Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

MissLucy skrev (14 minutter siden):

Det er jo ikke spesielt vanskelig å unngå. Alt hun trenger er å si nei. Dvs det er den formelle siden av det.

Men jeg synes det er manipulerende av bistandsadvokaten å gå så høyt ut med dette.

Det er gode grunner for at foreldre - ingen foreldre - har vitneplikt. At de ikke , er vel ikke ensbetydende med at de ikke kan, men han setter henne jo i en veldig vanskelig situasjon når han går ut på denne måten.

Hvis hun nå benytter sin selvsagte rett til å si nei, så vil hun bli diskutert, mistenkeliggjort, kritisert og spekulert om herfra til evigheten. 

Det har allerede startet her (det siste).

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Det har allerede startet her (det siste).

Selvsagt har det startet. Skulle da bare mangle dersom ikke det skal kritiseres evt., at hun nekter å forklare seg i en slik sak. Dersom hun nekter å rette seg etter begjæringen, så er absolutt alt av omdømme og rennomè, ødelagt. Både i rollen som kronprinsesse, og som et vanlig menneske.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.aftenposten.no/norge/i/OozXXl/siktelsen-mot-marius-borg-hoeiby-ber-politiet-avhoere-mette-marit

– Bevissituasjonen i saken er slik at vi mener det er helt naturlig at vi får hennes forklaring nå. Jeg mener det faktisk vil være unaturlig om hun ikke svarer på spørsmål fra politiet. En forklaring fra kronprinsessen vil etter min mening kaste nytt lys over saken mot hennes sønn, sier Grødem.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (7 minutter siden):

https://www.aftenposten.no/norge/i/OozXXl/siktelsen-mot-marius-borg-hoeiby-ber-politiet-avhoere-mette-marit

– Bevissituasjonen i saken er slik at vi mener det er helt naturlig at vi får hennes forklaring nå. Jeg mener det faktisk vil være unaturlig om hun ikke svarer på spørsmål fra politiet. En forklaring fra kronprinsessen vil etter min mening kaste nytt lys over saken mot hennes sønn, sier Grødem.

Foreldre har ikke vitneplikt, nå fisker Grødem i opprørt vann. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (30 minutter siden):

Selvsagt har det startet. Skulle da bare mangle dersom ikke det skal kritiseres evt., at hun nekter å forklare seg i en slik sak. Dersom hun nekter å rette seg etter begjæringen, så er absolutt alt av omdømme og rennomè, ødelagt. Både i rollen som kronprinsesse, og som et vanlig menneske.

Jo, det skulle virkelig ikke være slikt. Alle som er foreldre er fritatt for vitneplikt, og hvis du har et problem med den loven så kan du selvsagt diskutere og kritisere loven på et overordnet plan, og du kan engasjere deg politisk og jobbe for å endre den. 

Men å kritisere en enkelt mor i en enkelt sak for å benytte seg av denne selvsagte rettigheten som alle foreldre har og bruker, det er virkelig nedrig.

Endret av MissLucy
  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (34 minutter siden):

Også går det vel an å roe ned et kvarter når det ennå ikke har skjedd, eller?

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for å klargjøre hva jeg mener: Det er ikke problematisk at bistandsadvokaten sender en slik anmodning i seg selv.

Problemet er at han kringkaster det offentlig.

Det er jo helt unødvendig å offentliggjøre dette hvis intensjonen hans bare var å få belyst saken.

Så hvorfor går han offentlig med det?  

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dagbladet.no/kjendis/hoiby-bilde-vekker-reaksjoner/82148000

"På bildet viser kronprinsessens eldste sønn fingeren til kamera - glisende og med en pakke pils i den andre hånda - foran Se og Hørs papirutgave i en norsk matbutikk. Ukebladets hovedoppslag er en sak om Høiby selv, med tittelen «Viser ingen anger"

For en usympatisk type.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 11
  • Nyttig 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

"På bildet viser kronprinsessens eldste sønn fingeren til kamera - glisende og med en pakke pils i den andre hånda - foran Se og Hørs papirutgave i en norsk matbutikk. Ukebladets hovedoppslag er en sak om Høiby selv, med tittelen «Viser ingen anger"

For en usympatisk type.

Det viser bare hvor far out han er. Og da er det viktig at også nærstående, forholder seg til hvor langt ute det er nå, oppførselen hans.

• Liker 10
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (1 minutt siden):

Det viser bare hvor far out han er. Og da er det viktig at også nærstående, forholder seg til hvor langt ute det er nå, oppførselen hans.

Tipper dessverre at Marius gjør som Marius vil, helt uavhengig av om andre forholder seg til hvor idiot han er...

• Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (1 time siden):

Ikke sikker på alt rundt dette. Men fant :

"Nekter et vitne å forklare seg for politiet, kan politiet begjære rettslig avhør (§ 237), og for retten har vitnet som hovedregel møte- og forklaringsplikt, jf. § 108. Denne fremgangsmåten kan derimot ikke brukes overfor mistenkte som nekter å forklare seg for politiet, siden de heller ikke har forklaringsplikt for retten."

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/otprp-nr-66-2001-2002-/id168823/?ch=9

Edit: Så her er det altså ikke politiet, men bistandsadvokat, som begjærer. 

Ikke mot egne barn vel? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (7 minutter siden):

For en usympatisk type.

Jeg hadde vært så sinnsykt flau og opprørt om dette var min sønn. Jeg er forøvrig sint og opprørt på tross av at det ikke er det. Mannen er tiltalt for å banke kjærestene sine, han kommer med en (riktig nok uheldig formulert) offentlig "unnskyldning" som ikke er verdt blekket den er skrevet på, og gjør det motsatte av det han sier , direkte sitat: "Jeg ønsker å stå til ansvar for det jeg har gjort." 

Jeg forstår at det ikke er lett å stå i en slik sak, for all del. Mannen er 27 år gammel og så pass burde man kunne forvente at han har mellom ørene at han dropper slike bilder. 

• Liker 10
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (8 minutter siden):

Tipper dessverre at Marius gjør som Marius vil, helt uavhengig av om andre forholder seg til hvor idiot han er...

Det viser jo også at det Bratlien har uttalt om rett på rehab nå osv. er bare pisspreik...

https://www.kk.no/livet/starter-pa-rehab/82087106

Sitat

Forsvarer Bratlien forteller også til VG at Borg Høiby har planer om å begynne fulltids rehabilitering om kort tid.

- Det har vært tøffe og vanskelige uker for alle, som har gjort det vanskelig for ham å fokusere på egne problemer fullt ut, sier Bratlien til VG.

Endret av Déjà vu
  • Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

viren skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde vært så sinnsykt flau og opprørt om dette var min sønn. Jeg er forøvrig sint og opprørt på tross av at det ikke er det. Mannen er tiltalt for å banke kjærestene sine, han kommer med en (riktig nok uheldig formulert) offentlig "unnskyldning" som ikke er verdt blekket den er skrevet på, og gjør det motsatte av det han sier , direkte sitat: "Jeg ønsker å stå til ansvar for det jeg har gjort." 

Jeg forstår at det ikke er lett å stå i en slik sak, for all del. Mannen er 27 år gammel og så pass burde man kunne forvente at han har mellom ørene at han dropper slike bilder. 

Ja, jeg også. Jeg er dritflau på hans vegner. Han er skikkelig usmakelig på så sykt mange plan. 

• Liker 15
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (2 minutter siden):

Det viser jo også at det Bratlien har uttalt om rett på rehab nå osv. er bare pisspreik...

Ikke sikkert M hører på Bratlien heller... Ikke når det kommer til å skulle ta ansvar, hvert fall...

Endret av PusheenPusheen
Tilleggsetning
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Déjà vu skrev (5 minutter siden):

Hvorfor spør, når du vet? 

Lover endres hele tiden, så det kunne være jeg ikke lenger visste dersom påstanden i innlegget jeg siterte stemte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Når advokaten til MBH løper til finansavisen for å prosedere egen sak : enkelte kommenterer ikke. Når advokaten til en voldsutsatt kvinne ønsker at MM skal vitne: det er ikke måte på hvor ille det er. Rører i stille vann, manipulativ og alt det der. Når Advokaten til J.S ønsker at et muligens vitne skal vitne, som tilfeldigvis er MM/kronprinsessa: Da er hun bare en «mor». Når diskusjonen om kongehuset har gått i et år, pga bryllupet til ML og DV også kommer saken med MBH og man kritiserer MM : hun kritiseres bare fordi hun er MM. Det er jo bare til å le av. 

Endret av Kattedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (6 minutter siden):

Når advokaten til MBH løper til finansavisen for å prosedere egen sak : enkelte kommenterer ikke. Når advokaten til en voldsutsatt kvinne ønsker at MM skal vitne: det er ikke måte på hvor ille det er. Rører i stille vann og alt det der. Når Advokaten til J.S ønsker at et muligens vitne skal vitne, som tilfeldigvis er MM/kronprinsessa: Da er hun bare en «mor». Når diskusjonen om kongehuset har gått i et år, pga bryllupet til ML og DV også kommer saken med MBH og man kritiserer MM : hun kritiseres bare fordi hun er MM. Det er jo bare til å le av. 

Regner med det er lagt inn i et Excel-ark hvem som har svart på hva. Eller mener du at de oppfattes som en gruppe med eksakt like meninger? 

Bildet av MBH er for øvrig ekstremt usjarmerende. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...