Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

TV2 sin krimreporter sa etter etter at pressen var kastet ut av retten, at advokaten til Marius var veldig på til pressen om at dørene skulle være åpne, men da de skulle argumentere overfor dommeren hadde han vært mer likegyldig om dørene var åpne eller lukka. 

• Liker 31
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DaisyD skrev (1 minutt siden):

Vi kan bare tenke oss den beskyttende hånden familien har holdt over Marius i årenes løp. Man blir ikke en kriminell narkoman, voldsutøver over natten. 

Sannelig godt at politiet fikk tatt ham så overraskende som de gjorde på mandag. De har nok lært etter forsvunnet SIM-kort og smadret mobiltelefon sist. 

ja, talende at slottet denne gangen ikke fikk forhåndsvarsel - erfaringen viser jo at det ble misbrukt sist. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (Akkurat nå):

Vi kan bare tenke oss den beskyttende hånden familien har holdt over Marius i årenes løp. Man blir ikke en kriminell narkoman, voldsutøver over natten. 

Sannelig godt at politiet fikk tatt ham så overraskende som de gjorde på mandag. De har nok lært etter forsvunnet SIM-kort og smadret mobiltelefon sist. 

Ikke sant. Vi vet jo at han allerede i 2017 (?) ble tatt med narkotika, så det hadde nok pågått en liten stund allerede da, og han har hatt god tid på seg til å gjøre all verdens med faenskap frem til nå. 

• Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (4 minutter siden):

ja, talende at slottet denne gangen ikke fikk forhåndsvarsel - erfaringen viser jo at det ble misbrukt sist. 

Et godt poeng.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (Akkurat nå):

Ja, det skulle virkelig bare mangle at de har lært nå. Politiet har heldigvis endelig tatt av silkehanskene.
 Må forresten si at jeg er helt sjokkert over sirkuset i rettsalen i dag og Høiby som har hatt all mulighet til å være åpen før, men konsekvent ikke svart bortsett fra den ene uttalelsen som han sikkert  trodde skulle medføre tilståelsesdom, plutselig  ønsket full åpenhet i fengslingsmøte. Godt at dommeren avslo begjæringen av hensyn til bevisene og ofrene i saken som han åpenbart driter fullt i hva han har utsatt dem for. Hans atferd er så avskyelig at jeg blir kvalm. 

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (2 minutter siden):

Ja, det skulle virkelig bare mangle at de har lært nå. Politiet har heldigvis endelig tatt av silkehanskene.
 Må forresten si at jeg er helt sjokkert over sirkuset i rettsalen i dag og Høiby som har hatt all mulighet til å være åpen før, men konsekvent ikke svart bortsett fra den ene uttalelsen som han sikkert  trodde skulle medføre tilståelsesdom, plutselig  ønsket full åpenhet i fengslingsmøte. Godt at dommeren avslo begjæringen av hensyn til bevisene og ofrene i saken som han åpenbart driter fullt i hva han har utsatt dem for. Hans atferd er så avskyelig at jeg blir kvalm. 

Ja - det var nok taktikk fra Marius og gangsteradvokaten.

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reisejenta skrev (4 minutter siden):

Klassisk forsøk på å manipulere omgivelsene sine. Er veldig glad dommeren avslo. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bekrefter bistandsadvokaten til Julianne at hun har vært i avhør knyttet til en ny sak mot Marius https://www.dagbladet.no/nyheter/bekrefter-avhor-i-ny-hoiby-sak/82266520 I Se og hør har det stått at det er en ny voldtekssak https://www.seher.no/kongelig/avhort-som-vitne-i-ny-voldtektssak/82266261 og der mens jeg skrev kommentaren min bekrefter politiet at det er to voldtekter som etterforskers https://www.vg.no/rampelys/i/LMaPjP/fengslingsmoete-utsatt-vil-lukke-doerene 

Jeg skjønner ikke hvordan kongehuset skal takle den saken her. Den blir bare større og større, og mer og mer alvorlig. 

Jeg har tenkt at kronprinsparet bør uttale seg, men nå forstår jeg jo hvorfor de ikke har gjort det (syns fortsatt de bør uttale seg, men forstår hvorfor de ikke gjør det): her er det mye mer som kan komme opp, og det vet de helt sikkert. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer mediene frem med det Se & Hør skrev om tidligere i dag. At Marius er siktet for en ytterligere voldtekt. Altså nå er han siktet for TO voldtekter.

Den ene skjedde for et par år siden i en by utenfor Oslo, og den andre på palmesøndag i år. 

https://www.nrk.no/norge/politiet-vil-fremstille-marius-borg-hoiby-for-varetekt-1.17134148

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (1 minutt siden):

Nå bekrefter bistandsadvokaten til Julianne at hun har vært i avhør knyttet til en ny sak mot Marius https://www.dagbladet.no/nyheter/bekrefter-avhor-i-ny-hoiby-sak/82266520 I Se og hør har det stått at det er en ny voldtekssak https://www.seher.no/kongelig/avhort-som-vitne-i-ny-voldtektssak/82266261 og der mens jeg skrev kommentaren min bekrefter politiet at det er to voldtekter som etterforskers https://www.vg.no/rampelys/i/LMaPjP/fengslingsmoete-utsatt-vil-lukke-doerene 

Jeg skjønner ikke hvordan kongehuset skal takle den saken her. Den blir bare større og større, og mer og mer alvorlig. 

Jeg har tenkt at kronprinsparet bør uttale seg, men nå forstår jeg jo hvorfor de ikke har gjort det: her er det mye mer som kan komme opp, og det vet de helt sikkert. 

Jeg skjønner heller ikke hvordan de skal takle dette. Hvis MM får snakke fritt tror jeg ikke hun klarer å la være å forsvare og synes synd på sønnen, og da blir bare folk enda mer provoserte.

Såfremt de ikke finner på noe så kommer ikke monarkiet til å overleve dette. Og hvis de først har tenkt å ta knekken på det så finnes det atskillig hyggeligere måter å gjøre det på. Dette er selvpining.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke hvordan de skal takle dette. Hvis MM får snakke fritt tror jeg ikke hun klarer å la være å forsvare og synes synd på sønnen, og da blir bare folk enda mer provoserte.

Såfremt de ikke finner på noe så kommer ikke monarkiet til å overleve dette. Og hvis de først har tenkt å ta knekken på det så finnes det atskillig hyggeligere måter å gjøre det på. Dette er selvpining.

HELT enig. Det her kunne blitt gjort på en mer respektfull måte for alle parter 😕

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når man ikke trodde det kunne bli verre...I tillegg så går han fremdeles på selvstyr. Trodde han skulle vært godt inn i rusbehandling jeg nå. I tillegg så går han rundt med voldtektsvideo med seg selv som hovedperson . Må jo være MYE som mangler hos den fyren.

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gansketeit skrev (Akkurat nå):

Ja når man ikke trodde det kunne bli verre...I tillegg så går han fremdeles på selvstyr. Trodde han skulle vært godt inn i rusbehandling jeg nå. I tillegg så går han rundt med voldtektsvideo med seg selv som hovedperson . Må jo være MYE som mangler hos den fyren.

Ja, han er jo, heldigvis for etterforskningen, stokke dum.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mistenkt for to voldtekter i Oslo og en i Tønsberg, jeg er redd dette er toppen av isfjellet. Håper alle som evt har opplevd ulovlige krenkelser nå tørr å anmelde MBH. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (55 minutter siden):

De skriver at voldtekt har skjedd på Skaugum, så da må en tredje voldtekt være denne i Tønsberg da??

Hvor? Har kun sett 2 voldtekter, den i Oslo sentrum i påska og den i Tønsberg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og store mengder avsporing. Lange diskusjoner rundt hva ord betyr og hvilke lover som henger sammen med de, samt diskusjoner om andre personer enn MBH og de som er tilknyttet saken er fjernet. Det vil bli slått hardere ned på dette da tråden stadig sporer av til sidelange diskusjoner om hva en lov sier eller hva ett ord betyr og det er unødvendig for alle parter.

Forumansvarlig

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 minutt siden):

Hvor? Har kun sett 2 voldtekter, den i Oslo sentrum i påska og den i Tønsberg. 

Det står på forsiden til Dagbladet. Den fra Tønsberg har jeg ikke sett noen medier omtale, kun her inne, så den lurer jrg på detaljene rundt. 

linke til Skaugum-voldtekt: https://www.dagbladet.no/nyheter/siktet-for-voldtekt-pa-skaugum/82263053

Endret av Trolltunga
Lenke
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...