gjøre alt det som måtte falle dem inn? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (2 minutter siden):

Det en del reagerer på handler ikke nødvendigvis om luksusgraden på den resorten, men derimot timingen for dette besøket. Var det virkelig taktisk smart å dra med seg MBH på en lang utflukt fra hverdagens kjas og mas til familiekos og full oppvartning i indre Troms, særlig i en uke som dette? Hadde det, kanskje, vært LURERE å skjerme MBH, både for hans egen del og for det signalet denne kronprinsfamilien sender med å gjøre dette? 

Kanskje det å dra på en rolig familietur til et øde sted i Malangen VAR ment som skjerming?

Men så fant en eller annen som også tilfeldigvis var på samme sted og så dem det for godt å tipse Se og Hør?

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter et helt liv i rampelyset så vil jeg tro særlig Haakon greier å resonnere seg frem til at ved å bevege seg vekk fra privat område, - så opphører begrepet skjerming
Da er telefonen til Se og Hør ikke langt unna, og man er straks en del av offentlighetens interesse. Skal man være kongelig er det, dessverre for dem, en del av pakka. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (42 minutter siden):

Jeg syntes det å kriminalisere eller  kritisere et familie besøk på lik linje med vold og voldtekter er å minimere alvorlighetes graden til vold og voldtekter.

I er ganske  fast iht militærtjenesre, far har timeplaner og kan ikke ta seg fri i hytt og pine,  marius aner vi ikke hva skal,  men sitter nok også fast i både sak og behandling.  Så her er det mange tider som må klaffe.  

Det er helt normalt at familie møtes og snakker  sammen i vanskelige og gode  tider. Det er det familie  gjør. 

Nå vet ikke jeg hvor lenge siden de har sett hverandre,  men mye tyder jo  på at det det kanskje er en god stund siden, og for det vi vet kan det også  være lenge til det er andre muligheter. 

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (4 minutter siden):

Etter et helt liv i rampelyset så vil jeg tro særlig Haakon greier å resonnere seg frem til at ved å bevege seg vekk fra privat område, - så opphører begrepet skjerming
Da er telefonen til Se og Hør ikke langt unna, og man er straks en del av offentlighetens interesse. Skal man være kongelig er det, dessverre for dem, en del av pakka. 

Også kongelige har rett på et privatliv. Det er faktisk en menneskerett - for alle.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (6 minutter siden):

At en hardt prøvet familie har behov for å omgås, særlig i slike vanskelige tider som nå, er isolert sett ikke vanskelig å skjønne. At det kan være fint å møte hverandre på en resort med x antall stjerner; ja, kanskje det. Hadde det vært bedre om de hadde bodd på et slitent hybelhus bare for å ikke provosere mer enn nødvendig? Trolig ikke. Om de har kosa seg med isbading eller eventuelt full spabehandling dagen lang? Ingen vet. 

Hva om de hadde dratt ivei på luksusferie til Maldivene da, midt oppi alt dette? For å «lade batteriene og være sammen som familie» Hadde det vært «noe» problematisk og umusikalsk over det, eller har kronprinsfamilien fripass til å gjøre alt det som måtte falle dem inn? 

Akkurat.

For min del er det revnende likegyldig hvor de dro eller hvor dyrt eller billig for den del. Det er det faktum at de velger å samles rundt ham, sammen med ham, på ett sted hvor også andre ferdes.

Hadde de møttes bak husets fire vegger i eget hjem hadde det vært langt mer privat, enn dette.

Det er flere som er veldig opptatt av å påpeke at «de er jo en familie» og hva som er bra for Marius sin helse.

Mange har kanskje egne erfaringer med kriminelle barn/søsken og dette er fremgangsmåten de selv ville stått inne for: «la oss reise på hyttetur sammen»

Det handler om verdisyn. 

For andre ville ett barn eller en søsken som hadde utført handlingene til MBH medført at de trakk seg noe unna, kanskje med behov for å skjerme seg selv og finne ut av hvordan de skal forholde seg til noe sånt.

Det hadde vært helt umulig å opprettholde kontakt på samme måte som før,

det kalles:

Konsekvenser.

De hadde kanskje hatt ett behov for å skjerme yngre søsken, og for å enes om hvordan de skal håndtere dette. 

Jeg reagerer på  det ser ut til at alle Marius sine handlinger tilsynelatende ikke hatt særlig med : 

konsekvenser.

Vi kjenner til diverse typer tyveri. Invitasjon av gjengmedlemmer, bekjente relasjoner i kriminelle nettverk «hylles» grunnet «lojalitet». Pengeflyt har Marius absolutt hatt tilgang til, selv med en rus historikk han selv sier han tydeligvis har slitt med over lang tid.

Jeg håper staten til syvende og sist gir Marius de konsekvensene han trenger og fortjener. Og jeg mener folket er i ferd med å gi kongehuset vårt den konsekvensen de også fortjener og trenger.

Vi snur ryggen til dem.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...