Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Helt enig. Fram til nå har jeg tenkt at i teorien kunne det være sånn at dette styret var dråpen som fikk ekteskapet til å havarere. Og uten MM så kunne han ha klart seg greit mht rollen. Men nå er det muligens for sent, dette setter han i et fryktelig dårlig lys også.

Som monarkist synes jeg det beste er om kronprinsparet trekker seg, så kan de bruke de neste årene på å dulle med Marius. Og så får neste generasjon tilbudet om å overta plassen i tur og orden; med alt den innebærer av ansvar, og forståelse av at det faktisk er noen begrensninger på livet ditt med å inneha en slik rolle. Er det ingen av dem som vil, så får vi avskaffe hele greia. Heller republikk enn dette opplegget.

Jeg har egentlig alltid likt Haakon, og hvem vet, kanskje han er like ubrukelig som MM på det personlige plan. Jeg har, som deg, tenkt at hun trekker i trådene, men et sted må kronprinsen (og kongen, etter min mening) innse at de lever på våre skattepenger og at å gjemme seg bak rettsapparatet blir for dumt. 

For min del er iallfall deres etiske standpunkt i denne saken like viktig som en eventuell straff Marius får. 

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Oralsex for eksempel. Onanering? Penetrering av gjenstander...

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Det lurer jeg på også. Spredning av bilder eller filming uten samtykke blir no annet og regnes ikke som voldtekt? Er samleie = penetrering her? 

Endret av FruR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (4 timer siden):

Tenker det kanskje er på tide at alle kongehusets forkjempere i denne tråden begynner å tenke litt på hvordan denne gutten bevisst er skjermet - selv om foreldrene hans har fått beskjed om vold og mishandling av hans eks, hvor det nå foreligger nok bevis for siktelse av grov voldtekt.

Om ikke Mette 'Jeg står godt i det' Marit snart kommer med noe bør hun pakke inn årene og komme seg sporenstreks ut av alle eiendommer Norges folk vedlikeholder.

Tenk dere - Norge satt uten regent fordi denne fjotten måtte ha mamma og faffa med seg til London. Der har du prioriteringene til MM og HM. Hele institusjonen er pill råtten. Voldelige voldtektsmenn er mye viktigere enn å være representant for folket de betales 10-talls millioner for å representere i året. 

Grov voldtekt? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Oralsex for eksempel. Onanering?

Eller penetrering med fingre eller gjenstander. Frosta-legen er jo siktet for voldtekt, da med diverse gjenstander. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han blir dømt for voldtekt og vold, må han mest sannsynlig gå på sinnemestring i fengselet. Vi så jo på Leo sitt program på nrk om de som sitter på forvaring hvor dårlig opplegg sinnemestringskurset var.. Jeg har jobbet både på rehab og i fengsel, og jeg tror han kommer til å bli dømt til fengsel, men får sone på rehab. Hvis dette skjer, vil han raskt få utgang uten følge og han får bruke mobilen sin og pc (med internett). 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillaGorilla<3 skrev (Akkurat nå):

Eller penetrering med fingre eller gjenstander. Frosta-legen er jo siktet for voldtekt, da med diverse gjenstander. 

Ja, jeg tilføyde det akkurat i kommentaren min. Frosta-legen er et godt eksempel på voldtekt uten samleie ja. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (2 minutter siden):

Det lurer jeg på også. Spredning av bilder eller filming uten samtykke blir no annet og regnes ikke som voldtekt? Er samleie = penetrering her? 

Det blir spekulasjoner, men det kan jo være annen type sex eller å ta seg til rette på vedkommende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg tilføyde det akkurat i kommentaren min. Frosta-legen er et godt eksempel på voldtekt uten samleie ja. 

Godt poeng.

Huff, grøss

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Godt poeng.

Huff, grøss

Ja, det er til å få vondt i magen av. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Merkelig at de har dette med? Skal det liksom gjøre at det høres bedre ut? 🫤

Voldtekt er voldtekt.

Endret av MissHannigan
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josephine skrev (2 minutter siden):

Det blir spekulasjoner, men det kan jo være annen type sex eller å ta seg til rette på vedkommende. 

Ja så det nå at flere har svart på det her.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (3 timer siden):

Det var nok det. Advokaten hennes har uttalt seg,  og sier at hun skulle låne bilen hans mens han skulle på  et rehabiliteringsopphold i utlandet. Hun trengte bil, og skulle få låne hans.  

Står i Nettavisen.  

Hva?? Hun trengte å låne bil, og spør en som har truet og mishandlet henne? Er ikke det en smule rart? 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Julerosa skrev (1 time siden):

Alle andre må stå i kø, så hvorfor ikke han og?

Han hadde faktisk hatt veldig godt av et års tid i streng norsk rehabilitering - omtrent som militæret. Får ikke tilgang til hverken mobil eller PC de første månedene. 

Men han er nok for "fin" for vanlig norsk rehabilitering. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (3 minutter siden):

Hva?? Hun trengte å låne bil, og spør en som har truet og mishandlet henne? Er ikke det en smule rart? 

Helt vanlig at offre for mishandling går tilbake til mishandleren sin. Helt etter boken.

Det som er rart, er at Marius våger å ha kontakt med henne, mens hele Norge ser på. Eller kanskje det ikke er så rart? Han bryr seg overhodet ikke. 

Endret av MissHannigan
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (3 minutter siden):

Merkelig at de har dette med? Skal det liksom gjøre at det høres bedre ut? 🫤

Voldtekt er voldtekt.

Helt enig!

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (2 minutter siden):

Han hadde faktisk hatt veldig godt av et års tid i streng norsk rehabilitering - omtrent som militæret. Får ikke tilgang til hverken mobil eller PC de første månedene. 

Men han er nok for "fin" for vanlig norsk rehabilitering. 

Er så enig . En streng , men human og rettferdig tilværelse med hard jobbing og få privilegier . Gutten er iferd med å bli et monster . 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...