Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Malmfrid
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er en rar uttalelse. For det første ble han ikke født inn i det der. For det andre bør Politiet vite at det er slettes ikke sikkert at det hadde gått noe bedre med han hvis MM aldri hadde møtt HM. Når det er rusmisbruk og kriminalitet på begge sider av familien så har barnet dårlige odds. Her har MM fått en stefamilie som fungerer mye bedre og som tilsynelatende bryr seg om han. Jeg tror det veier opp for eventuelle ulemper mht mediebelastning og småsøsken med enda flere privilegier enn han.

Nei, det kan hende at han hadde blitt narkoman allikevel - MEN han hadde ikke ødelagt et helt kongehus som nå og han hadde ikke holdt seg med fiffen på Oslo vest - dersom det er sammen med de han startet sin ruskarriere med kokain. 

Det er skaden han (og MM) har påført kongehuset som er skandalen her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malmfrid skrev (5 minutter siden):

Nei, det kan hende at han hadde blitt narkoman allikevel - MEN han hadde ikke ødelagt et helt kongehus som nå og han hadde ikke holdt seg med fiffen på Oslo vest - dersom det er sammen med de han startet sin ruskarriere med kokain. 

Det er skaden han (og MM) har påført kongehuset som er skandalen her. 

Nå antar jeg hverken hun eller de andre kongelige er synske, og skulle klare å se inn i spåkulen hva marius skulle påføre dem i fremtiden. 

Det finnes andre bonusbarn og "uekte barn" (ufyselig ord) i andre  kongehus uten slik oppførsel .

Kong charles har vel to bonus barn. De er voksne da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Doris Becker skrev (3 minutter siden):

Og skal man adressere noe, så må det heller være farens påvirkning, og onkelens, på MM sin side. Der begge  er dømt for vold,  faren også for oppbevaring av  50 gr kokain, samt promillekjøring! Og MBH ble så tatt under vingene til en venn av ham, i London, en mann som er dømt for hvitvasking, og har samme forbindelser som det kriminelle nettverket rundt MBH. Det er "fucka". 

Det virker som om vi også kan adressere litt til moren, MM. Når hun presterer å ta imot HA-medlemmer på Skaugum så har hun misforstått sin rolle som mor. Vi skal opptre som foreldre og ikke som kompiser.

Rusavhengighet betegnes som en sykdom og da stilles det enda større ansvar på pårørende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (38 minutter siden):

Jeg synes det er en rar uttalelse. For det første ble han ikke født inn i det der. For det andre bør Politiet vite at det er slettes ikke sikkert at det hadde gått noe bedre med han hvis MM aldri hadde møtt HM. Når det er rusmisbruk og kriminalitet på begge sider av familien så har barnet dårlige odds. Her har MM fått en stefamilie som fungerer mye bedre og som tilsynelatende bryr seg om han. Jeg tror det veier opp for eventuelle ulemper mht mediebelastning og småsøsken med enda flere privilegier enn han.

Rar uttalelse og merkelig språk. Er det ment som et « kompisspråk « for og få han på gli ved og bli møtt med en slags forståelse? Vet ikke. 
uansett, han er ikke født i det nei. Vokst opp i det ville være mer riktig. Sannsynligvis husker han ikke det vanlige livet han en gang hadde. Jeg forsåvidt helt enig i at rollen hans er « fucka «. Hva som veier opp for hva vil uansett være individuelt. Det er klin umulig og vite hvem Marius hadde vært i dag i en annen familiesituasjon,  men vi begynner og se hvem han har blitt i den ‘ fucka ‘ rollen. 

Endret av Spitzy
Skrivefeil
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så den segway-videoen hvor en fyr kjører inne i kronprinsparets private hjem. Fy søren dette er bare trist, synes jeg. Fryktelig trist for kronprinsparet, og det viser hvor lite kontroll de har hatt og de har sikkert slitt noe voldsomt med Borg Høiby. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (58 minutter siden):

Rar uttalelse og merkelig språk. Er det ment som et « kompisspråk « for og få han på gli ved og bli møtt med en slags forståelse? Vet ikke. 
uansett, han er ikke født i det nei. Vokst opp i det ville være mer riktig. Sannsynligvis husker han ikke det vanlige livet han en gang hadde. Jeg forsåvidt helt enig i at rollen hans er « fucka «. Hva som veier opp for hva vil uansett være individuelt. Det er klin umulig og vite hvem Marius hadde vært i dag i en annen familiesituasjon,  men vi begynner og se hvem han har blitt i den ‘ fucka ‘ rollen. 

Det uthevede: Nei, det vet vi jo ikke.

Dermed er det en liten indikasjon på hvor håpløst, problematisk og lite opplysende det er å publisere slike lydopptak uten fullstendig kontekst, lekket av noen som kan ha (eller ikke) agendaer vi ikke kjenner til for å sende opptaket til Se og Hør. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Eyr skrev (4 minutter siden):

Ingen uttalelse idag heller gitt… 

IMG_4758.png

Det er så skammelig at jeg får ikke sagt det. 
For noen folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før i tråden her, og sier det igjen. Var det ingen av slottets rådgivere som var noenlunde våkne og oppegående da nyheten om "jeg slo deg bare litt med flat hånd" og "16.00" kom opp? 

Det kan da ikke være mulig å tro at det ville fungere å sitte stille i båten og vente til alt går over, så lenge Kronprinsparet har visst hvor mye grums som ligger klart til å løftes opp og ut i media? 

Jeg tror at Se&Hør foreløpig bare har smelt av noen små kinaputter. Bomben(e) de sitter på, har foreløpig ikke gått av. 

• Liker 26
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr belastning for ofrene så kommer vel den fra flere kantet. Hvorav MBH står for flertallet. 
- Først av alt belastningen ved å være sammen med en mann som bedriver psykisk og fysisk vold. 
- Så at sakene ble offentlig, og det er verdt å merke seg at både JS og NH selv gikk offentlig ut i sine kanaler. 
- Pressedekningen, som pr nå er hovedsaklig Se og Hør.

- Og så ventetiden på at MBH går i avhør. Her har det vært flere artikler hvor bistandsadvokatene har uttalt seg om dette. 

Det er pussig at man velger å utelukkende trekke frem mediedekningen som belastende, når MBH sine handlinger også er definert som belastende. 

Personlig tror jeg at medietrykket er bra for saken og sjansen for at ofrene oppnår rettferdighet. Vi sitter med fasit på konsekvenser av manglende mediedekning pr nå. Og så er det også verdt å merke seg at mediedekningen forhåpentligvis har gjort alle fremtidige potensielle kjærester klar over hva som kan bli konsekvensen av å innlede et forhold med MBH. Bare det i seg selv er grunn god nok. 

• Liker 9
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordreSving skrev (1 minutt siden):

Det er pussig at man velger å utelukkende trekke frem mediedekningen som belastende, når MBH sine handlinger også er definert som belastende.

Veldig enig i dette!!

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eyr skrev (På 25.9.2024 den 12.46):

Ingen uttalelse idag heller gitt… 

IMG_4758.png

...

Endret av MissHannigan
  • Liker 21
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (17 minutter siden):

100% enig! Uten mediedekning ville han aldri blitt siktet for noe. Det er jeg helt sikker på.

Han ble siktet før mediedekningen startet, så det du sier der er 100 prosent feil.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (4 minutter siden):

Det har gått radig på 10 år. Fra kokainpågripelse på festival,  til fester med tunge kriminelle nettverk, advarsler fra spanere som observerte han gjentatte ganger under en stor spaningsoperasjon der han ble sett med store mengder kokain, fyllekjøring, og nå kroppskrenkelse og drapstrusler. Og det uten en eneste prikk på rullebladet! 

Ja, det er helt utrolig. Det er ikke til å fatte at det har fått gå så langt. Ingen har satt ned foten for galskapen ser det ut til, heller ikke våre folkevalgte. 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...