Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Doris Becker skrev (4 minutter siden):

Noen bør svare for hvordan dette har kunnet pågå. Noen "above my fucking pay grade"

Det er jævla mange som har mye å svare for nå, ja. 😡

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (10 timer siden):

Jeg vet at vi ikke vet hele historien. Se og hør har delt kun halve histiroen. Kun Marius sin side av saken. Og vi vet lite om kronprinsparet i denne sammenhengen.

Så jeg  velger å la de selv fortelle hva som har skjedd

Dessuten sauser se og hør sammen al4 i en smørje. Så egentlig litt utydelig hva saken her egentlig er. 

Hvis du skal vente til de forteller hva som har skjedd så sier jeg lykke til. De kommer selvsagt ikke til å kommentere det som angår fest i deres leilighet. De trenger igrunnen ikke fortelle så mye heller, de fleste av oss har jo skjønt at dette sprenger alle grenser uten at de må stå å fortelle det til oss.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste nyhetene om Marius’ festing i den private leiligheten til kronprinsparet gjør at jeg virkelig begynner å lure på om det ikke er noen voksne på Skaugum. 

Jeg vokste opp vest i Oslo og gikk på skole med flere som kom fra velstående familier. Når de hadde fest hjemme var alltid viktige rom (som foreldrenes soverom, kontor og slikt) avlåst, og private papirer, bankkort osv lå aldri fremme. Sølvtøyskuffen var låst. Vet ikke om det var foreldrene, ungdommen eller til og med kanskje hushjelpen som ordnet med sånt. Men det ble hvert fall alltid gjort.
Jeg stusser veldig over at ingen på Skaugum har tatt ansvar for slikt. De har vel også ansatte som bor der og er tilgjengelig hele døgnet, så i det minste burde noen av dem tatt ansvar og låst av rom og sølvtøy.

For alt vi vet kan gjestene til Marius ha funnet konfidensielle papirer som kronprinsen har liggende, papirer relatert til Rikets sikkerhet. Kronprinsen har jo faste møter med sjefene for forsvaret, statsministeren osv og har helt sikkert notater fra disse møtene. 
Eller hva om de har fått tak i den private dagboken til IA, dette var jo også hennes hjem på den tiden.
Tipper det er temmelig mange millioner å tjene på slik utpressing. 

• Liker 33
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Hvis det var  fest hos de med penger ,der jeg vokste opp, så var det folk til stede, servitører og vakthold. Og de hadde sine ordre fra foreldrene som eide huset.

Sånn var det ikke i det miljøet jeg var i, som var mer gamle penger. Vakthold og servitører høres mer ut som utenlandske diplomater, og i det miljøet var det mye dop da jeg var ung så vi holdt oss unna dem. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (3 minutter siden):

Dette var gamle penger. Rederfamilier og diverse. Det var ikke væpnet vakthold 😅 men de holdt øye. Gartnere og kjøkkenfolk. Jappetiden.

Skjønner. Da hørte vi bare til ulike generasjoner. Mine venner var nok barna til dine venner. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (1 time siden):

Hvis det var  fest hos de med penger ,der jeg vokste opp, så var det folk til stede, servitører og vakthold. Og de hadde sine ordre fra foreldrene som eide huset.

Men hvis kronprinsparet har vært bortreist har det kanskje ikke vært noen «voksne» som visste om at han skulle holde fest? Dette er jo bare spekulasjoner fra min side, men jeg kan godt se for meg at han har invitert gjester uten at foreldrene visste det, og uten å innvie personalet på forhånd. Da er det kanskje ikke så rart at tingene i leiligheten deres var tilgjengelig. Og for å beskytte ham og ikke avsløre hans elendige dømmekraft, så har de glattet over og ikke laget noe stort nummer ut av det? Uff, det er bare trist. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alin skrev (7 minutter siden):

Men hvis kronprinsparet har vært bortreist har det kanskje ikke vært noen «voksne» som visste om at han skulle holde fest? Dette er jo bare spekulasjoner fra min side, men jeg kan godt se for meg at han har invitert gjester uten at foreldrene visste det, og uten å innvie personalet på forhånd. Da er det kanskje ikke så rart at tingene i leiligheten deres var tilgjengelig. Og for å beskytte ham og ikke avsløre hans elendige dømmekraft, så har de glattet over og ikke laget noe stort nummer ut av det? Uff, det er bare trist. 

En 27 år gammel mann som har alene hjemme fest med hells angels og narkosmuglere?

27!?

• Liker 20
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hintoghist skrev (3 minutter siden):

En 27 år gammel mann som har alene hjemme fest med hells angels og narkosmuglere?

27!?

Ja, han virker jo ikke som en på 27, så kanskje de ikke behandler ham sånn heller? Jeg kjenner dem ikke. Det var bare for å prøve å forstå hvordan det med å stjele fra Skaugum kan skje. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Alin skrev (18 minutter siden):

Hvorfor skulle han ha fest der når han har sitt eget hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt, brukerdebatt og avsporinger.

Sol, admin.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En veldig god kommentar fra Astrid Meland i VG ang. dagens representasjon som Kronprinsparet hadde:

https://www.vg.no/nyheter/i/jQLVMo/kronprinsparet-har-en-strategi-spoersmaalet-er-hvor-lenge-de-kan-leke-stilleleken

Sitat

Et stort pressekorps stakk mikrofonene mot paret og prøvde det de kunne:

«Hvordan har kronprinsparet det om dagen?» «Hur mår kronprinsparet?» «Hvordan har det vært å være både mor og kronprinsesse?» «Dere ville kommentere saken på et senere tidspunkt, er det nå, er det ved en eventuell tiltale?»

– Skal vi se, hvor ble det av vertskapet vårt, sa kronprinsen.

Ikke engang «ingen kommentar» fikk vi denne gang.

Dette var gjennomført fra ankomst. De latet som mikrofonen ikke eksisterte.

Det ble en merkelig seanse. Det er unaturlig å oppføre som andre er luft.

Det føltes nok også rart for paret å ignorere mennesker rundt dem.

Men det var dette de hadde bestemt seg for.

De oppfører seg som keiseren uten klær og strutsen som gjemmer hodet sitt i den tro at ingen ser den, det blir bare for dumt rett og slett

Endret av Skrottefar
trykkleif
  • Liker 27
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (14 minutter siden):

En veldig god kommentar fra Astrid Meland i VG ang. dagens representasjon som Kronprinsparet hadde:

https://www.vg.no/nyheter/i/jQLVMo/kronprinsparet-har-en-strategi-spoersmaalet-er-hvor-lenge-de-kan-leke-stilleleken

De oppfører seg som keiseren uten klær og strutsen som gjemmer hodet sitt i den tro at ingen ser den, det blir bare for dumt rett og slett

Skjønner ikke at de kan tillate seg dette.  Fremstår som om de fortsetter å skjerme og beskytte MH for enhver pris. Ja, som mor kan man forstå at man gjør alt for barna selv når de gjør de mest forferdelige ting. Men som kronprins/esse så har man vel et ansvar for å stå opp for noen grunnleggende verdier og holdninger?! Er det ikke dette vi liker monarkiet så godt for?? Norske verdier, forbilder for folket? Når det virkelig kommer til stykket, så virker det jo nå som om de bryr de seg fint lite om dette. Blod er tykkere enn vann. Håper hele institusjonen legges ned så raskt aom mulig, er helt absurd at vi holder på med dette. 

Endret av EmiraFrost
  • Liker 29
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

EmiraFrost skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke at de kan tillate seg dette.  Fremstår som om de fortsetter å skjerme og beskytte MH for enhver pris. Ja, som mor kan man forstå at man gjør alt for barna selv når de gjør de mest forferdelige ting. Men som kronprins/esse så har man vel et ansvar for å stå opp for noen grunnleggende verdier og holdninger?! Er det ikke dette vi liker monarkiet så godt for?? Norske verdier, forbilder for folket? Når det virkelig kommer til stykket, så virker det jo nå som om de bryr de seg fint lite om dette. Blod er tykkere enn vann. Håper hele institusjonen legges ned så raskt aom mulig, er helt absurd at vi holder på med dette. 

Så enig! Skammelig! At ikke noen på Stortinget tar ordet, og ber om en uttalelse fra kronprinsparet! De er tydeligvis fredet! Etter vår kjære konge er ferdig med sin jobb må det bli folkeavstemning om monarkiet!!!

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Lillebanan skrev (5 minutter siden):

Så enig! Skammelig! At ikke noen på Stortinget tar ordet, og ber om en uttalelse fra kronprinsparet! De er tydeligvis fredet! Etter vår kjære konge er ferdig med sin jobb må det bli folkeavstemning om monarkiet!!!

Enig, kan rett og slett ikke se at de kan komme tilbake som kronprins og kronprinsesse etter dagens seanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (2 minutter siden):

Det norske monarkiet er blitt gjort til latter grunnet MBH (og ML og DV).

Tror du kan legge til MM og HM også nå slik de holder på med å være så unnvikende og "ingen kommentar"'ete

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...