Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Malmfrid skrev (34 minutter siden):

Min sønn var ikke under etterforskning, nei - men var godt kjent av politiet slik de fleste rusmisbrukere er da de ofte må begå ulovligheter for å få penger til stoff. 
Foreldrene kan leie en leilighet til ham - han trenger ikke gå på visning selv. Eller de kunne investert i en liten leilighet som MBH kunne leid av dem. Akkurat det med leilighet er det minste problemet i verden for akkurat den familien. 

Selvsagt er ikke leilighet et problem for akkurat denne familien . Men er det og kaste han ut fra Skaugum for og kjøpe en leilighet og leie ut til han noe vits? Er det for og unngå kriminalitet på akkurat Skaugum da? For ellers er man jo akkurat like langt når det gjelder « oppdragelse «.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spitzy skrev (2 minutter siden):

Selvsagt er ikke leilighet et problem for akkurat denne familien . Men er det og kaste han ut fra Skaugum for og kjøpe en leilighet og leie ut til han noe vits? Er det for og unngå kriminalitet på akkurat Skaugum da? For ellers er man jo akkurat like langt når det gjelder « oppdragelse «.

Ja, selvfølgelig er det det. Han og vennene hans er en sikkerhetsrisiko. 

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (1 minutt siden):

Men synes du virkelig ikke de er et problem at det foregår kriminalitet på Skaugum og at noen av landets tyngste kriminelle vanker der? Et sted tyvgods kan oppbevares og kriminelle kan oppholde seg uten at politiet kan gjøre noe? Et sted våre ungdommer blir sendt i førstegangstjeneste for å passe på en familie som selv drar inn kriminelle nettverk dit og i praksis nærmest viser gardistene  fingeren?

• Liker 27
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå):

Men synes du virkelig ikke de er et problem at det foregår kriminalitet på Skaugum og at noen av landets tyngste kriminelle vanker der? Et sted tyvgods kan oppbevares og kriminelle kan oppholde seg uten at politiet kan gjøre noe? Et sted våre ungdommer blir sendt i førstegangstjeneste for å passe på en familie som selv drar inn kriminelle nettverk dit og i praksis nærmest viser gardistene  fingeren?

Jo jeg mener det er et problem . Jeg mener at det hadde vært problem i en leilighet de eier og leier ut til Marius også. Der hadde de også hatt mindre kontroll ( nå tenker jeg på i dag og framover , ikke hva de har gått glipp av eller bevisst oversett på Skaugum tidligere ) . Derfor ser jeg ikke hensikten med og flytte problemet nå under etterforskningen .

jeg ser poenget med førstegangstjeneste og vise gardist fingern osv , men det blir jo fortid uansett. Blir han ikke holdt øye med på Skaugum nå ? Jeg ser et problem med alt som har skjedd , men er ikke overbevist om at og kjøpe en leilighet til han nå hadde løst så mye . Han burde selvsagt ikke flyttet inn på Skaugum i utgangspunktet, men det er ikke mulig og endre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (9 minutter siden):

Ja, selvfølgelig er det det. Han og vennene hans er en sikkerhetsrisiko. 

Det har de åpenbart vært , men vil han ikke bli holdt bedre øye med der nå som ting kommer fram og han etterforskes? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (3 minutter siden):

For gardistene er det nulltoleranse når det gjelder rusbruk. De ble presset til å tilstå i 2022, det ble til og med tatt hårprøver av dem! Fordi de mistenkte at de benyttet narko. Greit nok det altså, men må være provoserende når MBH samtidig observeres med mengder av kokain...

https://www.nrk.no/norge/narkodimitterte-gardister-foler-seg-lurt-1.16076438

https://www.nrk.no/norge/30-gardister-ferdige-i-militaeret-etter-narkotikabruk-1.16070878

Så gardistene skal få lov og bruke narko fordi Marius observeres med det, ellers blir det provoserende og urettferdig ? Det burde ikke være nulltoleranse for narkobruk av gardister ? Skjønte ingenting av dette . 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (7 minutter siden):

Det har de åpenbart vært , men vil han ikke bli holdt bedre øye med der nå som ting kommer fram og han etterforskes? 

Hvem tenker du holder øye med ham da? Politiet har ikke adgang på Skaugum. De måtte jo få han til å møte dem på en skole da han skulle pågripes.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (1 time siden):

Du svarte egentlig ikke på det jeg spurte om. Marius er jo i prinsippet utenfor deres hjem, men på deres eiendom.  det vi ikke vet er om han har en form for leiekontrakt ( som gjør det vanskelig og lovlig tuppe han ut) eller om han ikke har det, og de i prinsippet kunne leid en kontainer og hevet tingene hans i og satt utenfor porten og skiftet lås . 
ok, though love er fint , og det kunne det kanskje blitt gjort mer av tidligere, men i situasjonen vi er i nå? Hvis de har mulighet til og kaste han ut nå, midt under etterforskningen , hva da? Han er neppe populær på leiemarkedet . Han blir ikke boende på gata , han har venner . Så hvor havner han? Nei, pressen blir ikke stille av at han blir kastet ut og bor på ukjent adresse, og i saken slik den står nå kan jeg skjønne at de vil ha så mye tilsyn med han som det er mulig med en voksen sønn.  Bedt han flytte og ta tak i livet sitt tidligere ? Ja. Nå er det jo forsåvidt nytt at han ikke har jobb , så jeg  syntes  det var innafor at fikk leie hos de når han var lærling , men hvis de har visst om alt dette andre burde de ikke latt han leie der i disse årene nei . I dag? Jeg kan ikke fatte hva og kaste han ut under medietrykket og etterforskningen skal være godt for . Det kan vente til han er ferdig med og spikre paller eller hvor pokker dette ender .  

Ok. Da er vi uenige. 
Vi snakker ikke om hvilken som helst eiendom. Vi snakker om Norges nest mest bevoktede eiendom, etter slottet, hvor de har en kriminell narkoman sønn som drar med seg yrkeskriminelle til. Som det allerede er bevist snoker i kronprinsparets private eiendeler. Det er også en sikkerhetsfaktor her. En eiendom hvor nr 1 og 2 i arverekken til tronen bor. Dette er ikke en hvilken som helst familie. 
Dette huset ble leid ut for noen år siden. 
https://e24.no/privatoekonomi/i/OpBjlw/kongefamilien-leier-ut-bolig-paa-skaugum

MBH er nærmeste nabo til høyre for dette huset. Altså knappe to steinkast fra hovedhuset til kronprinsparet. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (27 minutter siden):

Skjønner du det ikke? At det er en sikkerhetsrisiko for det norske kongehuset å ha en narkoman kriminell boendes på eiendommen til nr 1 og to i arverekken til tronen? Det er allerede dokumentert han drar med seg organiserte yrkeskriminelle inne i kronprinsparets private leilighet. 
Unngå kriminalitet på akkurat Skaugum? Leser du hva du skriver? 
MBH kan mer enn gjerne fortsette sin kriminelle løpebane på Tveita for den del. Og bli hanket inn av politiet der. Som ex antall andre kriminelle. Det er hans liv om han vil kaste det bort. 
Men hold han for Guds skyld bort fra de kongelige residenser. Ellers kan de bare legge ned politiets livvakttjeneste og HM kongens garde på Skaugum. 

• Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OsloSS skrev (16 minutter siden):

Ok. Da er vi uenige. 
Vi snakker ikke om hvilken som helst eiendom. Vi snakker om Norges nest mest bevoktede eiendom, etter slottet, hvor de har en kriminell narkoman sønn som drar med seg yrkeskriminelle til. Som det allerede er bevist snoker i kronprinsparets private eiendeler. Det er også en sikkerhetsfaktor her. En eiendom hvor nr 1 og 2 i arverekken til tronen bor. Dette er ikke en hvilken som helst familie. 
Dette huset ble leid ut for noen år siden. 
https://e24.no/privatoekonomi/i/OpBjlw/kongefamilien-leier-ut-bolig-paa-skaugum

MBH er nærmeste nabo til høyre for dette huset. Altså knappe to steinkast fra hovedhuset til kronprinsparet. 

Ok, så det vil bli sånn de neste månedene  under etterforskningen ? At han drar med seg yrkeskriminelle dit og fortsetter kriminell virksomhet? Nei, det synes jeg er veldig dumt. Da synes jeg kronprinsparet må skjerpe sikkerheten noe voldsomt framover . 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (9 minutter siden):

Ok, så det vil bli sånn de neste månedene  under etterforskningen ? At han drar med seg yrkeskriminelle dit og fortsetter kriminell virksomhet? Nei, det synes jeg er veldig dumt. Da synes jeg kronprinsparet må skjerpe sikkerheten noe voldsomt framover . 

Vet du hva. Sikkerhetsavdelingen ved Det kongelige hoff, som samarbeider tett med Garden og kongefamiliens livvakt, må være den reneste komedien. Alle nye ansatte ved hoffet må sikkerhetsklareres før de tiltrer. Det samme gjelder de 12 leietakerne på kronprinsparets eiendom? Mens den kriminelle narkisjunkien MBH kan dra med seg Hells Angels inn i kronprinsparets private leilighet.
Lurer på hvilke dinosaurer som sitter i den sikkerhetsavdelingen ved hoffet.   

• Liker 14
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OsloSS skrev (3 minutter siden):

Vet du hva. Sikkerhetsavdelingen ved Det kongelige hoff, som samarbeider tett med Garden og kongefamiliens livvakt, må være den reneste komedien. Alle nye ansatte ved hoffet må sikkerhetsklareres før de tiltrer. Det samme gjelder de 12 leietakerne på kronprinsparets eiendom? Mens den kriminelle narkisjunkien MBH kan dra med seg Hells Angels inn i kronprinsparets private leilighet.
Lurer på hvilke dinosaurer som sitter i den sikkerhetsavdelingen ved hoffet.   

Aner ikke, men regner med at dinosaurene må skjerpe inn nå som ting har kommet fram i lyset . Hvis dinosaurene ber livvakter og garden om og fortsette og slippe inn kriminelle og hells angels i kronprinsparets private bolig i tiden framover og under etterforskningen av Marius  blir jeg noe overrasket , men kan da være enig i at de kan kjøpe eiendom litt unna sin egen hvor Marius kan fortsette sin kriminelle virksomhet på deres eiendom men på avstand fra tronarvingene . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (3 minutter siden):

Aner ikke, men regner med at dinosaurene må skjerpe inn nå som ting har kommet fram i lyset . Hvis dinosaurene ber livvakter og garden om og fortsette og slippe inn kriminelle og hells angels i kronprinsparets private bolig i tiden framover og under etterforskningen av Marius  blir jeg noe overrasket , men kan da være enig i at de kan kjøpe eiendom litt unna sin egen hvor Marius kan fortsette sin kriminelle virksomhet på deres eiendom men på avstand fra tronarvingene . 

Man må jo tro at det ikke er sikkerhetsavdelingen som har gjort noe galt her, men at det er kongefamilien selv (som faktisk inkluderer Marius) som bestemmer hvem de vil ha besøk av. Det tar jeg som en selvfølge. 
Og det illustrerer så godt hele problemet med at en familie i praksis er hevet over loven.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OsloSS skrev (18 minutter siden):

Alle nye ansatte ved hoffet må sikkerhetsklareres før de tiltrer. Det samme gjelder de 12 leietakerne på kronprinsparets eiendom?

Nei,  bo på Skaugum kvalifiserer ikke til å bli sikkerhetsklarert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Spitzy skrev (3 timer siden):

Hvor ville du bedt han flytte om han var din sønn? Snakker du kaste ut så han kan flytte inn til kriminelle venner, eller oppfordre til og gå på visning på egen hånd ( lite sannsynlig med noe hell der) ? 

Jeg svarer her jeg. Om dette var min sønn, av hensyn til andre familiemedlemmer (søsken), så hadde jeg nok bedt sønnen min flytte ut og vekk. Hvor vet jeg ikke. Men jeg hadde ikke tillatt en sønn på min eiendom med tilhørende kriminelle på fest, som stjeler og styrer. Ett sted går grensa. Jeg elsker mine barn. Men jeg hadde ikke tillatt noe slikt. 

• Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yedi warrior

Juliane og Nora er nominerte til Jenteprisen 2024 sammen. Mette Marit er også nominert. Bl.a fordi hun kjemper for kvinners rettigheter, hun åpner krisesenter for eksempel.

Samtidig kludrer hun det til, slik det kan bli vanskelig for kvinner som er utsatte for vold. Snakker med fornærmede, og er er karaktervitne for voldelig bror. Hva er det egentlig hun mener i praksis, om vold i nære relasjoner? Når det gjelder, er det jo ikke helt åpenlyst at det er de voldsutsatte kvinnene hun er mest opptatt av.

https://www.dn.no/kommentar/kongehuset/vold-i-nare-relasjoner/juliane-snekkestad/arets-jentepris-gar-til-/2-1-1713673

Endret av yedi warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sjokkert over hvordan kronprinsparet oppførte seg ovenfor pressen i går. En slik oppførsel hadde jeg virkelig ikke trodd om dem, og med Märtha sin jaging av pressen i bryllupet friskt i minnet, ble det ganske likt. Vi kan ikke la oss bli behandlet slik av dem og jeg er enig med flere her som sier at nå må politikere/regjeringen komme på banen. Evt kongen.

• Liker 23
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (41 minutter siden):

Nei,  bo på Skaugum kvalifiserer ikke til å bli sikkerhetsklarert. 

Om det virkelig stemmer så er det komisk. At sikkerhetsavdelingen ved hoffet og kronprinsparet kan ha en så naiv tilnærming til sin egen og Ingrid Alexandras sikkerhet. For å ikke snakke om kongeparet som sikkert kommer på besøk titt og ofte. 
En narkoliga, ansatte i Se & Hør eller Bild etc kan bare kontakte utleiemegleren og få leid dette huset uten problem? https://e24.no/privatoekonomi/i/OpBjlw/kongefamilien-leier-ut-bolig-paa-skaugum

Endret av OsloSS
For mye sikkerhetsinformasjon..
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...