Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Morgan Le Fay skrev (3 minutter siden):

Jeg reagere sånn på at kongehusets presseavdeling henviser til MBHs advokat. Betyr det at de stiller seg bak alt det han sier?

Advokaten sin jobb er jo å tale MBH sin sak, noe som ofte inkluderer å nekte, bagatellisere og dessverre ofte klandre de fornærmede.

Det vi er interessert i er jo hvordan kongehuset stiller seg til alt dette, ikke hvordan MBH og hans advokat stiller seg. Merkelig at de klistrete seg til den masten.

Det er nok kun teknisk fordi de ikke er part i saken, og heller ikke kan uttale seg «på vegne av MBH». (Ikke forsvar altså, kun fakta). PST uttaler seg som ansvarlig for livvakttjenesten. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (7 minutter siden):

Men hun beskytter ham jo igjen og igjen. Det er selvsagt ikke hun som begår faenskapet han gjør, men hun bidrar ikke til å stoppe ham heller ved å ta bl.a imot kriminelle på Skaugum rydde i bolig før han skal arresteres. Jeg forstår at han gjør som han vil uansett, men å så tydelig være ok med flere ting, er jo kritikkverdig. Det er enabling. 

Kan vi ha litt fokus på marius nå. Og ikke mora hans? For det er det du gjør. Flytter fokus fra marius sine handlinger og rett på mora igjen. Det er ikke hun som har voldtatt denne kvinnen

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper planlagt  reise til  utlandet  gjelder behandling.  Spørs om han kan reise nå da. Siste tiden før innleggelse er ikke uvanlig  litt kritisk tid.

Sitat: Min klient var i bil med Marius Borg Høiby i går kveld fordi hun skulle låne hans bil mens han etter planen hadde en planlagt utenlandstur nær forestående.

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2024/11/19/hoiby-pagrepet-pa-nytt-i-gar-kveld-siktet-for-voldtekt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke bare holde han på glattcelle en stund da. Blir jo en slags avrusning det... 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen lever av å pushe grenser. Jeg er ikke ovverasket over at grensene er overskridet når det kommer til seksuell omgang. Alt henger jo litt sammen. Det er en del av den livsstilen han har. 

• Liker 26
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor damen fra Frogner som fikk leiligheten ramponert, fortsatt har kontakt med han?

Har han ikke besøksforbud?

Oppsøker hun han frivillig?

Jeg har ikke fulgt helt med, men var det veninnen hennes som kontaktet politiet etter hendelsen i leiligheten, eller var det damen selv?

Dette begynner jo å bli en såpeopera🤔

Endret av Tough cookie
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korpsnerden skrev (6 minutter siden):

Kan de ikke bare holde han på glattcelle en stund da. Blir jo en slags avrusning det... 

God idé. Det er jo ikke som om vi i akkurat dette tilfellet trenger å bry oss menneskerettighetene eller noe sånt.

https://amnesty.no/sites/default/files/94/glattcelle_-_horingsinnspill.pdf

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke hvorfor damen fra Frogner, som fikk leiligheten ramponert av Marius, fortsatt har kontakt med han? Har han ikke besøksforbud? Oppsøker hun han frivillig?

Jeg har ikke fulgt helt med men var det veninnen hennes som kontaktet politiet etter hendelsen i leiligheten, eller var det damen selv?

Dette begynner jo å bli en såpeopera🤔

Traumebånd. Helt normale psykologiske responser. 

• Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Fordi hun og kanskje han også fremdeles har følelser for han/ hverandre og ikke klarer å slippe taket?

Endret av Tough cookie
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Jeg skulle til å sitere samme innlegg og svare nøyaktig det samme, så helt enig.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (Akkurat nå):

God idé. Det er jo ikke som om vi i akkurat dette tilfellet trenger å bry oss menneskerettighetene eller noe sånt.

https://amnesty.no/sites/default/files/94/glattcelle_-_horingsinnspill.pdf

Beklager at jeg ikke puttet opp et hvitt flagg etter setningen eller endret glattcelle til fengselscelle. Men det er selvfølgelig bedre at han er ute på gata så han kan fortsette med voldtekt og mishandling. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med damer som fortsatt bare må ha kontakt med denne mannen? Jeg forsvarer ikke det han har gjort. Men her setter de seg inn i samme bil med en som har gjort det han har🤔

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Fordi hun og kanskje han også fremdeles har følelser for han/ hverandre og ikke klarer å slippe taket?

Ja, eller at hun er vant med at han blir ubehagelig hvis hun ikke gjør det han vil, ikke gir ham oppmerksomhet osv. Så da er det fort gjort å havne i gamle spor, ta kontakt for å forsikre ham om at hun er tilgjengelig. Jeg vet ikke. Er masse grunner her som vi kun kan tenke oss til. Jeg tror nok det handler mye om at man ikke klarer å slippe taket, ja.

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Beklager at jeg ikke puttet opp et hvitt flagg etter setningen eller endret glattcelle til fengselscelle. Men det er selvfølgelig bedre at han er ute på gata så han kan fortsette med voldtekt og mishandling. 

Å - var det bare ironi. Da så.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (1 minutt siden):

Jeg skulle til å sitere samme innlegg og svare nøyaktig det samme, så helt enig.

Ja, sånt sitter så lang og dypt inni kroppen, tar ofte år før man klarer å skru det av - hvis man i det hele tatt klarer. 

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rehabiliteringen var tydeligvis ferdig på et blunk og han har gjenoppstått i ny look som "høy og mørk" og med trønderbart.

Her mangler bare lusekofta til Toska så vinner han folkets gunst og kan seile gjennom rettsapparatet, godt støttet av batikk-tanter, for "det er jo ikke no` vondt i han, han trenger bare en god klem!"

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
DaisyD skrev (11 timer siden):

Ikke umulig - han har jo farget håret mørkt og anlagt bart. 

Kanskje han støtter Movember? 😀

Spøk til side, han er den siste jeg ville ventet engasjere seg i noe som helst utenfor seg selv. Fyren er korrumpert av en oppvekst uten sunne krav, forventninger og veiledning, og en holdning om at vanlige regler ikke gjelder for dem. 

Det hele viser hvor absurd et kongehus kan bli med en oppdragelse uten fokus på ansvar og plikter, og det begynte med HM og ML og deres partnervalg. Da får man flere freaks og misfits og ulykkelige sjeler enn vanlige familier.

Nå styrer MM huset. En kvinne som knapt ville kunnet forsørge seg selv, som etter eget utsagn ikke har reflektert over Dronningrollen hun skal inn i men «tar det som det kommer» kan vanskelig mistenkes å ha reflektert over barneoppdragelse og verdivalg. HM virker som en tusseladd uten snøring på livets realiteter eller barneoppdragelse, hvordan skal han kunne lede et land og et forsvar i en krigssituasjon når han ikke har kontroll i eget hus engang? 

Endret av O Rakel
  • Liker 17
  • Nyttig 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...