Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Ninaen skrev (Akkurat nå):

Og igjen: er hun så dum er hun også en trussel for rikets sikkerhet! Jeg sa det i denne tråden på dag2. At uansett om hun er medskyldig eller offer så er dømmekraften tilsynelatende så katastrofal at hun ikke bør bli dronning av hensyn til vår alles sikkerhet. 

Vi bør avskaffe hele opplegget. Det er jo bare rot.

• Liker 11
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

I penalet😅 Morsomt uttrykk! Ja, 100% enig!

Burde kanskje endra til «la seg i sarkofagen» i disse dager, men den er jo ikke bygger enda, så han får greie seg med penalet. 😂Eller helst ikke! Beklager avsporing 😆

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (2 minutter siden):

Og tenk - alt som har kommet frem de siste tre månedene, har kommet frem kun fordi én venninne av 4. august-offeret ringte politiet. Mot sin venninnes vilje. 

Can of worms... Tror ikke venninnen hadde sett for seg hvilke konsekvenser dette skulle få. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (1 minutt siden):

Det er dette folk ikke har forstått tydeligvis. Nå har man sittet her på dette forumet og diskutert og diskutert. Å neida, MBH er bare en vanlig mann, slik alle andre...bla, bla, bla.... likhet for loven....bla, bla....neida...selvsagt ransaker politiet akkurat der man vil....

Makt? Har MBH noe makt? Tenk å si noe så dumt. Selvsagt har han ikke noe makt. Paragraf 37? Naida...det er bare en sovende paragraf som man ikke anvender. Akkurat samme lover og regler som gjelder for alle, inkludert alle kongelige...bla, bla

Jeg har hele tiden ment at han kan ha « makt « i forhold til beskyttelse på Skaugum. Han er en vanlig borger ja, Skaugum er ikke en vanlig eiendom. Nei paragraf 37 er ikke en sovende paragraf, den har bare ikke vært i bruk for mer alvorlige ting enn fartsbøter tidligere. Bistandsadvokaten til fornermede mener jo også at spesialbehandlingen kan skyldes at han bor på kongelig eiendom? Så er politiet korrupte fordi de ikke vet, men hvem vet? 
altså kongen har immunitet , det er det vel ingen tvil om, og prinser og prinsesser svarer til kongen. Så nei , det er ikke noe likhet for lover og regler for alle kongelige, det kan ingen påstå. Spørsmålet, som vi nå går på 3. måned og diskutere er om boligene på Skaugum kan ransakes på lik linje som andres boliger. 

bare meg som lurer på hvem som har observert Mette Marit rydde, og har tipset om det? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken er fader med tidenes Pandoras eske! Og at det var ei tilfeldig dame i 20-åra som åpna den, uvitende om at det var nettopp det…det er altså et clusterfuck uten like det her. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongehuset representerer Norge og dets institusjoner. Dette inkluderer rettsstaten Norge. De er øverste beskytter av loven, og de prinsipper som utgår av dette. Kongelige kan dermed ikke under noen omstendigheter begå handlinger som direkte står i strid med disse prinsipper. Det er som om paven skulle gå på horehus i helgene. Alle skjønner at det ville ikke den katolske kirke tålt. Mm må gå. Statsminister og justis må uttale seg offentlig, og media må på banen. Alt må frem. 

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (1 minutt siden):

poenget mitt er at jussen kommer ikke fra ingenting. Den kommer fra et behov, den har et formål, og en lov er vedtatt etter en omstendelig, demokratisk prosess, der mange hensyn er tatt med i betraktning, vurdert og vektet mot hverandre, etter innspill fra mange instanser og grupper. Etikk og moral er selvsagte hensyn i en slik vurdering. Når man da etter en slik prosess har konkludert med at de beste hensyn, totalt sett,  taler for at foreldre fritas for vitneplikt, så er det etter min mening altfor lettvint å slenge ut en påstand om etikk liksom står i et motsetningsforhold til jussen. Og når man gjør det, så bidrar man til et sosialt press, som undergraver den beskyttelsen som loven skal gi en forelder som står i et vanskelig dilemma. 

Akkurat det er i min bok verken moralsk eller spesielt innsiktsfullt.

Tror du ikke har skjønt dette. Man har anerkjent det dilemma som man kan stå i som nær pårørende. 

- Skal man gjøre det som er etisk riktig som er å bidra til en rettferdig dom, også hvis dem rammer enn nær familiemedlem. 

- Eller skal man prioritere sin familie først. 

Lovgiver har anerkjent at dette faktisk er et vanskelig dilemma, og at alt for mange vil kunne bli dømt for uriktig vitnemål for å beskytte sin familie... Så derfor trenger ikke man å vitne hvis det blir for vanskelig. 

Men det gjør ikke det uetiske valget etisk riktig. 

I dette spesielle tilfellet handler det om en person som året rundt skal leve etter "Alt for Norge". Som faktisk handler om å prioritere riket fremfor personlige interesser. Syns det er synd at du ikke vil se dette. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (37 minutter siden):

Uansett, Ada. Gidder ikke høre en jævla forsvarstale noe som helst mer vedr. kjære kronprinsessa deres. Dette er alvorlig.

Stakar, hun er bare en mor og blir utsatt  for hets 🙄

Endret av Kattedama
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 minutt siden):

bare meg som lurer på hvem som har observert Mette Marit rydde, og har tipset om det? 

Uten at jeg skal si noe for sikkert - området er jo bevoktet døgnet rundt, er det ikke? Det bor andre folk på eiendommen, det jobber folk der osv...

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 minutt siden):

Jeg har hele tiden ment at han kan ha « makt « i forhold til beskyttelse på Skaugum. Han er en vanlig borger ja, Skaugum er ikke en vanlig eiendom. Nei paragraf 37 er ikke en sovende paragraf, den har bare ikke vært i bruk for mer alvorlige ting enn fartsbøter tidligere. Bistandsadvokaten til fornermede mener jo også at spesialbehandlingen kan skyldes at han bor på kongelig eiendom? Så er politiet korrupte fordi de ikke vet, men hvem vet? 
altså kongen har immunitet , det er det vel ingen tvil om, og prinser og prinsesser svarer til kongen. Så nei , det er ikke noe likhet for lover og regler for alle kongelige, det kan ingen påstå. Spørsmålet, som vi nå går på 3. måned og diskutere er om boligene på Skaugum kan ransakes på lik linje som andres boliger. 

Siste:nei! Er åpenbart at selve varslinga til MM må ha skjedd som andre har skrevet. At politiet måtte varsle pat/sikkerhetstjeneste+få avklaring på «kan vi gå inn på Skaugum eller hvordan funker dette, fordi «sist gang det var en problemstilling var det noen jævla nazister og de ba vel ikke om lov?!» Men hvem som har «sladra» om ryddinga…kan det være gullgutten selv som har plapra til kompiser for å skryte av hvor tøffel mor er og ingen kan røre ham, og så nådde det en av VG eller Se&Hør sine kilder?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søgni skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner jo det, jeg og :D Er bare så lei av dette "Ja men det er ikke bevist at hun skylte kokain ned i do gjorde noe ulovlig, så det så". Det er mulig å kritisere dette, kraftig og legitimt, uten å vite hva dama gjorde i det huset! 

Hun skulle nok bare passe på at det faktisk var mel i melkrukkene til Marius. Det er jo helt krise å tro noe som helst annet om dette engleaktige radarparet (MM og MBH) 😆

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (4 minutter siden):

Siste:nei! Er åpenbart at selve varslinga til MM må ha skjedd som andre har skrevet. At politiet måtte varsle pat/sikkerhetstjeneste+få avklaring på «kan vi gå inn på Skaugum eller hvordan funker dette, fordi «sist gang det var en problemstilling var det noen jævla nazister og de ba vel ikke om lov?!» Men hvem som har «sladra» om ryddinga…kan det være gullgutten selv som har plapra til kompiser for å skryte av hvor tøffel mor er og ingen kan røre ham, og så nådde det en av VG eller Se&Hør sine kilder?

Hahaha - nydelig referansebruk!

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner at jeg er skikkelig sjokkert. Helt ærlig hadde jeg aldri trodd at jeg skulle sitte å tenke at MM ikke kan bli dronning, men her er vi nå… Hva gjorde hun i huset hans? Hvordan skal vi kunne ha tillit til henne igjen?  Dette burde avklares asap. Så trist og tragisk dette er. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner at jeg er skikkelig sjokkert. Helt ærlig hadde jeg aldri trodd at jeg skulle sitte å tenke at MM ikke kan bli dronning, men her er vi nå… Hva gjorde hun i huset hans? Hvordan skal vi kunne ha tillit til henne igjen?  Dette burde avklares asap. Så trist og tragisk dette er. 

Tror ikke vi skal ha for store forhåpninger på at dette blir avklart på noe som helst vis. Det er helt åpenbart at denne saken blir spesialbehandlet.

Det fremstår som helt åpenbart at MM har sørget for å beskyttes in kriminelle sønn, og denne  avsløringen viser jo at det er grunn til å mistenke tukling med bevis/skjule kriminelle forhold. Det er særdeles alvorlig.

• Liker 14
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (9 minutter siden):

Ja, men da er vi jo enige om hva som er « åpenbart «. 
ja, godt mulig det er gullgutten selv 🤦‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tiger Jack skrev (2 minutter siden):

Tror ikke vi skal ha for store forhåpninger på at dette blir avklart på noe som helst vis. Det er helt åpenbart at denne saken blir spesialbehandlet.

Det fremstår som helt åpenbart at MM har sørget for å beskyttes in kriminelle sønn, og denne  avsløringen viser jo at det er grunn til å mistenke tukling med bevis/skjule kriminelle forhold. Det er særdeles alvorlig.

Tror dessverre du har rett.

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det virkelig å brenne på dass her, for kongefamilien. En prinsesse som er sprøere enn en pakke riz kjeks, og en kronprinsesse som er dummere enn et brød 🤷‍♀️ Blir fortsatt forbanna når jeg tenker på hvordan MM går smilende, ja nesten triumferende forbi pressen, og påstår at hun har det «veldig bra» . Nei, altså UT med kongehuset! Nok er nok. 

• Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiger Jack skrev (3 minutter siden):

Tror du har rett, men kanskje jeg er så naiv at jeg håper og tror at de innser at spesialbehandlingen ikke vil love godt videre... Det hadde vært så ålreit om man skjønner at saken krever mer enn at ting skal hysjes ned og feies under teppet. For det kommer frem til slutt uansett.

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (8 minutter siden):

Kongehuset representerer Norge og dets institusjoner. Dette inkluderer rettsstaten Norge. De er øverste beskytter av loven, og de prinsipper som utgår av dette. Kongelige kan dermed ikke under noen omstendigheter begå handlinger som direkte står i strid med disse prinsipper. Det er som om paven skulle gå på horehus i helgene. Alle skjønner at det ville ikke den katolske kirke tålt. Mm må gå. Statsminister og justis må uttale seg offentlig, og media må på banen. Alt må frem. 

Støre og kona har vært nære familie- og omgangsvenner av kronprinsparet siden bryllupet om ikke før. Mehl vanker med milliardærarvinger, realitykjendiser og var nylig backstage med den kriminelle kamelen. Tror ikke man kan forvente så mye av disse dessverre ….

• Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...