Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest yedi warrior
OsloSS skrev (11 minutter siden):

Om det virkelig stemmer så er det komisk. At sikkerhetsavdelingen ved hoffet og kronprinsparet kan ha en så naiv tilnærming til sin egen og Ingrid Alexandras sikkerhet. For å ikke snakke om kongeparet som sikkert kommer på besøk titt og ofte. 
En narkoliga, ansatte i Se & Hør eller Bild etc kan bare kontakte utleiemegleren og få leid dette huset uten problem? https://e24.no/privatoekonomi/i/OpBjlw/kongefamilien-leier-ut-bolig-paa-skaugum
Det er faktisk bare å spasere gjennom plenen, forbi på nedsiden av gårdsbygningen og inn i hekken og trærne på fremsiden av hovedhuset. Da har man fri bane inn til de kongelige. Gardens post 1 er jo nede ved vaktbua, 2 og 3 bak hovedhuset og 4 til venstre bak hovedhuset mot skogen. Mens livvaktene sitter og napper løken i et rom på baksiden av hovedhuset. 

De handler utfra familiære behov/ evt. utfra det som er mest behagelig, foran hva som er best for institusjonen. Er det jeg observerer. Da må de tre ned fra den falske opphøyde rollen sin, og bli vanlige privatpersoner. 

De viste jo hvor langt faen de driter i å oppføre seg som kongelige i går. Da de latet som de ikke hørte noe av det pressen spurte om. Det er arrogant og veldig ovenfra og ned-oppførsel. Voksne mennesker som får så mye i lønn/ apanasje. Så er de så barnslige at de later som de ikke hører, når andre voksne snakker. Det viser at da ønsker de ikke å være i den rollen de er i.

Endret av yedi warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

yedi warrior skrev (15 minutter siden):

De handler utfra familiære behov/ evt. utfra det som er mest behagelig, foran hva som er best for institusjonen. Er det jeg observerer. Da må de tre ned fra den falske opphøyde rollen sin, og bli vanlige privatpersoner. 

De viste jo hvor langt faen de driter i å oppføre seg som kongelige i går. Da de latet som de ikke hørte noe av det pressen spurte om. Det er arrogant og veldig ovenfra og ned-oppførsel. Voksne mennesker som får så mye i lønn/ apanasje. Så er de så barnslige at de later som de ikke hører, når andre voksne snakker. Det viser at da ønsker de ikke å være i den rollen de er i.

Har du noen gang tenkt at Mette Marit eller mannen er ydmyk? 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (13 timer siden):

Pressen burde skamme seg. 

Dette tar jo av i all retninger 

La resten være opp til rettsapperatet

Iallefall ikke oss eller presse !!

Det er bare en som bør skamme seg og det er MBH. Mediedekningen er som forventet gitt hvordan han oppfører seg. Rettsapparatet og pressen har ulike roller og begge må selvfølgelig gjøre jobben sin. Media kommer helt sikkert til å evaluerte seg selv når en eventuell dom foreligger. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yedi warrior
hintoghist skrev (8 minutter siden):

Haakon har jeg opplevd som ydmyk i forhold til refleksjon og rolleforståelse, faktisk. Men det er helt forsvunnet nå, for han blir ikke bedre liksom enn det teamet han er på. Sammen med Mette Marit. Mette Marit er jo et stabeist av de sjeldne, en kriger for de hun elsker. Og det liker jeg veldig godt, egentlig. Det er gode egenskaper å ha. Men det krasjer jo alltid i forhold til rollen det offentlige har gitt henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (4 timer siden):

Nå må det vøre utrolig vanskelig å sette krav, han kan jo ende på gaten om de ikke lar ham bo på Skaugum.  

Skulle tro det var et og annet krypinn det var mulig å hoste opp, og at ikke det norske kronprinsparets residens var det eneste stedet som egnet seg som bosted for Marius.  Blir sikkert ikke like stilig å holde fester andre steder enn Skaugum da, så jeg forstår jo at det sitter langt inne å flytte.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (2 minutter siden):

Haakon har jeg opplevd som ydmyk i forhold til refleksjon og rolleforståelse, faktisk. Men det er helt forsvunnet nå, for han blir ikke bedre liksom enn det teamet han er på. Sammen med Mette Marit. Mette Marit er jo et stabeist av de sjeldne, en kriger for de hun elsker. Og det liker jeg veldig godt, egentlig. Det er gode egenskaper å ha. Men det krasjer jo alltid i forhold til rollen det offentlige har gitt henne.

Joda. Men man ikke krige for sønnen sin som slår samboeren til blods, ydmyker henne på fest fremfor vennene hennes og drapstruer folk. Da er man en medhjelper. Å elske barna sine har ingenting med det å gjøre.

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest yedi warrior
hintoghist skrev (3 minutter siden):

Joda. Men man ikke krige for sønnen sin som slår samboeren til blods, ydmyker henne på fest fremfor vennene hennes og drapstruer folk. Da er man en medhjelper. Å elske barna sine har ingenting med det å gjøre.

Neida. Men en mor støtter jo gjerne alltid barnet sitt, uansett hvor jævlige greier det barnet gjør. Det er jo rollene som er utdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (3 minutter siden):

Neida. Men en mor støtter jo gjerne alltid barnet sitt, uansett hvor jævlige greier det barnet gjør. Det er jo rollene som er utdatert.

Ja. Her har hun isåfall støttet ham helt inn i oeganisert kriminalitet, voldsdommer mot småjenter og rusmisbruk.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yedi warrior
hintoghist skrev (Akkurat nå):

Ja. Her har hun isåfall støttet ham helt inn i oeganisert kriminalitet, voldsdommer mot småjenter og rusmisbruk.

Det vet vi vel strengt talt ikke helt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hintoghist skrev (25 minutter siden):

Ydmyk? Jeg tror de er livredde. For å prate og bli stilt feil spørsmål. Og kanskje lever i en naiv forestilling om at denne stormen bare skal forsvinne av seg selv.

Jeg tenker at de har satt seg selv i en umulig situasjon. For det første ved å la MBH bo på Skaugum. Og for det andre at MM tok kontakt med en av de fornærmede i saken mot MBH. 
Eneste de kunne ha gjort akkurat nå er å si de ikke kan kommentere en sak som er under politietterforskning, men gjøre det klinkende klart at de tar all avstand fra narkotika og familievold. 
Noen her som har en formening hvor lang tid politiet normalt bruker på å ta ut en tiltale? Og hvor lenge etter det igjen før den evt kommer opp i tingretten? Skal vi ha dette gåendes slik som nå i over ett år fremover så er jeg redd det kommer til å gi irreversible skader på monarkiet i Norge. Når er det vel kun de på tinget og politisk korrekte kommentatorer som har gitt en ukritisk hyllest til kongefamilien.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (3 timer siden):

De kjøper en leilighet til han? Ja, det hadde sikkert blitt populært i kommentarfeltet .

bra det gikk bra for sønnen din , du gjorde nok det riktige i deres tilfelle .

jeg vet ikke helt om Marius hadde flyttet inn i kollektiv , og nå har han større problemer enn rus ser det ut til. Var sønnen din under etterforskning da du kastet han ut? Jeg antar de ønsker og ha så mye kontroll på han som mulig under etterforskningen , om de kaster han ut flytter han vel bare inn hos kriminelle venner . 
Han har jo forsåvidt penger ( om de ikke er brukt opp) så han kan kjøpe seg bolig om han får seg jobb etterhvert . Nå hadde ikke jeg klikka om de hadde spytta inn litt heller, selvom jeg tror 90% av kg hadde begynt og hyle om « mine skattepenger «, men jeg mener en eventuelt « ny start» for Marius må komme etter etterforskning , tiltale og evt ferdig sonet straff og noe avrusing / psykiatri . 

De ønsker muligens å ha kontroll på han som du skriver, men synes du de har lyktes særlig med det? Han der tror jeg ingen har  spesielt kontroll på verken nå eller tidligere, selv om de har latt han bo på deres eiendom. Dessuten har han det siste året vært mer eller mindre på reise med x og surfebrettet sitt. USA og div destinasjoner der det er flotte bølger å surfe i.   

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OsloSS skrev (7 minutter siden):

Ydmyk? Jeg tror de er livredde. For å prate og bli stilt feil spørsmål. Og kanskje lever i en naiv forestilling om at denne stormen bare skal forsvinne av seg selv.

Jeg tenker at de har satt seg selv i en umulig situasjon. For det første ved å la MBH bo på Skaugum. Og for det andre at MM tok kontakt med en av de fornærmede i saken mot MBH. 
Eneste de kunne ha gjort akkurat nå er å si de ikke kan kommentere en sak som er under politietterforskning, men gjøre det klinkende klart at de tar all avstand fra narkotika og familievold. 
Noen her som har en formening hvor lang tid politiet normalt bruker på å ta ut en tiltale? Og hvor lenge etter det igjen før den evt kommer opp i tingretten? Skal vi ha dette gåendes slik som nå i over ett år fremover så er jeg redd det kommer til å gi irreversible skader på monarkiet i Norge. Når er det vel kun de på tinget og politisk korrekte kommentatorer som har gitt en ukritisk hyllest til kongefamilien.

Hvor lang tid denne saken vil ta før det blir tatt ut tiltale osv kan jo drøye langt inn i evigheten.

Så lenge Marius nekter å uttale seg i begynnelsen, så gikk det tid der. Så dro han på tur til Italia en periode og festet. Bare det at han drar på tur til Italia og blir avbildet på fest med en annen jente er jo hårreisende. Han skulle pokker ikke fått lov å reise ut av landet engang.

Nå skal han vel avhøres igjen om en ukes tid+/- og kanskje flere ganger etter det også med lenge imellom.

Virker som advokaten til Marius vil at disse jentene han har banka opp skal bli ferdig med sine avhør for så å bygge en sak opp mot hva de har sagt. Kan advokaten til Marius egentlig få den informasjonen? Jeg er ikke kriminell, så akkurat det å dele avhør advokater imellom før tiltale/rettssak vet jeg ikke noe om.

Jeg tror det vi har lest og hør i media bare er en del av alt hyss han har drevet med. Det kommer nok mer. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LullaSkrulla skrev (1 time siden):

Jeg er ganske sjokkert over hvordan kronprinsparet oppførte seg ovenfor pressen i går. En slik oppførsel hadde jeg virkelig ikke trodd om dem, og med Märtha sin jaging av pressen i bryllupet friskt i minnet, ble det ganske likt. Vi kan ikke la oss bli behandlet slik av dem og jeg er enig med flere her som sier at nå må politikere/regjeringen komme på banen. Evt kongen.

Her har jeg ikke fulgt med, hvor kan jeg se dette?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Overskrift: «Opplysninger til Nettavisen: Høiby skal ha sendt drapstrussel til mann midt på natten.

Ifølge politiet skal Marius Borg Høiby ha sendt meldingen fra sitt hjem på Skaugum, hvor han bor i nærheten av boligen til kronprinsparet.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/marius-borg-hoiby-skal-ha-drapstruet-til-mann-midt-pa-natten-fra-boligen-pa-skaugum/s/5-95-2037012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (5 minutter siden):

Overskrift: «Opplysninger til Nettavisen: Høiby skal ha sendt drapstrussel til mann midt på natten.

Ifølge politiet skal Marius Borg Høiby ha sendt meldingen fra sitt hjem på Skaugum, hvor han bor i nærheten av boligen til kronprinsparet.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/marius-borg-hoiby-skal-ha-drapstruet-til-mann-midt-pa-natten-fra-boligen-pa-skaugum/s/5-95-2037012

Er det en sjalusisak?

Virker som noe en 17 åring kunne gjort og sagt.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Doris Becker skrev (7 timer siden):

MBH sitt personlige rusbruk og eventuelle diagnoser er ikke av interesse. Kun hvordan politiet og kongehuset og flere rundt har latt han begå kriminelle handlinger uten at det har  fått konsekvenser, etter å ha observert det i over 10 år. Hvordan de kan ha latt tunge kriminelle ferdes på deres eiendom, filme, stjele og nyte godt av økt sosial kapital. Han er en voksen mann. Rus og diagnoser kan ikke forklare noe av det han nå er siktet for. Og han burde vært siktet for mer. Politiet kan fortelle om store mengder av narkotika, som de mener ikke kan ha vært bare til eget bruk. Han er del av et tungt kriminelt miljø, som distribuerer store mengder narkotika, og hvitvasker pengene.
Som Farahmand sa det: 

"Vi lever i en tid der samfunnet med nebb og klør prøver å nedkjempe kriminelle nettverk. At kjente kriminelle er en del av omgangskretsen til mennesker som identifiseres med kongehuset og er en del av kronprinsfamilien, bidrar til å redusere troverdigheten til denne institusjonen. Videre kan dette bidra til å gi disse kriminelle et nettverk og anerkjennelse som reduserer forståelsen av alvorlighetsgraden i de kriminelle handlingene de begår."

En uttalelse angående dette, og hvordan det kan ha foregått i 10 år må vi få. Kronprinsparet kan ta en pause i sitt arbeid inntil dette er gjort. Flaut hvordan de nå fremstår. 

Det er ting som du skriver om her som drukner i spekulasjons- og hatdebatten som foregår i tråden. Og når så mange velger å stadig komme med påstander som vi foreløpig ikke vet noe om (f.eks. hva kronprinsparet har gjort og ikke) så drukner det som er viktig i denne saken, som jeg skrev om tidligere.

Jeg skrev om hans rusbruk og ev. diagnoser for å forhåpentligvis vise at mye av det som mange i tråden påstår og forventer av bl.a. kronprinsparet, det vet vi ikke noe om enda, og andre ting er som regel nesten umulig for pårørende å få gjort noe med.

Men så lenge diskusjonen fortsetter med falske påstander, spekulasjoner så vil det viktig i tråden drukne. Det ser vi på mange saklige og konstruktive innlegg i tråden, de vil ikke spekulantene forholde seg til, fakta og følgene av disse interesserer dem ikke nok, de vil ha underholdning. Men da overser de også det som er viktigst i denne saken.

Ellers enig i alt du har skrevet. Det at kronprinsparet valgte å ikke gå tidlig ut med en pressemelding og ta avstand fra vold m.m. og be om forståelse for at de ikke kunne kommentere saken før etterforskning var ferdig - da hadde dette mest trolig blitt respektert. Det at de har valgt å ikke gjøre dette, det gjør at det vil kreves mer og mer og mer av dem for hver uke som går uten at de kommenterer dette offisielt. De to har nå satt seg i den situasjonen de nå er i, hvor alt de "tar" i av sine vanlige jobber ikke får oppmerksomhet, fordi de to med sin nærmest totale unnvikenhet gjør at alt fokus blir på dem og det som for folket og pressen blir en uforståelig taushet. De to må forstå at det å gå offentlig ut og ta avstand fra vold, narkotika og kriminalitet, det er ikke å ta avstand fra MBH - tvert imot!

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yedi warrior
Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

Det er ting som du skriver om her som drukner i spekulasjons- og hatdebatten som foregår i tråden. Og når så mange velger å stadig komme med påstander som vi foreløpig ikke vet noe om (f.eks. hva kronprinsparet har gjort og ikke) så drukner det som er viktig i denne saken, som jeg skrev om tidligere.

Jeg skrev om hans rusbruk og ev. diagnoser for å forhåpentligvis vise at mye av det som mange i tråden påstår og forventer av bl.a. kronprinsparet, det vet vi ikke noe om enda, og andre ting er som regel nesten umulig for pårørende å få gjort noe med.

Men så lenge diskusjonen fortsetter med falske påstander, spekulasjoner så vil det viktig i tråden drukne. Det ser vi på mange saklige og konstruktive innlegg i tråden, de vil ikke spekulantene forholde seg til, fakta og følgene av disse interesserer dem ikke nok, de vil ha underholdning. Men da overser de også det som er viktigst i denne saken.

Ellers enig i alt du har skrevet. Det at kronprinsparet valgte å ikke gå tidlig ut med en pressemelding og ta avstand fra vold m.m. og be om forståelse for at de ikke kunne kommentere saken før etterforskning var ferdig - da hadde dette mest trolig blitt respektert. Det at de har valgt å ikke gjøre dette, det gjør at det vil kreves mer og mer og mer av dem for hver uke som går uten at de kommenterer dette offisielt. De to har nå satt seg i den situasjonen de nå er i, hvor alt de "tar" i av sine vanlige jobber ikke får oppmerksomhet, fordi de to med sin nærmest totale unnvikenhet gjør at alt fokus blir på dem og det som for folket og pressen blir en uforståelig taushet. De to må forstå at det å gå offentlig ut og ta avstand fra vold, narkotika og kriminalitet, det er ikke å ta avstand fra MBH - tvert imot!

Helt ærlig er det kanskje best at de er helt stille. De er i en umulig situasjon nå. Slik som da Marius sendte ut uttalelse offentlig via statskanalen. Mange eksperter hyllet han. Og vi folket krevde det. Og så ble dette utgangspunktet for hele mediedekningen. For da erkjente MBH å ha gjort det siktelsen (da) gikk ut på. Han ble dermed fritt vilt, og man kunne skrive det man ville - før noen dom i retten. Jeg misunner de ikke. Stakkars folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (Akkurat nå):

Helt ærlig er det kanskje best at de er helt stille. De er i en umulig situasjon nå. Slik som da Marius sendte ut uttalelse offentlig via statskanalen. Mange eksperter hyllet han. Og vi folket krevde det. Og så ble dette utgangspunktet for hele mediedekningen. For da erkjente MBH å ha gjort det siktelsen (da) gikk ut på. Han ble dermed fritt vilt, og man kunne skrive det man ville - før noen dom i retten. Jeg misunner de ikke. Stakkars folk.

Jo. Men ha  sa at han skulle forklare seg for politiet da. Noe han aldri har hatt til hensikt å gjøre og enda nekter.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...