Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fantorangen-Oslo skrev (Akkurat nå):

Søker også en assistent (servicemedarbeider med fagbrev som servit%r) som kan bistå med ikke bare event og store arrangementer, men også til innkjøp. 

Da vil jeg tro at det er andre personer som vil ta seg av madrass-kjøp i fremtiden. 

Haha. Fram til neste skandale. Viktig å vise at man står sammen om madrasskjøp å slikt. Viktige greier.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (6 timer siden):

Jeg døør🤣🤣🤣

Se og hør skulle beklage feilinformasjon om at ingrid alexandra ble skjermet fra Marius Borg Høiby og bli lengre i militæret pga det.

I dag langt nede på siden under noe reklame finne jeg denne teksten godt gjemt . At folk tar dette ukebladet helt seriøst er for meg et mysterium.  

Men denne var jo bare til å få latterkrampe av

Sitat: 

Avviser påstandene

20 timer siden - 16:59
Elise Aksnes

Kongehuset avviser Se og Hør-påstander om at prinsesse Mette Marit skjermes fra Marius Borg Høiby. Nå beklager ukebladet.

Saken oppdateres.

Obs: linken omhandler haakon, men legger alikevel med pga, hvor kilden kommer fra

https://www.seher.no/studio/kjendisdognet-/664?post=171303

@yedi warrior

i-forkant-av-kriminaliteten.pdf

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (På 10.10.2024 den 20.23):

Burde allerede vært der…

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (5 minutter siden):

Minus at det blir snakket om at HM arbeidet for mye, har for store visjoner/ for mange ideer, at han er perfeksjonist og at han ikke liker å ikke vite - så står der null i den som er kritisk vinklet, eller negativt. Hverken om HM selv, eller familien rundt. 

Nå har jeg ikke fått med meg at selvbiografier pleier å være selvkritiskr sånn i bunn og grunn. Men han er også det i boken.

Mettemarit - i gode og onde dager er skrevet av to dagbladet journalister.  Der står det også endel om marius.  Dog er boken gammel, men svært informativ spesielt også i lys av  ting som diskuteres iht mora til marius her og rollen de har hatt og tatt iht det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (På 10.10.2024 den 20.28):

Haha. Fram til neste skandale. Viktig å vise at man står sammen om madrasskjøp å slikt. Viktige greier.

.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

Han har allerede vært på rehab, men mange trenger flere opphold på rehab før de blir friske. Noen ganger kan man også bli dømt til tvunget opphold på institusjon pga kriminelle forhold forårsaket i rus. 

Er klar over det. Men han kunne vært på rehab nå og vært tilgjengelig for politiet ved behov. I et annet univers kanskje. Har gitt opp å ha tro på menneskeheten.

Men redelighet er nok ikke en fremtredende verdi hos MBH. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (6 timer siden):

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/marius-borg-hoiby-opptrer-som-en-dreven-kriminell/o/5-95-2059210

"De som mener media graver for mye, bør ta seg en bolle. De gjør jobben sin på en utmerket måte.

Det er flere sider av denne saken som har stor samfunnsmessig interesse.

Når gjengkriminelle fester og herjer på Skaugum er det ingen privatsak."

Er ikke helt enig i at media graver så veldig mye, akkurat. Ellers er det jo det jo fint hver gang elefanten i rommet adresseres, slik Bøhler gjør her. Man lurer jo særlig på dette med politiet sin fremgangsmåte, som fremstår helt merkelig. Bistandsadvokat Elden uttalte jo greier i går, som jeg ikke ante hvordan funket, feks. Med at PST og livvaktstjenesten kunne blitt kontaktet, at man kunne fått til et samarbeid der, før MBH smadra telefonen. Dette viser at vanlig politiarbeid ikke nødvendigvis er helt slik tradisjonelt når det gjelder denne saken, eller at man hvertfall kan se at det oppstår helt andre problemstillinger (og muligheter, slik Elden påpekte). Dette gjør jo at man stiller enda flere spørsmål om hvordan det kunne være mulig at det gikk så langt at MBH kunne arrangere "Skaugum-festival" med HA invitert, inne i boligen til kronprinsparet.

https://www.vg.no/nyheter/i/kwQqj6/elden-om-oedelagt-mobil-ikke-vanlig-at-politiet-varsler-en-siktet

Neida, men du må huske at dette er "forebyggende arbeid" fra politiets side. Det er ting som vi vanlige ikke forstår - det er jo bra at politiet forebygger sjikanerende atferd mot noen som er knyttet til kongehuset, koste hva det koste vil, eller hva?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (12 minutter siden):

Ja, men @Krokenguri, da! Det er jo akkurat det du har holdt på å diskutere nå i timesvis med annen bruker! hvordan man skal se på slike bøker.

Takker ellers for tips om MM-boka! 🙂

Når ble 10 minutter timesvis 😀

Mm boka er mye mersoennende skrevet. Haakon boka syntes jeg var tidvis veldig rotete og kjedelig om egentlig et mer spennende tema.  Den hoppinga frem og tilbake  på  tema, ble vedig rotete syntes jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (3 timer siden):

Vi vet at vil unger eller ungdom ruse seg så klarer de det helt fint midt på lyse dagen, mens foreldrene er på jobb, på samme måte som unge klarer å ha sex før de har lov uten at foreldre vet om det.

Den er grei. Men om jeg hadde vært Norges kronprinsesse, gift med han som er påtenkt som konge, hadde jeg trolig oppfattet, enten på egen hånd eller gjennom det enorme apparatet jeg hadde rundt meg, at barnet mitt var i ferd med å bli narkoman. I hvert fall etter etter en ti års tid. 

• Liker 11
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (15 minutter siden):

🤔

Feilsitert og slettet 

Endret av Krokenguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Det som jeg tenker er vanlig er jo at man setter seg litt inn i ting man skal mene noe om. Å synse er jo en ting, men når man blir bastant på egen synsing når man blir opplyst om annet, syntes jeg er rart.  Så når du sier at slik informasjon ikke er interessert i et tema du diskuterer  mye, det synes jeg da blir litt  rart. 

At man ikke vet eller har fått med seg alt når man begynner, er jo en ting. Men når man velger å bruke mye tid på det, bør jo ikke slik info være uinteressant 

Selv har jeg tatt feil, endret meninger  og lært masse på veien fra første  til  til siste  innlegg jeg har deltatt  i her. 

Jeg  tenker at vi nå har beveget oss litt ut av reglementet her. Men jeg syntes det var litt greit å få avklart hviket ståsted man diskuterer fra. Men påpek på at man kommer med relevant informasjon som står skrevet noe sted, det blir kanskje litt feil. Du skal selvfølgelig få velge selv hva du vil lese deg opp på. Men du må da huske at andre her da har lest mye mer. Og vi er ikke  enige i alt vi som har lest mye heller. 

Hva vet du om hva jeg har lest og ikke? Har ikke proklamert min leseliste her jeg. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (22 timer siden):

jeg svarte bare på spørsmålet ditt (om hvorfor han ikke var med på besøk til vanskeligstilte istedet for jetsetparty) med en faktaopplysning om det har han vært ved flere anledninger.

Det innebærer ikke at jeg tar stilling til hvordan han har utviklet seg. Det har jeg ingen forutsetninger for å mene noe om, da jeg ikke vet hvordan hans oppvekst var, og jeg vet ingenting om hans personlighet. Jeg innehar heller ikke svaret på det evige spørsmålet "født sånn eller blitt sånn".

Veldig merkelig å avkreve folk for svar på alt det, bare på grunnlag av at man poster en enkel faktaopplysning.

Men jeg stusser over at du reduserer det veldedige til 1 opptreden, mens du mener han var med på "festivitas i årevis", som om de dro ham med på jetsetpartier over en lav sko. Hvilket grunnlag har du for å fastslå det?

Jeg har registrert at han var med på bryllupet i Monaco, men utover det har jeg bare sett ham avbildet ved familieanledninger. Tviler på at kongeparets 25-årsjubileum kvalifiserer som jetsetparty, men hva vet jeg?

Poenget mitt er at du typisk griper fatt i bagateller, og dermed avleder oppmerksomheten fra det som er poenget.

Det som var et besøk ved Kirkens Bymisjon og fotballkamper hjemme omtaler du nå som «ved flere anledninger». 

Dette er begge deler forsøk på manipulasjon. 

MBH har vært tilstede ved en mengde jubileer og markeringer i kongelig regi, også i utlandet. Og mens andre unge mennesker går med bøsser i TV-aksjonen så har han ikke grepet eller blitt forventet av foreldre å gjøre liknende. Hans offentlige opptredener er knyttet til festing, damer, premierer, reiser, salg av merkevarer, gjesteskuespill. Det er stor kontrast.

Når du sier at du ikke har noen forutsetninger for å vite noe om hans oppvekst, så er det jo feil, for du vet jo endel, bl a at han har økonomisk trygghet og en kjernefamilie på morssiden som i alle fall ikke er preget av rus og mishandling.

Og om du tenker motsatt - hvilke forklaringer finnes det når noen med mange muligheter velger dop, arbeidsledighet, kriminalitet?

Endret av Måne Rampelyset
Ryddet for brukerdebatt
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (2 minutter siden):

Hva vet du om hva jeg har lest og ikke? Har ikke proklamert min leseliste her jeg. 

Sorry jeg sletter  svarte på feil person 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
O Rakel skrev (11 minutter siden):

Poenget mitt er at du typisk griper fatt i bagateller, og dermed avleder oppmerksomheten fra det som er poenget.

Det som var et besøk ved Kirkens Bymisjon og fotballkamper hjemme omtaler du nå som «ved flere anledninger». 

Dette er begge deler forsøk på manipulasjon. 

MBH har vært tilstede ved en mengde jubileer og markeringer i kongelig regi, også i utlandet. Og mens andre unge mennesker går med bøsser i TV-aksjonen så har han ikke grepet eller blitt forventet av foreldre å gjøre liknende. Hans offentlige opptredener er knyttet til festing, damer, premierer, reiser, salg av merkevarer, gjesteskuespill. Det er stor kontrast.

Når du sier at du ikke har noen forutsetninger for å vite noe om hans oppvekst, så er det jo feil, for du vet jo endel, bl a at han har økonomisk trygghet og en kjernefamilie på morssiden som i alle fall ikke er preget av rus og mishandling.

Og om du tenker motsatt - hvilke forklaringer finnes det når noen med mange muligheter velger dop, arbeidsledighet, kriminalitet?
Personlig får man inntrykk av at du er kjøpt og betalt av kongefamilien, med din tendens til å dreie fokus bort fra kjernen av saken.

Haha 😄 Unnskyld at jeg ler...men mye av det du skriver her om hens innlegg stemmer jo ikke. Er det noen som har de mest faglige og saklige innleggene her inne må det jo være @MissLucy og @Frisk Frosk Det er tydelig at de vet hva de skriver om, uten å gå for mye på person, men årsakene, prosesser osv. Er også et par andre profiler her inne med god kunnskap som jeg ikke kommer på i farta heter.  

Ikke glem at det er mange innenfor yrker her inne som skriver ihht til sine faglige felt, og det er egentlig mest til hjelp for oss, for å forstå prosessene på en bedre måte. I hvert fall er det til mere forståelse for meg, for det ligger mye bakenforliggende arbeide og forskning på ulike tema som er interessante i sakene som gjelder MBH nå. Takk for at dere er her 

Lar de som har kompetanse svare på dette med rus, selv om det ligger mye forskning ute også hvorfor noen havner utpå og andre ikke, det var også tema i går ang Stoltenberg-familien og kongefam., selv om du kanskje ikke ser sammenhengen og det store bildet (?) Hvorfor Ninni havnet utpå og ikke Jens og Camilla, f eks. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (På 10.10.2024 den 21.16):

Rimelig hardt omdømme fall ja… men hvis de smiler litt bredere eller vinker ekstra nøye så går det seg sikkert til! 😮‍💨

Håper virkelig at dette får følger både for MBH og for Kongehuset som ikke har tatt sin egen sikkerhet på alvor. Iallefall spennende å følge med på. Det skal de ha😜

-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (28 minutter siden):

@MissLucy feier Guri Ofstad Varpe av banen som kongehusets fremste rådgiver og kommunikasjonsansvarlig.

Er det deg Tove? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...