Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Åh, jeg trodde det var hans brukstelefon de fikk. Og, likevel mente politiet at de fikk det de trengte fra ham? Det slo dem ikke at det var suspekt at de fikk en ødelagt, gammel telefon uten sim, istedenfor den han brukte til vanlig?

Gammel for han kan jo være fjorårets modell, så litt vanskelig og se kanskje. Ja, de har jo hele tiden sagt de fikk det de trengte , så det her var overraskende egentlig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvittre skrev (Akkurat nå):

Gammel for han kan jo være fjorårets modell, så litt vanskelig og se kanskje. Ja, de har jo hele tiden sagt de fikk det de trengte , så det her var overraskende egentlig. 

Ja, da gir jo den stormingen på hytta mer mening også. Var nytt for meg med, dette.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (7 minutter siden):

Politiet sier jo at de fikk det de var ute etter, så at dette ødela etterforskingen er jo spekulasjoner .

Beklager, men er ikke så lett få med seg alle detaljer, er noe nytt hver dag 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (10 minutter siden):

Men dette var jo en gammel telefon, ikke den han brukte selv.

Hvor har du det fra?  

https://www.nrk.no/norge/pst-varslet-slottet_-men-sier-det-ikke-gjaldt-pagripelse-1.17111160

Sitat:

"Da 27-åringen ble arrestert av politiet klokken 16.10 søndag 4. august, tok politiet også beslag i mobiltelefonen hans.

Telefonen manglet SIM-kort og var delvis ødelagt, ifølge NRKs opplysninger. VG har også omtalt dette."

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (30 minutter siden):

Noen saker er raskere og lettere og avgjøre. Skulle vel ikke så mye etterforskning til her. 

Nei, dette er jo en sivil sak, ikke en straffesak. Da går det ofte veldig raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (16 minutter siden):

Men dette var jo en gammel telefon, ikke den han brukte selv.

Her skrives det at de var ute etter gamle telefoner og datautstyr, men det var da han ble pågrepet 13. september 

https://www.aftenposten.no/norge/i/JblRJ6/har-beslaglagt-flere-av-hoeibys-telefoner-slik-jakter-politiet-paa-bevis-for-mishandling

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som slår meg er hvor går kongefamilien etter dette? Og MM? Disse spørsmålene om hvem som varslet og hva hun ryddet vil aldri forsvinne. I ethvert intervju er det trolig at dette tas opp (om de ikke blir intervjuet av NRK 🙄). 

Jeg tenker det beste for alle parter er å pakke kofferten og legge alle kort på bordet. 

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Ja, da gir jo den stormingen på hytta mer mening også. Var nytt for meg med, dette.

Synes stormingen på hytta ga mening nok med brudd på besøksforbud , og uansett sa jo politiet i forrige uke at de fikk det de trengte 4 august. @Morgan Le Fay, jeg har googlet nå 20 artikler om telefonen, og finner ingenting om at den var gammel. Er dette din teori eller har du en link ? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (4 minutter siden):

Beklager, men er ikke så lett få med seg alle detaljer, er noe nytt hver dag 😃

Ja 😅. Det er jo ikke nytt da, men det at de ikke fikk noe ut av telefonen er jo bare spekulasjoner. Det er jo bare politiet som vet det, og de går jo ikke ut med detaljer nå uansett. Så vi får vente til evt bevis i rettssak om han knuste « min sky « og om politiet gjorde dårlig arbeid med tlf 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 minutt siden):

Synes stormingen på hytta ga mening nok med brudd på besøksforbud , og uansett sa jo politiet i forrige uke at de fikk det de trengte 4 august. @Morgan Le Fay, jeg har googlet nå 20 artikler om telefonen, og finner ingenting om at den var gammel. Er dette din teori eller har du en link ? 

Tror jeg må sortere litt info her, nå ble det mye nytt her. Var det en brukt eller ny tlf? 😅 Hvem varslet MM om at pågripelse skulle skje? Hadde forresten glemt det med besøksforbudet, at det skjedde før stormingen. Jeg husket bare Italia-turen. Trodde bruddet var etterpå. Jammen ikke lett å holde tunga rett i munnen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (2 timer siden):

Det er jo det som er poenget. Det advokaten til Marius gjør er å koke supper på spiker. Det er ingen 'velvilje' i å bli fratatt førerkort fra legen, og at politiet har fratatt ham løyve for våpenet. Marius advokat kommuniserer det som om det er Marius selv som har kommet til disse konklusjonene når politiet selv sier det er de som gjorde det ene, og at det er legen hans som gjorde det andre via hans mors henvendelser.

Ergo, alt Marius og Bratlien foretar seg er løgn.

Hva sikter du til? Er vel ikke manglende velvilje, om han er enig i beslutninge

Sitat

En lege anbefalte at kronprinsessens sønn ble fratatt både førerkort og våpen. Høiby selv var enig i vurderingen.

https://www.nrk.no/norge/marius-borg-hoiby-har-blitt-fratatt-forerkortet-1.17106270

Sitat:

Av hensyn til ham selv er derfor både våpen og førerrett ikke lenger i hans besittelse. Førerretten ble tatt etter anbefaling av lege. Høiby har vært enig i begge deler og medvirket til det, fortsetter han.

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-vaert-en-enorm-belastning/82163824

Hvor kommer det frem at han har hatt uvilje iht å bli fratatt fører rett og våpen?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (7 minutter siden):

Tror jeg må sortere litt info her, nå ble det mye nytt her. Var det en brukt eller ny tlf? 😅 Hvem varslet MM om at pågripelse skulle skje? Hadde forresten glemt det med besøksforbudet, at det skjedde før stormingen. Jeg husket bare Italia-turen. Trodde bruddet var etterpå. Jammen ikke lett å holde tunga rett i munnen.

Jeg er litt usikker på om det at han leverte inn gammel telefon stemmer. Har ikke hørt det før, og derfor jeg lurte på om det var ny info i dag, men finner ingenting om det på nett. Hvem som varslet mm om at pågripelse skulle skje tror jeg aldri vi får vite, i dag er politiet uenige med slottet om at det var de som varslet slottet, det er vel siste nytt 😅
italiaturen var i august. Så brøt han besøksforbudet med og sende meldinger fra skjult nr før han dro på hyttetur. 

Endret av Kvittre
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (30 minutter siden):

Hvis dette er klassisk, burde de slå hardere ned på at han holder på som han gjør. Og ikke bare han, men alle idiotene som holder på sånn. Håper det får konsekvenser når alt skal summeres. 

Takk for link forresten, skal sjekke det ut.

Det er klassisk ja. Dønn forutsigbart for oss som kjenner «typen». Fra den såkalte unnskyldningej har han fulgt læreboka nesten til punkt og prikke. Det som er spesielt i denne saken er at «alle» får se for åpen scene det kun ofrene som regel får føle på kroppen. Denne saken er så lærebok at det nesten er parodisk…

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvittre skrev (12 minutter siden):

Jeg har lest at den var gammel, har ikke referanse akkurat nå. Men stormingen på hytta var jo for å sikre blant annet telefon:

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiaksjon-mot-marius-borg-hoiby-var-for-a-sikre-telefonen-dataenheter-og-sosiale-medier/s/5-95-2043033

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (10 minutter siden):

Det er klassisk ja. Dønn forutsigbart for oss som kjenner «typen». Fra den såkalte unnskyldningej har han fulgt læreboka nesten til punkt og prikke. Det som er spesielt i denne saken er at «alle» får se for åpen scene det kun ofrene som regel får føle på kroppen. Denne saken er så lærebok at det nesten er parodisk…

Nemlig! Jeg tenker at når dette utspilles for åpen scene, så får alle vite hva dette handler om og hvordan dynamikken i slike forhold er. Jeg tenker at lydbåndopptaket hvor MBH snakker om at han "bare slo litt med flat hånd" er veldig opplysende. Det er også retraumatiserende for mange som har opplevd det samme, men det kan hende det er verdt det, hvis folk flest får opp øynene for hvordan dette er. ,

Jeg kjøpte aldri den offentlige unnskyldningen, jeg opplevde den som ekstremt manipulerende. (og hvem sier at de har "utøvd kroppskrenkelse"?)

Endret av pøbelsara
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (41 minutter siden):

Nå var det ikke hva advokat og offer så på det som, som diskutertes fra meg. Det var den dårlige dømmekraften til MM. 

Hva har mm sin dårlige dømmekraft med det å gjøre, og som tema her i utgangspunktet. 

Jeg bare spurte om hvorfor fokuset er så voldsomt på MM sin kontakt med offeret,  når det nr 1 :er sagt at kontakten var av uproblematisk karakter,  og nr2: hvis du er redd for påvirkning av offeret, hvorfor gis ikke kontaken marius har til offeret mer oppmerksomhet enn MM sin kontakt?

MM  har sendt en nelding, og offeret selv har ringt henne, dette var forresten  også to dager etter offer og voldsmann er fotografert i samme bil. I tillegg har han ringt og plaget offeret i slik grad at han har fått besøksforbud. 

For min del er det en annen enn MM jeg er bekymret for iht å prøve å påvirke offeret her. Og skjønner ikke hvorfor  det knapt nevnes i tråden her. Mens MM sin konrakt bevnes nermest minst en gang pr side i snitt.

Har prøvd å ta opp det flere ganger, men det er visst ikke så interessant. 

Så da spør jeg deg, hvorfor har du mer problemer og diskuterer mer hennes kontakt enn hans kontakt? Tråden her handler også om marius og ikke MM

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Morgan Le Fay skrev (3 minutter siden):

Jeg har lest at den var gammel, har ikke referanse akkurat nå. Men stormingen på hytta var jo for å sikre blant annet telefon:

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiaksjon-mot-marius-borg-hoiby-var-for-a-sikre-telefonen-dataenheter-og-sosiale-medier/s/5-95-2043033

Det eneste dette sier er at han hadde en annen telefon 5 uker etter at han levert inn den knuste. Han hadde jo telefon når han dro til Italia også ( på bilder ) hvis politiet mente dette var hans egentlige telefon og ikke en ny erstatning, så er det jo veldig rart at de ikke etterlyste denne før etter han brøt besøksforbudet ? Hvilken telefon hadde han med i avhørene mellom arrestasjonene? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 minutt siden):

Det eneste dette sier er at han hadde en annen telefon 5 uker etter at han levert inn den knuste. Han hadde jo telefon når han dro til Italia også ( på bilder ) hvis politiet mente dette var hans egentlige telefon og ikke en ny erstatning, så er det jo veldig rart at de ikke etterlyste denne før etter han brøt besøksforbudet ? Hvilken telefon hadde han med i avhørene mellom arrestasjonene?  

Det er jo ikke sånn at man kan se på en knust telefon uten sim- kort om det er den vedkommende bruker til daglig eller ei.

Når det er sagt, så skulle jeg ikke  ha skrevet at den var gammel. Jeg har hørt det fra noen som vet, og det er nok ikke tillatt som kilde her. Beklager det.

Vi som har et nettverk i visse kretser i Oslo vet ganske mye om kongefamilien som ikke skrives om i mediene, og innimellom glipper det i forhold til hva som er offisiell informasjon og ikke.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (48 minutter siden):

Hva har mm sin dårlige dømmekraft med det å gjøre, og som tema her i utgangspunktet. 

Jeg bare spurte om hvorfor fokuset er så voldsomt på MM sin kontakt med offeret,  når det nr 1 :er sagt at kontakten var av uproblematisk karakter,  og nr2: hvis du er redd for påvirkning av offeret, hvorfor gis ikke kontaken marius har til offeret mer oppmerksomhet enn MM sin kontakt?

MM  har sendt en nelding, og offeret selv har ringt henne, dette var forresten  også to dager etter offer og voldsmann er fotografert i samme bil. I tillegg har han ringt og plaget offeret i slik grad at han har fått besøksforbud. 

For min del er det en annen enn MM jeg er bekymret for iht å prøve å påvirke offeret her. Og skjønner ikke hvorfor  det knapt nevnes i tråden her. Mens MM sin konrakt bevnes nermest minst en gang pr side i snitt.

Har prøvd å ta opp det flere ganger, men det er visst ikke så interessant. 

Så da spør jeg deg, hvorfor har du mer problemer og diskuterer mer hennes kontakt enn hans kontakt? Tråden her handler også om marius og ikke MM

Og da svarte jeg: Fordi det viser dårlig dømmekraft og dårlig rolleforståelse. Derfor er fokuset på henne. Det spiller ingen rolle at kontakten var uproblematisk for offeret, for det er ikke det jeg reagerer på. Fint at det ikke var problematisk for henne, men det kunne ikke MM vite før hun tok kontakt. Det var egentlig bare flaks at offeret så på det som uproblematisk. MM burde tenkt lengre enn å gjøre noe sånt. Og dessuten, det kunne ha vært uproblematisk da, men i ettertid kunne offeret ha tenkt seg om, og da kunne det vist seg at det ikke var så uproblematisk læll. Når sjokket lander litt, så er det lettere å reflektere over hva som faktisk skjedde, og hva som er greit og ikke. Som sagt, bare flaks at det ikke opplevdes uproblematisk. 

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Og da svarte jeg: Fordi det viser dårlig dømmekraft og dårlig rolleforståelse. Derfor er fokuset på henne. Det spiller ingen rolle at kontakten var uproblematisk for offeret, for det er ikke det jeg reagerer på. Fint at det ikke var uproblematisk for henne, men det kunne ikke MM vite før hun tok kontakt. Det var egentlig bare flaks at offeret så på det som uproblematisk. MM burde tenkt lengre enn å gjøre noe sånt. Og dessuten, det kunne ha vært uproblematisk da, men i ettertid kunne offeret ha tenkt seg om, og da kunne det vist seg at det ikke var så uproblematisk læll. Når sjokket lander litt, så er det lettere å reflektere over hva som faktisk skjedde, og hva som er greit og ikke. Som sagt, bare flaks at det ikke opplevdes uproblematisk. 

Når du ikke  vet hva kontakten dreide seg om. Syntes jeg dette blir en litt rar konklusjon. 

I mitt syn antar jeg hun har tatt kontakt for alt annet enn å påvirke offret. Hun frenstår ikke for meg så kynisk.

Så jeg tenker dømmekraften hennes er i orden,  imotsetning til mange andre. Og jeg tror heller ikke MM  er perfekt og aldri gjør feil hun heller

Men dette er en diskusjon om MM og ikke Marius. Så  da får denne ligge i denne trpden tenker jeg

Fortsatt skjønner jeg ikke hvorfor kontakten marius har hatt til offeret ikke får noe fokus. Det handler i det minste om marius og hans dårlige dømmekraft

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...