Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Tough cookie skrev (24 minutter siden):

Er det ikke behandlingssteder her til lands som er gode nok for Marius, slik avdødee må fly utenlands?

Mtp hvor profilert saken er her er nok Rehab utenlands lurt, her til lands vil han ikke kunne ha fokus uansett. At det er HM som drar med ham sier egentlig det meste, og særlig så akutt som det kan se ut som.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninaen skrev (1 minutt siden):

Mtp hvor profilert saken er her er nok Rehab utenlands lurt, her til lands vil han ikke kunne ha fokus uansett. At det er HM som drar med ham sier egentlig det meste, og særlig så akutt som det kan se ut som.

Så det er sikkert at det er rehab han drar på/hvor står det?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (4 minutter siden):

Flat...tomlete.. Men, du mener at sinne på nasjonal TV hadde vært en bedre siden fra HM å vise? 

Hva ville folk si da? Her ser vi hvor sinnet kommer fra? Ikke rart Marius er som han er. Svarer de kort er de arrogante, svarer de sakte og prøver å virke rolige, men veloverveide, ja da er de tomlete. Ser du ikke selv hva du skriver og at uansett hvordan man vrir og vrenger på utsagnene s¨blir det ikke godt nok uansett`

Det er klart de er opprørte og at det er kaos, noe annet ville vært naivt av OSS å tro. Selv om vi ikke får se de bryte sammen på nasjonal TV!

At MBH viser fingeren til Uffes brev i Se & Hør er ikke noe MM og HM får gjort noe med. Det er ikke de som viser fingeren. Det er MBH selv, en som fyller 28 år om to måneder. Og mannen på snart 28 år sitter sannsynligvis på så mye informasjon at det er best å la han være "i fred" til han kommer i behandling. 

Ingen støtter noe slikt, om det hadde vært republikk i Norge eller om det er monarki. Det er uvesentlig om det er konge eller president, INGEN ved sine fulle fem støtter slik oppførsel.  

Forskjell på å vise opprørthet og sinne, men uansett er ekte følelser bedre enn det skuespillet vi har sett i tre måneder. 
Du mener at det ikke er legitimt å bli sint eller opprørt over et slikt tillitsbrudd, over at kvinner har fått juling og at gjerningsmannen bare flirer? Deg om det.

Når jeg snakket om støtte til kongehuset snakker jeg om støtte til - følg med nå - monarkiet. Ikke om støtte til vold. Og den er nesten ikke til stede i de nevnte kretsene. Noen har vært pragmatiske og støttet det fordi det «fungerte». Den støtten er borte nå. 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (1 minutt siden):

Så det er sikkert at det er rehab han drar på/hvor står det?

Det står ingen plass, men når HM avbryter sine kongelige forpliktelser og kongen vender snuten hjem og avbryter sitt hemmelige ferieopphold, og HM er observert på Londonflyet med MBH, så er de vel ikke så idiotiske at dem skal på juleshopping. Da kan de evnt komme hjem med oppsigelsen av kongetronen!

Den hastighet endringen kan bare skyldes at det er blitt ledig behandlingsplass til MBH. Det hadde derfor faktisk vært klokeste av kongehuset og oppgitt akkurat det, at HM følger MBH til behandling. Det hadde vært totalt fornuftig og forståelig slik situasjonen har vært. Så rimelige og aksepterende hadde den norske befolkningen vært - vi har jo etterlyst handling for år siden og måneder.

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (2 timer siden):

Jeg leste en artikkel nå der Durek sier på et lydklipp at "jeg sugde penisen til en klient"...Så tenkte jeg på feige latterlige mette marit,og hennes TRAGEDIE av en sønn her... Så tenkte jeg på det gode fine gamle kongeparet vårt 🇳🇴 At fy søren de fikk 2 barn og begge barna har VALGT feil partnere, og er så ulike sine foreldre....sykt SYKT hva kongeparet må lese å stå i hver dag. Enten er det svigersønnen som suger andres peniser, eller så er det bonus barnebarnet som skam slår kvinner. Hva skal man egentlig si.....Stakkars kongeparet.

Nå var HM hodestups forelsket i MM da de møttes og fridde til henne. Og de har fått to flotte barn sammen.

Det samme var kongen i Sonja da han møtte henne den gang og nektet å gifte seg om han ikke fikk henne.  Han stilte et ultimatum til Olav. Han var i lignende situasjon som HM og ville ikke sette sønnen i samme dilemma. 

Men, den ene du nevner her har store rusproblemer. Det er noe helt annet enn den sjamanen som er kommet inn de senere årene. At det er synd på de, spesielt i en alder av 87 år, å se hele korthuset rase sammen på noen få uker er jeg enig i.  Så, noe kunne de ha tatt tak i ja, men dessverre ikke alt. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (1 minutt siden):

Det står ingen plass, men når HM avbryter sine kongelige forpliktelser og kongen vender snuten hjem og avbryter sitt hemmelige ferieopphold, og HM er observert på Londonflyet med MBH, så er de vel ikke så idiotiske at dem skal på juleshopping. Da kan de evnt komme hjem med oppsigelsen av kongetronen!

Den hastighet endringen kan bare skyldes at det er blitt ledig behandlingsplass til MBH. Det hadde derfor faktisk vært klokeste av kongehuset og oppgitt akkurat det, at HM følger MBH til behandling. Det hadde vært totalt fornuftig og forståelig slik situasjonen har vært. Så rimelige og aksepterende hadde den norske befolkningen vært - vi har jo etterlyst handling for år siden og måneder.

Ja, det høres jo logisk ut, men så kjenner jeg at jeg dessverre ikke hadde blitt overrasket dersom det var juleshopping som var målet. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Momma skrev (Akkurat nå):

Ja, det høres jo logisk ut, men så kjenner jeg at jeg dessverre ikke hadde blitt overrasket dersom det var juleshopping som var målet. 

Så dum kan de vel ikke være oppi alt? Håper virkelig ikke det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (50 minutter siden):

Jeg har også opplevd det. Og, min erfaring er også beinhard. Det er noe man aldri glemmer, for å si det mildt. Det er en skam som ikke kan sammenlignes med noe annet. Uansett hvem som ble pågrepet. Jeg har og opplevd det flere enn èn gang og også opplevd hvordan det er å lese om det i media, og sett hvordan saken vris og vrenges på og det absurde i å sitte og lese ca 20-30% er fakta og resten oppspinn og tatt ut av sammenheng. Det ligger ofte mye annet bak, omfang, andre personer osv. Som det ble beskrevet i retten under bl a Kongsvinger-saken, hvor forsvarere sa i retten at en video (f eks) forklarer eller forteller ikke hele hendelsesforløpet, men kun en del. Det er så mye annet og så mange saker i dette tilfellet med MBH, - et enormt sakskompleks og vi får drypp og deler her og der, artikler blir endret, korrekser blir gjort men legges nederst på sider under andre artikler og sladderen får gå sin gang. Derfor synes jeg vi bør holde oss for god til å latterliggjøre MM eller HM. Det er mange andre rundt MBH som ikke blir nevnt her som kunne stilt opp eller som kunne vært nevnt, men de uteblir av den grunn at de ikke er kongelige. Vi er for raske på labben til å svartmale de som kanskje har prøvd å hjelpe han opptil flere ganger, nytteløst - eller han rett og slett selv ikke har villet det. For oss blir det bare spekuleringer. Dette med å slenge rundt seg med "oksygentank", "psykisk tilfelle" osv om MM i tråden her synes jeg ikke noe om i det hele tatt. En ting er at sønnen er en løs kanon og har problemer, men jeg vil tro de har mer enn nok både mor og stefar å holde koken for de to andre barna nå mens dette står på frem til han er i behandling. Og siden de er i den posisjonen og rollene de er i og har lyskasterne på seg gjør ikke skammen og skyldfølelsen mildere. Det er selvsagt både tragikomisk og nesten ikke til å tro at dette har skjedd i en kongelig familie hvor de har alle ressurser tilgjengelige og alt skal være så fint og så "flott", men her sitter vi da, og ser tydelig at slikt kan utspille seg i de beste og veletablerte hjem. Uansett hvor mye man prøver å skjule det, kommer sannheten frem etterhvert. Så får vi håpe at siden katten nå er ute av sekken at de endelig får puste ut og la rettsvesenet ta jobben med å gi han en dom og plass på rehab enten han vil eller ei, for det må han nok..selv om dette skulle skjedd for lenge siden OG før det gikk ut over de han var sammen med. Det florerer en del ¤%& i disse miljøene så dette er ikke noe nytt eller et "sjokk" for de som kjenner til influenserbransjen - mye av de Morgan L F skriver er ikke så veldig langt fra sannheten. Sist for bare et døgn siden var det en stortingspolitiker som ble tatt i tollen på Gardermoen så det finnes overalt hos eliten, men ikke i like stor grad kanskje og alle bruker selvsagt ikke vold fordi om de ruser seg. Jeg har kommet meg, siden det har gått noen år, men det sitter i og det er viktig at man har noen veldig gode og nære man kan snakke med når det står på som verst. Aller verst er det når det er små barn som må skånes og tas hensyn til i slike tilfeller og det er det ikke i dette tilfelle med MBH i hvert fall. For de kan få arr og ødelegges for livet så da er det mye alvorligere. Kongefamilien greier seg, det har vært skandaler i århundre med de kongelige i Europa så dette er ikke første gangen, selv om det er "gisp på gisp" nå. Det har vært galskap, innavl og utroskap, vold, alkoholisme ++...i kongelige familier så det er nok å ta av. Nå står de midt oppi dette i Norge i 2024 og skammens teppe har lagt seg som en tåke over de, allikevel ønsker jeg de det beste som jeg gjør hos andre i lignende tilfeller og håper det skal gå bra med alle sammen etter hvert. Men, det skjer noe ikke før han får profesjonell hjelp.   

Tusen takk for nyansering og påpekning av å utvise forsiktighet med å dømme andre mennesker. Ofte kjenner vi knapt en brøkdel av sannheten, som oftest ikke det engang. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (2 minutter siden):

Nå var HM hodestups forelsket i MM da de møttes og fridde til henne. Og de har fått to flotte barn sammen.

Det samme var kongen i Sonja da han møtte henne den gang og nektet å gifte seg om han ikke fikk henne.  Han stilte et ultimatum til Olav. Han var i lignende situasjon som HM og ville ikke sette sønnen i samme dilemma. 

Men, den ene du nevner her har store rusproblemer. Det er noe helt annet enn den sjamanen som er kommet inn de senere årene. At det er synd på de, spesielt i en alder av 87 år, å se hele korthuset rase sammen på noen få uker er jeg enig i.  Men, noe kunne de ha tatt tak i, men dessverre ikke alt. 

Rusproblemer er vel det minste problemet,mange kan ha det. Det er ikke ensbetydende at en som sliter med rus er en kvinnemishandler og voldsmann. Personligheten hans er jo tragisk. 

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Kanskje ikke shopping, men kanskje se favoritt-fotballaget spille? Jeg lar meg faktisk ikke forundre av noe lenger, de er virkelig aldeles nedsnødd.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke shopping, men kanskje se favoritt-fotballaget spille? Jeg lar meg faktisk ikke forundre av noe lenger, de er virkelig aldeles nedsnødd.

Det er jeg enig i. Det kan vel ikke bli stort verre nå uansett. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nekter jeg å tro er juleshopping - det hadde vært planlagt. HM skulle vært kronprinsregent til over helgen, så nei - dette er for behandling av MBH. Og det er fornuftig og på høy tid!

Men at det foreligger denne tausheten bidrar ikke til å gi dem støtte, synes jeg. De gir ikke særlig tillit og tro på befolkningen, men hever seg selv utover oss dødelige. Dette hadde vi hatt forståelse for, men igjen skal ting skjules. Nei, jeg tror de tror vi er stokk dumme, men så er det de selv som fremstår som tafatte tomsinger. Tause sådanne.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (1 minutt siden):

Nei, nekter jeg å tro er juleshopping - det hadde vært planlagt. HM skulle vært kronprinsregent til over helgen, så nei - dette er for behandling av MBH. Og det er fornuftig og på høy tid!

Men at det foreligger denne tausheten bidrar ikke til å gi dem støtte, synes jeg. De gir ikke særlig tillit og tro på befolkningen, men hever seg selv utover oss dødelige. Dette hadde vi hatt forståelse for, men igjen skal ting skjules. Nei, jeg tror de tror vi er stokk dumme, men så er det de selv som fremstår som tafatte tomsinger. Tause sådanne.

Det er lov å håpe, selv om det å shoppe sammen jo kan synes å være en grei terapiform for enkelte. 😊

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (7 timer siden):

Jeg tenker at 99% av de som skriver her inne aldri har hatt politiet hamrende på døren hjemme med ransakelsesordre og pågripelsesordre til å hente en i familien eller - deg selv. Men, jøje meg det er skremmende mange i dette forumet som har fasiten på adferd- og reaksjonsmønster. Jeg er derimot 100% sikker på at du aldri vet hvordan du ville reagert om du ikke har erfart det.

Litt morsomt å lese alle disse uttalelsene fra folk som ikke har peil på hva de snakker om. Som aldri har vært i nærheten av en slik absurd og alvorlig situasjon. Gang på gang. Som om det ikke skulle være en sterk nok påkjenning i seg selv å få ansikt og navn smurt over alle medier, hvor sannhetsgehalten er så som så, vridd og vrengt på. 

Ikke noe rart HM ler, for det kommer så mange rare spørsmål og pressen gir seg ikke. Uansett hva de svarer og om de svarer så blir det aldri nok for folk. Jeg ser det her også, om noen av de uttaler seg så er alt de sier feil uansett. Jeg håper virkelig for deres del, at dere aldri får oppleve noe i nærheten av dette.

Denne er blitt en sausetråd med kongefam og MM, mer enn MBH-tråd de siste 20 sidene. Det er sauset sammen, både arrangementer på Skaugum, reiser og spesielt sykdommen (uhelse) hennes her inne. Verre blir det knapt av "voksne folk". Mye av det som er skrevet her inne om MM sier faktisk mere om dere, enn det sier om henne. 

Broren mi døde av overdose. 

Det er mange ulike mennesker i denne tråden, med ulik erfaring og bakgrunn. 

Jeg har ikke følt på et behov eller krav for å nevne min "erfaring" innen rusmisbruk, før det nå ble fremsatt en påstand om at de som debatterer i tråden ikke har erfaring med rus og politi. 

Jeg mener jeg og alle andre kan uttale oss om denne saken helt uavhengig av personlig knytningen til rusmisbruk, da denne saken handler om så utrolig mye mer enn bare det. 

Peronlig erfaring med emnet om debatteres er ikke noe krav, og det ville også lagt en stor stein på ytringsfriheten. 

• Liker 6
  • Hjerte 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PusheenPusheen skrev (9 minutter siden):

Det verste er jo at de kunne ha funnet på noe slikt. Var f.eks veldig viktig for MM å vise seg med MBH på madrass-shopping eller fader det var de kjøpte. Håper MBH får rusbehandling av noe slag, men blir ikke overrasket dersom det viser seg at HM har tatt med seg gullgutten på shopping i London. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Det verste er jo at de kunne ha funnet på noe slikt. Var f.eks veldig viktig for MM å vise seg med MBH på madrass-shopping eller fader det var de kjøpte. Håper MBH får rusbehandling av noe slag, men blir ikke overrasket dersom det viser seg at HM har tatt med seg gullgutten på shopping i London. 

Med tanke på at det var mye som nå måtte omrokkeres i timeplanen, håper jeg virkelig det er snakk om rehab, og ikke noe annet sprell😬

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (17 minutter siden):

Forskjell på å vise opprørthet og sinne, men uansett er ekte følelser bedre enn det skuespillet vi har sett i tre måneder. 
Du mener at det ikke er legitimt å bli sint eller opprørt over et slikt tillitsbrudd, over at kvinner har fått juling og at gjerningsmannen bare flirer? Deg om det.

Når jeg snakket om støtte til kongehuset snakker jeg om støtte til - følg med nå - monarkiet. Ikke om støtte til vold. Og den er nesten ikke til stede i de nevnte kretsene. Noen har vært pragmatiske og støttet det fordi det «fungerte». Den støtten er borte nå. 

En kongelig kan ikke og skal ikke opptre "opprørsk" eller irrasjonell offentlig. Hen skal fremstå "samlet" med empati og sympati. Akkurat nå er det sikkert kaos internt og de er i en situasjon få kan sammenligne seg med. Hva de viser innenfor husets fire vegger får ikke vi innsikt i, og det hadde vi ikke gjort om dette skjedde hjemme hos deg heller. Gråt, frykt, skam, sinne, avmakt og annet hav av følelser har de sikkert både vist og hatt, og har, men noe er privat og annet ikke. Så får de gjøre det de skal og komme med et statement (som de også har gjort subtilt denne uka) foruten det de uttalte for noen uker siden, men en offentlig statement senere. Som jeg skrev tidligere, det er en balansegang her og den det i hovedsak dreier seg om er kanskje ikke i balanse, og da må i hvert fall de rundt forholde seg rolig. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (33 minutter siden):

Det er nok derfor ja.

Endret av Tough cookie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...