Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Søgni skrev (20 minutter siden):

I hvert fall tok Haakon feil i talen sin i bryllupet, Mette Marit er IKKE tiltaksløs! 

Så kan man si at det er smålig å harselere med dette. Samtidig mener jeg terskelen for hvem som kan harseleres med må  senkes kraftig, når makta gjør ting som dette. Jeg var fjortis da Mette Marit forlovet seg med Haakon, og den følelsen av urettferdighet jeg kjente på da hun, og indirekte alle andre alenemødre og folk med en brokete fortid, ble omtalt nedlatende i øst og vest da, den glemmer jeg aldri. 

Jeg er ikke like tilgivende i dag, når det er omtale av en kronprinsesse på ryddesjau i huset til en tiltalt, det er snakk om. 

Han var ikke tiltalt ennå da, men korttenkt likevel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reisejenta skrev (2 minutter siden):

MM får stadig større problemer ser det ut til. Du burde kanskje fokusere mer på at hun blandet seg inn i en kriminalsak ved å varsle sin sønn om pågripelsen av han og rydde i huset hans før politiet kom. Hva tenker du om det @MissLucy?

Ikke lucy, men tenker at nå må kongehuset på banen med formell kommentar og oppklaring av akkurat denne hendelsen. Ingen tåkelegging, harde fakta. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (9 minutter siden):

Nei, dette er faktisk svært alvorlig. En kan jo bare tenke seg hva hun fjernet fra det huset. Enig med flere her om at hun bør stille i avhør, nå vet alle at hun har gjort seg medskyldig i alskens kriminalitet. Gudene vet hva mer hun har gjort for sønnen, som nok aldri vil se dagens lys. 

Jeg har en mistanke om at det verste i denne saken enda ikke er avslørt.

Jeg deler mistanken din. Og det er den samme summen av mekanismer som gjorde det vanskelig for en nyforlovet Mette Marit å få innpass og aksept, som både har satt henne i stand til det som nå velter fram, og som delvis beskytter henne nå. 

Grüner skrev (1 minutt siden):

Han var ikke tiltalt ennå da, men korttenkt likevel. 

Nei, jeg tar den korreksen, altså. Det er en forskjell! Men han var vel ikke akkurat en søndagsskolegutt som hadde satt bibelen opp ned i bokhylla før presten kom på besøk og ble reddet av en snarrådig mor, heller, mener jeg. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (16 minutter siden):

Jeg mener at det å gå ut med dette offentlig er manipulerende av bistandsadvokaten, og det er ikke en spekulasjon.

Det er en mening.

Ja, han skal vareta sin klients interesser, men nå gjør han det på den måten at han samtidig kaster en annen person under bussen. Hvis dette virkelig handlet om sakens opplysning, så kunne han sendt den begjæringen uten å kringkaste det. 

Han vet jo veldig godt at dette setter  i gang en debatt, og i den debatten vil folkeopinionen rope "jamen hva med etikken" før man rekker å snu seg, og så vil opinionen vende seg mot MM og presse henne til å gjøre nøyaktig det som hun skal være beskyttet mot i kraft av loven. 

Jeg håper virkelig politiet ser gjennom det, og unnlater å innkalle henne.

Ærlig talt! Denne begjæringen som ble sendt og nevnt offentlig, skjedde ikke i et vakuum. Den kom etter at bistandsadvokaten til MBH gikk ut fortalte at han ikke erklærte seg skyldig i siktelsen, og at han anså seg selv utsatt for vold fra J.S. Så du tenker at et karakter drap av et voldsoffer (J.S,)  skulle stå ubesvart offentlig? Og det ser ut til at MM klarer fint å sette seg selv i et dårlig lys, uavhengig av hva bistandsadvokaten til et av ofrene måtte gjøre. 

• Liker 17
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (1 time siden):

Det eneste riktige for Kongehuset nå er skilsmisse for kronprinsen. 

Sorry, men det HER går faktisk ikke! 

Skilsmisse eller oppløsning av monarkiet!

MM må aldri bli dronning!

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beyond the Scoop skrev (2 minutter siden):

Skilsmisse eller oppløsning av monarkiet!

MM må aldri bli dronning!

Eller at Håkon abdiserer og gir tronen til IA når Kongen flytter fra Slott til sarkofag

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninaen skrev (1 minutt siden):

Eller at Håkon abdiserer og gir tronen til IA når Kongen flytter fra Slott til sarkofag

Vi kjenner ikke IA heller. Alt vi har sett av henne er også fasade. Så vi aner ikke hva vi får i så fall.

• Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært interessant å vite om kronprinsen og familien visste disse siste nyhetene om hva Mette Marit har gjort, eller om de fikk vite det via vg. Rart se og hør ikke har kastet seg på nyheten. Veldig bra norsk media ikke lenger skjuler alt kongefamiiien driver med..

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Har de lov å oppgi det før det oppgis til den som skal pågripes? Hadde vært noe annet om han var umyndig, men han er jo 27. Så kanskje hun trodde det var narkotika? Men jeg vet selvsagt like lite som deg.

Er det jeg tenker også. Så hvis vi forholder oss til det. Hun blir kun varslet fordi pst/sikkerhetstjenesten må involveres fordi «hva i helvete gjør vi med Skaugum, kan vi valse inn der eller hva tusan?!» Og om han har hatt en åpenbar negativ utvikling i det siste, og hun er «føkka» i hodet av alt dette opplegget, så tror hun det er narko-relatert og går på en ryddesmell (føkkings idioti selvsagt bare så det er sagt!) Når hun da etterpå får vite hva som faktisk har skjedd, og så kommer JS og NH på banen, da tror jeg de fleste av oss ville gått inn i en massiv eksistensiell og mental krise. Og tro det eller ei, noen takler det med å gå ut i verden og være oppegående PT «stå godt i det»…en stund. Velkjent krisemekanisme faktisk. Igjen:unnskylder ikke MM. Dette er grunnleggende atferds-og krisepsykologi. Så la oss håpe at det var da tilganger ble inndratt osv, 

Eneste problemet i den versjonen er det forbanna madrasskjøpet. Det kan liksom ikke forklares eller forsvares i så møte. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (4 minutter siden):

Er det jeg tenker også. Så hvis vi forholder oss til det. Hun blir kun varslet fordi pst/sikkerhetstjenesten må involveres fordi «hva i helvete gjør vi med Skaugum, kan vi valse inn der eller hva tusan?!» Og om han har hatt en åpenbar negativ utvikling i det siste, og hun er «føkka» i hodet av alt dette opplegget, så tror hun det er narko-relatert og går på en ryddesmell (føkkings idioti selvsagt bare så det er sagt!) Når hun da etterpå får vite hva som faktisk har skjedd, og så kommer JS og NH på banen, da tror jeg de fleste av oss ville gått inn i en massiv eksistensiell og mental krise. Og tro det eller ei, noen takler det med å gå ut i verden og være oppegående PT «stå godt i det»…en stund. Velkjent krisemekanisme faktisk. Igjen:unnskylder ikke MM. Dette er grunnleggende atferds-og krisepsykologi. Så la oss håpe at det var da tilganger ble inndratt osv, 

Eneste problemet i den versjonen er det forbanna madrasskjøpet. Det kan liksom ikke forklares eller forsvares i så møte. 

Det er ikke veldig sannsynlig at volden kom som en overraskelse nei. Tror hun har visst lenge. Det er nok lenge siden hun tok valget om å beskytte sønnen mot alt, koste hva det koste vil. En gavepakke for grupperinger som søker innflytelse i Norge. Hun har vist for hele verden at hun bryter loven for å beskytte sønnen, og er dermed et perfekt offer for utpressing. Men det tror jeg hun driter i. Og dette er hovedgrunnen til at hun aldri kan bli dronning. Hun har ikke den nødvendige tillit, og kan f eks aldri mer få tilgang på informasjon som omhandler Norges interesser. Og det er umulig å få til, med mindre kongehuset legges ned.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (21 minutter siden):

Ærlig talt! Denne begjæringen som ble sendt og nevnt offentlig, skjedde ikke i et vakuum. Den kom etter at bistandsadvokaten til MBH gikk ut fortalte at han ikke erklærte seg skyldig i siktelsen, og at han anså seg selv utsatt for vold fra J.S. Så du tenker at et karakter drap av et voldsoffer (J.S,)  skulle stå ubesvart offentlig? Og det ser ut til at MM klarer fint å sette seg selv i et dårlig lys, uavhengig av hva bistandsadvokaten til et av ofrene måtte gjøre. 

Jeg synes ikke det er relevant. Det var ikke MM som begikk et karakterdrap. Han kunne sendt begjæringen uten å lage en offentlig debatt av det.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (1 minutt siden):

Det er ikke veldig sannsynlig at volden kom som en overraskelse nei. Tror hun har visst lenge. Det er nok lenge siden hun tok valget om å beskytte sønnen mot alt, koste hva det koste vil. En gavepakke for grupperinger som søker innflytelse i Norge. Hun har vist for hele verden at hun bryter loven for å beskytte sønnen, og er dermed et perfekt offer for utpressing. Men det tror jeg hun driter i. Og dette er hovedgrunnen til at hun aldri kan bli dronning. Hun har ikke den nødvendige tillit, og kan f eks aldri mer få tilgang på informasjon som omhandler Norges interesser. Og det er umulig å få til, med mindre kongehuset legges ned.

Og om den teorien viser seg å stemme, da er det over ja. Da er det skilsmisse, og avhengig av hvor mye krompen har visst så fpr vi se om monarkiet går ned i rekordfart (men er vel et helsikes styr med demokratiske og bryåråkratiske runder før det kan skje)

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 time siden):

Tenkte mest på at en klink psykisk ustabil kronprinsesse i all offentlighet eller i avhør ikke akkurat bedrer rikets sikkerhet just nu 😬Så får de finne fram senga og oksygentanken når hun er mer psykisk stabil dersom lungene fortsatt er ustabile🥴

Nå lo jeg høyt altså😂. Hun fikser det nok hvis det blir gitt lystgass som "tilbehør" til oksygentanken.

Endret av missDoris
korrektur
  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Déjà vu skrev (13 minutter siden):

Man har et system som er korrupt, og som ikke funker. 

Det har du helt rett i. Jeg tenker det er mange som må stilles til ansvar her. Alle som har visst noe, f.eks. Tipper at en del politikere har visst om dette, folk i politiet osv. Det er galskap, rett og slett, at MBH har fått herje fritt i så mange år. Og så har vi MM da, som faktisk rykket inn i MBHs hus og ryddet bort spor av kriminell aktivitet. Det er nesten ikke til å fatte.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ninaen skrev (20 minutter siden):

IKKE ment som unnskyldninger! Ingenting kan unnskylde dette! Bare så det er klinke klart! Det er kun relevant for å forstå hvilke mekanismer som har vært i sving, som følge av det hvor akutt trussel MM er mot rikets sikkerhet (trussel er hun åpenbart uansett), og hvilken funksjon hun man tenkes å ha som vitne i saken. Det er vesentlige grovere om hun har bidratt til å skjule bevis på vold mot kjærestene enn å spyle knark ned i do, om du skjønner hva jeg mener. Men saken er helt krise uansett. 

Politiet kan heller ikke unnskyldes, men akkurat 4.august ser jeg for meg at det har oppstått en sånn «dette har jo faen meg aldri noen måtte ta stilling til før annet enn nazzene, så hva gjør vi da, vi må jo ta ham, men hva faen gjør vi, kan noen avklare please, vi har dårlig tid ?!» I neste runde hadde de jo bedre tid og hadde fått avklart, men da hadde jo fyren stukket på hyttetur. 

Men at MM kjørte ham til Jansløkka?!🤯Mulig hun ville sikre seg at han faktisk møtte, men da burde hun sendt ham med en sjåfør i stedet

Tror MM er den siste PST / livvaktstjeneste ville ringt for å høre om man hadde skifta presedens vedr. ransaking på Skaugum grunnet Terboven og co i 1940, for å si det sånn. 

Det er spm de ville tatt med en eller annen politisjef. For meg kan det virke naturlig om det er en eller annen politisjef som ringte henne, også. For å forberede henne liksom, eller noe. Så hadde man kanskje ikke sett for seg at hun skulle begynne med ryddesjau osv.

Edit: Man kan jo tippe han der Larsen. Som uttalte seg så vagt vedr. den forebyggende samtalen. 

Endret av Déjà vu
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (40 minutter siden):

Vi kjenner ikke IA heller. Alt vi har sett av henne er også fasade. Så vi aner ikke hva vi får i så fall.

Nemlig. Og IA er uansett en Høiby, med alt som det medfører. Vi vet også at hun ser opp til Marius og føler at hun kan stole på ham. Dette sagt på myndighetsdagen, på et tidspunkt da hun må antas å ha kunnskap om i allefall deler av brorens virksomhet.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (50 minutter siden):

Stakkars jenta er vel vel knapt 20. Hun bør få velge sitt eget liv og fremtid. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en mølje kronprinsparet havet i. Med Martha og Durek i tilegg må dette være sorgens år for Kongehuset. 

Etter siste oppslaget i vg kan de ikke lenger fortsette med ingen kommetar, alt er bra, osv. Nå må de eller noen andre fra Kongehuset ut å å rydde opp. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...