Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Caniggia skrev (1 time siden):

Det er nok også en del som betviler at rusen har vært det sentrale her.

Hva mener du? Kan du utdype,  skjønte ikke helt hva du mener

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Déjà vu skrev (10 minutter siden):

Man vet hvertfall at det har foregått slike fester som beskrives som "Skaugumfestivalen". Og man vet at den 38-årige mannen som MBH var på hyttetur sammen med, er i samme klikk som 34-årig HA-gjengmedlem. Så det er vel ikke så far fetched dersom 34 åringen, eller andre fra HA har blitt tatt imot av MM på Skaugum.

Men  her presiseres det at det er rykter. I sitatet i innlegget ditt (som  ikke blir med i svaret her)

Så da er det et ubekreftet rykte man skal se det som  da. 

Hvem som er venner og hvem som har vært på skaugum og ikke, er vel ikke tydelig lagt frem. Ikke hvem som stjal fra skaugum heller. 

Ps, fint om du også legger med link, der du henter sitater fra, da konteksten av sitatet blir borte  og da uten mulighet til å se resten

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Men  her presiseres det at det er rykter. I sitatet i innlegget ditt (som  ikke blir med i svaret her)

Så da er det et ubekreftet rykte man skal se det som  da. 

Hvem som er venner og hvem som har vært på skaugum og ikke, er vel ikke tydelig lagt frem. Ikke hvem som stjal fra skaugum heller. 

Ps, fint om du også legger med link, der du henter sitater fra, da konteksten av sitatet blir borte  og da uten mulighet til å se resten

Dersom du klikker på den rosa skriften...

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (1 minutt siden):

Dersom du klikker på den rosa skriften...

Takk overså det, beklager den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (På 24.10.2024 den 15.45):

Man vet hvertfall at det har foregått slike fester som beskrives som "Skaugumfestivalen". Og man vet at den 38-årige mannen som MBH var på hyttetur sammen med, er i samme klikk som 34-årig HA-gjengmedlem. Så det er vel ikke så far fetched dersom 34 åringen, eller andre fra HA har blitt tatt imot av MM på Skaugum.

Jo, men dette beviser ikke at kr.prinsessen skal ha stått i døren på Skaugum vel vitende om at hun ønsket HA-medlemmer velkommen inn som sine gjester? Det er mye rykter som går, men hva er sant og ikke?. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (18 timer siden):

Tenker det beste for MBH er å være på en i behandling en god stund fremover slik at han får hjelp. Så får behandling også være en del av straffen for de forhold han måtte bli dømt for. Må være veldig tøft for alle parter dette, men MBHs foresatte er nok de som har fått mest kritikk her, og de er ikke ansvarlig for en myndig persons handlinger. Skal vi dømme foreldre til alle voksne rusmisbrukere som bryter lovene og sette flomlyset på de i media? 

Jeg dømmer alle foreldre som ikke tar klar avstand fra voksne barn som utøver vold mot partner/familie og lignende. Foreldrene til MBH har lagt til rette for at kriminelle aktiviteter kan utføres på Skaugum (og sikkert andre steder). Alle foreldre som legger til rette for slikt bør få høre det ja. 

Endret av Purple Basil
At MBH er narkis er IKKE problemet her, problemet er volden og gjengkriminalitet.
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vi vet jo ikke  hva MM og HM har gjort? Vi kan virkelig ikke forvente at de skal gå ut i all offentlighet og sette ham på plass?

dette er jo en rettsprosess som må gå sin gang. 

Jeg mener at MBH har fullt og helt ansvar for hva han har gjort,at han må ta støyten og at han og han alene er ansvarlig for dette. Han er en voksen mann. Verken moren, stefaren, faren eller søsteren har noe som helst ansvar for dette - og det jeg har protestert på i denne tråden, er "korsfest"-ropene som til tider har gjallet utover her. MMs oppdragelse, hennes gener, hennes helse og hennes familie er holdt ansvarlig for handlingene sønnen helt på egen hånd har gjort.

og ja MBH har gjort og gjør idiotiske valg - men det er HAN som gjør det. Det er han som har utøvd vold, som har hengt med tvilsomme folk og gjort dumme livsvalg.

Jeg unnskylder ikke vold når jeg prøver å si imot de mest elleville arvesynd-påstandene, eller hiver meg med på at her skal hele familien i skammekrok og gapestokk for en voksen sønns valg. Jeg unnskylder ikke vold når jeg mener at det er merkelig å hevde at IA burde blitt forbudt (!) å si pene ting om broren sin i talen på myndighetsdagen.

jeg unnskylder ikke vold når jeg synes at brevet fra Se&Hør-redaktøren er en merkelig greie. Ja, han skriver masse som er sant, men det er en rolleblanding som overhodet ikke funker for en redaktør. 

og så synes jeg at folk skal slutte å klappe for andre som driver regelrett brukerangrep. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (8 timer siden):

Jeg bruker medfølelse min på ofrene. Hva skal konge/kronprinsparet ha så mye medfølelse for egentlig? Ja, jeg ser at de har det tøft og at de håndterer det rævva. Det kunne de godt ha endret på når de innså hvordan håndteringen landet, hvis de hadde villet. Jeg forventer ikke at du skal forstå det heller, så det går helt fint for meg at du ikke skjønner den vurderingen. Selv om det for meg ikke er en vurdering engang.

Har du så lite med medfølelse at du må bruke den så smalt? 
jeg har også medfølelse på konge/ kronprinsparet. De er også ofre, selv om de ikke er de fornærmede og like store ofre som de fornærmede . Det er en person som har ødelagt mye for mange og det er Marius. Selvsagt er mor og stefamilie ofre for den møkka han påfører dem og hvordan han har dratt dem ned i søla. Uansett hvordan de skulle/ burde håndtere dette riktig , alt etter meningen til den du spør, skulle de ikke ha måttet håndtere dette i det hele tatt. At de må håndtere det er nok til at de får medfølelse fra meg. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (Akkurat nå):

jeg har også medfølelse på konge/ kronprinsparet. De er også ofre, selv om de ikke er de fornærmede og like store ofre som de fornærmede . Det er en person som har ødelagt mye for mange og det er Marius. Selvsagt er mor og stefamilie ofre for den møkka han påfører dem og hvordan han har dratt dem ned i søla. Uansett hvordan de skulle/ burde håndtere dette riktig , alt etter meningen til den du spør, skulle de ikke ha måttet håndtere dette i det hele tatt. At de må håndtere det er nok til at de får medfølelse fra meg. 

Synes ikke MM har stått fram som noe offer i det hele tatt jeg. Hun står jo godt i kritikken og koste seg på shoppingtur med sønnen sin. Virker som alt er i skjønneste orden der👍🏼

• Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (10 minutter siden):

Ok 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (46 minutter siden):

Jeg dømmer alle foreldre som ikke tar klar avstand fra voksne barn som utøver vold mot partner/familie og lignende. Foreldrene til MBH har lagt til rette for at kriminelle aktiviteter kan utføres på Skaugum (og sikkert andre steder). Alle foreldre som legger til rette for slikt bør få høre det ja. 

Da antar jeg det ikke er Mette  Marit du mener,  siden hun  har tatt avstand både iht narkotika og bidratt  med å sette opp krisesenter  for både  kvinner  og menn. Og vært aktivt engasjert over lang også. Så her er det ikke bare ord, men også i handling

Sitat: 

På en pressekonferanse erkjente Mette-Marit ei «utsvevende» fortid, og å ha vært i et miljø hvor det «ble testa og vi gikk ut over grenser».

- Så vil jeg også si at jeg benytter denne anledningen til å ta avstand fra narkotika, oppsummerte den kommende kronprinsessen.

https://www.dagbladet.no/kjendis/markant-forskjell/81802126

I tilegg til åpningen av krisesenter i Kongsberg.  

Så var hun i 2005 høye beskytter av fokus ,rettet mot kampen for kvinner utsatt for vold og undertrykkelse. Noe hun fortsatt er kongelig beskytter av.

Sitat: FOKUS er et kvinnesamarbeid som knytter 64 organisasjoner sammen mot målrettet arbeid for å bedre kvinners levevilkår over hele verden.

https://www.nrk.no/norge/til-kamp-mot-kvinnevold-1.463378

I tillegg driver hun og haakon atbeid mot utenforskap for barn og  unge.  FLYT som også  er en form for forebyggende arbeid 

https://kronprinsparetsfond.no/flyt/

Beskytterskapet

https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=27675

Så hva kronprinsparet og spesielt hva MM tenker om vold og narkotika, er ikke så vanskelig å se, mtp årelangt arbeid i den retningen.  Iallefall i 20 års engasjement.  

Endret av Krokenguri
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelliken skrev (8 timer siden):

Sympati med kongefamilien har aldri vært øverst på min sympati-liste i denne saken. 

Det er jo ikke noe svar på hvorfor du ikke kan ha sympati med flere samtidig. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (14 minutter siden):

Synes ikke MM har stått fram som noe offer i det hele tatt jeg. Hun står jo godt i kritikken og koste seg på shoppingtur med sønnen sin. Virker som alt er i skjønneste orden der👍🏼

Og det er jo nettopp dette som er mitt issue. Hun later jo som ingenting, nekter å snakke med pressen og står så godt i kritikken, at. Men, det har jeg jo nevnt før, for de som gidder å lese det jeg skriver istedenfor å få noia over hvor lite medfølelse jeg har.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Og det er jo nettopp dette som er mitt issue. Hun later jo som ingenting, nekter å snakke med pressen og står så godt i kritikken, at. Men, det har jeg jo nevnt før, for de som gidder å lese det jeg skriver istedenfor å få noia over hvor lite medfølelse jeg har.

Jeg har stort sett medfølelse for de fleste, men som nelliken skriver så er ikke de øverst på medfølelseslista mi… det er noen som er litt lenger frem i køa og får MER medfølelse enn andre.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (3 minutter siden):

Jeg har stort sett medfølelse for de fleste, men som nelliken skriver så er ikke de øverst på medfølelseslista mi… det er noen som er litt lenger frem i køa og får MER medfølelse enn andre.

Javisst. Og jeg har jo ikke sagt at jeg ikke skjønner at det er vanskelig for dem, for det skjønner jeg selvsagt. Men når man opptrer på en måte, som for mange oppleves arrogant i en sånn situasjon, blir det vanskelig å komme høyere på den lista mi, ass... Det er tross alt andre som har det mye mye verre her også.

Endret av PusheenPusheen
La til et ord
  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (22 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva noe av det har med saken og gjøre. Du tar 2 minutter ut av 2 og en halv måned. At hun ikke lar seg knekke av kritikken er vel ikke det samme som at hun ikke har det vondt?

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Purple Basil skrev (På 24.10.2024 den 17.33):

Det gjør jeg og, men en voksen mann på 27 år har ingen foreldre full kontroll på. Det er ikke sånn at han ligger i senga mellom foreldrene på nettene, men har bodd for seg selv i lang tid. Jeg er sikker på at alle normalt oppegående folk fordømmer både vold og spesielt vold mot en svakere part. Uavhengig av utfallet er det en som trenger profesjonell hjelp, det er det ingen tvil om her.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Men hvorfor  er det vanskelig å respektere dem på det de sier. Vi kan ikke si noe mer på nåværende tidspunkt,  pg at det betyr ikke at de ikke kan uttale seg senere.

Hvorfor må dette komme nå, da de ikke kan?

Hva de mener om tema er jo ikke utydelig med 20års arbeid innenfor da spesielt  volds utsatte. 

Er det et ønske om å se henne knekke sammen å grine? Å si noe nå, kan jo ikke bli noe mer enn de har allerede sagt.

De har jo uttalt seg mange ganger allerde, men spørres jo som om de ikke har sagt noe.  Når det er det de kan si nå, og evnt det de kan si en gang til. Hva er da poenget med å si det samme mange ganger? Det gir ikke dem noe, og det gir ikke oss noe mer, pr.dd. 

De har uttalt seg, og de har uttalt seg iht det de pr.dd kan si. Å si noe mer enn det, må komme senere , når det er muligheter for det.

Saken er ikke ferdig ennå, så jeg forventer ikke noe før evnt etter en endelig dom.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Men hvorfor  er det vanskelig å respektere dem på det de sier. Vi kan ikke si noe mer på nåværende tidspunkt,  pg at det betyr ikke at de ikke kan uttale seg senere.

Hva de mener om tema er jo ikke utydelig med 20års arbeid innenfor da spesielt  volds utsatte. 

Er det et ønske om å se henne knekke sammen å grine? Å si noe nå, kan jo ikke bli noe mer enn de har allerede sagt.

De har jo uttalt seg mange ganger allerde, men spørres jo som om de ikke har sagt noe.  Når det er det de kan si nå, og evnt det de kan si en gang til. Hva er da poenget med å si det samme mange ganger? Det gir ikke dem noe, og det gir ikke oss noe mer, pr.dd. 

De har uttalt seg, og de har uttalt seg iht det de pr.dd kan si. Å si noe mer enn det, må komme senere , når det er muligheter for det.

Saken er ikke ferdig ennå, så jeg forventer ikke noe før evnt etter en endelig dom.

Er det ikke lov å være kritisk til håndteringen, eller mangel på sådan, uten å bli spurt om noe så dumt som om at jeg vil at hun skal knekke sammen og grine? De gjør selvsagt som de vil uansett, men jeg trenger ikke være enig i det de gjør.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nelliken
Krokenguri skrev (18 minutter siden):

Ja, sikkert mange som er interessert i å høre hva hun har å si etter endelig dom. Det kan lett ta et års tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...