Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Og hvorfor får han fortsatt lov til å oppholde seg "i nærheten" av Skaugum???? Det er jo heeeeelt sykt??

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke det minste overrasket. Dessverre. Har sittet og ventet på en sånn avsløring en god stund nå.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom voldtektssaken opp ja. Trist at det viste seg å være sant.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (1 time siden):

Tenker det kanskje er på tide at alle kongehusets forkjempere i denne tråden begynner å tenke litt på hvordan denne gutten bevisst er skjermet - selv om foreldrene hans har fått beskjed om vold og mishandling av hans eks, hvor det nå foreligger nok bevis for siktelse av grov voldtekt.

Om ikke Mette 'Jeg står godt i det' Marit snart kommer med noe bør hun pakke inn årene og komme seg sporenstreks ut av alle eiendommer Norges folk vedlikeholder.

Tenk dere - Norge satt uten regent fordi denne fjotten måtte ha mamma og faffa med seg til London. Der har du prioriteringene til MM og HM. Hele institusjonen er pill råtten. Voldelige voldtektsmenn er mye viktigere enn å være representant for folket de betales 10-talls millioner for å representere i året. 

Er så enig med deg. Kvalmende hvordan enkelte iherdig forsvarer disse menneskene. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordsmed skrev (1 time siden):

Det står at han ble pågrepet i en bil sammen med fornærmede fra Frogner-leiligheten. Er de fortsatt sammen? Venner? 

VG  skriver iallefall det 

Sitat: I pressemeldingen skriver politiet at kvinnen fra Frogner-hendelsen var i bilen med Høiby da han mandag denne uken ble pågrepet på nytt.

https://www.vg.no/rampelys/i/4BxB0R/marius-borg-hoeiby-paagrepet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke det minste overrasket. Dessverre. Har sittet og ventet på en sånn avsløring en god stund nå.

Jeg har hørt rykter om det andre steder, men kunne ikke skrive noe om det. 

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (Akkurat nå):

Trygve Hegnar skrev noe om det for lenge siden. 

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 minutter siden):

VG  skriver iallefall det 

Sitat: I pressemeldingen skriver politiet at kvinnen fra Frogner-hendelsen var i bilen med Høiby da han mandag denne uken ble pågrepet på nytt.

https://www.vg.no/rampelys/i/4BxB0R/marius-borg-hoeiby-paagrepet

Det er jo litt rart, da bryter de begge besøksforbudet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg husker det. Og det var nok ikke tatt helt ut av det blå.  Men jeg har hørt om det andre steder.

Endret av parmanoia
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (Akkurat nå):

Noen nevnte noe for en stund siden ja, kanskje det var du? Husker ikke. Men ble sagt at man sitter på info men ventet til det kom opp i media. Da tenkte jeg med én gang på voldtekt. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymBbruker skrev (37 minutter siden):

Med unntak av underholdning er dette sirkuset som bare tar og tar...

ja, kanskje det er en bedre formulering.. uansett ville jeg nok ikke satt penger på at han nok kommer ut igjen fra arresten ganske kjapt om jeg var en gambler av natur da det liksom ligger i kortene nå at ingenting fester seg.. 

Endret av Carrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om at MBH hadde begått seksuelt overgrep?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (23 timer siden):

Setter du begge sammen her, så er det ganske spot on.

Nå skal man ikke skrive noe som kan gjenkjenne noe på noen. Så tar bare bittelitt, som gjelder generelt. Som pårørende har jeg sett at sinne, kan være kun under rus.  I åresvis, hvis de ikke stadig går over disse grensene, og bikker over i vold. I mitt tilfelle, gikk det av og til på materielle skader. Men ikke på folk. Og det var ikke sinne nykter. Men man kunne se at det lå under overflaten av og til,  men som nykter var det kontroll .

Stort sinne og mye trusler, så vet du aldri når det kan bikke over i handlinger.  For det skal bare ett sekund til før det går over en ny grense.

Men så er det litt som Nora sa, at hun opplevde den psykiske volden som værre enn den fysiske. Fordi om den som ruser seg og blir sinna, truer mye om hva de skal  gjøre, med feks deg eller andre, selv om det ikke går over i fysisk vold. Og det er da mye psykisk vold, iht trusler  om vold, hendelser og ukvemsord. 

Så jeg vil jo si at det finnes noen redflag som  er redflag som du aldri skal la bortforklares. Som stort sett kommer først. Og det er at de hindrer deg på manipulerende måter kontakt med venner og familie tidlig i forholdet. 

Ofte er det vanskelig å å avdekke, fordi det samtdig er mye av det du skriver i første  komentar. Og de er verdens beste når de er på det beste. Og man blir da glad i den man ser på godsiden, og unskylder og bortforklarer den dårlige siden . Frem til det ikke kan bortforklares. 

Og da blir det en prosess inn i et dårlig  forhold, og en prosess ut.

Jeg vil rette en kudos mot N når hun snakker om at hun er fortsatt glad i marius og ønsker han å få hjelp. Det sier meg at hun gikk fra en hun hadde sterke følser for, og gikk på grunn av hans dårlige handlinger.  Og står som et godt eksempel på å komme seg ut alikevel.  Når hun gjør det, vil nok også bruddet føles vanseligere. Men hun har jo valgt å stå i det, og at det var riktig valg. 

Og noe sier meg at hun har  fått også god hjelp, til å se det og klart det. For det valget er uvanlig.  

Skulle gjerne ha ønsket at det fungerte slik,  at man bare kan si fra, at han fyren/dama der er ikke bra for deg. Også ble det slutt dagen  etter. Men det fungerer ikke slik. Og i værste fall kan det også føre til  at den utsatte partneren lukker seg mer inne med den dårlige personen.

Så her må man kanskje heller være raus. Og heller fungere som en åpen dør, til den utsatte er klar. Og at det må være mer rom for å kunne snakke om slikt uten å bli bedømt hardt.  En løsning kan være at pårørende til både offer og gjerningsmannen setter seg inn i hva disse prosessene og mekanismene er. Og forstår de bedre. 

Litt absurd tanke for mange. Men en gjerningsmann  vil også bli sett. Og klarer du å se og tør å se, kan du også bli en hjelp til  endring, om de ønsker det selv. Men samtaler som jeg ser at.... og det tror jeg ikke du liker heller... etc. Pusher de litt og litt ut i lyset, istedenfor hard bedømming. Oftest hjeper det i korte perioder, om de ikke velger å ta steget hele veien å be om hjelp. Men det er iallefall noe. Og reduserer risko en periode  for den som er utsatt. 

Fysisk vold er lettere å kunne evnt anmelde enn psykisk vold. Sår på sjelen, er vanskelig å bevise, fremfor blåmerker. 

Jeg har mange verktøy å håndtere slike med. Men jeg kjenner at å avsløre det vil gi voldsnenn verktøy å manipulere seg forbi det. Om de vet om det.  Og brukt  det mye i jobben på bar bla. 

Så du mener at stakkars voldtektsmannen som ler av hele saken fortjener sympati? Så langt er det ingenting som tyder på at Magnus angrer på noe, så dette er kun spekulasjoner fra din side! Når er det nok? Den dagen han dreper noen?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Om at MBH hadde begått seksuelt overgrep?

Ja, noe i den duren kan jeg huske. Han skrev det i en lederartikkel. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe i den duren kan jeg huske. Han skrev det i en lederartikkel. 

Er linken delt her? Deles så mye at jeg knapt husker hva jeg har lest og ikke. Skal google litt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper MBH sakens utvikling er begynnelsen på slutten. Slutten på hans liv i frihet og slutten på kongehuset som institusjon. 

Nok er nok. 

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius blir bare mer og mer gangster. Han har nok gått i en god skole med tanke på vennene han omgåes. 

Sånne som han trenger virkelig ett langt opphold i fengsel, men spørs om Marius lærer noe av det.

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Noen nevnte noe for en stund siden ja, kanskje det var du? Husker ikke. Men ble sagt at man sitter på info men ventet til det kom opp i media. Da tenkte jeg med én gang på voldtekt. 

Nei, jeg har ikke skrevet noe om det, for det ville bare blitt slettet som rykter og spekulasjoner. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoolanda skrev (1 time siden):

Hæ? Hvem er hun som faktisk møter han da? Da bryter jo hun også besøksforbudet. 

Hun har vel ikke besøksforbud? 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...