Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

SagaP skrev (2 minutter siden):

Han er vel ute igjen? Eller tar jeg feil nå? Skjer noe nytt hele tida, så ramler av innimellom 🙂

Han er ute ja. Tror jeg😅 Men det hvor skal han dra, hvis Skaugum er uaktuelt? Eller er hjernen min så kokt at jeg ikke skjønner hva jeg selv svarer på? 🫠Vil tro politiet helst vil ha en adresse på ham, selv om han sikkert ikke kommer til å bry seg om å være akkurat der.

Endret av PusheenPusheen
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninaen skrev (1 minutt siden):

Skaugum er siste stedet han bør være nå, av hensyn til sikkerheten til kronprinsparet. Om han var fornuftig hadde han fått nøkler til hytta eller plassert på hotell med en sikkerhetsvakt eller dratt på avrusning. Men dette er ikke en tenåring som har tråkka litt feil og nå har gærne folk etter seg. Dette er en hardbarka mann på 27 år som gir faen i om han setter egen familie i fare og driter i både lov og eget rykte når han vet at alle landets medier følger med på ham. Han har egentlig tatt noen klare valg de siste 2-3 ukene. Så da blir det krasje hos kompis da? 

Ja, sikkert litt sofasurfer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (3 minutter siden):

Ja, de eksdamene er imponerende. Nora er tøff og har valgt Elden som advokat - bistandsadvokat-rollen er han aller best i, synes jeg.

MBH har vært en sikkerhetstrussel i mange år. Nå som noen av de beskyttende hendene er borte, ser vi dramaet eskalere og utspille seg i en hastighet uten sidestykke. Bremsene er defekte 

Det er et hurtigtog i full fart mot avgrunnen, og vi er alle vitner til togkrasjen in real time… fytti helvete. Alt annet til side så må dette være helvete for foreldre og søsken akkurat nå. Jeg har ikke noen god følelse. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilaff skrev (På 10.9.2024 den 22.24):

"Jeg forstår at saken med Marius gjør mange opprørte, og som mor er jeg også opprørt. Jeg ber om forståelse for at jeg ikke kan si så mye på nåværende tidspunkt, men jeg vil at dere skal vite at mitt engasjement for voldsutsatte kvinner er ektefølt og uendret." Så innmari vanskelig kan det ikke være.

Er så enig. Synes uttalelsene deres var skuffende. Jeg forstår godt at det er vanskelig når det er et familiemedlem, men det er ikke Marius det er synd på her. Jeg får vondt at Mette Marit som mor, som står i en skvis. Det er klart at dette er tøft og vanskelig. Likevel kan man fortsatt være tydelig på hva man står for selv. Uttalelsene deres var utrolig svake og stusselige, man forventer mer med så mange taleskrivere og rådgivere i ryggen.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (37 minutter siden):

Det er jo ganske utrolig at han er på tur med de kriminelle vennene sine med våpen etter å ha brutt besøksforbud. Hadde JEG vært i medias søkelys, hele Norges søkelys, der siktelsene rant inn, så hadde jeg dratt alene på ei hytte med en hund. Og grått..

Men Marius drar til Italia, med kriminelle venner på hyttetur, ringer til de han ikke skal i følge loven og har ingen begrensninger. Tut og kjør.Itillegg får han bo med mor og stefar uten at noen av dem stiller noen som helst krav. Wtf? Jeg tenker jo at det er ingen betenkeligheter eller konsekvenstenkning hos noen her. Jeg hadde vel gitt "guttungen" en spark i ræva så han flagrer ut døra etter alt dette.

De virker helt uten grenser og vett. "De er vennene mine"...

Det hadde kanskje jeg gjort også, men hadde tatt med ei venninne eller noen i familien. Det er viktig å skille mellom det en mann som Marius vs en annen mann ville gjort i denne situasjonen. Å tro at han med flere års rus og voldshistorikk endrer seg over natten er naivt. Og noen ganger tenker jeg at terskelen for å sette noen i varetekt er for høy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Ja takk, det har det gjort - ellers hadde jeg ikke orket lese her, tror jeg. 

Men selvom jeg ønsker en avvikling av monarkiet og til stadighet irriterer meg over MM så vet jeg at nå har hun det helt forferdelig, jeg kjenner følelsen - og håper for all del at det ender bra. 

👍

Ja, man ønsker ingen noe vondt. Men problemene har vart i ti år, burde vært tatt grep for lenge siden. Tenker på alle ofrene, og ikke minst gardisten som ble offer for grenseløs ondskap ved at MBH prøvde score billige humoristiske poeng i SoMe, og moren følger ham på insta hvor han la ut det smakløse innlegget.
Ja, jeg sier ikke mer, kan fort bli beskyldt for blindt hat mot MM, ved å påpeke dette. Men helt tragisk at dette har kunnet vedvare over så mange år

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninaen skrev (2 minutter siden):

Det er et hurtigtog i full fart mot avgrunnen, og vi er alle vitner til togkrasjen in real time… fytti helvete. Alt annet til side så må dette være helvete for foreldre og søsken akkurat nå. Jeg har ikke noen god følelse. 

Kjenner på det samme ja… 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (4 minutter siden):

Helvete for ofrene. Nora er vel truet? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (1 minutt siden):

Har jeg omtalt flere ganger 😉Se de siste kommentarene mine. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (25 minutter siden):

Jeg er ute etter meningen din, verken mer eller mindre. 

Men jeg mener ikke noe spesielt om det. Høflighetssmil på jobboppdrag?  

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (2 minutter siden):

Truslene mot Nora er en del av det som gjør at dette føles som å se en «ulykke» man skjønner at ikke vil ende bra live… Det bare understreker hvor ute av kontroll dette er, hvor tilfeldig det er at det ikke er gått liv disse 10 årene, og at noe nå har rakna fullstendig. Nei, det er ikke MBH som har truet henne. Men som skrevet i sted tyder heller ikke «reaksjonen» (at hun nå må reise bort og logge av) på at det er skrotnisse på Facebook heller. Dette er blodig alvor. Og jeg har en j… dårlig følelse… 

• Liker 10
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moroklompen skrev (2 timer siden):

Å møte Epstein, flere ganger helt alene, i en uoffisiell sammenheng, kan virkelig ikke sammenlignes med å møte tilfeldige mennesker.

Nei men så har MM aldri gjort det heller, så jeg forstår ikke hvorfor det skule være nødvendig å gjøre den samenligningen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (3 minutter siden):

Truslene mot Nora er en del av det som gjør at dette føles som å se en «ulykke» man skjønner at ikke vil ende bra live… Det bare understreker hvor ute av kontroll dette er, hvor tilfeldig det er at det ikke er gått liv disse 10 årene, og at noe nå har rakna fullstendig. Nei, det er ikke MBH som har truet henne. Men som skrevet i sted tyder heller ikke «reaksjonen» (at hun nå må reise bort og logge av) på at det er skrotnisse på Facebook heller. Dette er blodig alvor. Og jeg har en j… dårlig følelse… 

Vet man at det ikke er MBH som har truet? Står det ikke bare at det ikke er noe som tilsier at det skulle være ham - men at de ennå ikke vet hvem det er? Eller har det dukket opp ny info?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninaen skrev (5 minutter siden):

Ja, det er skremmende. Håper Nora er på et trygt sted

Endret av SagaP
Korrektur
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (Akkurat nå):

Vet man at det ikke er MBH som har truet? Står det ikke bare at det ikke er noe som tilsier at det skulle være ham - men at de ennå ikke vet hvem det er? Eller har det dukket opp ny info?

Artikkelen jeg leste sto det at det ikke var ham. Men det er vel 5-6 timer(?) siden nå, så gudene vet hva som har skjedd i mellomtida…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 minutt siden):

Artikkelen jeg leste sto det at det ikke var ham. Men det er vel 5-6 timer(?) siden nå, så gudene vet hva som har skjedd i mellomtida…

Det var visst en nyopprettet bruker i SoMe som hadde truet henne og Juliane. Hvem står bak? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Andrea59 skrev (2 minutter siden):

Jeg oppfatter det som at de ikke vet sikkert hvem som står bak truslene, om det er han eller en av hans associates eller random misogynist. Men reaksjonen tilsier jo at det ikke er det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (17 minutter siden):

Et togkrasj i full kokainrus

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (54 minutter siden):

Jeg tenkte at serien var en smule drøy for underholdningens del, men kanskje ikke...

De som laget serien sa jo at de utelot de verste historiene. En kompis av meg var med i et Exit-miljø og det var mye stygt som foregikk der. Nå er han heldigvis i rusbehandling, og jeg håper han holder sin sti ren fremover. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (2 timer siden):

Som man reder så ligger man? Det er da ikke kongeparet som har gjort noe galt men stebarnebarnet deres, som er en voksen mann som har flyttet hjemmefra for lengst! 

De har jo oppdratt HM og ML til å være veldig naive. Dronning Margrethe i Dk og Kong Carl Gustav av Sverige har hatt litt mer kustus. Høres gammeldags ut, men monarkiet er gammeldags. Skal man være kongelig må må man ha et annet innhold i rollen enn hvermannsen. Så jo, det begynte med frie tøyler fra dem, uten å ruste ungene sine med litt realisme og rolleforståelse.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...