Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

malifika skrev (1 time siden):

Etter fylte 18 år burde de sluttet å rydde opp etter han og bagatellisere oppførselen hans!

Hvordan har de bagatalisert (den delen av) oppførselen hans (som de har visst om)?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (14 minutter siden):

Nå fungeree retten ikke ut fra følser men ut fra fastsatte grenser og regler. Så de tar nok  ikke hensyn til at enkelte mener det ikke spiller noen rolle . Som jeg skrev, juridisk er det ikke flisespikkeri.

Snakker ikke om retten. Snakker om hvordan mange her er intenst opptatt av å presisere denne lille detaljen når mannen har banket opp og voldtatt en rekke kvinner.

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriel skrev (2 minutter siden):

Hvordan har de bagatalisert (den delen av) oppførselen hans (som de har visst om)?

Ikke meg du siterer, men ved å f.eks. ikke respondere på Snekkestads henvendelse om vold, og å varsle MBH om forestående pågripelse, rydde unna bevis OG muligens fjerne simkort fra tlf. 

Det er en grunn til at de ikke varslet om den siste pågripelsen, det går jo ikke det, når MM holder på sånn. Nå fikk de imidlertid tak i den telefonen, og vipps... så kommer ting for en dag.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er grimt at folk grafser i grafiske detaljer for å vinne en diskusjon rundt lovverk. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne907 skrev (5 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men ved å f.eks. ikke respondere på Snekkestads henvendelse om vold, og å varsle MBH om forestående pågripelse, rydde unna bevis OG muligens fjerne simkort fra tlf. 

Det er en grunn til at de ikke varslet om den siste pågripelsen, det går jo ikke det, når MM holder på sånn. Nå fikk de imidlertid tak i den telefonen, og vipps... så kommer ting for en dag.

Nå var utgangspunktet et spørsmål om hvordan de har bagatelisert dette over lang tid og hva de kunne gjort tidligere. Snekkestad er det eneste av det du nevner som ligger tilbake i tid.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordreSving skrev (12 minutter siden):

Jeg synes det er grimt at folk grafser i grafiske detaljer for å vinne en diskusjon rundt lovverk. 

Jeg har ikke fått med meg noe særlig av diskusjonen, men synes på generelt grunnlag at grafiske detaljer ikke hører hjemme her. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (Akkurat nå):

Måtte bare skrive noe på side 1000😁MBH er tema på debatten i kveld.

Bare en halvtime igjen. Blir spennennde, men tror ikke Fredrik har fått med kongen

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske usikker på om denne Debatten-sendinga er noe smart.

Jeg håper Fredrik Solvang i hvert fall har forberedt seg bedre enn han pleier, det er så pinlig når det blir mye rot og faktafeil.  Hvis ikke kan det lett bli et shitshow.

Det er vel en faktafeil allerede i navnet på episoden:

"Politiet mener Marius Borg Høiby bør dømmes for voldtekt"

Det kan man ikke si at politiet (eller påtalemyndigheten) mener før det har kommet en tiltale. De mener per dags dato at han bør etterforskes for voldtekt.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ganske usikker på om denne Debatten-sendinga er noe smart.

Jeg håper Fredrik Solvang i hvert fall har forberedt seg bedre enn han pleier, det er så pinlig når det blir mye rot og faktafeil.  Hvis ikke kan det lett bli et shitshow.

Det er vel en faktafeil allerede i navnet på episoden:

"Politiet mener Marius Borg Høiby bør dømmes for voldtekt"

Det kan man ikke si at politiet (eller påtalemyndigheten) mener før det har kommet en tiltale. De mener per dags dato at han bør etterforskes for voldtekt.

Jeg forstår ikke hva man kan diskutere før MBH er dømt? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (59 minutter siden):

Ja, mamma kan ikke besøke han i fengslet engang..

Ja, huff det er virkelig trist. Hva skal han gjøre nå? Ingen som kan beskytte han og finne på unnskyldninger for han lenger. Kanskje  han endelig blir tvunget til å tenke litt igjennom alt det avskyelige har utsatt ofrene sine for i tillegg til å sette familien sin i vanry. Han fortjener hvert sekund av den varetektsfengslingen. 

Endret av Reisejenta
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passerte over i noe helt annet etter at voldtekt kom med i bildet for min del. Media som dekker at Haakon er tilbake i Norge, med bilde fra Gardermoen, er også et nytt lavmål. Nå henger ingenting på greip lenger, og det er vanskelig å se hvordan veien blir videre. Bare trist.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (4 timer siden):

Han har nok havnet i et selvdestruktivt mønster der han rett og slett gir blanke faen. Kanskje ruser han seg mer enn før, det sier i hvert fall folk som har sett ham på fest denne høsten.

Hadde det vært noe i ham som hadde villet ta tak i seg selv, hadde han jo gjort det - han har alltid hatt alle ressurser tilgjengelig for seg.

Foreldrene har ressurser til at de på få timer kan få noen til å komme hjem til seg og hjelpe ham, det finnes mange slike tjenester internasjonalt. Men det hjelper jo ikke om han aldri samarbeider.

Om selvfølelsen er på bånn og skyldfølelsen på topp, klarer man ikke ta tak. Når man aldri møter krav=forventninger=tillit, får man verken selvtillit eller selvfølelse. Han er korrumpert og må bygge sin selvrespekt og sitt verdisett på nytt. Er min gjetning. 

Må ellers si at HMs formulering fra Jamaica «jeg savner henne» er en typisk HM-frase; forsøk på å «forføre» ved å forsøke å fremstå som god / bra / klok, men faller gjennom. Han er på en måte like enkel som MM (derfor matcher de bra). La meg kort fortolke:
Savner MM? Altså: Fokus på hans behov?
Skal hun betjene hans savn også, oppå det hele?
Det ville vært mye mer naturlig å si - særlig mtp at han hadde tid til å tenke ut en formulering som viste støtte - at «det er spesielt tøft for Mette og jeg skulle gjerne vært hos henne/ vært det for å støtte henne nå». 
Han er bare hjelpeløs også retorisk.

Endret av O Rakel
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir jo interessant å se om MM blir innkalt til avhør. Om kompasset, det moralske, er i orden hvis hun nå blir spurt om det manglende SIM kortet. Eller om hva hun «vasket» bort. Jeg skjønner om ungdommen spiser popkorn og om besteforldre generasjonen river seg i håret…

Endret av Sølvkatt
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriel skrev (27 minutter siden):

Nå var utgangspunktet et spørsmål om hvordan de har bagatelisert dette over lang tid og hva de kunne gjort tidligere. Snekkestad er det eneste av det du nevner som ligger tilbake i tid.

Er ikke det egentlig nok? At kjæresten til sønnen din informerer deg om at han er voldelig, og du velger å ikke engang svare?

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (31 minutter siden):

Det er åpenbart ingen hjemme så det er selvsagt mulig. 

Det er mye som er mulig, og som like gjerne ikke har vært tilfellet, og som uansett ikke er aktuelt for saken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gabriel skrev (44 minutter siden):

Ved å le det bort og "stå godt" i kritikken når de har fått spørsmål fra pressen. Å varsle han om en pågripelse og deretter reise hjem og rydde i hjemmet hans hjelper heller ikke på.

• Liker 22
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

førti skrev (2 timer siden):

Oi, takk for oppklaring. Da har jeg tatt feil. Fint å bli korrigert.

--

Synes uansett dette flisespikkeriet er litt flaut, da han åpenbart er en løs kanon som mishandler kvinner på rekke og rad, begår overgrep og også filmer offeret.

Han er en løs kanon som mishandler kvinner på rekke og rad, så han trenger egentlig ikke hjelp fra kg for og gjøre ting mer dramatisk. 
hvordan er det flisespikkeri? Er det flisespikkeri for ofrene hans også? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende med debatten, men har vel ikke helt trua - selv om det er Solvang som vanligvis er veldig god. Kommer helt an på hvem som kommer som gjester, det er tross alt det meget monarkivennelige mediet som alltid har førsteprioritet hos de kongelige som et rent mikrofonstativ - for hva enn de ønsker å komme med. Vi får se om det er som vanlig eller noe nytt ….

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (20 minutter siden):

Jeg forstår ikke hva man kan diskutere før MBH er dømt? 

Ikke jeg heller. Men de sa på nyhetene nå at det skal handle om "Pressens dekning av saken".

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...