Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Atete skrev (2 minutter siden):

Tenker det aller beste for MBH er en fengselsdom som da igjen åpner for rusbehandling under soning.

Tviler på at en luksusklinikk i London er bra for ham.

Ikke uenig i det jeg altså. Var som sagt rettet mot en annen kommentar her, som feiltolket uttalelsen slik jeg leste/hørte den i alle fall. 🙂 Altså HM sier ikke at de vil han skal dømmes til behandling i stedet for fengsel etter det jeg kan se. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DaisyD skrev (1 minutt siden):

Faren for overdose er stor etter at man har vært til avrusing og en tid i behandling - så det er en sårbar tid. 

Tviler på at han i det hele tatt har gjennomført avrusing før behandling tidligere.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (Akkurat nå):

Ikke uenig i det jeg altså. Var som sagt rettet mot en annen kommentar her, som feiltolket uttalelsen slik jeg leste/hørte den i alle fall. 🙂 Altså HM sier ikke at de vil han skal dømmes til behandling i stedet for fengsel etter det jeg kan se. 

Nei, men det burde de kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (12 minutter siden):

"mamma mamma, jeg var litt uheldig og fikk søla til overmadrassen min litt, noe blod og greier, kan du bli med og få kjøpt inn ny madrass, please"

Så ja, lurer litt på hvor mye MM vet egentlig, ikke bare omkring denne nye voldtekten, men om alt som har skjedd, for jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at hun har vært uvitende om mye....men men, hun står vel godt i det da, sikkert 😛

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (3 minutter siden):

Man blir spurt om man vil gi foreldre eller andre nære pårørende tilgang til opplysninger hos lege/behandlingssted osv. Han har helt sikkert svart nei til dette. Fordelen for pårørende å få tilgang til opplysninger er at man da vil få beskjed om vedkommende skriver seg ut fra behandlingsstedet. Hvis du ikke får tilgang til disse opplysningene så lever du som pårørende på "nåler" så lenge sønnen eller datteren din er i behandling. 

Faren for overdose er stor etter at man har vært til avrusing og en tid i behandling - så det er en sårbar tid. 

Eksakt. Og poenget mitt var at de har ikke hatt noen innsynsRETT siden han fylte 16 år, altså 2013. Ser at jeg glemte «-rett» i kommentaren min. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (15 minutter siden):

Er det forferdelig at han varetektsfengsles? 

Noen mener nok det, dessverre. 

Jeg tenker at det fanden meg var på tide!

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atete skrev (1 minutt siden):

Nei, men det burde de kanskje. 

Nå var poenget at det HM uttalte seg om ikke omhandlet hva de mente om dom/hva han bør dømmes til, men om behandling mens rettsprosessen går, altså tidsrommet fram mot en rettssak og eventuell dom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 minutt siden):

Nå var poenget at det HM uttalte seg om ikke omhandlet hva de mente om dom/hva han bør dømmes til, men om behandling mens rettsprosessen går, altså tidsrommet fram mot en rettssak og eventuell dom. 

Blabla.

Han uttaler seg jo helt fjottete uansett.

Marius kunne helt fint dratt på rusakutten på Aker i noen uker om målet virkelig var avgiftning.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karjohlo05 skrev (Akkurat nå):

Jeg vil gjerne bare komme hit og si at rusavhengige mennesker ikke er voldelige og voldtektsmenn selv om det finnes noen av dem som er det. Som ellers. Er mange gode sjeler med ruslidelse som ikke fortjener å plasseres i bås med denne mannen. 

De fleste rusavhengige har store traumer.

Ikke alle er psykopater, nei. Trodde dette var ganske innlysende for de fleste.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atete skrev (Akkurat nå):

Blabla.

Han uttaler seg jo helt fjottete uansett.

Marius kunne helt fint dratt på rusakutten på Aker i noen uker om målet virkelig var avgiftning.

Kutt ut, jeg avklarte en kommentar, det er nettopp denne måten å svare på med å vri ting mot brukere og tillegge osv som gjør at tråden blir stengt «hele tida». Du kan la være å sitere og heller bare komme med dine egne meninger. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (Akkurat nå):

Kutt ut, jeg avklarte en kommentar, det er nettopp denne måten å svare på med å vri ting mot brukere og tillegge osv som gjør at tråden blir stengt «hele tida». Du kan la være å sitere og heller bare komme med dine egne meninger. 

Kutt ut hva da?

Vi har alle rett til å mene det vi vil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karjohlo05 skrev (1 minutt siden):

Jeg vil gjerne bare komme hit og si at rusavhengige mennesker ikke er voldelige og voldtektsmenn selv om det finnes noen av dem som er det. Som ellers. Er mange gode sjeler med ruslidelse som ikke fortjener å plasseres i bås med denne mannen. 

Jeg synes det er et godt poeng. Rusavhengige fortjener ikke å settes i bås med en sånn person.

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er et godt poeng. Rusavhengige fortjener ikke å settes i bås med en sånn person.

De færreste tror vel at rusavhengig = psykopat?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Pål eller Mohammed vært siktet i så alvorlige saker hvor mye etterforskning gjenstår, hadde varetekt i minimum 2 uker med evnt forlengelse, vært standard........

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atete skrev (3 minutter siden):

De fleste rusavhengige har store traumer.

Ikke alle er psykopater, nei. Trodde dette var ganske innlysende for de fleste.

Jeg sier det fordi det er mye stigma å være rusavhengig. Vil ikke at han her skal være en representant for dem. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
anonym 4545 skrev (Akkurat nå):

Hadde Pål eller Mohammed vært siktet i så alvorlige saker hvor mye etterforskning gjenstår, hadde varetekt i minimum 2 uker med evnt forlengelse, vært standard........

Forskjell på Jørgen hattemaker og kong Salomo, må vite.

• Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Dette!   Kunne ikke vært mer enig.  Finnes fine folk med og uten rusproblemer, og finnes søppel av noen folk både med og uten rusproblemer.  

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karjohlo05 skrev (Akkurat nå):

Jeg sier det fordi det er mye stigma å være rusavhengig. Vil ikke at han her skal være en representant for dem. 

Igjen, jeg velger å tro at vi har kommet litt lengre enn at folk flest tror at  rusavhengige er psykopater. Såpass tiltro må man ha til mennesker.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som faktisk vet svaret: kan politiet be om videre varetekt om 1 uke dersom de ikke er kommet langt nok med etterforskningen, så lenge de kan dokumentere for retten at de har etterforsket såkalt «uten ugrunnet opphold»?

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...