Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Iia skrev (40 minutter siden):

Jeg ville nok funnet en leilighet til Marius lenge før bomben sprakk i media. Jeg ville fått ham på en viss avstand allerede da han ble rundt 20 år. Problemene viste seg tidlig. Kronprinsparet har latt det gå enormt langt. Det kan hende de har gjort alt de kunne for å hjelpe Marius, men de burde etter in mening fått ham bort fra Skaugum for lenge siden. På dette tidspunktet ville det heller ikke vært vanskelig å finne bolig til ham. I dag er han ingen ønsket leietaker hos den gjengse utleier, enig i det, og det kan hende det er lurt av kronprinsparet (og Marius` far) å kjøpe en liten leilighet til ham. Det har de råd til. Ytterligere støtte og oppfølging kan de uansett gi. 

Er så veldig enig i at mye burde blitt gjort annerledes før. Nå har jo kronprinsparet det samme problem som resten av oss.. vi kan ikke gå tilbake i tid og endre ting vi har gjort feil eller ting vi angrer på. Vi kan bare påvirke fremtiden. Om Marius skal kastes ut av Skaugum nå, kan vi diskutere, men hva kronprinsparet burde ha gjort annerledes før gir ikke svar på det. 

tja, kanskje de har kjøpt leilighet til han , far kjøpt leilighet til han , eller lånt en leilighet til han av noen rike ( kriminelle ? ) venner , de var jo på innkjøp i møbelbutikk i går. For meg høres det mer ut som premie for dårlig oppførsel , og mindre kontroll. Jeg ville beholdt han på Skaugum under streng kontroll og vakthold . Er enig i at han ikke burde inn på gjestehuset på Skaugum eller få tilgang til og holde fester i hovedhuset i utgangspunktet, men det løpet er liksom kjørt.. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest yedi warrior

TigerK skrev (1 minutt siden):

Her er det norske folk helt avhengig av at den fjerde statsmakt gjør jobben sin. Ellers er jeg redd du har rett. 

Den fjerde statsmakt, minus Se og Hør, har svikta. Man har ikke forstått hvor stor makt de kongelige har, egentlig. Jeg har hvertfall ikke forstått det. Så har vi likt kongeparet osv., laget et slags narrativ om at dette er bra og solide folk. Nøkterne, til og med. Så blir man veldig overrasket da. Er helt vilt, om man tenker på siste året feks., alt som tydeligvis kan foregå. Dvs. at alt kan ha skjedd tidligere, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yedi warrior
Doris Becker skrev (4 minutter siden):

Jeg  mener det er slik at de kan straffeforfølges, hvis det vurderes dit at de har brutt med selve prinsippet, altså forutsetningene for å være kongelig. 

Jeg tror dessverre ikke. Jus-eksperter klarer ikke bli enige om hvem av kongelige som inkluderes evt. under paragraf 37 engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (15 minutter siden):

Jeg ville beholdt han på Skaugum under streng kontroll og vakthold .

Hvordan ville du gjort dette lovlig?

Hvordan mener du at kronprinsparet kan gjøre dette lovlig?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (38 minutter siden):

Ikke enig med deg.

Men nå er  jeg, og de fleste andre, tydeligvis i en annen verden enn deg akkurat når det gjelder denne saken..

Saken er at han lever og puster. Og dermed vil han normalt oppholde seg på normale steder som feks på butikken,  skobutikken, bensinstasjonen , på tur for å kjøpe seg madrass etc. Selv med livet i kriser går livet videre på sitt vis. 

Så jeg undres hvor dramatisk en madrass handel kan bli. Bare å finne popcornet skjønner jeg å vente på nye høyder av drama

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (Akkurat nå):

Hvordan ville du gjort dette lovlig?

Hvordan mener du at kronprinsparet kan gjøre dette lovlig?

De har jo allerede vakthold? Er det ikke lovlig/ mulig og nekte kriminelle / hells angels/ andre uvedkommende adgang på Skaugum? Og å følge med på marius og å sette strengere « husordensregler «  ? 
jeg har ikke tenkt på at dette er ulovlig nei, men i så fall hva er ulovlig ? 
du og jeg hadde kanskje hatt større problemer med vakthold for våre utleieboliger, men jeg trodde Skaugum sto i en spesiell situasjon her. Mulig jeg har missfortsått / oversett noe , i så fall hva? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Saken er at han lever og puster. Og dermed vil han noenalt oppholde seg på normale steder som feks på butikken,  skobutikken, bensinstasjonen , på tur for å kjøpe seg madrass etc. Selv med livet i kriser går livet videre på sitt vis. 

Så jeg undres hvor dramatisk en madrass handel kan bli. Bare å finne popcornet skjønner jeg å vente på nye høyder av drama

Men livet for ofrene hans går ikke videre før saken er overstått, derfor fremstår det respektløst at han trenerer saken og lever som før

• Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 minutt siden):

Men livet for ofrene hans går ikke videre før saken er overstått, derfor fremstår det respektløst at han trenerer saken og lever som før

De kjøper nok madrass de også om de trenger en. Forhåpentligvis helt udramatisk og uten journalister på slep

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yedi warrior
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Saken er at han lever og puster. Og dermed vil han noenalt oppholde seg på normale steder som feks på butikken,  skobutikken, bensinstasjonen , på tur for å kjøpe seg madrass etc. Selv med livet i kriser går livet videre på sitt vis. 

Akkurat som MM og MBH må shoppe ting de trenger, selv. Det er show off. Se så godt forhold mor og sønn har. At livet er fint. Saken ikke så alvorlig at det knekker dem. Osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (Akkurat nå):

Akkurat som MM og MBH må shoppe ting de trenger, selv. Det er show off. Se så godt forhold mor og sønn har. At livet er fint. Saken ikke så alvorlig at det knekker dem. Osv. 

Omg

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (31 minutter siden):

For meg som monarki-tilhenger er egentlig Durek, Märtha og MBH ganske irrelevante. Det er MM og HM vi må kunne ha tillit til. Som noen skrev tidligere virker det som om de tar lett på oppgaven, og det er den tingen i alt dette rotet som ikke går. Alt det andre kunne jeg ha oversett.

Enig med deg. Så jeg forventer at de kommer med noe, den dagen de kan. Skjønner at det ikke er riktig tid og rom for det nå. Men kommer det ingenting da de kan. Da blir jeg svært skuffet

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (4 minutter siden):

De gjør det for å demonstrere for folk - det er bare så provoserende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (1 time siden):

Jeg ville nok funnet en leilighet til Marius lenge før bomben sprakk i media. Jeg ville fått ham på en viss avstand allerede da han ble rundt 20 år. Problemene viste seg tidlig. Kronprinsparet har latt det gå enormt langt. Det kan hende de har gjort alt de kunne for å hjelpe Marius, men de burde etter in mening fått ham bort fra Skaugum for lenge siden. På dette tidspunktet ville det heller ikke vært vanskelig å finne bolig til ham. I dag er han ingen ønsket leietaker hos den gjengse utleier, enig i det, og det kan hende det er lurt av kronprinsparet (og Marius` far) å kjøpe en liten leilighet til ham. Det har de råd til. Ytterligere støtte og oppfølging kan de uansett gi. 

Jeg tror at en av grunnene til at han ikke bor andre steder nå,  er at da blir han fritt villt for media bla. Og eneste stedet de kan beskytte han på det viset er å ha han bak porten til skaugum desverre.og han kommer nok til å bo der så lenge det er slik.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yedi warrior skrev (4 minutter siden):

Skikkelig show off, her har de spekulert.. la oss dra og kjøpe overmadrass og håpe noen tar bilde av oss. 
ja, livet er fint når man kan kjøpe overmadrass.  Ingen tvil om det. High class. Tenk at saken ikke er så alvorlig at de ikke flotter seg med og kjøpe overmadrass. 

Hadde de reist på cruise eller designklærshopping i London hadde jeg kanskje skjønt kritikken. Det er er forøvrig mye og kritisere , og se og hør har jo gjort en god jobb, men nå altså… observert ved kjøp av overmadrass. Jaja. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yedi warrior
Malmfrid skrev (2 minutter siden):

De gjør det for å demonstrere for folk - det er bare så provoserende. 

Eller kanskje at de ikke vet hva de skal gjøre? Tror ikke det er for å provosere, for tror ikke de aner hva som evt. provoserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Jeg tror at en av grunnene til at han ikke bor andre steder nå,  er at da blir han fritt villt for media bla. Og eneste stedet de kan beskytte han på det viset er å ha han bak porten til skaugum desverre.og han kommer nok til å bo der så lenge det er slik.

Så han er liksom et gissel inne på Skaugum? Kan ikke bevege seg fritt, shoppe, dra på byen osv?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stargaze skrev (12 minutter siden):

Nettopp. Noen mennesker mangler totalt følelser og respekt for andre - det stiller tydeligvis mor og sønn ganske likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (1 minutt siden):

Så han er liksom et gissel inne på Skaugum? Kan ikke bevege seg fritt, shoppe, dra på byen osv?

Nei det var vel ikke det jeg skrev. Men å bo på skaugum holder journalister iallefall på en viss avstand. Noe som de ikke gjør om han bor andre steder

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yedi warrior
Svigermor skrev (1 minutt siden):

Før satte man slike i tårn. Som de bare klarte å rømme fra når hadde langt hår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (2 minutter siden):

Eller kanskje at de ikke vet hva de skal gjøre? Tror ikke det er for å provosere, for tror ikke de aner hva som evt. provoserer.

Det er jo enda verre - det sier i såfall mye om deres manglende intellekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...