Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er nok den egentlige grunnen til sykemelding. De har visst at dette ville komme ut. Hvor lenge før vi får en uttalelse? Eller vil de holde på strategien om å late som ingenting? Dette er skandale!! Tror dere virkelig at vi vanlige nordmenn ville fått en slik særbehandling? Her må hoder rulle, inkl innen politiet. Dette er nå en sak hvor våre øverste statshoder må komme på banen, for rettssikkerheten er i fare

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (1 minutt siden):

Det verste er at jeg ikke er det minste overrasket. Jeg har vært sjokkert i lengre tid over at kongefamilien ikke har tatt avstand til vold i det minste, men at det skal være mulig for en kronprinsesse å ta så dårlige valg med de rådgiverne hun har rundt seg er nesten utrolig. Nå venter jeg i spenning på at de faste  og iherdige MM forsvarerne kommer på banen her inne. 

Mener ikke og forsvare henne nå, men og forsvare rådgiverne og resten av kongehuset. Hun  har jo ikke snakket med rådgivere her. Hun har jo bare handlet på impuls. Nesten « imponert « over hva hun har rukket på 33 minutter,

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (3 minutter siden):

Det eneste riktige for Kongehuset nå er skilsmisse for kronprinsen. 

Sorry, men det HER går faktisk ikke! 

Vi har jo snakket om egnethet tidligere... Om ikke annet, bør hvert fall det tas opp til seriøs diskusjon nå.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (3 minutter siden):

Nå venter jeg i spenning på at de faste  og iherdige MM forsvarerne kommer på banen her inne. 

De er nok godt i gang med å planlegge et eller annet forsvar 😆 Bare vent.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

– Det ble ikke ransaket på Skaugum, fordi det vi var ute etter og det beslutningen gjaldt ble overlevert frivillig, sa politiinspektør Henriette Taxt Røstadli en drøy uke etter pågripelsen.

Ja, riktig, og andre som havner under politiets mistanke behandles på samme måte? Dette er åpenbart en skjønnsvurdering, da politiet gjennomfører ransakelse av bopel etter å ha konfiskert narkotika på vei inn til landet i alle andre saker jeg vet om. Og denne ransakelsen av bopel skjer uanmeldt og kommer temmelig bardust på hvem enn som bor i denne bopelen.

Er det bare meg, eller er det litt uklart hva politiet var "ute etter"?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sugar&Spice skrev (5 minutter siden):

Det eneste riktige for Kongehuset nå er skilsmisse for kronprinsen. 

Sorry, men det HER går faktisk ikke! 

Enig, håper det er riktig for han og. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (1 minutt siden):

Uansett, Ada. Gidder ikke høre en jævla forsvarstale noe som helst mer vedr. kjære kronprinsessa deres. Dette er alvorlig.

Tidligere i tråden var det flere som mente det, at stakkars MM nok ikke har visst noe som helst.

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (2 minutter siden):

Uansett, Ada. Gidder ikke høre en jævla forsvarstale noe som helst mer vedr. kjære kronprinsessa deres. Dette er alvorlig.

Det var ikke et svar på spørsmålet mitt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BørIkkeSkriveForMy skrev (2 minutter siden):

Ja, riktig, og andre som havner under politiets mistanke behandles på samme måte? Dette er åpenbart en skjønnsvurdering, da politiet gjennomfører ransakelse av bopel etter å ha konfiskert narkotika på vei inn til landet i alle andre saker jeg vet om. Og denne ransakelsen av bopel skjer uanmeldt og kommer temmelig bardust på hvem enn som bor i denne bopelen.

Det heter korrupsjon. Så enkelt. Det er noen i landet som får spesielle goder utfra stilling og posisjon. Og nei, det kan man ALDRI tolerere!

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (3 minutter siden):

Dette er nok den egentlige grunnen til sykemelding. De har visst at dette ville komme ut. Hvor lenge før vi får en uttalelse? Eller vil de holde på strategien om å late som ingenting? Dette er skandale!! Tror dere virkelig at vi vanlige nordmenn ville fått en slik særbehandling? Her må hoder rulle, inkl innen politiet. Dette er nå en sak hvor våre øverste statshoder må komme på banen, for rettssikkerheten er i fare

81989288.jpg?imageId=81989288&x=1.194029

Trillebåren er uttalelsen du får, all den tid kongehuset er fryktelig opptatt med å tjene folket. Når det kommer noe som er litt hyggeligere å snakke om, får du sikkert uttalelser.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (22 minutter siden):

Dette er potensielt veldig alvorlig. Her må det komme en avklaring på hva som har skjedd. Det er jo flere situasjoner som er beskrevet nå som kan peke mot særbehandling. Likhet for loven skal gjelde begge veier. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BørIkkeSkriveForMy skrev (2 minutter siden):

– Jeg har ingen kommentarer til dette annet enn at det kan være utfordringer med ransaking på eiendom som tilhører kongefamilien, men jeg kjenner ikke detaljene i eierforholdene slik at jeg kan si noe mer om det, sier Larsen til VG.

Jeg tror det fortsatt er litt uklart for alle hva politiet hadde myndighet til og gjøre på Skaugum 4 august. Det har jo blitt diskutert opp og ned her uten noe svar, men det kan vel være at mistenkte som ikke bor på kongefamiliens eiendom bli behandlet annerledes ja. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 minutt siden):

– Jeg har ingen kommentarer til dette annet enn at det kan være utfordringer med ransaking på eiendom som tilhører kongefamilien, men jeg kjenner ikke detaljene i eierforholdene slik at jeg kan si noe mer om det, sier Larsen til VG.

Jeg tror det fortsatt er litt uklart for alle hva politiet hadde myndighet til og gjøre på Skaugum 4 august. Det har jo blitt diskutert opp og ned her uten noe svar, men det kan vel være at mistenkte som ikke bor på kongefamiliens eiendom bli behandlet annerledes ja. 

Nå ligger huset utenfor bevoktet område leste jeg en dag her så burde jo være mulig å ransake da det er Kronprinsen som eier og ikke kongen. Er politiet redde for å ta på de?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er kanskje ikke så lett å storme Skaugum, og dermed måtte gjerne  politiet varsle før de kom? Det er jo et visst sikkerhetsnivå. Jeg tviler på at de ringte rett til Mette Marit? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Déjà vu skrev (14 minutter siden):

Gidder ikke høre et sekund til på at noen forsvarer det opplegget der mer, ikke bittelitt en gang - ikke et sekund mer.

Du får lese det som du vil, var formulert som et spørsmål/ tanke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (2 minutter siden):

Der er kanskje ikke så lett å storme Skaugum, og dermed måtte gjerne  politiet varsle før de kom? Det er jo et visst sikkerhetsnivå. Jeg tviler på at de ringte rett til Mette Marit? 

Hun må jo ha visst om pågripelsen for å kunne varsle Marius? Sto det noe om hvem hun hadde fått vite det fra? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (4 minutter siden):

Nå ligger huset utenfor bevoktet område leste jeg en dag her så burde jo være mulig å ransake da det er Kronprinsen som eier og ikke kongen. Er politiet redde for å ta på de?

Politiet er vel kanskje redde for og gjøre feil ja. Hvis de hadde ransaket da, og det hadde vist seg ulovlig, hva da? De kunne vel ikke brukt noe som bevis uansett. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Tidligere i tråden var det flere som mente det, at stakkars MM nok ikke har visst noe som helst.

Å ja, jeg har ikke sett det. Jeg har bare sett at det ikke er sikkert at hun har visst noe, kanskje særlig dette med volden da det ikke alltid synes for andre, som har en litt annen betydning. 

Et eksempel til forklaring, er hvis han dømmes for vold mot alle damene og det blir sagt det samme da: spent på hva alle de som forsvarte ham sier nå. Når det som ble sagt var vi VET ikke ennå, som betyr noe annet.

Det er en usivilisert måte å argumentere på i en felles motstand mot noe usivilisert (vold). Men det er kanskje en gjettekonkurranse jeg er med i.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...