Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Har absolutt  fått med meg det. Selvsagt ønsker jeg han en straff, først og fremst  håper jeg han kommer i behandling,  så han ikke gjentar  sine handlinger. Det er viktigst. Hvis han får dra, sitter han iallefall frem til avreise, om han får reise.

En rusklinikk i utlandet er ikke behandling for å voldta og banke kvinner. Finnes null vitenskaplige bevis for det. 

Selvfølgelig ønsker vi alle at han får hjelp i fangslet når han kommer å sone og at han ikke ender opp med å knytte fler bånd med kriminelle når han havner der.

Men utrolig flott at han endelig ble tatt for denne voldtekten. Håper han blir tatt for alle sine ugjerninger og at ofrene vil oppleve rettferdighet. 

• Liker 16
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sgirl skrev (9 minutter siden):

Huff altså, så dumt med alle disse anklagene som stadig kommer i veien for hans rehab. Skal ikke være lett nei

Det var ikke det jeg antydet  med innlegget at det var dumt å anklage han. 

Det får  du stå for selv evnt. Og er en direkte mistolking av mitt innlegg

• Liker 2
Skrevet
DaisyD skrev (2 minutter siden):

Han er på jobb som norges kronprins - ikke som ektefelle til MM. 
Dersom han noensinne blir konge etter sin far så kommer han helt sikkert til å velge "Alt for Norge" som sitt valgspråk.
Jobben som kronprins skal gå langt foran problemer på hjemmebane. Han bør leve etter "Alt for Norge". De er priviligerte, får mer penger enn vanlige mennesker kan drømme om. Da krever det litt ydmykhet og omtanke for landets innbyggere. Han skal bli landets overhode. 

For min del håper jeg dette er spikeren i kisten for norge som monarki. Disse skandalene viser hvor galt det kan gå. 

Haakon kunde ha valgt det trygge for familien, slekten i Sverige. Men satset på alt for Norge. Tror at det er behov å lære seg av familiens historie. 

• Liker 5
Skrevet
Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

En rusklinikk i utlandet er ikke behandling for å voldta og banke kvinner. Finnes null vitenskaplige bevis for det. 

Selvfølgelig ønsker vi alle at han får hjelp i fangslet når han kommer å sone og at han ikke ender opp med å knytte fler bånd med kriminelle når han havner der.

Men utrolig flott at han endelig ble tatt for denne voldtekten. Håper han blir tatt for alle sine ugjerninger og at ofrene vil oppleve rettferdighet. 

Først må han bli rusfri, før han kan motta annen behandling. Selv støtter jeg behandling under soning. Slik at de ikke fortsetter der de slapp  når  de kommer ut igjen.  For min del kan han helst få forvaring, da kan de holde på han til de mener han er trygg for samfunnet igjen 

• Liker 7
Skrevet
DaisyD skrev (5 minutter siden):

Dersom han noensinne blir konge etter sin far så kommer han helt sikkert til å velge "Alt for Norge" som sitt valgspråk.
Jobben som kronprins skal gå langt foran problemer på hjemmebane. Han bør leve etter "Alt for Norge". De er priviligerte, får mer penger enn vanlige mennesker kan drømme om. Da krever det litt ydmykhet og omtanke for landets innbyggere. Han skal bli landets overhode. 

For min del håper jeg dette er spikeren i kisten for norge som monarki. Disse skandalene viser hvor galt det kan gå. 

Caniggia skrev (4 minutter siden):

Enig. Man kan selvsagt forstå hvorfor han føler det han gjør, men å uttale seg slik til media i denne situasjonen er hjerteskjærende hjelpeløst.

Enig med dere.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er grunnen til at MBH ikke sitter i fengsel?

Skrevet
Nymerïa skrev (39 minutter siden):

Jeg heller vel egentlig mest i den retninga også. Men det er ikke til å komme fra at det i så fall blir et ganske tungt ansvar på IA. 

Jeg har flere ganger tenkt at jeg som mor i denne situasjonen hadde vurdert separasjon for å skåne de to yngste barna. Da kan HM konsentrere seg om dem. Og de kommer til å trenge støtte. Det er tydeligvis ingen grenser for hva MM er villig til å gjøre for størstemann, jeg lurer på hva hun er villig til å ofre for de andre.

Skjønner hva du mener, men samtidig er det ganske tullete å måtte separere seg pga av mann som snart er 30 år. Bare for å ha sagt det også :D men tenker vel at MM og MBH sin far burde ta hovedstøyten her og så kan HM fokusere mest på plikter og de to andre "barna".

• Liker 5
Skrevet
Nymerïa skrev (39 minutter siden):

Jeg visste ikke at man måtte være siktet for noe for å søke separasjon.

jeg visste ikke at man måtte søke separasjon fordi et familiemedlem er siktet for noe.

Absurd.

Har aldri sett maken til kollektivt tap av gangsyn.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Det var åpenbart rus han skulle behandles for på rusklinikk. Det er et naturlig sted og starte. Om han banker opp og voldtar nykter også må det selvsagt mer behandling til , og det gir litt mindre håp for og lykkes dessverre . 
ja, fengsel kan gå litt begge veier, vet ikke om du mente det som fleip, men fengsel kan dessverre fungere mer som rekruttering og kontaktnett enn rehabilitering. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Først må han bli rusfri, før han kan motta annen behandling. Selv støtter jeg behandling under soning. Slik at de ikke fortsetter der de slapp  når  de kommer ut igjen.  For min del kan han helst få forvaring, da kan de holde på han til de mener han er trygg for samfunnet igjen 

Jeg vet neimen ikke om jeg tror han kan bli trygg for samfunnet igjen. Det er et mønster, ikke bare en affektglipp i rus dette.. 

• Liker 19
  • Nyttig 8
Skrevet
Fremmed fugl skrev (7 minutter siden):

Enig!

Han er en farlig og skruppelløs seriekriminell som nå forhåpentligvis må stå til ansvar for sine forbrytelser. 

• Liker 15
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Anne907 skrev (4 minutter siden):

Skjønner hva du mener, men samtidig er det ganske tullete å måtte separere seg pga av mann som snart er 30 år. Bare for å ha sagt det også :D men tenker vel at MM og MBH sin far burde ta hovedstøyten her og så kan HM fokusere mest på plikter og de to andre "barna".

Ja, det ER jo det. Samtidig er det jo en helt spesiell situasjon. Jeg vet ikke hva de bør gjøre, men synes ikke det er en spinnvill tanke når vi nå først har monarki. MBH må separeres fra kongefamilien på et vis, og hvordan skal man vise det? Alternativet er jo for hele familien å kutte alle bånd? Da kunne man alternativt sett for seg en skilsmisse for å markere et skille. 

Med så mye MBH har på seg nå i ung alder så skal det mye til for at han endrer seg. Dessverre. Han er farlig og selv etter behandling vil han være en potensiell fare for kvinner. 

Endret av Sam Jones
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Orly skrev (15 minutter siden):

Fullt forståelig spør du meg.

Enig. Fullt forståelig og helt naturlig. Merkelig ting å kritisere. Merkelig ting å stusse over egentlig, men her er det jo full korsfestelse.

• Liker 6
Skrevet
Irja skrev (7 minutter siden):

Hva mener du, som hvorfor han ikke er dømt ennå eller har de sluppet han ut nå? 

• Liker 1
Skrevet
DaisyD skrev (13 minutter siden):

ut fra det resonnementet, så skulle du jo, rent logisk,  vært kritisk til at de stilte ham disse spørsmålene i den situasjonen.

Han var jo på jobb som Norges kronprins - ikke som noens stefar.

• Nyttig 7
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Enig. Fullt forståelig og helt naturlig. Merkelig ting å kritisere. Merkelig ting å stusse over egentlig, men her er det jo full korsfestelse.

Det er skivebom og totalt umusikalsk å nevne dette i DENNE sammenhengen. Vi har nettopp fått vite at en kvinne er voldtatt. Jeg synes ikke HMs følelser for MM hører hjemme her akkurat nå. 

• Liker 14
  • Nyttig 18
Skrevet
Irja skrev (9 minutter siden):

Han er ikke dømt.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Sam Jones skrev (2 minutter siden):

Det er skivebom og totalt umusikalsk å nevne dette i DENNE sammenhengen. Vi har nettopp fått vite at en kvinne er voldtatt. Jeg synes ikke HMs følelser for MM hører hjemme her akkurat nå. 

og jeg synes at mennesker empati med hverandre hører til alle steder alltid.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
DaisyD skrev (17 minutter siden):

Akkurat nå er det «alt for Mette»..,

• Liker 32
  • Nyttig 8
Skrevet
Kvittre skrev (9 minutter siden):

Det var åpenbart rus han skulle behandles for på rusklinikk. Det er et naturlig sted og starte. Om han banker opp og voldtar nykter også må det selvsagt mer behandling til , og det gir litt mindre håp for og lykkes dessverre . 
ja, fengsel kan gå litt begge veier, vet ikke om du mente det som fleip, men fengsel kan dessverre fungere mer som rekruttering og kontaktnett enn rehabilitering. 

Mente det ikke som en fleip. 

Syns det er trist hvis noen syns det er trist at han ikke fikk dra til London idag. 

Jeg syns det er flott at han endelig ble tatt for voldtekten. 

Som er den fokus folk må ha. 

• Liker 10
  • Nyttig 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...