Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gulveis skrev (8 minutter siden):

Dette kunne jo også mediene ha tenkt på, da de valgte å til i de grader henge ut både Marius og hele hans nettverk inkludert tungt kriminelle mennesker. At dette kunne få negative konsekvenser for ofrene i saken. Dette har jo blitt et sirkus uten like. Og jeg antar dette bare er begynnelsen. 

Da spør jeg: Er det bedre at dette foregår i det skjulte? Eller er det bedre at vi «river av plasteret» slik at det kanskje kan bli en endring? Når det stilles vanskelige spørsmål og «allmennheta» ikke finner seg i «status quo» så blir det lett at noen må «ta en for laget». Er det bedre å holde kjeft, la ting ligge, og la ting skure å gå? Hvor mye annet ligger begravet som vi ikke får vite om? Ønsker vi å vite, eller vil vi helst lukke øynene for det som er vanskelig, og heller diskutere hyggelige, mundane ting slik som matpriser, Botox eller den nyeste reality serien på TV? 

Spør for en venn.

Endret av TigerK
  • Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulveis skrev (1 time siden):

En god kommunikasjonsrådgiver burde han nok hatt. Noen ganger kan en god advokat fungere på lignende måte, men ikke i dette tilfelle. 

Det er din mening. Mens det sitter forslåtte kvinner bokstavlig talt her hjemme, som sliter etter behandlingen han har utsatt dem for, syns jeg han burde ligget veldig lavt i det minste for syns skyld. For sin egen del hadde han også gjort lurt i å prøve litt hardere å fremstå som en angrende synder. Også i forhold til eventuell straffeutmåling senere. 

Tja han prøvde vel å ligge lavt. Han forventet vel ikke  presse på flyplassen der nede vil jeg tro. 

Så klarer ikke  helt å se den gitte  saken iht å ikke ligge lavt. Mer at han ble busta for å dra til Italia.  Ikke noe han har annonsert akkurat selv da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Politiet og hele rettsystemet kunne tenkt på det. Hvorfor får disse psyke menneskene drive på som de gjør? 

Jeg mener, en hel gjeng med syke mennesker på en eller annen NAV stønad, ble satt i fengsel for å oppholde seg i et varmere land.

Hvor i F er logikken???

Det er ingen logikk her, dessverre. Det er galskap satt i system.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (10 minutter siden):

Omtrent like mye som alle de som argumenterer fra din side snakker om Marius diagnoser som formildende omstendigheter, tenker jeg.

Dere vil kun ha det en vei.

Landet vårt dras ned i søla av mennesker som er ment å gjøre det motsatte, nemlig representere, samt ta kontakt med politiet når de får viten om et familiemedlems diagnoser og rusbruk. Hvis de likevel, mot alt som hittil har framkommet, mot all formodning, har kontaktet politiet, hvorfor fortsetter man å ikke gripe inn? Selv etter at Se og Hør sprengte saken? 

Hvorfor fortsetter saken å eskalere? Hvor lenge skal vi sitte å se på dette uverdige sirkuset? 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Dette er opplysende. Hvis det står i instruksen SKAL få og ikke KAN få, så håper jeg instruksen endres. Jeg sliter med å se at noen er tjent med at en kriminell person har krav på dette. 

Jeg har vanskelig å tro at instruksen er laget slik at de enkelte tjenestepersonene på diplomat seksjonen skal gjøre en vurdering om den enkelte medlemet i kongefamilien skal få et slikt pass.

Personlig ser jeg ikke hvorfor så mange skal få det. Ved offisielle reiser så vil vertsnasjonen løse det at selskapet slipper stå i lange passkøer. Har selv gått gjennom diplomatinngang, når jeg reiste sammen med en representant fra UD i det land jeg skulle besøke (samarbeid også med norske UD), null problemer for henne å få igjennom oss fra Norge uten diplomatpass den veien. 

Er forskjell fra barn til en ambassadør i et land i Afrika med behov for flere mellomlandinger på turen... 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

Jeg har vanskelig å tro at instruksen er laget slik at de enkelte tjenestepersonene på diplomat seksjonen skal gjøre en vurdering om den enkelte medlemet i kongefamilien skal få et slikt pass.

Personlig ser jeg ikke hvorfor så mange skal få det. Ved offisielle reiser så vil vertsnasjonen løse det at selskapet slipper stå i lange passkøer. Har selv gått gjennom diplomatinngang, når jeg reiste sammen med en representant fra UD i det land jeg skulle besøke (samarbeid også med norske UD), null problemer for henne å få igjennom oss fra Norge uten diplomatpass den veien. 

Er forskjell fra barn til en ambassadør i et land i Afrika med behov for flere mellomlandinger på turen... 

Hvis jeg forstår deg rett så tror du at det hadde vært nok at kongen sa rett ut at Marius ikke har behov for diplomatpass? Ingen hadde overprøvd det fordi de mente de var pålagt å ordne det på grunn av forbindelsen til kongefamilien?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (12 minutter siden):

Tja han prøvde vel å ligge lavt. Han forventet vel ikke  presse på flyplassen der nede vil jeg tro. 

Så klarer ikke  helt å se den gitte  saken iht å ikke ligge lavt. Mer at han ble busta for å dra til Italia.  Ikke noe han har annonsert akkurat selv da. 

Ja, ha lå så lavt på den baren i Pisa, og på den hytta med kokain og våpen i fri dressur. Han lå så lavt at han ringte offeret sitt igjen.

Kan vi slutte å prøve å forklare vekk Marius totale mangel på etikk med alt mulig rart. Hans figur siden 'beklagelsen' er alt annet enn ok. Andre hadde ikke fått lov til å holde på sånn.

Kan vi slutte med disse psudo-beklagelsene for Marius' oppførsel? For folk som opplever vold i nære relasjoner er dette helt harmdirrende. 

Endret av Anonio
  • Liker 38
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulveis skrev (15 minutter siden):

Dette kommer i hvert fall fram via Dagbladet:

«Trusler mot fornærmede i straffesaker er veldig alvorlig, og må tas på alvor – slik politiet har gjort i denne saken. Hun er glad for at politiet reagerer kontant og effektivt mot grove trusler som hadde til formål å få henne til å trekke tilbake sin politiforklaring, sier advokat John Christian Elden som representerer Nora Haukland til Dagbladet.»

Så antar jeg politiet etterforsker dette videre. 

Nettopp! Klart og tydelig fra Elden

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TigerK skrev (3 minutter siden):

Da spør jeg: Er det bedre at dette foregår i det skjulte? Eller er det bedre at vi «river av plasteret» slik at det kanskje kan bli en endring? Når det stilles vanskelige spørsmål og «allmennheta» ikke finner seg i «status quo» så blir det lett at noen må «ta en for laget». Er det bedre å holde kjeft, la ting ligge, og la ting skure å gå? Hvor mye annet ligger begravet som vi ikke får vite om? Ønsker vi å vite, eller vil vi helst lukke øynene for det som er vanskelig, og heller diskutere hyggelige, mundane ting slik som matpriser, Botox eller den nyeste reality serien på TV? 

Spør for en venn.

Syns du er usaklig her, men svarer likevel. 

Noe av dette syns jeg er helt riktig at kom frem i media. Men jeg syns media har dratt det alt for langt. De har lagt ut bilder av han fra private fester i bar overkropp, med plastpistol, de har filmet han på utested i Italia hvor han var der som privatperson, de har hatt stort fokus på vennene hans, og lagt ut bilder (noen sladdet, men antar det ikke er så vanskelig å finne ut hvem det dreier seg om), forebyggende samtale politiet har hatt med Marius er delt i lydopptak, han er beskrevet som psykopat, det er spekulert mye om økonomien hans. Kunne fortsatt, men poenget er at i hvert fall jeg syns man har dratt dette alt for langt. Det er vanskelig å se at alt dette er relevant, både når det gjelder straffesakene og hva befolkningen har behov for å vite. 

Når han selv har stått frem og fortalt at han sliter med rusmisbruk og psykiske lidelser, er det jo ikke akkurat noe tilføyende informasjon heller å legge ut bilde av han med kokainpose i hånden ifra tidligere festing akkurat. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (8 minutter siden):

Det er derfor det kalles systemtruende kriminalitet. Og det har vært her også lenge.

"Vi snakker om en systemtruende kriminalitet med en stor mengde vold, der vitner bankes til taushet, sosialarbeidere trues, myndigheter og politiske partier infiltreres, det drives med narkotika, og eldre og velferdssystemer bedras."

https://www.nettavisen.no/nyheter/svensk-politi-62-000-personer-i-sverige-er-knyttet-til-kriminelle-nettverk/s/5-95-1662238

Ufattelig skummelt, rett og slett.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (6 minutter siden):

Ja, ha lå så lavt på den baren i Pisa, og på den hytta med kokain og våpen i fri dressur. Han lå så lavt at han ringte offeret sitt igjen.

Kan vi slutte å prøve å forklare vekk Marius totale mangel på etikk med alt mulig rart. Hans figur siden 'beklagelsen' er alt annet enn ok. Andre hadde ikke fått lov til å holde på sånn.

Kan vi slutte med disse psudo-beklagelsene for Marius' oppførsel? For folk som opplever vold i nære relasjoner er dette helt harmdirrende. 

Nå er det vel ingen som  har bortforklart marius sine handlinger  her. Så kanskje du heller skal slutte å debattere brukere her.

Ingen her som har påstått at marius sine  handlinger har vært ok. 

Så skjønner ikke helt problemet ditt

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Doris Becker skrev (12 minutter siden):

Det er derfor det kalles systemtruende kriminalitet. Og det har vært her også lenge.

"Vi snakker om en systemtruende kriminalitet med en stor mengde vold, der vitner bankes til taushet, sosialarbeidere trues, myndigheter og politiske partier infiltreres, det drives med narkotika, og eldre og velferdssystemer bedras."

https://www.nettavisen.no/nyheter/svensk-politi-62-000-personer-i-sverige-er-knyttet-til-kriminelle-nettverk/s/5-95-1662238

Det er veldig alvorlig. Vi er der snart vi også - om det ikke ryddes opp. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (10 minutter siden):

Hvis jeg forstår deg rett så tror du at det hadde vært nok at kongen sa rett ut at Marius ikke har behov for diplomatpass? Ingen hadde overprøvd det fordi de mente de var pålagt å ordne det på grunn av forbindelsen til kongefamilien?

Man kan få diplomat pass som ey reise følge.

Iht min mening så tenker  jeg det har vært naturlig at han har fått slikt pass før han var 18år. Men nå som voksen  vet jeg ikke helt hva grunnlaget han skal ha for det.  Men  mulig det er pga reiser med familien.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (13 minutter siden):

Det som dessverre ofte er synd; folk må gjerne kjenne på kroppen selv før de forstår hvor ille folk kan oppføre seg.

Jeg tror det er i en slags misforstått lojalitet til kongehuset. 
MBH hadde vært stoppet for lenge siden om folk hadde gjort jobben sin. I stedet har pressen, politiet og alle andre - kollektivt lukket øynene. Hvem betaler prisen for denne unnfallenheten?  

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...