Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Conradi skrev (3 minutter siden):

Oppfordrer til å lese hva Svein Tore Bergestuen og ikke minst Henrik Syse sier om omfanget av medieomtalen av denne saken.

Linker er fint når du henviser til noe konkret.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Conradi skrev (5 minutter siden):

Oppfordrer til å lese hva Svein Tore Bergestuen og ikke minst Henrik Syse sier om omfanget av medieomtalen av denne saken.

Og så? Medieomtalen er helt på sin plass. Og jeg mener faktisk det skrives for lite kritisk og med et blikk mot den større betydningen denne saken har for monarkiet. Mitt ønske etter at alt har kommet fram, og fram skal det, er at vi får en ordentlig debatt blant folk og politikere, om monarkiet og dets videre framtid. Men du er muligens av den oppfatning at medietrykket bør dempes? Hvorfor det, om jeg tør spørre? Hvem er det du da vil beskytte, og på bekostning av hvem?

• Liker 19
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 time siden):

Og bensinkortet ble brukt i ett år! Uten at det ble sperret/oppdaget at det var stjålet. Altså- jeg kan nesten ikke tro det. 

Det høres helt vilt ut! Men her burde det vel være videoopptak på ulike bensinstasjoner som kunne avsløre hvem som har brukt det? Burde ikke være for vanskelig med tanke på at tidspunktet for bruk registreres?

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (5 minutter siden):

Og så? Medieomtalen er helt på sin plass. Og jeg mener faktisk det skrives for lite kritisk og med et blikk mot den større betydningen denne saken har for monarkiet. Mitt ønske etter at alt har kommet fram, og fram skal det, er at vi får en ordentlig debatt blant folk og politikere, om monarkiet og dets videre framtid. Men du er muligens av den oppfatning at medietrykket bør dempes? Hvorfor det, om jeg tør spørre? Hvem er det du da vil beskytte, og på bekostning av hvem?

https://www.vg.no/nyheter/i/OoExab/ekspert-om-mediedekningen-rundt-marius-borg-hoeiby-bekymret

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tenke at kronprinsparet var medskyldig i dette før det var sikkert, men at de har latt ham feste med kriminelle og bli boende på Skaugum... Altså, ærlig talt. De må skjønne hva det å være kommende konge og dronning innebærer.

Min teori er at kronprinsessen har vært ekstremt opptatt av å være snill mot Marius og at han ikke skal havne i skyggen av de kongelige halvsøsknene. Og dermed ikke satt noen grenser. Og Håkon virker som en forsiktig type som også er stefar, og da er det vanskeligere å sette ned foten enn for egne barn.

Da Mette-Marit skrev brev til pressen om at de måtte skjerme Marius fra søkelyset, håper jeg saken var mindre ille enn nå. For formuleringen om at hennes eget ungdomsopprør ville sett mye verre ut enn Marius sitt, fremstår en smule spesiell  i dagens lys.

• Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sgirl skrev (6 minutter siden):

Hvis du er i stand til å løfte blikket

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongehuset har gått helt av skaffet. Ingen voksne hjemme. Monarkiet må avskaffes så snart som mulig. Dette vil jeg ikke skattepengene mine skal gå til. Kokain og kriminalitet på statens regning, hvis jeg kjører noen km/t for fort fyker mine hardt opptjent kroner opp i røyk og her beskytter politiet denne partyprinsen så han kan holde på med friplass på ærlige borgeres regning. Fy fader nå må noen våkne og få stoppet galskapen. Hvor er politikerene? Har de helt berøringsangst med hensyn til  Kongehuset?

PST må snarest gå igjennom Skaugum etter avlyttingsutstyr. Videokamera og mikrofoner. Hvem vet hva som kan ha blitt snappet opp. Kan de være i en utpressingsituasjon, og kan vi stole på kronprinsparet etter dette?

Jeg vil ikke ha noen tillit heretter. Aldri. Krompen bør skille seg fra MM. Lurer på hvorfor livvaktene ga så god tilgang på krompen på Quarten på slutten av 90 tallet ...

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradi skrev (1 minutt siden):

Hvis du er i stand til å løfte blikket

Det er snakk om Norges mektigste familie. Ikke hvermansen. Dermed er det helt innafor med medietrykk. Og kongehuset er skyld i dette selv, i og med at de har håndtert saken med å stikke hodet i sanden. De skylder folk en forklaring og kommunikasjon, ettersom de tross alt forsyner seg godt av skattepenger. Sorry, men dette er dealen de har inngått for å leve i luksus.

• Liker 16
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradi skrev (6 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/OoExab/ekspert-om-mediedekningen-rundt-marius-borg-hoeiby-bekymret

Svein Tore Bergestuen har podkast sammen med Eva Sannum: Tut og mediekjør. Anbefales.

Lest, men synes innholdet er lite nyansert selv om det inneholder enkelte vettuge aspekter. 

Jeg tror for øvrig ikke at det ville blitt skrevet noe særlig om MBH dersom rusproblemer, eventuelle diagnoser og  eventuell behandling var det det var snakk om. Dette er privat og noe vi ikke har noe med. Det er den elleville, voldelige, utagerende og grenseløse oppførselen, sammen med en svært privilegert livsstil, og det hele utført med Skaugum som bopel, svært mange med rette reagerer på, og synes det er berettiget at skrives om og svares på. 

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (1 minutt siden):

Lest, men synes innholdet er lite nyansert selv om det inneholder enkelte vettuge aspekter. 

Jeg tror for øvrig ikke at det ville blitt skrevet noe særlig om MBH dersom rusproblemer, eventuelle diagnoser og  eventuell behandling var det det var snakk om. Dette er privat og noe vi ikke har noe med. Det er den elleville, voldelige, utagerende og grenseløse oppførselen, sammen med en svært privilegert livsstil, og det hele utført med Skaugum som bopel, svært mange med rette reagerer på, og synes det er berettiget at skrives om og svares på. 

Hadde han dratt rett på behandling, avhør, tilståelse etc hadde han nok også vært mer «fredet» enn han er nå. 
Hadde også hjulpet med en uttalelse fra Kongehuset. Så denne «krisehåndteringen» kan vi vell gi stryk. Men kanskje like greit. Får vi flere spøkelser ut av skapet med engang…

• Liker 28
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (15 minutter siden):

Det høres helt vilt ut! Men her burde det vel være videoopptak på ulike bensinstasjoner som kunne avsløre hvem som har brukt det? Burde ikke være for vanskelig med tanke på at tidspunktet for bruk registreres?

Godt poeng. Burde være smal sak å ettergå. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (3 minutter siden):

Hadde han dratt rett på behandling, avhør, tilståelse etc hadde han nok også vært mer «fredet» enn han er nå. 
Hadde også hjulpet med en uttalelse fra Kongehuset. Så denne «krisehåndteringen» kan vi vell gi stryk. Men kanskje like greit. Får vi flere spøkelser ut av skapet med engang…

Ja, jeg synes det er like greit at tafattheten kommer for en dag. Monarkiet har utspilt sin rolle med Harald og Sonja.

R.I.P.

Endret av Momma
  • Liker 20
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Godt poeng. Burde være smal sak å ettergå. 

De lagrer vell ikke opptak så lenge? Kan jo godt hende de vet hvem også. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradi skrev (41 minutter siden):

Det er så smålig å kritisere kronprinsparet og forbruket deres på detaljnivå. Det vet vi ingenting om. Vi vet ikke hva de har visst om MBH, og vi vet ikke hva de har brukt SINE penger på. Utifra den hyppige deltakelsen og kunnskapsnivå til mange i tråden, så ser vi at nivået er lavt. Men kjør på.

Hvis jeg skal få penger av NAV skal jeg fortelle deg at jeg nå oppgi forbruket mitt på detaljnivå... neppe penger til kokain eller bensin der.

Det er ikke greit med vold mot kvinner, drapstrusler, bli beskyttet av politiet og leve på mamma appanasje fordi man er sønn av kronprinsessen. 

• Liker 25
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (21 minutter siden):

Video slettes etter en ukes tid. Og uansett er vel problemet i denne saken at MBH og vennene hans har fått ture frem uten konsekvenser. Misbruket av bensinkort er garantert ikke anmeldt.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at det ikke blir nok grafsing for en del deltakere i tråden. Etikk, moral, dannelse etc er ukjente begreper. HVA HAR SKJEDD INNE PÅ SKAUGUM? FÅ SE! FÅ SEEE!!!! Og skattepengene våre!! Det er MINST 10 kr pr innbygger!!!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frømiks skrev (5 minutter siden):

Video slettes etter en ukes tid. Og uansett er vel problemet i denne saken at MBH og vennene hans har fått ture frem uten konsekvenser. Misbruket av bensinkort er garantert ikke anmeldt.

Det virker jo ikke å være anmeldt, men kan vi være sikre på det?

Visste ikke at de slettet videoene etter en uke, men det høres logisk ut. Om det hadde blitt anmeldt, så burde det likevel vært en smal sak å følge med når kortet ble brukt, og så at politiet dro til stedet og fikk tak i videoene. Men er det ikke anmeldt, så er jo det store spørsmålet hvorfor det ikke er blitt det, samme med sølvtøyet (vil tro auksjonshuset/-ene som ble mistenksommet og varslet også har gode beskrivelser av personer).

Enig i at det viktigste i akkurat denne delen av saken er hvordan MBH og hans kriminelle venner har kunnet ha så fri tilgang til kronprinsparets bolig. Samtidig vil måten kronprinsparet og politiet har håndtert disse episodene også en del av helheten å gjøre. At saken kanskje er forsøkt dysset ned, det kan jeg av flere grunner forstå. Men om det er unnlatt å anmelde, unnlatt å la det få konsekvenser for MBH og andre, det er noe annet. Noe av dette får vi kanskje vite mer om, andre ting tipper jeg vi aldri får svar på.

Men saken blir bare mer og mer alvorlig for Kongehuset jo lenger tid de unnlater å komme med en offisiell uttalelse.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (1 time siden):

Det er riktig. Nå vet vi at kronprinsparet har hatt HA inne i privat bolig. Tunge kriminelle har fått filme der inne, og det er stjålet verdier. Dette handler om rikets sikkerhet. At tunge kriminelle, tilknyttet store nettverk, organiserte kriminelle, kan sitte på masse info  kan skape høyrisikosituasjoner. Det gjør dem sårbare for  feks utpressing.
Og som Farahmand sier: "Noen av disse menneskene har gjennom sine handlinger påført mangfoldige mennesker skade og et ødelagt liv. Det norske kongehuset og kronprinsfamilien nyter stor respekt og tillit i det norske samfunnet. Det er nærmest på det rene at disse kriminelle har fått økt sosial kapital ved å være en del av nettverket og omgangskretsen til Borg Høiby."

Om ikke annet kan vi parkere debatten om kronprinsparet har visst hva som har foregått. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Det er helt absurd!

• Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...