Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Anonio skrev (1 time siden):

Jeg tror hovedpoenget, som også går igjen i nær sagt all ekspertise på dette, er at Marius må kuttes fra pengehjelp, gratis bolig og skape avstand fra det som har gjort at han tar rus.

Hvor en han får penger fra, som jeg antar er HM og MM, bør snarest strupes. Han bør skaffe seg arbeid og jobbe med seg selv, ikke leve på andre. Som sagt før, anbefales det ofte at man flytter personer som sliter med rus til helt andre steder av landet til de er rusfrie. Problemet er at foreldre vil hjelpe sitt stakkarslige barn, og når de i tillegg er gode på manipulasjon så pågår dette over veldig lang tid.

Start med å få Marius vekk fra alt skattebetalerne betaler vedlikehold på, altså Skaugum. Slutt å overføre penger, få han til å innse at han må samarbeide, ellers må konsekvensene bli at man struper forholdet til Marius blir bedre. Det er det som anbefales.

Enig i det, men jeg tror dessverre ikke at mamma er hans eneste inntektskilde. Politiet mener jo at han allerede dealer kokain jmf lydopptaket. Han kan også brukes til ulike formål av narkovennene som gir han penger eller kokain som takk for hjelpen. 

• Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Doris Becker skrev (28 minutter siden):

Det er en meget uvanlig taktikk. Aldri hørt om en slik taktikk, eller en samtale av denne typen, midt i et massivt spaningsoppdrag. Det er uhørt.

En mer nærliggende forklaring, synes jeg er fordi han er spesiell, i betydning sikkerhetsfare for institusjonen, noe man gjerne vil unngå/forebygge. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
JessicaL skrev (2 minutter siden):

Enig i det, men jeg tror dessverre ikke at mamma er hans eneste inntektskilde. Politiet mener jo at han allerede dealer kokain jmf lydopptaket. Han kan også brukes til ulike formål av narkovennene som gir han penger eller kokain som takk for hjelpen. 

Javisst - han har helt sikkert brukt sine privilegier til inntekt for denne narkovennegjengen sin. Det er nærliggende å tro at han må yte noe for å få noe. Og hvis ikke MM har gitt ham penger så må han ha "jobbet" for narkovennegjengen sin. 

Da tenker jeg:

• Eventuelle avtaler mellom kongehus og politi?
  • Eventuelle avtaler mellom kongehus og presse?
  • Hvorfor har han som voksen fremdeles diplomatpass?
  • Har han brukt boligen på Skaugum som oppbevaringssted for større eller mindre mengder narkotika?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (25 minutter siden):

Poenget i forhold til det som ble sitert er jo at lydklippet blir bekreftet av det som er faktum i saken. Pressen har skrevet lite om ham og ikke noe om rusbruk. Så da fremstår påstanden hans i lydklippet som sannsynliggjort. 

Jeg forstår det, men jeg synes det er for enkel slutning allikevel (avtale). Hans opplevelse kan være slik (om han ikke bare bruker det for hva det er verdt i en presset samtale med politiet).  Men jeg har ikke sett noen andre opplysninger som bekrefter at slik avtale har forekommet som grunnlag for hva de har valgt å dekke og ikke.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (5 minutter siden):

Javisst - han har helt sikkert brukt sine privilegier til inntekt for denne narkovennegjengen sin. Det er nærliggende å tro at han må yte noe for å få noe. Og hvis ikke MM har gitt ham penger så må han ha "jobbet" for narkovennegjengen sin. 

Da tenker jeg:

• Eventuelle avtaler mellom kongehus og politi?
  • Eventuelle avtaler mellom kongehus og presse?
  • Hvorfor har han som voksen fremdeles diplomatpass?
  • Har han brukt boligen på Skaugum som oppbevaringssted for større eller mindre mengder narkotika?

Noen nevnte tidligere i tråden at det viktigste for narkotikaselgere er tilgang til pengesterke kjøpere. MBH får innpass steder som de ikke har tilgang til på egen hånd. Jeg vil tro det er verdt en del.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (22 minutter siden):

Noen nevnte tidligere i tråden at det viktigste for narkotikaselgere er tilgang til pengesterke kjøpere. MBH får innpass steder som de ikke har tilgang til på egen hånd. Jeg vil tro det er verdt en del.

Og når "vennene" hans er "mann 35 og mann 38" , en del år eldre enn han selv, så kan det virke som om han pga kontaktene sine blir like utnyttet som en 12 år gammel løpegutt fra Groruddalen. Men han er vel så dum at han ikke skjønner det selv.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
malifika skrev (Akkurat nå):

Og når "vennene" hans er "mann 35 og mann 38" , en del år eldre enn han selv, så kan det virke som om han pga kontaktene sine blir like utnyttet som en 12 år gammel løpegutt fra Groruddalen. Men han er vel så dum at han ikke skjønner det selv.

Her er det antagelig en gjensidig vinn-vinn-situasjon…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (3 minutter siden):

Her er det antagelig en gjensidig vinn-vinn-situasjon…

Sannsynligvis. Men, jeg ser fortsatt for meg at det MBH vinner er veldig lite ift de såkalte vennene hans, og at han ikke fatter det selv og sånn sett blir utnytta.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (38 minutter siden):

Da burde de jo fortsatt spaningen, og tatt han med som en del av overskuddsmateriale i etterforskningen. Som de gjorde med kjendisdesigner  Steffenakk Hermansen (TSH)  og fotballspilleren  Mykland.
På tide at han blir straffet for sine kriminelle handlinger, slik andre blir. Om ikke annet grunnet sikkerheten til nettopp kongefamilien!

https://www.nettavisen.no/artikkel/hun-var-narkosjefens-kjareste/s/12-95-1708151

https://www.nettavisen.no/nyheter/myggen-domt/s/12-95-2592227

Det vet jeg ikke, fordi jeg ikke vet detaljene i deres arbeid rundt akkurat den saken og hvorvidt det skulle være grunnlag for å bruke ham videre der eller ikke. Han kan vurderes å være i risikosonen, selv om han ikke er involvert i den aktuelle saken.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

malifika skrev (4 minutter siden):

Helt klart. I tillegg tror jeg 12-åringen fra Groruddalen på en måte er mer beskyttet i og med at han ikke er like interessant for mann 35 og 38. Han er ikke en kanal rett inn i de mest møblerte hjemmene. Jeg tror mange har latt seg blende av forbindelsen til kongehuset.

Av-invitasjonen til Spetalen-bryllupet kan være et tegn på noe større.

Og jeg har tenkt litt på at den flyttinga til Trondheim for den 17-årige kjæresten til SM kom av liknende grunn. Jeg har barn på samme alder og jeg hadde vært skeptisk hvis en av dem hadde fått en kjæreste som hadde en bror som MBH.

Jeg er glad IA kan være i Troms akkurat nå. Det hadde ikke vært noe hyggelig i Oslo. MBH kan ha utført et sosialt selvmord for hele familien.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Malmfrid skrev (2 minutter siden):

Du kom meg i forkjøpet, @Malmfrid! Særlig følgende avsnitt i artikkelen syns jeg var treffende:

«I podkasten «Kongehuset bag kulissen» gjester Berlingskes kongehusekspert Jakob Steen Olsen, og gir både Märtha Louise og Marius det glatte lag. - Problemet med både Märtha Louise og med Marius er at de har overklassesykdommer. Det er ren reality-virkelighet. Dette bekrefter alle fordommer om privilegerte mennesker, som misbruker rettighetene sine, sier han i podkasten.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Bestemoren skrev (Akkurat nå):

Du kom meg i forkjøpet, @Malmfrid! Særlig følgende avsnitt i artikkelen syns jeg var treffende:

«I podkasten «Kongehuset bag kulissen» gjester Berlingskes kongehusekspert Jakob Steen Olsen, og gir både Märtha Louise og Marius det glatte lag. - Problemet med både Märtha Louise og med Marius er at de har overklassesykdommer. Det er ren reality-virkelighet. Dette bekrefter alle fordommer om privilegerte mennesker, som misbruker rettighetene sine, sier han i podkasten.»

Ja, det var spikeren på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil jo tro at Mette Marit og Håkon har prøvd å snakke med han og har latt han bo på Skaugum for å få han ut av miljøet med de kriminelle vennene hans. Det er vel derfor han har vært på avrusning, som en del av dette forsøket? Nå virker det jo som om han har gitt opp alt. ..og gjerne har han skuffet tidligere gang på gang. Jeg vil jo tro at pengene kommer inn uten mor sin hjelp, ref hva politet sier. Når dette smeller, og kommer fram i offentligheten så velger han å kjøre med samme eller større fart. Ellwr velger og velger. I den grad noen velger når de er så dypt i det. Men det er jo et spørsmål om tid før det ikke går lenger. Han tar jo ikke gode beslutninger. 

Samtidig så raser debatten og kongehuset er under enormt press. Det må jo være en veldig vanskelig situasjon for Håkon, kongen og dronningen. Men jeg tenker jo litt at de kan bare tjene på åpenhet. 

De trenger ikke utlevere, men være åpen om at de er fortvilt over hva som skjer. At de mener dette er feil omgangskrets. Det er jo DET. Det er ikke et spørsmål en gang. Vi vet jo. De må jo tenke på nasjonen nå og seg selv. Marius er gone! Det beste de kan gjøre for han er å snakke sant og ikke skjule NOE. De har prøvd å redde han. Det har gått til helvete. Og hvis de ikke snart slutter å dekke for han, så trekker de seg selv ned i dypet med han. Uten at det tjener han noe. 

Det er smertelig å bevitne. 

Endret av Mooza
  • Liker 11
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (53 minutter siden):

Jeg forstår det, men jeg synes det er for enkel slutning allikevel (avtale). Hans opplevelse kan være slik (om han ikke bare bruker det for hva det er verdt i en presset samtale med politiet).  Men jeg har ikke sett noen andre opplysninger som bekrefter at slik avtale har forekommet som grunnlag for hva de har valgt å dekke og ikke.

Vi kan starte med brevet fra MM som jo ble respektert. Jeg håper ikke det er begrepet «avtale» som gjør at man snakker forbi hverandre? Vi vet også at pressen ikke har skrevet om Marius (og rusbruken) Og vi har uttalelsen fra Marius om at «de ikke har lov til å skrive om det». 

En avtale kan jo være så mangt, og den trenger ikke være skriftlig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (1 time siden):

Er det noen som tror på den offentlige uttalelsen MBH kom med? "Unnskyldningen".
Tror dere det er en erkjennelse av skyld som vil stå seg rettslig, hvis han ikke følger det opp i avhør?

Jeg trodde aldri på det iallefall. Han fikk det til å høres ut som noe han ikke helt var herre over, - og var en enkelthendelse. Han skulle samarbeide med politiet og han skulle gå inn i ny rusbehandling. 

Etter det så har skjelettene mer eller mindre gått parade rundt på Skaugum - så mange flere hendelser og forhold har dukket opp. Han har gjort det motsatte av å samarbeide med politiet, han har trakassert hun han til hele Norge kalte "kjæresten" sin - og han dro til Italia på pub til pub, og på narkotur ("jakt") istedetfor rusbehandling. 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...