Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Istapp skrev (7 timer siden):

Her ville ikke MBHs foresatte hatt noe å stille opp med. De er borgerlige og MBH ville ventet i en lang kø dersom foresatte hadde bistått i innsøkning av rehab-plass for sønnen. Dette er litt av kjerneproblemet i denne saken. Her har HM brukt sine kongelige privilegier og økonomiske midler (oppsparte grunnet sin rolle og posisjon som medlem av kongefamilien) til å skaffe MBH en rehab-plass. Nå passer det ikke inn i deres virkelighet, at MBH er privatperson. Nå passer det inn at MBH er et godt inkludert familiemedlem med de tilhørende privilegier som en kongefamilie har.

Derfor avbryter HM sine kongelige forpliktelser og kongen må snu om på sin timeplan (les avbryte sin ferie og gjenoppta sine plikter). Du og meg hadde ikke kunnet avbryte våre jobber grunnet stefamilie, det hadde vært nærmeste pårørende, altså MM og MBHs far, mens i kongefamilien tar de seg til rette når det passer dem. Igjen dobbeltmoral selv om det her kan sies at det er på høy tid at MBH får behandling. 

Det er dette som er «både i pose og sekk». MBH skal ha privilegier, men ikke ansvar. 

Og dere som mener MM, faren eller HM ikke har noe ansvar? Er det noen som kunne forebygget en slik utvikling er det foreldre. Men her synes det mer som at de har muliggjort en livsstil totalt uten krav og plikter, men med masse goder og åpne dører, blant annet toll-dører. Og siste dagers utvikling bekrefter jo null skamfølelse, null ydmykhet, null empati med verken ofre eller foreldre og kongepar som han trekker med seg i driten - han fortsetter bare.

Hvor kommer denne type verdier fra? «Vi støttet feks med vannsport», sier HM i følge KG i sin biografi. Raske båter og dyrt utstyr i et rikmannsmiljø. Ikke utdannelse, sommerjobber eller plikter for lommepenger. 🙈

Endret av O Rakel
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

O Rakel skrev (7 timer siden):

Det er Krokenguri med nytt brukernavn 

Skjerp deg

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (16 timer siden):

Ja rikmanns "gutter" og voldsmenn har det lett gitt, plass på rehab i London....Fortjener han ikke. 🤢 Bortskjemt !! 

Er du klar over hvor tøft det er på rehab?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (1 minutt siden):

det går nok bra siden han slapp å reise alene? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS det er slik at kronprins Haakon er med Marius for å legges inn på et rehabiliteringsopphold, så syns jeg det bare er supert. Man/vi har jo etterlyst at de skal gjøre noe. Jeg syns dette er det viktigste og riktigste å gjøre nå (merk HVIS det er et opphold de er på vei til, for det er vel ikke bekreftet?) 

Alle er enige om at Marius har dretet/driti/dreti på draget og oppført seg forferdelig og helt bajas, men hvis han nå legges inn for å få hjelp, så tenker jeg at det er viktig at han har med seg noen han stoler på, og som han også antageligvis respekterer. Det er ikke rom for flere bilder av vise fingeren, havne på fylla på byen, trakassere på tross av besøksforbud, eller på hyttetur med våpen og narkotika nå. 

Veldig flott at kronprins Haakon stiller opp. Og jeg håper VIRKELIG at Marius er motivert for hjelp og rehabilitering slik at det kan blir litt ro på DEN kanten av de kongelige nå. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (1 minutt siden):

Hva har det med saken å gjøre?? Hvor er diskusjonen her om hvor tøft rehab er, lengde opphold osv?🤔  Poenget er at han er bortskjemt og nyter godt av disse godene. De fleste drar ikke til en fancy rehab i utlandet. Han har jo spilt på det kortet hele livet. " vet du hvem jeg er,dere kan ikke gjøre noe", den type oppførsel er kvalmende!! Leste nylig han har brukt det mye i forhold til politi osv, samt selvfølgelig også da han solgte dyre ting med adresse slottet, komme seg inn på flotte plasser,fester+++. Han har utnyttet dette godt 🤢 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M.H85 skrev (7 minutter siden):

Hva har det med saken å gjøre?? Hvor er diskusjonen her om hvor tøft rehab er, lengde opphold osv?🤔  Poenget er at han er bortskjemt og nyter godt av disse godene. De fleste drar ikke til en fancy rehab i utlandet. Han har jo spilt på det kortet hele livet. " vet du hvem jeg er,dere kan ikke gjøre noe", den type oppførsel er kvalmende!! Leste nylig han har brukt det mye i forhold til politi osv, samt selvfølgelig også da han solgte dyre ting med adresse slottet, komme seg inn på flotte plasser,fester+++. Han har utnyttet dette godt 🤢 

Nå har de penger til en tur på rehab i utlandet, da tar de selvfølgelig den muligheten. Jeg ser ikke noe galt i å søke seg til det beste tilbudet man kan få hvis man har mulighet og råd. Hensikten og hovedfokus bør jo være at han skal rehabiliteres. Hvis det er rehab det er snakk om. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (5 minutter siden):

Uenig,enig med hun under.. Han er landets "øverste" leder muligens kongen av Norge innen veldig kort tid da hans far er veldig gammel. Marius er også en godt voksen mann(!) etterhvert. Haakon burde prioritert pliktene sine, ikke følge sin 30 år gamle bonus sønn til Rehab i London. 

Jeg har også vanskeligheter med å se at Marius kan forandre seg særlig. La oss si det slik. Om det var din kjæreste som hadde slått,spyttet, sparket, truet, mishandlet,drevet med psykisk vold mot MANGE av sine ekser. Hadde du gitt han en sjanse selv om han påsto han var "endret". Jeg hadde LØPT en annen vei i full fart iallefall!!! En mann med en slik grotesk oppførsel endrer seg ikke over natta. De fleste damer hadde løpt !! Hvem vil ha en slik mann? Utenom de som er sårbare eller selvfølgelig de som tenner på det å "redde" en mann.

Marius har hatt en høyst privilegert oppvekst, han har hatt så mange gode mennesker rundt seg, alt fra kongeparet, haakon ++++,allikevel er han en stor drittsekk. Slik er det for noen uansett hvor du kommer fra, rett og slett bare en drittsekk. Ofrene som sitter igjen garantert med traumer,ptsd osv blir gjerne aldri den de var før! Psykisk vold er noe av det verste, det kan ødelegge et menneske å bli utsatt for det.

Hvem er « hun under»? 
vel foreløpig så har vi en annen øverste leder, selvom han er veldig gammel. 
jeg har skrevet et langt innlegg tidligere i tråden om min erfaring med voldelig eks, og du har helt rett, jeg hadde ikke gitt han en ny sjanse , jeg hadde løpt om jeg så han, har ikke sett han siden rettssaken. Det jeg vet er at han ikke har nye dommer på seg, så det er jo bra om han har blitt rehabilitert. Med din innstilling kan vi jo legge ned alt av rusbehandling og psykiatri. Det hjelper ikke ofrene en dritt om han ikke forsøker og bli bedre. 
ja, han er priviligert økonomisk .

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig hvordan ingen problematiserer at det nå er en trådsannhet at han er på rehab. Ellers er jo noen raskt ute med å arrestere enhver påstand som ikke er dokumentert. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (18 minutter siden):

Tror du virkelig på dette selv? Han er syk, og det han trenger nå er behandling. For de som ikke vet det så er rehab veldig krevende.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (2 minutter siden):

Pussig hvordan ingen problematiserer at det nå er en trådsannhet at han er på rehab. Ellers er jo noen raskt ute med å arrestere enhver påstand som ikke er dokumentert. 

Vi er flere som konkretiserer "hvis det er rehab det er snakk om" i innleggene våre.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok tro det er rehab, noe annet ville vært for dumt for å ikke møte opp til plikter for Haakon. Vet ikke hvor faren til M er men at det er stefar som følger gir nok en helt annen pondus til turen. Det at de blir kjørt ut til flyet, går inn når alle har satt seg og sitter på første rad gir mer privat sfære.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (14 minutter siden):

Det merket jeg meg også. Jeg har ikke lest en eneste bekreftelse på at de faktisk er på vei til rehab. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordreSving skrev (11 minutter siden):

Nei, det har det ikke. Det er mye som tyder på det - det spekuleres også i fotballkamp og shopping , jeg finner det vanskelig og tro at kongen hadde droppet sin planlagte shoppingtur fordi kronprinsen spontant ville shoppe , så jeg tror det er noe viktigere. Pressen spekulerer i rehab, så det er det vi diskuterer, men det er ingen sannhet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 minutt siden):

Det merket jeg meg også. Jeg har ikke lest en eneste bekreftelse på at de faktisk er på vei til rehab. 

Nei, det er jo selvsagt ingen som vet når ingen vil si noe. Men det er vel mer sannsynlig enn noe annet når kongen måtte komme tilbake fra ferie og HM måtte droppe jobb pga private årsaker. Kan selvsagt handle om andre ting, men skjønner ikke hva annet som er viktig nok til at HM tar seg fri på den måten. Kanskje andre rettslige ting ifht saken, uten at jeg skjønner hva de skal i London for det å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (15 timer siden):

Har ikke noen av dere tenkt over at det faktisk er høyst sannsynlig at MM og HM ikke har visst hva MBH har sagt i avhør ang rydding og SIM-kort før det lakk til pressen denne uka? Det hvor han i praksis ofrer mor på «jeg vet ingenting»-alteret. 
Har dere tenkt på at folk med mye midler ikke trenger å vente på ledig plass for Rehab, og i alle fall ikke i utlandet? 
I fjor var det MM som fløy MBH ifb med Rehab i Sveits.

Har det slått dere at med dette som bakgrunn, og at kronprinsen gjør noe så ytterst uvanlig som å avlyse formelt program på ekstremt kort varsel, lunsj med statsforvalteren er en formell greie av viss størrelse+da statsråd som gamlefar selv nå må avbryte ferien for å holde, at det kan indikere at nå har noen faktisk satt hardt mot hardt og MBH har fått et ultimatum, og at dagene siden helga er brukt til å finne en egnet plass. Og at HM drar, ikke MM, nettopp pga atferden til MBH og det som kom fram fra avhørene. At dette skjer så akutt at HM avlyser program og må kalle sin far hjem, det indikerer at det har skjedd noe av substans i kulissene. Det er vel 3(?) uker siden advokaten sa han skulle på Rehab. Det var vel bare ord. Når han nå flys av stefar, med avlyste oppgaver, vel…

Og da kan det faktisk hende vi nærmer oss en uttalelse også, fordi de nå har fått nok selv, og mulig familien er på god vei ut av pårørende-tåka som sikkert mange her inne kjenner til. De neste par ukene blir interessante. 

Godt skrevet 🙏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Isild skrev (3 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/tok-med-marius-pa-rehab/82204054

etter hva jeg skjønner diskuterer vi dette. Det er ikke bekreftet nei. Har ikke sett noen skrive at det er bekreftet heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er rehab de skal på nå så er det fullt forståelig at Haakon tar noen dager fri. Støtter det. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (2 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/tok-med-marius-pa-rehab/82204054

etter hva jeg skjønner diskuterer vi dette. Det er ikke bekreftet nei. Har ikke sett noen skrive at det er bekreftet heller. 

Det er nettopp det. Det er ikke en "trådsannhet", men en god gammel "Se og Hør"-sannhet. Og de får man jo pes hvis man pirker litt i her, sånn vanligvis, selv om bladet denne gangen har slått til med et spørsmålstegn bak påstanden i tittelen.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært formålstjenelig dersom noen satte "hardt mot hardt" feks. da han ble pågrepet for å ha banka opp damer. Eller da det etter det igjen, skjedde en "hendelse" på byen, og MM valgte så svak tilnærming som å varsle helsevesenet. Eller da han ble pågrepet IGJEN etter å ha brutt besøksforbudet mot mishandlet ekskjæreste. En hyttetur der MBH menga seg med storkrimilnelle og ulovlige våpen pluss dop.

Å sette hardt mot hardt burde skjedd helst for flere år siden. Kanskje allerede da MBH var veldig ung, og gav faen i sikkerheten til familien sin og opplegget rundt. Da han postet hvor de befant seg til en hver tid på twitter eller insta, eller hva det var. Men neida, da er det pressen som skal refses. Akkurat på samme måte som kronprinsparet refset pressen etter MBH ble tatt med kokain på palmesus og dus. 

Det er latterlig.

Endret av Déjà vu
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...