Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Josephine skrev (15 minutter siden):

Same shit, new wrapping. Eller, det er vel egentlig ikke ny heller. Over hundretalls av sider gjentar du det samme til det kjedsommelige; slutt å stille spørsmål ved kongehuset pga en tiltalt og stakkars den tiltalte. At den tiltalte beviselig bryter besøksforbud, flere kvinner anklager ham for voldtekt, og at han utsetter samfunnet for en risiko ved å kjøre når han har innrømmet rusproblemer er ikke så viktig?

Jeg gir blaffen i om moren hans er Mette fra Stovner eller Mette-Marit av Norge, moren til en sånn person må stille krav til sønnen sin. At hun er kronprinsesse gjør det hele verre, men også som mor failer hun totalt. 

Mette- Marit bør sporenstreks komme seg av sin høye hest og beklage sønnens oppførsel. Gjør hun ikke det vil hun nok provosere svært mange om hun har meninger om vold, voldtekt og familievold fremover. 

Ikke ett sted har jeg skrevet eller antydet stakkars tiltalte. Da har du ikke lest noe av det jeg har skrevet. Jeg prøver å holde fokus på marius sine handlinger.  Men det blir jo bare spist opp av fokus på mora hans. Så i prinsippet diskuteres mora hans i større grad enn marius selv 

Det er ikke jeg som sier stakkars marius , ikke rart han har blitt som gan er, fordi han bla får for mye og er for mye beskyttet. Det er andres ord

Og har vært ganske tydelig  på det mange ganger, at den som er ansvarlig for Marius sine handlinger  er Marius selv. Og ingen andre.

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morgan Le Fay skrev (5 minutter siden):

Så nå vil du ha fokus på Marius. I begynnelsen da saken sprakk så mente du at det var alt for mye, det var både heksejakt og lynsjestemning, vi visste ikke nok om kontekst osv.

Men du skjønner, det er kun fordi han er medlem av kongefamilien at det i det hele tatt er noe å diskutere. Marius selv blir håndtert av påtalemyndigheten.

Det «alle andre» enn deg lurer på er 

1. Hvordan kunne dette skje? Hvordan har han blitt oppdratt?

2. Hva har kronprinsparet visst og hva har de foretatt seg etter at de ble kjent med rusproblemer, kriminell omgangskrets, vold osv? Har de dekket over?

3. Hvordan stiller de seg til alt dette nå?

4. Hvordan har MBH fått holde på slik i årevis som medlem av kongefamilien, beskyttet av PST og diplomatpass og all verdens privilegier?

Marius er egentlig ikke noe å diskutere. Han er en bortskjemt, privilegert drittsekk av verste sort. Oppvokst med tjenere og luksus, og med en mor som ikke har tålt noen form for kritikk av ham.

Så nei, jeg kommer ikke til å slutte å diskutere hvordan kongehuset håndterer denne saken, samme hva du sier.

Enig. Skulle gjerne hatt klarere svar på det du stiller av spørsmål her. Det er selvsagt interessant å se på helheten i situasjonen han befinner seg i, han ble jo ikke en bortskjemt drittsekk helt av seg selv.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (15 minutter siden):

Beklager at jeg ikke puttet opp et hvitt flagg etter setningen eller endret glattcelle til fengselscelle. Men det er selvfølgelig bedre at han er ute på gata så han kan fortsette med voldtekt og mishandling. 

Samt ruse seg, kjøre uten lappen lappen osv. 

Virkelig en fyr vi bør ha ute på gata 🙄

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig på mørkt hår og bart😅sorry men… bilde noe plass??

Eller er det bare å si «FY FAEN» ! For en du💩 av en ynkelig mann.

Google er tingen😅 Fant bilde.. ikke tenk på det 😉

Endret av gladidag
Googlet
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgan Le Fay skrev (8 minutter siden):

Så nå vil du ha fokus på Marius. I begynnelsen da saken sprakk så mente du at det var alt for mye, det var både heksejakt og lynsjestemning, vi visste ikke nok om kontekst osv.

Men du skjønner, det er kun fordi han er medlem av kongefamilien at det i det hele tatt er noe å diskutere. Marius selv blir håndtert av påtalemyndigheten.

Det «alle andre» enn deg lurer på er 

1. Hvordan kunne dette skje? Hvordan har han blitt oppdratt?

2. Hva har kronprinsparet visst og hva har de foretatt seg etter at de ble kjent med rusproblemer, kriminell omgangskrets, vold osv? Har de dekket over?

3. Hvordan stiller de seg til alt dette nå?

4. Hvordan har MBH fått holde på slik i årevis som medlem av kongefamilien, beskyttet av PST og diplomatpass og all verdens privilegier?

Marius er egentlig ikke noe å diskutere. Han er en bortskjemt, privilegert drittsekk av verste sort. Oppvokst med tjenere og luksus, og med en mor som ikke har tålt noen form for kritikk av ham.

Så nei, jeg kommer ikke til å slutte å diskutere hvordan kongehuset håndterer denne saken, samme hva du sier.

👏🙏

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (17 minutter siden):

Hva skjer med damer som fortsatt bare må ha kontakt med denne mannen? Jeg forsvarer ikke det han har gjort. Men her setter de seg inn i samme bil med en som har gjort det han har🤔

Det er ikke noe spesielt med dem, det jo veldig vanlig. Er det ikke gjennomsnittlig 7, eller var det 9, forsøk det tar å forlate en voldelig partner. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoolanda skrev (2 timer siden):

Hæ? Hvem er hun som faktisk møter han da? Da bryter jo hun også besøksforbudet. 

Hun ville låne bilen hans

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt innsikt i hvilke privilegier det medfører å kunne reise med diplomatpass.

Kan det f.eks bety at man ankommer/ forlater flyplass via en egen inngang fritatt for toll-kontroll ? 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DittHåp skrev (1 minutt siden):

Skulle gjerne hatt innsikt i hvilke privilegier det medfører å kunne reise med diplomatpass.

Kan det f.eks bety at man ankommer/ forlater flyplass via en egen inngang fritatt for toll-kontroll ? 

Ja, det er en fordel. Men du kan også reise til enkelte land uten å søke visum. Men det gjelder  forskjellige regler i hvert land. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (1 minutt siden):

Har hatt venner med det og det er i hvert fall egen inngang, enda billigere røyk osv. Usikker på om det er helt uten kontroll, men vil tro det.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (29 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor damen fra Frogner som fikk leiligheten ramponert, fortsatt har kontakt med han?

Har han ikke besøksforbud?

Oppsøker hun han frivillig?

Jeg har ikke fulgt helt med, men var det veninnen hennes som kontaktet politiet etter hendelsen i leiligheten, eller var det damen selv?

Dette begynner jo å bli en såpeopera🤔

Det var venninne som kontaktet politiet.

Hun har hele tiden oppført seg annerledes enn vi andre ville forventet.

Men jeg tenker at vi bare kan la henne gjøre det uten at vi går mer inn i det? Hun har jo ingren plikt til å oppføre seg sånn vi tenker at vi selv ville gjort, og det blir lett "offer-shaming".

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
DittHåp skrev (4 minutter siden):

IMG_7053.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan vi i det minste legge diskusjonen om tilståelsesdom død? 🥳

Tirsdag morgen opplyser politiet at siktelsen i denne saken er utvidet til å gjelde mishandling i nære relasjoner, og brudd på besøksforbud.

– Jeg bekrefter at siktelsen som gjelder den fornærmede som jeg representerer er utvidet til vold i nære relasjoner. Dette er ikke overraskende ut fra saksforholdet, skriver kvinnens bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen i en SMS til VG.

https://www.vg.no/rampelys/i/4BxB0R/marius-borg-hoeiby-paagrepet

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (3 minutter siden):

Nå kan vi i det minste legge diskusjonen om tilståelsesdom død? 🥳

Tirsdag morgen opplyser politiet at siktelsen i denne saken er utvidet til å gjelde mishandling i nære relasjoner, og brudd på besøksforbud.

– Jeg bekrefter at siktelsen som gjelder den fornærmede som jeg representerer er utvidet til vold i nære relasjoner. Dette er ikke overraskende ut fra saksforholdet, skriver kvinnens bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen i en SMS til VG.

https://www.vg.no/rampelys/i/4BxB0R/marius-borg-hoeiby-paagrepet

Det kan vi, mest sannsynligvis 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (11 minutter siden):

Dette er behørlig diskutert lenger tilbake i tråden.

Nei, man ankommer og reiser ikke via egen inngang og man er ikke fritatt for kontroll.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...